• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR wbił się w wiadukt na Hallera

Rafał Borowski
2 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 

Ok. godz. 9:30, pod wiaduktem na Hallera zobacz na mapie Gdańska we Wrzeszczu utknęła ciężarówka z naczepą. Pojazd wbił się w konstrukcję wiaduktu, ale nie zerwał trakcji tramwajowej. W ciągu godziny służbom udało się przywrócić ruch.



O zdarzeniu poinformowali nas czytelnicy w Raporcie z Trójmiasta


Aktualizacja, godz. 10:35 Jak informuje rzecznik prasowy GAiT, ruch tramwajowy we Wrzeszczu został przywrócony do normy cztery minuty temu.

Aktualizacja, godz. 10:25 Wszystko wskazuje na to, utrudnienia na al. Hallera znikną szybciej, niż można było sie spodziewać.

- Nasi pracownicy wyciągnęli już ciężarówkę, która utknęła pod wiaduktem. W ciagu najbliższych kilku minut zostaną przeprowadzone próby z użyciem tramwaju. Najprawdopodobniej, trakcja nie została zerwana i ruch tramwajowy zostanie przywrócony do normy - informuje Alicja Mongird, rzecznik prasowy spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje.
  • Skutki porannej kolizji na Hallera we Wrzeszczu.
  • Skutki porannej kolizji na Hallera we Wrzeszczu.



Przynajmniej kilka razy w roku informujemy o kierowcach, którzy nie bacząc na ostrzeżenia dotyczące wysokości wjeżdżają ciężarówkami pod wiadukt kolejowy nad al. Hallera we Wrzeszczu i zrywają trakcję tramwajową. Do kolejnej takiej sytuacji doszło we wtorek ok. godz. 9:30.

Kierowca ciężarówki z naczepą zignorował ograniczenie wysokości i dosłownie wbił się naczepą w konstrukcję wiaduktu. W ten sposób spowodował zerwanie trakcji tramwajowej. Utrudnienia potrwają zapewne kilka godzin godzin. Zarząd Transportu Miejskiego uruchomił zastępczą komunikację autobusową.

- W związku z zerwaniem trakcji pod wiaduktem na al. Hallera występują opóźnienia na liniach tramwajowych. Uruchomione zostały cztery autobusy komunikacji zastępczej na odcinku Kliniczna - Mickiewicza - informuje Zygmunt Gołąb, rzecznik prasowy ZTM Gdańsk.

Zobacz skutki kolizji pod wiaduktem na Hallera

Miejsca

Opinie (378) ponad 10 zablokowanych

  • e tam. to już jest nudne, nic ciekawego

    • 7 0

  • to już taka nowa świecka tradycja .....

    Narodziła się w Gdańsku....

    Ile razy jeszcze musi dojść do tego typu sytuacji, by osoby odpowiedzialne za przeciwdziałanie takim zdarzeniom wreszcie pojęły tymi swoimi rozumkami, że to już nie jest tragiczne. To zaczyna być po prostu śmieszne

    • 15 3

  • Kretyni (7)

    Ile jeszcze razy będzie takie zdarzenie możliwe....zrobić przed wiaduktem na światłach przęsła ograniczające wysokość i po sprawie. Myśleć trzeba drogowcy.... myśleć!!!!

    • 17 3

    • Autokorekta poprawiła ci drogowców zamiast kierowców...

      • 7 0

    • Niezły pomysł Sherlocku (1)

      Tylko jak ty chcesz zrobić te przęsła jednocześnie z trakcją?

      • 3 0

      • Można wiadukt z trakcją to można i przęsła.

        • 3 2

    • drogowcy i myślenie?

      nie w Polsce. Od '89 coraz większe głąby trafiają do drogowców - więc i efekty coraz ciekawsze

      • 1 2

    • świetny pomysł... (2)

      tylko zastanów się dlaczego tego nie zrobiono...

      Zacznij od wytypowania wszystkich dróg na których musiałyby być te "przęsła"
      Później zastanów się w jakim miejscu musiałyby one być żeby ciężarówki mogły zmienić kierunek jazdy
      Później sprawdź ile pasów ruchu jest w tych miejscach
      Później sprawdź, czy przęsła nie przeszkadzałyby ciężarówkom jadącym w innych kierunkach (nie pod wiaduktem)
      Jak już wszystko sprawdzisz to podziel się swoimi pomysłami raz jeszcze, tylko bardziej precyzyjniej co gdzie miałoby powstać

      • 5 1

      • (1)

        Można zlikwidować pas jezdni w świetle torów tramwajowych w stronę Brzeźna, a nad jezdnią między Grunwaldzką a Towarową umieścić ogranicznik-poprzeczkę. Wtedy tirostwo może, w razie czego, skręcić w prawo w Towarową, by zawrócić. Przed i pod wiaduktem zlikwidować należy fizyczną możliwość zmiany pasa ruchu na lewy. Nie ma problemu, bo i tak nie ma lewoskrętu w Piramowicza. Wówczas pod wiaduktem zmieszczą się tylko samochody osobowe. Wjeżdżających pojazdami ciężarowymi za Towarową rejestrować kamerą i karać mandatami. Od strony Klinicznej bramownica i zakaz lewoskrętu dla pojazdów ciężarowych pod wiadukt.
        Łamiących go rejestrować i karać mandarami. Od strony Hallera bramownica i nakaz lewoskrętu dla tirostwa w kierunku Jana z Kolna. Łamiących go rejestrować i karać mandarami.

        • 2 1

        • z tych bramownic można by już prawie jakiś wiadukt zrobić, a jeszcze nie ogarnąłeś wszystkich ulic w okolicy ;)

          • 2 0

  • Och, jak miło, że pan kierowca "ja-się-na-pewno-zmieszczę" nie zerwał trakcji! Zawsze to jakiś plus... a tak na poważnie tylko bezwzględny zakaz dla wszelkich pojazdów ciężarowych poprawiłby sytuację tam.

    • 11 2

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Moment uderzenia ciężarówki w wiadukt na Hallera

    To się nazywa czysty d**ilizm w najwyższej jakości.

    • 19 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Moment uderzenia ciężarówki w wiadukt na Hallera

    znaki poziome namalowane na jezdni (2)

    Dlaczego przed wiaduktem z obydwu stron nie można na jezdni namalować ogromnych znaków zakazujących wjazd ciężarówek?

    • 11 1

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Moment uderzenia ciężarówki w wiadukt na Hallera

      (1)

      Znaki są tylko na nie nikt nie patrzy

      • 2 0

  • to jest właśnie matecznik po!

    W każdym innym mieście gdyby było tyle strat władze zainstalowałyby tablice zmiennej tresci dla kierowców ciężarówek i bramownice z gumowymi płachtami które by tłukły po dachu i każdy by usłyszał ale nie naprawy trakcji minimum raz w miesiącu a i konstrukcja wiaduktu oberwała teraz bo łożyska wieczne nie są i nie przystosowane do takich obciążeń.

    • 17 11

  • Ile można powtarzać!? (1)

    Zerwać można SIEĆ trakcyjną a nie trakcję

    • 5 2

    • Wiadukt Hallera

      zamiast 2 kładek na Motławie , nowy wiadukt

      • 0 0

  • Kabarety

    powinni skecze robić o tym mieście, bo to jest porażka co tu się odwala.

    • 9 0

  • Twarde głowy z ZDiZ (3)

    Jak widać do tej pory nikt z zarządzających(zdiz, a wyżej prezydent miasta) nie wyciągnął żadnych właściwych wniosków jak pozbyć się problemu wjeżdżających w Hallera od strony Zwycięstwa samochodów o zbyt dużym gabarycie. A wniosek jest jeden, nie można dopuścić aby pojazdy takie skręciły w Hallera przy operze. Można to osiągnąć stosując bramownicę na prawoskręcie i odpowiednie oznakowanie wcześniej. Do tej pory nic takiego tam nie zastosowano. Jedno jest zastanawiające, ponieważ jest to tak proste rozwiązanie to za co pracownicy odpowiedzialni biorą pieniądze? To jest też wstyd dla prezydenta, który nadzoruje działania służb zdiz. No cóż, może i o to chodzi...

    • 16 4

    • Szkoda bramownic ;) (1)

      jedna nie rozwiązuje problemu, jest jeszcze Hallera, Kliniczna i mniejsze uliczki. Do tego dochodzi problem dojazdu do dróg między Aleją Zwycięstwa a wiaduktem. Rozwiązaniem mogło by być jeszcze trochę elektroniki mierzącej wysokość samochodów i tablice elektroniczne w odpowiednich miejscach, które informowałyby o możliwej kolizji oraz oznakowanie podobne jak przy wjeździe do tunelu, które w za pomocą świecących tablic zamykałoby ruch pod wiaduktem gdyby na drodze do niego pojawił się jakiś wysoki osioł. Część rozwiązań jest, ale nie z każdej strony

      • 5 0

      • a jaka jest gwarancja ze matołka to obejdzie?

        • 1 0

    • Czy to legalne ?

      Bramownica która może uszkodzić pojazd -nielegalna
      Oznakowanie i wyświetlacze są od dawna. Nie zwróciłeś jednak na nie uwagi tak samo jak większość kierowców Tirów.

      • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane