• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Narzekają na korki przez sygnalizację świetlną na ul. Marynarki Polskiej

Szymon Zięba
2 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Źle skalibrowana sygnalizacja świetlna zdaniem naszego czytelnika wpływa na korki na ul. Marynarki Polskiej.

Kierowcy jeżdżący ulicą Marynarki PolskiejMapka mają problem, by w godzinach szczytu przejechać przez skrzyżowanie ze ŚnieżnąMapka i ul. Szklana HutaMapka. Ich zdaniem źle ustawiona sygnalizacja świetlna, a dodatkowo możliwość jazdy prosto tylko jednym pasem powodują, że w korkach trzeba tam czekać nawet kilkanaście minut. Urzędnicy zapowiadają, że wykonają w okolicy pomiary ruchu i sprawdzą, czy istnieje możliwość wydłużenia "wyświetlania" zielonego światła dla aut jadących prosto.



Co jest główną przyczyną korków w twojej okolicy?

Jak podkreśla pan Adam, rano problem z przejazdem ul. Marynarki Polskiej mają kierowcy jadący do Nowego Portu, a po południu - zmierzający w kierunku ronda Tadeusza Mazowieckiego.

- Tam zresztą traci się w zatorze kolejnych kilka minut. Czy na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna - Szklana Huta nie można wprowadzić możliwości jazdy na wprost z obu pasów i wydłużyć fazy światła zielonego? Zdecydowanie upłynniłoby to ruch. Kierowcy i tak nagminnie łamią tam przepisy ruchu drogowego, jadąc prosto lewym pasem przeznaczonym wyłącznie do skrętu w lewo - zauważa nasz czytelnik.
Dodaje, że auta przejeżdżają przez skrzyżowanie pomimo włączonego światła czerwonego, na co uwagę zwracali internauci w Raporcie z Trójmiasta.

Ul. Marynarki Polskiej, nagranie z sierpnia.


Warto przypomnieć, że kilka lat temu na tym skrzyżowaniu można było jechać prosto z dwóch pasów ruchu.

- O ile dobrze pamiętam, wprowadzenie zmian argumentowano zatorami tworzonymi przez ciężarówki wyjeżdżające z ulicy Śnieżnej w Marynarki Polskiej. Tymczasem codziennie, rano i po południu, widać, że takich pojazdów jest tam zaledwie kilka - podsumowuje pan Andrzej.
Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznaje, że nasz czytelnik ma rację, twierdząc, iż wiele lat temu funkcjonowała organizacja ruchu, gdzie do jazdy na wprost przeznaczone były dwa pasy ruchu. Wówczas lewy skrajny pas był pasem wspólnym do jazdy na wprost i do skrętu w lewo.

Problem z licznymi wypadkami



- Niestety, z uwagi na liczne wypadki drogowe (z ciężkimi obrażeniami) w relacji skręcający pojazd w lewo z jadącym pojazdem na wprost z kierunku przeciwnego, podjęta została decyzja o wprowadzeniu zmiany w istniejącej organizacji ruchu. Przyczyną wypadków była ograniczona widoczność dla skręcających w lewo (płot na peronie tramwajowym) oraz nadmierna prędkość w ciągu ul. Marynarki Polskiej pojazdów jadących na wprost - mówi Magdalena Kiljan.
Urzędniczka przypomina, że w 2013 roku, wprowadzono zmianę, polegającą na wydzieleniu pasów do skrętu w lewo. Pozwoliło to na poprawę widoczność na skrzyżowaniu. Na taką funkcjonującą organizację ruchu "nałożono" sygnalizację świetlną, stosując sygnalizatory kierunkowe w lewo w celu podtrzymania tych relacji jako bezkolizyjnych.

Będzie pomiar ruchu



- Tak więc na chwilę obecną nie widzimy możliwości przywrócenia na obu pasach relacji na wprost z uwagi na zapewnienie optymalnego poziomy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tym niemniej zrobimy pomiary ruchu i przeanalizujemy możliwość wydłużenia światła zielonego na wprost - podsumowuje Magdalena Kiljan.

Opinie (188) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Marynarki jak marynarki (6)

    A ile razy już pisałam, że pół traktu zakorkowane przez wyłączenie przycisku dla pieszych koło pomnika Wojciecha? Czy to banalnie proste rozwiązanie problemu też wymaga urzędniczej analizy?

    • 68 13

    • powinni jeszcze zrobic przyciski dla kierowców (1)

      chcesz przejechac to sie zatrzymaj wyjdz z samochodu i przycisnij.

      • 13 13

      • noooo i to jest pomysł na piątkę

        nie dość, że uspokoi ruch, to jeszcze ile dobrego dla zdrowia kierowców

        • 7 3

    • No

      • 0 0

    • Zastanawiajace że (2)

      Są dwa pasy, gdzie można jechać na suwak, ale na załączonym zdjęciu stoją kierowcy, jak barany. Oczywiście znajdzie się zawsze szeryf baran, który zablokuje przejazd. Kilka patroli nieoznakowanych i maksymalny mandat za korepetycje z przepisow poprawi przepustowość.

      • 4 6

      • A jaki jest sens zamkować się przed światłami? O ile nie blokują ruchu na wcześniejszych skrzyżowaniach, to żadnego zysku to nie przynosi.

        • 5 1

      • Przepustowosci skrzyzowania to przeciez nie poprawi. Co najwyzej dluzej potrwa przyblokowanie wczesniejszych skrzyzowan, ronda

        • 1 2

  • trzeci (3)

    wkońcu w pierwszej trójce :)

    • 5 1

    • 23 lata tam mieszkalem do 2010 roku (1)

      Tam nigdy nie było świateł i korków ...

      Cóż ludzie nauczyli się tylko jeździć do przodu i gaz do dechy ... więc będzie więcej świateł . Tiry kiedyś stały do mostostalu a nawet mostu przy zielonym trójkącie.

      • 3 2

      • Problem się nasila. Luz na ulicach to był w latach 90.

        Do tego uwzględnij wciąż przybywającą ilość samochodów i recepta na paraliż miasta gotowa.

        • 0 0

    • nie obawiasz sie ze to maks jaki w zyciu osiagnales?

      co jesli juz tylko gorzej bedzie. jak sobie z tym poradzisz?

      • 2 0

  • Zlikwidować tam osobny pas na lewoskręt. Zrobić oba pasy prosto. W część przed rondem funkcjonują przejazdy bez osobnego (5)

    • 24 8

    • Zlikwidować jazdę prosto. (4)

      Z lewego pasa w lewo a prawego w prawo.

      • 9 5

      • Nuuuuda! (3)

        Z lewego prosto, z prawego w lewo!

        • 11 0

        • nie, z lewego w prawo a z prawego w lewo (2)

          • 1 1

          • z prawego zawracanie do lewego

            • 1 1

          • No tak wygląda co rano skrzyżowanie Havla z AK.

            Banda "cwaniaków" zawsze blokuje środkowy pas, bo muszą dojechać do końca i wtedy wciskać się na prawoskręt.

            Powinni do takich strzelać.

            • 1 0

  • Kątem oka widać że ktoś źle zaprogramował tzw. "zieloną falę". (8)

    Wczoraj jadąc specjalnie kątem oka spojrzałem na zegarek i dokładnie wynosi 18 minut! To jakaś paranoja

    • 14 11

    • Tzw zielona fala to mit (2)

      Nie ma tego od lat 90

      • 14 1

      • przeciez tu pisali, że to wszystko dawno wyłączone (1)

        teraz steruje tam światłami widzimisię urzędasa

        • 10 0

        • Bo automat się zaczął dopasowywać do piratów..

          • 1 2

    • Jak tak na wszystko będziesz patrzył kątem oka, to się kiedyś zeza nabawisz :D

      • 1 1

    • dziwne. bo rowerem 5min (2)

      wnioski nasuwają sie same

      • 3 9

      • trzeba zlikwidować ścieżki rowerowe (1)

        taki mam wniosek.

        • 11 4

        • i zorganizować tam biegalnie

          a kto zwolni albo się zatrzyma mandat 500zł

          • 3 0

    • Gołym okiem widać, że to jest umyślne postępowanie

      To jest taka nowa strategia naszej administracji. Ileś lat temu wybulili kupę kasy na system zarządzanie ruchem tristar bodajże, który miał to wszystko usprawnić i przeciwdziałać tworzeniu się korków. Dużo czasu im zajęło żeby go jakoś skonfigurować, ale przez chwilę było całkiem nieźle. Niestety, prawdopodobnie za sprawą Pani Prezydent, lub ludzi z jej otoczenia, stwierdzono, że zakorkowane ulice są dużo bardziej bezpieczne i robi się wszystko by ruch spowolnić, byś jak najczęściej musiał zatrzymywać się na czerwonym świetle. W dodatku cały czas przy tych światłach kombinują, a każda zmiana jest na gorsze. Żeby nie było, że jestem pisowskim trollem... sam na tą panią głosowałem, ale więcej tego błędu nie popełnię. Jeśli wybór będzie między nią a Kacperkiem, to sobie takie wybory odpuszczę i pierwszy raz w życiu nie zagłosuję.

      • 4 0

  • Korki są przez tych co jeżdżą powoli lewym pasem! (3)

    • 16 36

    • Dokladni

      • 4 10

    • ale na lewym pasie obowiązują takie same przepisy ja na prawym

      • 13 1

    • Dynamika

      Światło zielone jest po to aby z niego ruszyć a nie bawić się miźafonem ale dynamicznie wcisnąć gaz i zmienić bieg na następny aby uzyskać dozwoloną prędkość. Tak się jeździ w mieście.

      • 2 2

  • Gdyby wszyscy jechali rowerami to nie byłoby korków (11)

    Rowery to nasza przyszłość!

    • 29 66

    • taaaaaa To zobacz co sie dzieje nad morzem na tych drogach dla rowerów

      Tam dopiero jest wolna amerykanka każdy ważny i mu się spieszy

      • 26 3

    • Omg.... gdyby dinozaury żyły nie było by ludzi .

      • 17 1

    • Taa... niech towar do sklepów też wozi rowerami WOLT czy inny EATShit.... (3)

      Pomyśl troszeczkę egoisto rowerowy.
      Przyszłością jest zrównoważony transport - ale jak można promować komunikację miejską która zupełnie zawodzi?
      Stąd ludziska poruszają sie samochodami, bo to najzwyczajniej oszczędność czasu a w dobie pseudo pandemii również komfort psychiczny jechać autem a nie zatłoczonym środkiem kom. publicznej. Nie każdy lubi jechać rowerem, nie każdy lubi marznąć i moknąć na rowerze. Pomyślałeś o tym?

      • 7 4

      • Komunikacja zawodzi bo blokują ją samochody...

        Egoistami są właśnie zatwardziali kierowcy.
        Normalny człowiek dopasuje środek transportu do odległości, "kierofczyk" będzie jechał samochodem po fajki do kiosku...

        • 2 4

      • 80% dostaw do sklepów można dowozić rowerami cargo wspomaganymi elektrycznie (1)

        trudne do ogarnięcia wyobraźnią, ale prawdziwe. Korki tworzy nadmiar samochodów oraz niedorozwój infrastruktury i promocji korzystania z rowerów w wielu relacjach

        • 0 4

        • Do Żabki np

          na Monciaku latem musiałbyś mieć chyba magazyn 200m dalej by starczyło towaru. Bzdury.

          • 1 0

    • Chyba w chinach

      • 4 1

    • Haha pleciesz jak Tow. "Wiesław". Ten też był za transportem publicznym ewentualnie jednoślady.

      • 5 1

    • Dziękujemy z opinię z Hanoi.

      • 6 1

    • twoja na pewno...

      • 2 0

    • I pieczyfko dla tego pana dowieźć na rowerze, żeby było świeże

      • 0 0

  • Havla też by mogli trochę przyciąć wcześniej przed skrzyżowaniem z Wilanowską. (2)

    Bo autobusy z Wilanowskiej czasem kilka zmian świateł czekają będąc tuż przed nimi.
    I tu apel do żółtodziobów robiących potężny odstęp przy autobusie w zatoczce - autobus nie wjeżdża bokiem, możecie dojechać do przynajmniej połowy jego długości, nie musicie zatrzymywać się aż za nim.

    • 8 22

    • Rejestrator przejazdu na czerwonym

      Jedynym rozwiązaniem tego problemu są kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle. Teraz większość kierowców jadacych Havla wjeżdża na to skrzyżowanie na "wczesnym czerwonym", blokując całkowicie wjazd pojazdom z Wilanowskiej. Ponadto stojąc na przystanku często widziałem jak kierowcy ustawiają się jeden za drugim w odstępach co najmniej 2m na pasie do jazdy w prawo i na środkowym. Często przez to autobus skręcający z ulicy Wilanowskiej miał za mało miejsca i stawał w poprzek skrzyżowania blokując 2 pasy i torowisko tramwajowe. Ten drugi problem rozwiąże odrobina wyobraźni przestrzennej u kierowców.

      • 5 1

    • Ten węzeł komunikacyjny

      Jest "wzorowo zpaprany przez projektanta"

      • 2 0

  • Przyczyną korków są samochody. (19)

    Zwłaszcza te stare ponad 10 letnie sztrucle które do tego kopcą jak parowozy. Kiedy rząd nie będzie dopuszczał do ruchu tych samochodów ? Jesteśmy śmietnikiem europy i złomowcem dla Niemiec.

    • 31 84

    • (2)

      myślenie dziecka - stare sztrucle ponad 10letnie... jak komuś zależy na środowisku nie wymienia samochodu co 4lata tylko jeździ jak najdłużej. każda wymiana to straszne obciążenie dla klimatu. jak musisz się pokazać, wymieniaj co rok

      • 33 3

      • Gdyby stare sztrucle spełniały nowe normy emisji spalin, miałbyś rację.

        Ale nie spełniają, nie mówiąc już o żałosnym stanie technicznym.

        • 1 11

      • Racja

        Czytałem, że do produkcji 1 nowego auta potrzebnych jest ok. 300tyś. litrów wody. Nowy smartfon to ok. 5tyś litrów.

        • 2 0

    • Jesteś uwstecznionym głąbem (2)

      Ostatnio mierzyli 30to letniego Mercedesa diesla. Miał czystsze spaliny niż dzisiejsze diesle

      • 28 6

      • I 10 krotnie mniejszą moc, poza tym jak dobrze poczytasz, to zamontowano mu katalizator bez którego nie spełniał żadnych norm. (1)

        • 4 6

        • I co z tego?

          Miał 30 lat tak czy inaczej. A gląb powyżej pisał o "sztruclach 10cio letnich"

          • 9 1

    • (1)

      Wytłumacz mi proszę, jak wiek samochodu wpływa na zakorkowanie miasta ?

      • 29 2

      • A tak że złoma za kilka tysięcy kupuje każdy Janusz z wąsem.

        A jak tych Januszy są tysiące to są i korki.

        • 5 9

    • Masz racje!

      Te 10letnie to złomy!
      Lepiej jeździć autkiem sprzed 2006 roku . Wtedy jeszcze robili w miarę bezawaryjne i dobre auta !

      • 22 3

    • (2)

      Przyczyną korków nie są samochody. Przyczyną korków jest strefowanie miasta - domy na przedmieściach, a w centrum miejsca pracy i biurowce.

      • 7 3

      • Każde miasto na świecie tak wygląda. (1)

        A jakoś w niektórych korki są mniejsze...

        • 4 0

        • Np. w tych, które mają metro

          • 3 1

    • pojedź do Norwegii i zobacz jakimi tam samochodami jeżdżą, ilu letnimi to się zdziwisz... ale Norweg nie zadłuża się w banku na pół życia aby sobie kupić samochodzik

      • 13 0

    • Nie ma, to jak stać w korku w

      nowym, sportowym aucie, szybkim i mocnym.

      • 5 0

    • Sam jesteś złomowiskiem (2)

      Idz i sie zezlomuj bo twój mózg karze ci pielrzyc głupoty ze az strach. 10 letnie auto to zlom? Chyba sufit sie tobie na łeb człowieku oberwał

      • 8 3

      • Oj, boli, boli. (1)

        A prawda jest taka, że to jest złom, którego Niemiec się pozbył, bo uznał że jest już za stary żeby nim bezpiecznie jeździć.

        • 1 6

        • Kupiłem od Niemca 3 letni "złom"

          Konkretnie renowkę 1.9 l w dieslu. Teraz ma 13 i pewnie jeszcze drugie tyle pochodzi. Nie zmieniam bo i po co, skoro nic się z autem złego nie dzieje? Uprzedzając złośliwości - DPF wciąż jest na swoim miejscu.

          • 8 0

    • 10 letnie sztrucle ?

      Myślenie nie jest twoja mocną stroną, co? Samochód z 2010 roku przy minimalnej opiece mechanika jest lepszy niż te nowe "eko". Żal bierze jak takie osły wypowiadają się o rzeczach o których nie mają pojęcia.

      • 9 1

    • przyczyna korków jest bezmózgowie takie jak u ciebie

      • 1 0

  • (3)

    W całym Gdańsku ustawienie świateł to porażka. Jest wiele ulic, gdzie sygnalizacja powoduje korki. Często jest tak, że chcąc mieć zieloną falę albo trzeba przekraczać znacznie przepisy albo jechać dużo wolniej niż pozwalają na to znaki wkurzając innych uczestników ruchu.

    • 71 8

    • Chcesz zobaczyć porażkę? To zobacz jak są ustawione światła dla tramwajów.

      • 1 0

    • Aż muszę chyba jakiś film nagrać i tu wrzucić.

      "Dużo wolniej" to zazwyczaj 45-50km/h. I tak, wkurza to niesamowicie innych uczestników ruchu.

      • 1 3

    • Spróbuj w Gdyni przejechać- nie mówię o dniu, ale w nocy... ho ho.. pani kochana...

      • 0 0

  • Tylko żeby nie przyszło do głowy komuś utrudnić skręt w ul. Szklana Huta! (1)

    Proszę szanowne zdiz o wzięcie tego pod uwagę.

    • 8 3

    • Popieram , tam bardzo wiele samochodów skręca, tak 2 na godzinę.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane