• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki nie wjadą do centrum Gdyni

Michał Sielski
1 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 09:37 (2 października 2019)

W środę 02.10.2019 rozpoczął się montaż znaków informujących o ograniczeniach.

Od 16.10.2019 samochody o wadze ponad 10 ton nie wjadą do ścisłego centrum Gdyni ani na Kamienną Górę. - Zmiany wprowadzamy w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, ale też ze względu na niszczoną infrastrukturę - mówi Andrzej Bień, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.



Do tej pory w Śródmieściu Gdyni mamy niemal dowolność. Znaków z ograniczeniami dla ciężarówek praktycznie nie ma. Mogą one nawet wjeżdżać na wąskie i kręte uliczki Kamiennej Góry. Powoduje to nie tylko dyskomfort u mieszkańców i u osób odwiedzających centrum Gdyni, ale stanowi realne zagrożenie ich bezpieczeństwa. Było tak choćby w styczniu tego roku, gdy kierowca ciężarówki zdemolował chodnik i znaki w Śródmieściu.

Kierowca ciężarówki niszczył znaki w centrum Gdyni.



Dlatego właśnie władze Gdyni zdecydowały się na zmiany. Nad ich szczegółami pracowano przez ostatnie kilka miesięcy. W efekcie od 16 października w centrum pojawią się znaki, które będą zabraniały wjazdu pojazdom cięższym niż 10 ton.

Problemy generowane przez ruch ciężarowy



- Ciężarówki były coraz większym problemem. Powodowały wiele niedogodności i kłopotów:
  • zmniejszały bezpieczeństwo mieszkańców,
  • niszczyły infrastrukturę,
  • powodowały hałas,
  • zanieczyszczenia,
  • drgania i pęknięcia budynków - wylicza Andrzej Bień, radny miasta i zarazem pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.


Zmiany wchodzą w życie 16 października. Zmiany wchodzą w życie 16 października.
Zmiany dotkną przede wszystkim prowadzących duże sklepy w centrum, ale ich przedstawiciele uczestniczyli w pracach zespołu projektowego i zadeklarowali, że zmienią flotę na takie pojazdy, które będą mieścić się w limitach. Mogą też liczyć na okres przejściowy do końca roku, bo wtedy części firm kończą się leasingi na większe auta.

Strefa zakazu będzie też częściowo udostępniona dostawcom z autami do 10 ton, ale tylko w godz. 5-10 oraz 19-21. Każdy inwestor, który będzie np. musiał dostarczyć większe materiały na budowę, będzie musiał każdorazowo występować o zgodę ZDiZ na wjazd cięższym pojazdem.

- Kluczem będzie egzekwowanie zakazu i doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Jeśli z pomocą odpowiednich służb uda się to wdrożyć, niewykluczone, że zmiany czekają nas też w innych dzielnicach Gdyni, gdzie ten problem również występuje - podkreśla Andrzej Bień.
09:31 2 PAźDZIERNIKA 19

Trwa montaż nowego oznakowania na Świętojańskiej (23 opinie)

W Gdyni będą ograniczenia dla wjazdu ciężarówek do centrum od 16 października. Już trwa montaż odpowiednich znaków.
W Gdyni będą ograniczenia dla wjazdu ciężarówek do centrum od 16 października. Już trwa montaż odpowiednich znaków.

Opinie (261) ponad 20 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trwa montaż nowego oznakowania na Świętojańskiej

    Zakaz zakazywania!!!!!

    • 0 0

  • Świetny pomysł, autokary wycieczkowe tez? (4)

    Rozumiem ze autokary wycieczkowe pod teatr muzyczny tez nie podjadą?
    Pewnie, najlepiej zakazać a potem się dziwić ze centrum umiera.
    Może zamiast zakazów wprowadzić myślenie?
    Śmieciarze będę mogli jeździć?

    • 30 11

    • Autobus to nie ciężarówka

      • 0 0

    • Niekoniecznie (2)

      Autokar to nie samochód ciężarowy, no chyba, że wprowadzą bezwzględny zakaz dla pojazdów o masie większej niż...

      • 6 1

      • (1)

        to teraz beda autokarami towar po sklepach rozwozic jak ich to nie dotyczy

        • 1 4

        • Jak przystało na prawdziwych polaków z skrajności w skrajność . Ludzie kochani ciekawe co byście powiedzieli jak ul.Starowiejską lub Świętojańską defilowały by TIR-y ? No słucham ? DMC 10 ton to i tak jest więcej niż mają samochody dostarczające towar do sklepów i instytucji zlokalizowanych w centrum - powód ? Bo nie ma możliwości zaparkowania w celu rozładunku . I tyle w temacie !!

          • 3 1

  • zlikwidowac ciezarowki

    najlepiej postawic znak na wjezdzie zakaz wjazdu ciezarowek dotyczy miasta gdynia wtedy zadna nie w jedzie a na zakupy beda jezdzic do oklicznych miast jezeli ciezarowki to zlo to postawcie im kategoryczny zakaz transport sobie poradzi ciekawe jak beda szczekac i utyskiwac ci wieczni narzekacze i pseudo ekolodzy

    • 0 0

  • Ciężarówki nie powinny nigdzie wjeżdzać. (20)

    Tylko zagrażają bezpieczeństwu i niszczą drogi.

    • 68 79

    • dokładnie TiRy tylko głownymi ulicami ... żadnych wjazdów TiRem w boczne uliczki czy odnogii (1)

      • 10 2

      • Nie przejmuj się nie wjadą bo nie dadzą rady :D za wąsko

        • 0 0

    • A wszystkie dobra konsumpcyjne i nie tylko przywiozę rowerem. (3)

      • 18 9

      • Ale powiedz szczerze czy ty jesteś tym kierowcą ciężarówki? (2)

        Bo inaczej nie rozumiem twojego lamentu. Widziałeś kiedyś TIRa 30 tonowego na Starowiejskiej z dobrami konsumpcyjnymi?

        • 7 1

        • Po pierwsze: nie ma Tir-ów są samochody ciężarowe, ciągniki siodłowe lub samochody dostawcze.
          Po drugie: skąd wziąłeś wagę 30t? Ciągnik siodłowy 2 osiowy z naczepą standardową (firaną) to ok 13-15,5 t łącznie + towar max 24 tony = max 40 ton wg polskiego prawa.
          Po trzecie: samochodami jakimi dostarcza się towary do sklepów w centrach miast, gdzie nie ma większego parkingu (po którym można swobodnie manewrować) przed sklepem to samochody o przestrzeni do ok 8 ldm a waga i nośność nie przekracza 24t
          Po czwarte: to sąd te 30t?

          • 0 0

        • Widziałem.

          • 0 0

    • (1)

      Sam sobie towar z hurtowni przywieziesz głupi głupku

      • 0 4

      • mój kolega przez ponad 10lat sam prawie cały towar do swojego sklepu w przyczepce dowoził ... i jakoś żyje

        więc nie pieprzcie tow. że się nie da ... albo, że sie nie opłaca

        • 0 0

    • Jasne, a towar do sklepów, na budowy itp dowieziemy helikopterem.... (9)

      • 6 11

      • (7)

        Zainteresuj się, jak się to robi np w Niemczech

        • 7 3

        • (6)

          Tak samo jak w Polsce

          • 2 6

          • Buahaha (5)

            To wjedź TIRem w strefę centralną i zobacz, co się stanie. Tam pod każdym większym miastem są centra przeładunkowe, dowóz do samego sklepu leci busem. I zanim ktoś zacznie - w niemieckim Lidlu koszyk zakupów jest tańszy niż w polskim.

            • 7 1

            • Jest tańszy bo u nas jest droższy i tak sobie to wyrównują naszym kosztem (1)

              i tu sie konczy zachwyt tymi sieciami

              • 2 0

              • sorry taki macie w Polsce poPiSowy klimat

                tu niby rząd walczy z niemieckimi bankami a tam pozwala w polskiej fabryce robić na Polski rynek gorszy proszek czekoladę a nawet telewizor ...
                tak tak ... np) ta sama polska czekolada na zachodzie jest smaczna w polsce jest samo g-no, .... albo zupki Winiary lepsze robi sie na niemcy
                a paliwo ... Polski Kierowca dopłaca teraz do Niemca - bo jak mówi poPiSowy Orlen "musimy być na tamtejszym rynku konkurencyjni" ;))))))))))

                • 0 0

            • (1)

              Hahaha ciekawe teorie. Berlin rozładunek w samym centrum miasta, Koln rozładunek 100m od katedry wszystko zestawem 40t dalej mam Ci wymieniać miejsca gdzie w centrum miasta miałem rozładunek. Wyobraź sobie że towar do lidla w de idzie też "tirem" tylko krótszym takim samym jak idą dostawy pl do biedronek w centrum miast.

              • 2 2

              • W Kolonii 100m of katedry

                To jest największy węzeł kolejowy w zachodnich Niemczech i 3 przelotówki - przy nich owszem. A w bocznych (i centrum Berlina, nie wiem gdzie Ty w tym "centrum" byłeś, pewnie 3 km od Reichstagu) wszystko było wożone Crafterami. Jak Crafter jest ciągnikiem siodłowym to ja jestem Calineczka...

                • 2 0

            • Czyli do Lidla jeździ 100 busów dziennie

              Czyli do Lidla jeździ 100 busów dziennie

              • 0 1

      • towar z TiRa na wózek i heja 30x tam i spowrotem

        • 1 2

    • zakazać łóżek...

      ...tam ludzie głównie umierają...

      • 0 0

    • To ludzie nimi kierujący są zagrożeniem. Zabronić wychodzić ludziom z domów!!!!

      • 12 4

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trwa montaż nowego oznakowania na Świętojańskiej

    a kiedy zakaz na obwodowej ;)

    • 0 0

  • Co to za pomysł ? (20)

    Po pierwsze jak można zakazać wjazdu pojazdami ciężarowymi do Gdyni ? To tak jakby zakazać dostaw. Weźmy pod lupę miasto takie jak York w Anglii. Spójrzcie sobie na maps google jak wygląda centrum miasta. Znaki obowiazujace to zakaz do 7.5t z dopiskiem accept for Access albo accept for loading czyli akceptacja dla dostaw. Nie porównujmy nawet gabarytów miast ... York to spore miasto o bardzo bardzo wąskich uliczkach. Niech może Gdynia zacznie myśleć a nie zakazywać jak to ma w zwyczaju.

    • 89 59

    • (11)

      Przez Sopot nie przejedziesz wcale ,podobnie w Gdańsku.I to od lat.

      • 16 6

      • No to kurcze ciekawe ze na przymorzu co drugi dzien do auchana tir przyjezdza (6)

        Wiec jak juz to na stare miasto a nie do "gdanska"

        • 9 4

        • Jeśli robi dostawe (5)

          Jeśli robi dostawę to niech i wpuszcza go na Stare Miasto ale np. w godzinach porannych. Komu to przeszkadza, że o 7:00 rano tir wjedzie na Stare Miasto ? Wszystko z rozsądkiem. Stylizujmy się na miarę miast Europejskich, a nie wschodnich ;)

          • 11 10

          • (2)

            Dalej - po cholerę w takich lokalizacjach sklep, który ma być zaopatrywany takim ciężkim składem? Won z takimi sklepami z takiego miejsca.

            • 3 0

            • Po to zebys nie musial samochodem jezdzic po zakupy (1)

              Samochodem którego tak nienawidzisz

              • 0 1

              • on wszystko rowerem przywiezie, ma bakfiets to da radę ;)

                • 0 0

          • Primo - proponuję powtórkę z edukacji by sobie przypomnieć czym jest transport TIR. Większość takich składów to nie tiry.
            Secundo - przeszkadza mi w centrum tysiącletniego Gdańska każdy ciężki sprzęt i jego smród, hałas, gabaryt. Miasto na tym traci, na atrakcyjności, wartości nieruchomości itd.

            • 3 0

          • Przeszkadza to Staremu Miastu (w Gdańsku - Głównemu) bo, jak napisano w artykule, takie pojazdy niszczą przestrzeń publiczną.

            • 12 1

      • Jasiu, w artykule tez napisane, ze do Śródmieścia, a nie do Gdyni (2)

        • 20 3

        • hmmm (1)

          myślałęm że nowy jork też ma śródmieście

          • 1 2

          • ma

            Nazywa się Manhattan.

            • 2 0

      • Sopot ma ograniczenie 24t a nie 10. Widzisz różnicę?

        • 3 2

    • Sopot tak samo

      • 0 0

    • (1)

      Czyli co, 7,5 tony DMC za drobnymi wyjątkami takich, a nie innych dostaw / transportów u angoli. Nawet ok.
      Ogólnie ruch samochodowy w ścisłym centrum docelowo zostanie zredukowany do prawie zera. Zostaną niektóre osobowe i mini dostawcze, zero diesla, wyśrubowane normy. I super. Tak trzymać. Kogo obchodzi kupa złomu? Miasto jest dla ludzi na pierwszym miejscu.

      • 2 2

      • A to samochody same jeżdżą? Czy

        ludzie nimi jeżdżą?

        • 2 1

    • w Yorku by cokolwiek dowieść do sklepów musisz mieć wykupioną horrendalnie drogą kartę-zezwolenie (1)

      • 15 0

      • no i żeś podpowiedział

        • 6 1

    • co nas obchodzi jakiś york?

      • 12 6

    • Od października Gdynia będzie przykładem do naśladowania dla innych miast, np. takiego miasta jak York w Anglii ;)

      • 14 5

    • nie do Gdyni tylko do centrum Gdyni

      • 19 0

  • Nic to nie da

    4 godzinna dozwolona luka wystarczy do dalszego niszczenia ulic.

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Trwa montaż nowego oznakowania na Świętojańskiej

    Kolejna metoda na wyciąganie kasy. Duże samochody jak będą musiały to i tak wjadą z tą różnicą że za wjazd trzeba będzie uiścić stosowną opłatę. Wszelkie budowy i imprezy nie obsłuży się małymi samochodami

    • 1 0

  • Ciekawe

    A co z firmami,które maja swoje magazyny w centrum i każdego dnia pod rampę przyjeżdzają 2 kontenery z portu o wadze 20 ton ? Co z plandekami o podobnej wadze ? Nie ma szans żeby rozładować towar w innym miejscu niż magazyn przedsiębiorcy...i weź tu prowadź biznes w Gdyni. Śmiechu warte .

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Generalnie ok ale... (14)

    ... jak wjechać na przemysłowy rejon Gdyni jakim jest pirs dalmoru lub tereny Nauty? Przeciez trzeba tam wjechać krótkim odcinkiem Waszyngtona i Św. Piotra lub Św. Wojciecha! Wygląda mi to na celowe zagranie miasta. Taki konflikt z Portem, który ma inny plan na strefę buforową oraz robienie dobrze deweloperom, którzy wchodzą na tereny przylegające do nabrzeży

    • 85 32

    • Naprawdę sądzisz, że takie decyzje podejmuje się na złość? (8)

      To ty jesteś osobą, która doszukuje się konfliktu i tworzy ten konflikt w świadomości

      • 10 22

      • skoro łatwo jest takie interpretacje podjąć i uprawdopodobnić (7)

        To chyba jednak jest coś nie tak z polityka komunikacyjną "magistratu"?

        "Prominentny przedstawiciel miasta wyraził jednak jakiś czas temu opinię, że nawet gdyby port miał płacić za te tereny złotem miasto mu tam budować się nie pozwoli."

        To jeden z przykładów "szorstkiej przyjaźni". I są na to lata doświadczeń braku umiejętności współpracy...

        • 3 4

        • To nadal przykład tylko twojego tworzenia konfliktu (6)

          Wstawiasz jakiś komentarz, bez żadnego źródła, z własną opinią, jak mniemam podsycaną niechęcią czy zazdrością do samorządu i dalej twierdzisz, że ograniczenie ruchu ciężarówek w śródmieściu jest na złość (!)

          Człowieku! Ty jesteś politykiem czy mieszkańcem?

          Do kogo ty zwracasz się ze swoimi polityczno-ekonomicznymi teoriami???

          Bo dla każdego mieszkańca Śródmieścia, tak na chłopski rozum, ograniczenie ruchu ciężarówek jest jak najbardziej na rękę.

          • 9 3

          • twoja chata skraja... tak mówi "chłopski rozum" (5)

            Źródła sa bardzo proste do odnalezienia, wystarczy chcieć. To wręcz "kultowy" cytat i ktokolwiek troche interesował się sprawą, wie o co chodzi.
            Od dłuższego czasu śledzę konterdans różnych sił toczący się wokół tych (Jana z Kolna i nabrzeża) terenów oraz narrację sprzedawaną przez magistrat. Oraz wyciągam wnioski, z którymi się dzielę, ponieważ takie wnioski nie tylko mnie się nasuwają.
            "Po owocach ich poznacie" - ten cytat również nie jest tobie znany?
            A owoce i dążenia mi nie pasują... Czy należy nazywać to niechęcią? Czy niechęcią jest odmienne widzenie spraw?
            To nie ja tworzę konflikt (bo nie mam takich możliwosci) a działania miasta. Proszę nie dokonywać projekcji swoich wyobrażeń i działań na innych.

            • 4 4

            • I dalej upierasz się, że to nie ty tworzysz konflikt (4)

              Otóż przyczyniasz się do niego. Komentujesz coś, o czym nie ma w artykule ani słowa. Przytaczasz jakieś kultowe cytaty, które istnieją albo nie istnieją, ale większości ludzi to naprawdę nie interesuje. Projekcję swoich wyobrażeń właśnie tworzysz ty, bo odnosić się do czegoś abstrakcyjnego. Tu jest mowa o ograniczeniu ruchu w śródmieściu, jak w wielu innych rozwiniętych miastach, w których mieszkają ludzie.

              • 2 4

              • staję na swoim stanowisku ponieważ jestem przekonany o swoich racjach. (3)

                Zamiast argumentów otrzymuję pomówienia o uporze, zazdrości, niechęci, polityce, ekonomii, abstakcji...
                Czyli całkowicie pozamerytoryczny szum... Bo faktycznie, ciebie nie obchodzi jak będzie funkcjonował port, który właśnie buduje nowy terminal promowy na wysokości ulicy Wendy. Nie odnosisz się do pytań, jakie stawia twórca pierwotnego komentarza...
                Najważniejsze, że pod twoim oknem ciężarówka jeździć nie będzie! I ch*j!
                Wykrzyknik zamierzony...
                W pewnym sensie cię rozumiem, sam zmieniłem miejsce zamieszkania z powodu uciążliwości ruchu samochodowego. I, pomimo że centrum Gdyni to "moja ziemia" rodzinna, nie mam zamiaru i ochoty tam wracać i mieszkać. Bo wiem z czym to się wiąże.
                Co do cywilizowanych miast, to Gdynia i jej polityka urbanistyczna do takich nie należy. I próby budowy mieszkaniówki na terenach przemysłowych są tego dobitnym świadectwem.

                • 3 0

              • (2)

                Pozamerytorycznym szumem jest właśnie wplątywanie do wątku cytatów, które sam powinienem sobie znaleźć, śledzenie dyskusji administracyjnych itp. Masz prawo bronić swoich racji, ale to jest tylko twoja racja. I w świetle całego cywilizowanego i zurbanizowanego miasta jakim jest Gdynia i jej mieszkańców nie tylko twoja wizja jest słuszna. Moja racja jest taka, że do centrum przeprowadziłem się parę lat temu z dzielnicy po drugiej strony portu, bo właśnie szukałem zurbanizowanej przestrzeni, a nie skupiska bloków i nie mam ochoty mieszkać w innym miejscu, gdyż centrum jest najbardziej ucywilizowane, ze wszystkimi związanymi z tym zaletami i wadami. A port, cóż. W artykule nie ma ani słowa o tym jak te kwestie zostaną rozwiązanie, ale pamiętaj, że komentujemy artykuł, w którym autor mógł napisać co chciał i mógł pominąć też szczegóły, do których się odnosisz.

                • 0 0

              • nie jest komentowany artykuł a twoje insynuacje o poszukiwaniu konfliktu. (1)

                Na co uzyskałeś odpowiedz, że nie trzeba niczego szukać, bo jest on ogólnie znanym faktem.
                Twoje wybory to twoja sprawa, skoro lubisz i tak definiujesz cywilizację. O gustach się nie dyskutuje. Na pewno nie musisz używać estakady... ;)
                Więc to rozumiem...
                Ale dopiero trzeci dom buduje się dla siebie ;)

                • 0 0

              • Wróć do początku - od konfliktu i insynuacji zacząłeś

                Bo nie jest to żaden ogólnie znany fakt dla przeciętnego mieszkańca. Ponadto kwestia cywilizacji i rozwiązań urbanistycznych nie jest kwestią gustu czy lubienia. To jest obiektywnie mierzalne i ma swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości w układzie miasta, i choć nie wiem jak bardzo byś się upierał, nie udowodnisz inaczej.

                • 0 1

    • a pomyslales o mieszkancach ulic sw Piotra i Waszyngtona ktorzy od miesiecy nie wysypiaja sie do pracy? ciezarowki tak halasuja jezdzac po dziurawej drodze ze budzimy sie w nocy

      • 2 0

    • Będzie można wjechać 10t (2)

      od strony portu przez Plac Kaszubski. Waszyngtona zostaw w spokoju. Następny, który pieczywo chce dowozić zestawem 40 tonowym.

      • 3 0

      • Małe solówki mieszczące ledwie po 18pal, mają DMC 24t.

        Jeszcze mniejsze - 14pal, mają po 18t. Zdziwiony?
        Czym chcesz realizować dostawy - małym busem? to za 2 lata obudzisz się z ręką w nocniku, bo w śródmieściu zostaną same banki i sklepy ze szmatami. Nawet do żabki u mnie na osiedlu towar dostarcza właśnie taka 18 paletowa solówka.

        • 0 0

      • A jak ktos zamowi 25m bagietę?

        • 1 0

    • wójta radtkego pozamykać dla ciężarówek :) Skoro tak dbacie o bepizpieczeństwo to przy szpitalu koło chorych ludzi mogą jeździć, hałasować i zagrażać innym !!!!

      • 6 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane