• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki nie wjadą do centrum Gdyni

Michał Sielski
1 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 09:37 (2 października 2019)

W środę 02.10.2019 rozpoczął się montaż znaków informujących o ograniczeniach.

Od 16.10.2019 samochody o wadze ponad 10 ton nie wjadą do ścisłego centrum Gdyni ani na Kamienną Górę. - Zmiany wprowadzamy w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, ale też ze względu na niszczoną infrastrukturę - mówi Andrzej Bień, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.



Do tej pory w Śródmieściu Gdyni mamy niemal dowolność. Znaków z ograniczeniami dla ciężarówek praktycznie nie ma. Mogą one nawet wjeżdżać na wąskie i kręte uliczki Kamiennej Góry. Powoduje to nie tylko dyskomfort u mieszkańców i u osób odwiedzających centrum Gdyni, ale stanowi realne zagrożenie ich bezpieczeństwa. Było tak choćby w styczniu tego roku, gdy kierowca ciężarówki zdemolował chodnik i znaki w Śródmieściu.

Kierowca ciężarówki niszczył znaki w centrum Gdyni.



Dlatego właśnie władze Gdyni zdecydowały się na zmiany. Nad ich szczegółami pracowano przez ostatnie kilka miesięcy. W efekcie od 16 października w centrum pojawią się znaki, które będą zabraniały wjazdu pojazdom cięższym niż 10 ton.

Problemy generowane przez ruch ciężarowy



- Ciężarówki były coraz większym problemem. Powodowały wiele niedogodności i kłopotów:
  • zmniejszały bezpieczeństwo mieszkańców,
  • niszczyły infrastrukturę,
  • powodowały hałas,
  • zanieczyszczenia,
  • drgania i pęknięcia budynków - wylicza Andrzej Bień, radny miasta i zarazem pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.


Zmiany wchodzą w życie 16 października. Zmiany wchodzą w życie 16 października.
Zmiany dotkną przede wszystkim prowadzących duże sklepy w centrum, ale ich przedstawiciele uczestniczyli w pracach zespołu projektowego i zadeklarowali, że zmienią flotę na takie pojazdy, które będą mieścić się w limitach. Mogą też liczyć na okres przejściowy do końca roku, bo wtedy części firm kończą się leasingi na większe auta.

Strefa zakazu będzie też częściowo udostępniona dostawcom z autami do 10 ton, ale tylko w godz. 5-10 oraz 19-21. Każdy inwestor, który będzie np. musiał dostarczyć większe materiały na budowę, będzie musiał każdorazowo występować o zgodę ZDiZ na wjazd cięższym pojazdem.

- Kluczem będzie egzekwowanie zakazu i doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Jeśli z pomocą odpowiednich służb uda się to wdrożyć, niewykluczone, że zmiany czekają nas też w innych dzielnicach Gdyni, gdzie ten problem również występuje - podkreśla Andrzej Bień.
09:31 2 PAźDZIERNIKA 19

Trwa montaż nowego oznakowania na Świętojańskiej (23 opinie)

W Gdyni będą ograniczenia dla wjazdu ciężarówek do centrum od 16 października. Już trwa montaż odpowiednich znaków.
W Gdyni będą ograniczenia dla wjazdu ciężarówek do centrum od 16 października. Już trwa montaż odpowiednich znaków.

Opinie (261) ponad 20 zablokowanych

  • no dobra !a czym będzie dostarczany i sprzęt na wszelkie Imprezy ? { sylwester na skwerku, samolociki

    • 1 0

  • Zakryjemy znaki zakazu ...

    tak tydzień wcześniej do "odwołania"...Bo organizator jako "miasto" nie musi się do "siebie" zwracać o pozwolenia-czy się mylę ??? A te ograniczenie do 10 ton to dotyczy dopuszczalnej masy całkowitej czy masy własnej ??? Kto i w jaki sposób sprawdzi czy auto waży równe 10+1 ton, czy ma 9.9 ton czy jedynie 7,5 tony ?

    • 0 0

  • co tak bez rozmachu?

    zakaz dla samochodów pow. 1,2 t i masa problemów z głowy!
    A szczur też niech na mevo przyjeżdża

    • 1 0

  • hej

    i zabrać się jeszcze za tych dostawczaków na osiedlach co parkują i gararzują i niszczą zieleń chodniki itp.

    • 1 0

  • Czekamy na Gdańsk

    • 0 0

  • Infrastruktura

    Niszczą infrastrukturę? Jaką? Ulice w Gdyni to totalny syf. Niech urzędas nie zwala na duże autka. Od lat nic się z tym nie robi. Ważniejsze jest dogodzenie deweloperom.

    • 3 0

  • Nareszcie (1)

    Czas najwyższy żeby wprowadzić te ograniczenia, zawsze się dziwiłem dlaczego nikt nie reagował gdy 40 tonowe tzw wanny rozjeżdżały 10 lutego, Władysława IV i al. Zwycięstwa. Ta ostatnia ulica "otrzymała" koleiny już kilka lat po remoncie. Nikt nie zwracał uwagi na to, że tymi ulicami odbywał się transport żwiru z nabrzeża Dalmoru, a kierowcom nie chciało się jechać ul. Polską do trasy Kwiatkowskiego

    • 0 0

    • również nikt nie zważa na ciężki sprzęt budujący osiedla w okolicach Władka czy 10 Lutego

      czy rozjeżdżane drogi gruntowe na granicy Gdyni i Kamionki.
      ...no bo przecież samo się nie zbuduje...
      A że przy okazji zniszczy? Pójdzie w koszty. Miasta.
      I teraz wiesz dlaczego?

      • 2 0

  • Gdynianin

    Większość dróg w Gdyni jest taka że podczas jazdy plomby wypadają z zębów. Nie mówiąc o przejazdach kolejowych z zamkniętymi szlabanami

    • 1 0

  • Po co ciężarówki jak mamy rowery dostawcze w Gdyni.

    • 1 0

  • oczywiscie wjada

    powiedza ze jada z dostawa

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane