• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ciężarówki nie wjadą do centrum Gdyni

Michał Sielski
1 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 09:37 (2 października 2019)

W środę 02.10.2019 rozpoczął się montaż znaków informujących o ograniczeniach.

Od 16.10.2019 samochody o wadze ponad 10 ton nie wjadą do ścisłego centrum Gdyni ani na Kamienną Górę. - Zmiany wprowadzamy w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, ale też ze względu na niszczoną infrastrukturę - mówi Andrzej Bień, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.



Do tej pory w Śródmieściu Gdyni mamy niemal dowolność. Znaków z ograniczeniami dla ciężarówek praktycznie nie ma. Mogą one nawet wjeżdżać na wąskie i kręte uliczki Kamiennej Góry. Powoduje to nie tylko dyskomfort u mieszkańców i u osób odwiedzających centrum Gdyni, ale stanowi realne zagrożenie ich bezpieczeństwa. Było tak choćby w styczniu tego roku, gdy kierowca ciężarówki zdemolował chodnik i znaki w Śródmieściu.

Kierowca ciężarówki niszczył znaki w centrum Gdyni.



Dlatego właśnie władze Gdyni zdecydowały się na zmiany. Nad ich szczegółami pracowano przez ostatnie kilka miesięcy. W efekcie od 16 października w centrum pojawią się znaki, które będą zabraniały wjazdu pojazdom cięższym niż 10 ton.

Problemy generowane przez ruch ciężarowy



- Ciężarówki były coraz większym problemem. Powodowały wiele niedogodności i kłopotów:
  • zmniejszały bezpieczeństwo mieszkańców,
  • niszczyły infrastrukturę,
  • powodowały hałas,
  • zanieczyszczenia,
  • drgania i pęknięcia budynków - wylicza Andrzej Bień, radny miasta i zarazem pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. bezpieczeństwa.


Zmiany wchodzą w życie 16 października. Zmiany wchodzą w życie 16 października.
Zmiany dotkną przede wszystkim prowadzących duże sklepy w centrum, ale ich przedstawiciele uczestniczyli w pracach zespołu projektowego i zadeklarowali, że zmienią flotę na takie pojazdy, które będą mieścić się w limitach. Mogą też liczyć na okres przejściowy do końca roku, bo wtedy części firm kończą się leasingi na większe auta.

Strefa zakazu będzie też częściowo udostępniona dostawcom z autami do 10 ton, ale tylko w godz. 5-10 oraz 19-21. Każdy inwestor, który będzie np. musiał dostarczyć większe materiały na budowę, będzie musiał każdorazowo występować o zgodę ZDiZ na wjazd cięższym pojazdem.

- Kluczem będzie egzekwowanie zakazu i doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. Jeśli z pomocą odpowiednich służb uda się to wdrożyć, niewykluczone, że zmiany czekają nas też w innych dzielnicach Gdyni, gdzie ten problem również występuje - podkreśla Andrzej Bień.
09:31 2 PAźDZIERNIKA 19

Trwa montaż nowego oznakowania na Świętojańskiej (23 opinie)

W Gdyni będą ograniczenia dla wjazdu ciężarówek do centrum od 16 października. Już trwa montaż odpowiednich znaków.
W Gdyni będą ograniczenia dla wjazdu ciężarówek do centrum od 16 października. Już trwa montaż odpowiednich znaków.

Opinie (261) ponad 20 zablokowanych

  • urzedasy miejskie i biurwy to srodowisko ........

    tylko imprezki co tydzien blokujace miasto lapowkarze czekam kiedy wyprowadzi was CBA w lańcuchach , wkoncu pis sie za was wezmie

    • 3 1

  • rozrost um z malej siega granic absurdu

    cale PLO na 10lutego na Ślaskiej budynek po Krauze i co kawalek tablica um jakis oddzial pasozytniczy co oni tam robią chyba tylko wymyslaja takie bzdury aby utridniac życie mieszkancom i te cotygodniowe blokady miasta dla jakiejs urzedasowej zabawy nikomu nie potrzebe

    • 5 1

  • tak podanko do zgiz dobre jak za stalina na wszystko podanie i zgoda

    kiedy podanie i zgoda na wyprowadzenie psa albo zasadzenie kwiatkow na balkonie ????? możę zgoda na ciągnięcie przyczepy lub przejazd Kampera ?????

    • 1 0

  • wiecie co widzialem ostatnio ciągnieto trolejbus 3 czlonowy stonoga

    ten co to kupil i zaakceptowal nadaje sie do lleczenia , już widze jak zakręca w centrum i pod wiaduktem porywajac wszystko po drodze , njlepiej bedzie skręcal ze Świetojanskiej w Pilsudzkiego kolo UM ale bedzie cyrk no i waga to tylko pewnie 3,5 tony hihihihi

    • 3 1

  • Koniecznie dodajcie do tego motóry i pierdzące Porsche i jaguary bez rury

    • 3 0

  • Jeszcze

    Zakaz dla ameb w wielkich pickup-ach

    • 1 0

  • Gdynia się cofa.

    Dojdzie do tego, że będziemy jeździć na osiołkach.

    • 4 0

  • UM Gdynia to mentalne PRL

    • 4 0

  • Strefę należy rozszeżyć

    o ul.Partyzantów, ul.legionów i tam gdzie grasują z budowami deweloperzy i nie tylko w centrum miasta. Widzę od kilku lat, że miasto Gdynia zostało podzielone na kat.A, Kat.B, kat.C i całkiem do "D"-du***-xyz A taka np.ul.E.Kwiatkowskiego( Obłuże Górne-Stare Obłuże) po ostatniej modernizacji skrzyżowania i części ul.gen.bryg.St.Dąbka-jest sukcesywnie maltretowana przez ciężki ruch tranzytowy(ciężarowy) do i "z" gm.Kosakowo i reszty pow.Puckiego. Tam postawić zakaz chociaż ograniczający intensywność eldorada dla ciężarówek-dostawy paliw, maszyn budowlanych, gruszko-betoniarek, cementowozów, dostaw materiałów budowlanych+konstrukcji ciężkich itp.) itp. Albo zamontować pkt.pomiarowy dop.nacisku na oś. To teraz jest przedłużenie Estakady Kwiatkowskiego do m.Puck + gmina Puck + gm>Kosakowo-ze wszystkim co da się przewieść i dowieść drogami (a budowa+zabudowa d.pól uprawnych-trwa..)i...

    • 2 0

  • Na Pogórzu i wcześniej

    Obłużu też zdarzają się pęknięcia ścian +drgania+ smród spalin -od ciężkiego ruchu tranzytowego do i z -gm.Kosakowo i pow.Puckiego + ten hałas od tire-xów pędzącymi z pustymi naczepami kartofliskiem-czołgowiskiem zwanym dalej ul. Eugeniusza Kwiatkowskiego....do ul.gen bryg.St.Dąbka i dalej w kier.Pogórza i Kosakowa.
    Koniecznie i to natychmiast wprowadzić analogiczne ograniczenia. Ten odcinek od ul.Adm J.Unruga w górę nie jest przystosowany od 40 lat( bo nic nie modernizowano) do takiego ciężkiego transportu drogowego. Nawet przez ostatnie 30 lat "wolnej" Polski-nie wybudowano na tej ulicy (Kwiatkowskiego) jej prawego pasa jezdni -jeżdzimy PRL-owską "lewą" jezdnią i w górę i w dół...Zapomniana inwestycja vs coroczne .openerki

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane