- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (206 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (756 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (70 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (156 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (106 opinii)
Ciężarówki nie wjadą do centrum Gdyni
W środę 02.10.2019 rozpoczął się montaż znaków informujących o ograniczeniach.
Od 16.10.2019 samochody o wadze ponad 10 ton nie wjadą do ścisłego centrum Gdyni ani na Kamienną Górę. - Zmiany wprowadzamy w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, ale też ze względu na niszczoną infrastrukturę - mówi Andrzej Bień, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.
Kierowca ciężarówki niszczył znaki w centrum Gdyni.
Dlatego właśnie władze Gdyni zdecydowały się na zmiany. Nad ich szczegółami pracowano przez ostatnie kilka miesięcy. W efekcie od 16 października w centrum pojawią się znaki, które będą zabraniały wjazdu pojazdom cięższym niż 10 ton.
Problemy generowane przez ruch ciężarowy
- Ciężarówki były coraz większym problemem. Powodowały wiele niedogodności i kłopotów:
- zmniejszały bezpieczeństwo mieszkańców,
- niszczyły infrastrukturę,
- powodowały hałas,
- zanieczyszczenia,
- drgania i pęknięcia budynków - wylicza Andrzej Bień, radny miasta i zarazem pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.
Zmiany dotkną przede wszystkim prowadzących duże sklepy w centrum, ale ich przedstawiciele uczestniczyli w pracach zespołu projektowego i zadeklarowali, że zmienią flotę na takie pojazdy, które będą mieścić się w limitach. Mogą też liczyć na okres przejściowy do końca roku, bo wtedy części firm kończą się leasingi na większe auta.
Strefa zakazu będzie też częściowo udostępniona dostawcom z autami do 10 ton, ale tylko w godz. 5-10 oraz 19-21. Każdy inwestor, który będzie np. musiał dostarczyć większe materiały na budowę, będzie musiał każdorazowo występować o zgodę ZDiZ na wjazd cięższym pojazdem.
- Kluczem będzie egzekwowanie zakazu i doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Jeśli z pomocą odpowiednich służb uda się to wdrożyć, niewykluczone, że zmiany czekają nas też w innych dzielnicach Gdyni, gdzie ten problem również występuje - podkreśla Andrzej Bień.
Trwa montaż nowego oznakowania na Świętojańskiej (23 opinie)
Opinie (261) ponad 20 zablokowanych
-
2019-10-02 08:18
Ciekawe jak Moderna, Invest i Hossa dowiozą beton i zaopatrzenie na swoje budowy?
Będą taczkami wozić od Wzgórza lub od dworca? To właśnie ten transport niszczy ulice w centrum. Większość transportu do portu odbywa się Jana z Kolna i Polską.
- 1 0
-
2019-10-02 08:33
Gdańsk, ul. Wyzwolenia
ciężarówki prują ile silniki pozwolą i niszą jezdnię do tego nie przystosowaną.
po obu stronach budynki wielorodzinne-bloki. Mieszka tam dużo ludzi.
Hałas i wstrząsy całą dobę, cały rok.
Tym zajmijcie się.- 0 0
-
2019-10-02 08:42
Drgania i pęknięcia nawierzchni oraz budynków najbardziej powoduje prędkość na dziurawych drogach.
Nawet samochód osobowy jadąc szybko drogą z wybojami i zapadniętymi studzienkami powoduje drgania nawierzchni, powodując dalszą ich dewastację.
- 1 0
-
2019-10-02 10:14
Ten znak nie dotyczy autobusów/trolejbusów
Zakaz wjazdu autobusów to znak B-3a, a tu mamy B-5 - dotyczący ciężarówek. Gdyby zakaz miał się odnosić do wszystkich pojazdów (w tym autobusów/trolejbusów), to użyto by znaku B-18 (znak zakazu tylko z podaną dopuszczalną masą, ale bez żadnych obrazków).
- 0 0
-
2019-10-02 10:30
PONAD 10 ton najpierw czytaJ!!! qqqqaa
i pomyśl,sprawdz ile waży np duży dostawczak załadowany!!!
- 0 0
-
2019-10-02 10:31
motory też nie mogą a jeżdżą
- 5 0
-
2019-10-02 11:23
Na tak waskiej i ruchliwej ulicy
Dostawy powinny być dozwolone tylko od godz 23 do 06. To samo dotyczy służb komunalnych. To nie jest "teren przemyslowy".
- 1 0
-
2019-10-02 11:28
Tak zaprojektowana i zapchana ulica
Jaką jest Swietojanskiej,poza zakazami wymaga ciągłej pracy patrolu Służby Miejskiej.
- 2 0
-
2019-10-02 11:33
drogi
to jak wjechać do portu, stoczni na budowy???
Panie prezydencie gubi Pana "błyskotliwe" otoczenie, głupota goni głupotę. Ale cóż można wiedzieć o swoim mieście z za okien limuzyny...- 3 0
-
2019-10-02 21:31
Ciekawe
A co z firmami,które maja swoje magazyny w centrum i każdego dnia pod rampę przyjeżdzają 2 kontenery z portu o wadze 20 ton ? Co z plandekami o podobnej wadze ? Nie ma szans żeby rozładować towar w innym miejscu niż magazyn przedsiębiorcy...i weź tu prowadź biznes w Gdyni. Śmiechu warte .
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.