• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Ciepły przycisk, a w autobusach nadal zimno"

Marcin
20 stycznia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Temperatura w tramwajach do zmiany?
Pasażerowie zwracają uwagę, że zwłaszcza rano - kiedy jest najzimniej - kierowcy powinni pamiętać o odpowiedniej temperaturze w pojeździe. Pasażerowie zwracają uwagę, że zwłaszcza rano - kiedy jest najzimniej - kierowcy powinni pamiętać o odpowiedniej temperaturze w pojeździe.

Od soboty w pojazdach komunikacji miejskiej w Gdyni pasażerowie sami otwierają drzwi. Według przedstawicieli ZKM, funkcja ma pozwolić utrzymać ciepło. Pasażerowie odpowiadają, że najpierw o odpowiednią temperaturę powinni zadbać kierowcy.



Czy zdarza ci się zwracać uwagę kierowcy, że w autobusie jest za zimno?

Nowe rozwiązanie obowiązuje w 80 proc. pojazdów. Reszta takiej opcji nie ma, więc w tym momencie nadal najważniejszy jest kierowca otwierający drzwi. Wielu zdezorientowanych czeka na jego działanie, nie wiedząc do końca, jaki typ pojazdu podjeżdża. Problem zniknie, gdy wszystkie pojazdy będą wyposażone w tę funkcję.

Pasażerowie wskazują, że do rozwiązania pozostaje dużo ważniejsza kwestia, doskwierająca zwłaszcza podczas mroźnych dni, czyli prawidłowe ogrzewanie. Najczęściej pretensje dotyczą dwóch spraw: jednym jest za zimno, a innym za ciepło.

Jeden z naszych czytelników zwrócił uwagę jeszcze na inny aspekt, a mianowicie porę przejazdu oraz liczbę pasażerów.

Oto jego spostrzeżenia z ostatnich przejazdów:

Jeżdżę do pracy rano autobusem linii R odjeżdżającym z Rumi. Kierowca lub kierowcy autobusów we wczesnych godzinach porannych, odjeżdżający o 5.24, nie włączają ogrzewania, a wręcz przeciwnie. Dmucha zimny nawiew powodujący, że w pojeździe jest zimniej niż na zewnątrz. A wtedy przecież ludzie też jadą do pracy.

Tymczasem jeśli już z łaski jakiś kierowca podjedzie ogrzewanym pojazdem działa ono tylko z Rumi do Gdyni, a konkretnie do przystanku "Hala Targowa". Ostatnio zacząłem się zastanawiać, czy to dlatego, że później jedzie mniej osób i w tym momencie kierowca uznaje, że dla reszty nie ma sensu, aby w pojazdach było cieplej.

Dwukrotnie pisałem maile do ZKM Gdynia, a także interweniowałem w nadzorze ruchu, ale bezskutecznie. W jednej z wiadomości otrzymałem odpowiedź, że jestem przewrażliwiony, ale sprawa zostanie wyjaśniona. Co ciekawe w jednej z odpowiedzi, którą otrzymałem pojawia się stwierdzenie, że temperatura 5 stopni wystarczy zimową porą w pojazdach.

Nie widzę efektów moich interwencji. Rozumiem, że ZKM nie jest w stanie zapewnić wszystkim pasażerom miejsc siedzących, ale żeby autobusy we wczesnych godzinach, kiedy na zewnątrz jest mróz, nie były ogrzewane?

Mam nadzieję, że ZKM pomyśli w końcu o komforcie pasażerów, którzy jeżdżą porannymi kursami. Choć może nie jest ich wiele, to płacą za bilet jak wszyscy, więc powinni być odpowiednio traktowani.

Czytaj też: Pociąg SKM jechał bez ogrzewania
Marcin

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (268) 4 zablokowane

  • A czy ktos pomyslal w tym...

    ...wszystkim o starszych pasazerach ktorzy bardzo czesto nie umieja otworzyc drzwi przyciskiem, albo poprostu go nie zauwazaja?.Cieplo cieplem ale ten pomysl jest poprostu durny...

    • 1 0

  • brak ogrzewania (2)

    W autobusach , które jezdzą dla Zkm Gdynia a naleza do PKM Gdynia, ogrzewanie w ogóle nie funkcjonuje. Na skargi w ogóle nie reagują, dlatego rezygnuje z ich usług !!!

    • 2 1

    • (1)

      O jeden donos mniej ,gratuluję.

      • 0 1

      • Nie bądź taki madry bo Ci kopa zasadze i tyle

        • 0 0

  • Autorowi artykułu polecam

    sprawdzić w domu jaką temperaturę utrzyma jeśli co minutę będzie otwierać wszystkie okna.

    • 1 0

  • no niestety mam odwrotne doświadczenia, (2)

    z reguły jest za gorąco!
    tzn. temperatura w środku nie jest dostosowana do ilości ubrań jakie się ma na sobie, w zasadzie przydałaby się szatnia ;)

    stoisz na przystanku opatulony bo zimno, wsiadasz do nagrzanego busa jak do sauny ;) potem spocony wysiadasz (no nie zawsze a raczej nigdy nie ma tego komfortu zeby móc zdjąć kurtkę) i znów zawiewa cie mroźne powietrze,
    i ludzie się dziwią że chorują ;)

    • 14 5

    • sauna

      Fakt - zwłaszcza w najnowszych pojazdach często jest za gorąco. Człowiek - czytaj pasażer - ubiera się odpowiednio do pogody na ZEWNĄTRZ, a nie do temperatury wewnątrz pojazdu (w odróżnieniu od kierowców - oni czasem na letniaka w zimie siedzą). Grzejniki dają takiego czadu, że nie można stać w ich sąsiedztwie, bo mam wrażenie, że zaraz stopi mi się ubranie, albo buty. I co ciekawsze temperatura powyżej zera na dworze oznacza upały w komunikacji (jakoś przy ostatnich minus 15 stopniach tego nie zaobserwowałam). A może zwyczajnie ZKM ma tajną umowę z NFZ? Jedni "produkują" chorych inni ich "leczą".
      Co do "guzików" - to durny pomysł - jak są to brudne, jedne podświetlone i w miarę widoczne inne nie, nie ma ich przy przednich drzwiach (tak samo w środku), albo nie działają, a kierowca - chyba zwolniony z myślenia nie domyśli się, że trzeba drzwi "ręcznie" otworzyć. Przez te upały w pojazdach czasem dobrze jest otworzyć wszystkie drzwi i dać odetchnąć pasażerom.

      • 0 0

    • Z tą szatnią w autobusie to jest mega pomysł! :)

      • 4 0

  • Ubierzcie się cieplej i tyle. (4)

    Facet, a jęczy jak baba

    • 197 46

    • "Ciepły przycisk, a w autobusach nadal zimno"

      to jest XXI wiek,ludzie latają w kosmos, a w autobusach jest zimno ,trochę pachnie paranoją,oszczędzają paliwo i tyle, nakazy przełożonych , 50 lat temu to rozumiałem bo się cieszyłem że w ogóle jadę tzw" stonką" lub ogórkiem lub fracuzem( marka schausson ) ale te ostatnie to grzały bo miały duże silniki.

      • 0 0

    • (2)

      Przepraszam, ja nie jęczę.

      • 25 1

      • (1)

        Ja w sumie też nie. Jedyny wyjątek to w łóżku z ukochanym.

        • 17 1

        • Ja jęczę jak siedzę na kiblu i nie mogę wydusić kloca.

          • 1 0

  • SORY ... taki mamy klimat..."

    jak jest zima musi być zimno , takie są odwieczne prawa natury...

    • 0 0

  • :) (2)

    Jest zima to musi być zimno.

    • 6 1

    • Oraz "tylko idiota albo złodziej pracuje za mniej niż 6 tysięcy" (1)

      • 4 1

      • Wszystko się zgadza,wiekszość tego społeczeństwa to idioci ,Ewangelia wg PO i TVN.

        • 0 0

  • Przyciski (5)

    Przyciski!!! Wprowadzono od niedawna otwieranie drzwi pr\zez pasażerow , a skąd mam wiedzieć czy ten autobus czy inny posiada owy cudowny przycisk!!! Najpierw zrobcie by, przyciski były w każdym a potem coś wprowadzajcie. Już sa problemy aby wysiąść!!!

    • 5 14

    • (1)

      Chyba widzisz czy na drzwiach jest przycisk..?

      • 4 2

      • niektóre osoby są niewidome albo słabo widzące

        Żartuj sobie, ale pogadamy za 40 lat.

        • 1 1

    • Uwaga Uwaga Uwaga

      Jak rozpoznać, że autobus nie posiada ciepłych przycisków?

      To proste

      Autobus taki zajeżdża na przystanek i co????

      Drzwi otwiera kierowca

      • 0 1

    • specjalnie dla ciebie zamontuja neony z wielkimi strzalkami i wielkim napisem:

      UWAGA,PRZYCISK JEST TU!!!!!

      • 3 3

    • K...wa, a masz oczy?
      Jak nie ma przycisku przy drzwiach albo na słupkach w środku, to znaczy, że jeszcze go nie zmodernizowano, proste?

      • 5 3

  • zimą za zimno, latem za ciepło (18)

    zablokowane okna latem przy wyłączonej klimatyzacji to w gdańsku standard

    • 230 35

    • Jakim trzeba być człowiekiem żeby nie zauważyć pewnej analogi (4)

      Skoro każdy bez wyjątku pojazd przyjeżdża zimny, to chyba logiczne że nie nadąża się zagrzać po wyjeździe z bazy. Kierowcy się zmieniają, autobusy też, a codziennie jest tak samo. Czyli pierwsze co taki człowiek sobie myśli (bądź właśnie nie myśli), że kierowcy robią to specjalnie. Bo każdy kierowca też lubi sobie jeździć w wozie który ma minusową temperaturę wewnątrz.
      Takiej kubatury NIE DA SIĘ nagrzać w 5minut!

      • 56 5

      • hmm (3)

        słaba ta teoria,
        poproszę o wyniki pomiarów,
        otwarcia drzwi, ilośc pasażerów (w końcu mniej powietrza jedzie a więcej ciepłych ludzi, zalezy jeszcze jak parują szybko to będzie cieplej lub nie),
        wtedy mozn aprojektowac klimę do autobusów na zimę w Polsce,
        przy założeniu że pasażer otwiera guzikiem

        • 3 7

        • niech ktoś z polibudy z automatyki zrobi prace dyplomową (2)

          moim zdaniem świetny pomysł i bardzo praktyczny,
          i tyle jeżdżenia po mieście o róznych porrach, tylko trzeba się dogadać z autobusami, żeby wiedziieć jaka moc jest podłaczona ,jaki strumień ciepła podczas badania, to najważniejsze bo to jest wejście układu

          • 11 0

          • (1)

            pomysł dobry, tylko może być ciężko się dogadać z autobusem ;)

            • 0 0

            • wszystko można

              tylko chcieć trzeba i rozmawiać umieć

              • 0 0

    • (8)

      do geniusza który to napisał
      "Jeżdżę do pracy rano autobusem linii R odjeżdżającym z Rumi. Kierowca lub kierowcy autobusów we wczesnych godzinach porannych, odjeżdżający o 5.24, nie włączają ogrzewania, a wręcz przeciwnie. Dmucha zimny nawiew powodujący, że w pojeździe jest zimniej niż na zewnątrz."

      Wiesz jak działa silnik ? Wiesz,że najpierw on się musi nagrzać,aby potem mogło lecieć ciepłe powietrze? Nie każdy autobus jest wyposażony w klimę,której de facto też nie można odpalać przy mrozach od razu po włączeniu silnika.

      pozdrawiam geniusza

      • 79 19

      • Do geniusza który ''to'' napisał............

        Czyli jak działa ogrzewanie w autobusie???? Silnik się nagrzewa i rozprowadzane jest ciepło po autobusie???? Więc po co są nagrzewnice w części pasażerskiej?? Wisiory do dekoracji????

        • 4 0

      • mój samochód nie dmucha na mnie dopóki się nie rozgrzeje (5)

        widać ten autobus ma starożytny nawiew

        • 23 16

        • twoj samochod tez ma jak autobus (2)

          10 sterowa klimatyzacje?

          moj samochod (a jest to stara poczciwa skoda z 1998 rok)u nagrzewa sie w 5 min
          i tez nie rozumiem skoro moja skoda potrafi nagrzac cala 5 osobowa kabine w 5 min to czemu autobus ktory ma kabine na 100 osob nie nagrzewa jej w tym samym czasie?
          magia!!!!!!!!!!!!!
          to musi byc spisek kierowcow z ZKM
          pewnie seidza w piwnicach gdzies na zajezdni i planuja:
          dzisiaj heniu to na lini 148 nie wlaczasz ogrzewania a jutro zenek ty na lini 124
          po czym smieja sie zlowieszczo

          naprawde trzeba byc skonczonym imbecylem zeby myslec ze autobus ktory jest naprzystanku o 5:24 bedzie nagrzany
          pewnie 10 minut wczesniej z zajezdni ruszyl

          • 21 4

          • Jestes zwykly debil...

            • 5 0

          • linie

            148 i 124 jezdza w gdansku. artykuł jest o gdyni. w gdansku w autobusach jest za goraco zazwyczaj

            • 1 6

        • (1)

          ja zawsze uważałem że jest w nich za gorąco a tu patrz zimno...
          później się dziwią że wszyscy są przeziębieni

          • 19 4

          • jak ktoś smarka w rękę i trzyma barierki potem

            a potem następny i następny
            to normalne, że wszyscy chorzy potem,
            szczury w Londynie też zarazę roznosiły

            • 11 2

      • On się zachowuje jak moja żona

        Wsiada dopiero co uruchomionego samochodu i zaczyna majstrować przy pokrętłach klimatyzacji bo jej zimno. Jakby to miało spowodować że zacznie lecieć cieple powietrze

        • 33 0

    • (1)

      A może tak pomyślałbyś o kierowcy, kóremu zepsuło się ogrzewanie w autobusie i jeżdził 6 godzin bez ogrzewania przy- 15 stopniach, Ty jechałeś 40 min. Trochę wyrozumiałości w MZK pracują ludzie a nie cyborgi. Nie wszystko zawsze działa tak jak należy.

      • 24 4

      • Od myślenia o kierowcy jest jego pracodawca.

        • 6 4

    • ???? (1)

      Żeby był sens włączenia klimy, to okna muszą być zamknięte. Myślisz, że te auta z zamkniętymi szybami które latem widujesz na trasie, to do ciepłolubnych właścicieli należą?

      • 18 3

      • słuszna uwaga

        ja jak zblizam się do auta to wciskam otwieranie szyb żeb ysię lekko przewietrzyło, zanim gorąco ucieknie ze środka to sobie zdejmę marynarkę, posadzę teczkę, rzucę okiem na piękną okolicę i latające stworzenia
        i dopiero wsiadam, jadę sobie minutkę z otwartymi , a tak, dla bryzy,
        zamykam i właczam klimę,
        zaloże się że wszyscy podobnie robią

        • 11 1

  • Ludzie

    zacznijcie otwierać Gębę!

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane