- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (30 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (86 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (32 opinie)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (54 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (596 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Ciężarówki znowu blokują ul. Marynarki Polskiej
Ponad 100 ciężarówek z kukurydzą już drugą dobę oczekuje na rozładunek przed bramą portu przy Nabrzeżu Zbożowym . Przedstawiciele Gdańskich Młynów, które przeładowują statki, tłumaczą, że długa kolejka to wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane ciężarówki. A kierowcom blokującym jeden z pasów na Marynarki Polskiej policja chce wypisywać mandaty.
Winna pogoda czy spedytorzy?
- Stoję od wczoraj od godz. 18. Ponoć dwie zmiany są w stanie rozładować 60 ciężarówek na dobę, a nas jest tutaj już dwa razy tyle. I ciągle dojeżdżają kolejni. Wygląda na to, że dziś już mnie nie zdążą rozładować - mówi nam kierowca z Inowrocławia, oczekujący na ul. Handlowej .
Inny dodaje, że wszystko przez pogodę i dużą liczbę zamówień.
- Ciągle pada, więc kapitan statku, na który mają załadować tę kukurydzę, bo tu wszyscy, którzy stoją, na pace mają właśnie kukurydzę, zamknął statek i czeka na poprawę pogody. Nami nikt się nie przejmuje. Nie interesujemy ani firm, które nas wysyłają, ani tych, którzy mają nas rozładować. A my czekamy. Nawet jedzenia nie ma jak i gdzie kupić, bo wokół same ogródki działkowe. Już nie mówię o stratach finansowych dla firmy, bo ciężarówka zarabia na siebie, jak jedzie. A my tu kwitniemy już drugą dobę - mówi kierowca spod Torunia.
W czwartek rano na miejscu pojawiła się policja, wezwana przez pracowników z okolicznych firm, którzy mieli problem z blokowanym przez ciężarówki przejazdem. Części z nich chciała wlepić mandaty, więc ci przestawili ciężarówki w inne miejsce. Problem jednak nie zniknął. A sznur pojazdów wciąż się wydłuża.
- Wczesnym rankiem były zablokowane oba pasy na Śnieżnej i Handlowej. Nie było możliwości jakiegokolwiek przejazdu. Jak miałaby tędy przejechać np. karetka czy straż na sygnale? Dopiero interwencja policji sprawiła, że ciężarówki zniknęły z jednego pasa. Ruch na całej długości ulicy odbywa się wahadłowo - mówi pan Bogdan z jednej firm zlokalizowanych przy ul. Handlowej. - Problemu by nie było, gdyby właściciele tych firm dogadali się i otworzyli wielki parking przy Śnieżnej. Dziś wisi tam kłódka i marnuje się wielki plac, na którym mogłoby się ustawić kilkadziesiąt ciężarówek.
Przedstawiciele Gdańskich Młynów, właściciela elewatorów, który zajmuje się m.in. rozładunkiem i załadunkiem na statki tłumaczą, że przyczyną olbrzymiej kolejki ciężarówek nie jest zbyt wolny rozładunek, lecz zbyt duża liczba zamówień.
- To nie jest nasza wina - mówi Dorota Godun, dyrektor ds. sprzedaży w Gdańskich Młynach. - Nie wszystkie ciężarówki oczekują na rozładunek u nas. Dlaczego jest ich tak wiele? To wina spedytorów, którzy wysyłają niezaplanowane samochody. Nie mamy na to wpływu, jesteśmy firmą, która świadczy tylko usługę rozładunku. Jesteśmy w stanie obsłużyć 60-80 ciężarówek na dobę - dodaje.
Co na to kierowcy?
- Musimy czekać. Dzwoniłem już do żony. Dziś do domu raczej nie wrócę - mówi gorzko kierowca spod Inowrocławia. - Dobrze, że przynajmniej rano pojawił się ktoś z portu w Gdyni i sprzedał nam parę kanapek i coś do picia. Jakoś damy radę.
Ciężarówki już po obu stronach Marynarki Polskiej (10 opinii)
Opinie (188) 3 zablokowane
-
2016-11-04 04:22
Zdrowa Polska kukurydza za granice a do Polski ta zmodyfikowana genetycznie.
Gdzie tu sens gdzie logika?
- 3 0
-
2016-11-03 17:49
(2)
Gdyby tak stały samochody osobowe policja i straź miejska wiedziałyby co robić!
- 4 0
-
2016-11-03 17:52
(1)
Codziennie stoją tworząc setki kilometrów korków.
Bo kierowcom nie chce się ruszyć d. do tramwaju.
A zboże tramwajem nie pojedzie.- 0 3
-
2016-11-04 01:27
Niech jedzie rowerem - to takie zdrowe i korki mniejsze,
- 0 0
-
2016-11-03 23:42
W Mostostalu na Marynarki jest bar. Duży baner wisi. Niech tam idą, blisko.
- 3 1
-
2016-11-03 15:05
(3)
Z portu w Gdyni przywozi ktos jedzenie???
- 7 1
-
2016-11-03 23:39
Jakaś ściema. Zaraz obok na Mostostalu jest bar, po drodze niech tam idą.
- 2 1
-
2016-11-03 16:26
Tak z Gdyni.
W Gdańsku jest tylko budyń.
- 3 2
-
2016-11-03 15:44
Przecież to ściema
- 3 2
-
2016-11-03 22:33
POdobne obrazki mozna
zobaczyć w portach południowoammerykańskich jak również w portach o slabej infrastrukturze np.Afryka,Azja itd.
- 4 1
-
2016-11-03 21:49
To są portowe realia i tyle.
To nie ruda czy węgiel, to kukurydza. Jak pada to ładownie się zamyka. Od tego nie ma wyjątków przy takim towarze.
- 5 1
-
2016-11-03 14:34
Problem ul. Wyzwolenia (5)
Kiedy miasto i port zamierzają rozwiązać sprawę setek ciężarówek, które jeżdżą po ul. Wyzwolenia do nabrzeża??
Ulica zaprojektowana jako droga osiedlowa po zmianie klasyfikacji jest drogą krajową. Budynki nr 20 i 22 nie wytrzymają tego konstrukcyjnie.
Należy umożliwić dojazd od ulicy Nowej Muzycznej przez Letnicką!!
Urzędnicy do roboty!!
Panie Adamowicz proszę zacząć rozwiązywać problemy mieszkańców, a nie deweloperów.
Btw jak to jest, że port tylko korzysta z miejskiej infrastruktury, a nie partycypuje w kosztach jej utrzymania - może przewodniczący Rady Nadzorczej powinien zacząć działać??- 20 2
-
2016-11-03 21:48
Muzyczna to nie rozwiazanie
powinna być Nowa Wyzwolenia, wtedy mógłby być jakiś zakaz na Wyzwolenia przynajmniej w części.... z Muzyczna to nie wypali jak się zacznie budować Nowa Letnica, to tam będzie więcej mieszkańców niż przy Wyzwolenia
- 0 0
-
2016-11-03 17:00
jeszcze do niedawna po Wyzwolenia jeździły pociągi (1)
i były tam całkiem długo
- 2 3
-
2016-11-03 21:45
od 10 lat nie jeżdżą
ale pociągów było max kilka na dobę... ciężarówek jest masa, zdarza się, ze 3-4 na jednej zmianie świateł się zatrzymuje
- 1 0
-
2016-11-03 14:48
Miasto ma to gdzieś. Tak samo zrobili remont na Przeróbce i co? Ciężarówki jadą jak jechały mimo zakazów.
- 2 0
-
2016-11-03 14:45
Nie mam czasu na pierdoły - pozdrawiam Paweł
- 5 0
-
2016-11-03 21:43
Po pierwsze przy elewatorze 3/4 nie ma statku oo kukurydzę. Dopiero przypłynie w następnym tygodniu. Po drugie co ma do tego spedytor? Gestor ładunku daje zlecenie przewoźnikom, że do konkretnego dnia mają zwieść swoją pulę i tyle. Przypominam, że owy Elewator to konstrukcja z początku XX w. więc tempo obslugi nie porywa.
- 6 1
-
2016-11-03 21:42
Ciężarówki na tory.
- 4 1
-
2016-11-03 21:17
Walić mandaty po 5 tys zł.
- 3 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.