• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Narzekają na korki przez sygnalizację świetlną na ul. Marynarki Polskiej

Szymon Zięba
2 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Źle skalibrowana sygnalizacja świetlna zdaniem naszego czytelnika wpływa na korki na ul. Marynarki Polskiej.

Kierowcy jeżdżący ulicą Marynarki PolskiejMapka mają problem, by w godzinach szczytu przejechać przez skrzyżowanie ze ŚnieżnąMapka i ul. Szklana HutaMapka. Ich zdaniem źle ustawiona sygnalizacja świetlna, a dodatkowo możliwość jazdy prosto tylko jednym pasem powodują, że w korkach trzeba tam czekać nawet kilkanaście minut. Urzędnicy zapowiadają, że wykonają w okolicy pomiary ruchu i sprawdzą, czy istnieje możliwość wydłużenia "wyświetlania" zielonego światła dla aut jadących prosto.



Co jest główną przyczyną korków w twojej okolicy?

Jak podkreśla pan Adam, rano problem z przejazdem ul. Marynarki Polskiej mają kierowcy jadący do Nowego Portu, a po południu - zmierzający w kierunku ronda Tadeusza Mazowieckiego.

- Tam zresztą traci się w zatorze kolejnych kilka minut. Czy na skrzyżowaniu Marynarki Polskiej - Śnieżna - Szklana Huta nie można wprowadzić możliwości jazdy na wprost z obu pasów i wydłużyć fazy światła zielonego? Zdecydowanie upłynniłoby to ruch. Kierowcy i tak nagminnie łamią tam przepisy ruchu drogowego, jadąc prosto lewym pasem przeznaczonym wyłącznie do skrętu w lewo - zauważa nasz czytelnik.
Dodaje, że auta przejeżdżają przez skrzyżowanie pomimo włączonego światła czerwonego, na co uwagę zwracali internauci w Raporcie z Trójmiasta.

Ul. Marynarki Polskiej, nagranie z sierpnia.


Warto przypomnieć, że kilka lat temu na tym skrzyżowaniu można było jechać prosto z dwóch pasów ruchu.

- O ile dobrze pamiętam, wprowadzenie zmian argumentowano zatorami tworzonymi przez ciężarówki wyjeżdżające z ulicy Śnieżnej w Marynarki Polskiej. Tymczasem codziennie, rano i po południu, widać, że takich pojazdów jest tam zaledwie kilka - podsumowuje pan Andrzej.
Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni przyznaje, że nasz czytelnik ma rację, twierdząc, iż wiele lat temu funkcjonowała organizacja ruchu, gdzie do jazdy na wprost przeznaczone były dwa pasy ruchu. Wówczas lewy skrajny pas był pasem wspólnym do jazdy na wprost i do skrętu w lewo.

Problem z licznymi wypadkami



- Niestety, z uwagi na liczne wypadki drogowe (z ciężkimi obrażeniami) w relacji skręcający pojazd w lewo z jadącym pojazdem na wprost z kierunku przeciwnego, podjęta została decyzja o wprowadzeniu zmiany w istniejącej organizacji ruchu. Przyczyną wypadków była ograniczona widoczność dla skręcających w lewo (płot na peronie tramwajowym) oraz nadmierna prędkość w ciągu ul. Marynarki Polskiej pojazdów jadących na wprost - mówi Magdalena Kiljan.
Urzędniczka przypomina, że w 2013 roku, wprowadzono zmianę, polegającą na wydzieleniu pasów do skrętu w lewo. Pozwoliło to na poprawę widoczność na skrzyżowaniu. Na taką funkcjonującą organizację ruchu "nałożono" sygnalizację świetlną, stosując sygnalizatory kierunkowe w lewo w celu podtrzymania tych relacji jako bezkolizyjnych.

Będzie pomiar ruchu



- Tak więc na chwilę obecną nie widzimy możliwości przywrócenia na obu pasach relacji na wprost z uwagi na zapewnienie optymalnego poziomy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tym niemniej zrobimy pomiary ruchu i przeanalizujemy możliwość wydłużenia światła zielonego na wprost - podsumowuje Magdalena Kiljan.

Opinie (188) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • a co na to ? pisowska policja ?

    • 0 0

  • Korki przy sygnalizacji świetlnej

    Dzisiaj są straszne korki na skrzyżowaniu w Grabinie Zameczek żle ustawiona sygnalizacja świetlna dla samochodów 10 sekund zielone a czerwone ponad minutę.W korku trzeba było stać godzinę.

    • 0 0

  • Czyli wszystko sprowadza się do przekraczania ograniczeń prędkości przez kierowców samochodów?

    No kto by pomyślał!

    • 0 0

  • Gdyby wszyscy jechali rowerami to nie byłoby korków (11)

    Rowery to nasza przyszłość!

    • 29 66

    • Taa... niech towar do sklepów też wozi rowerami WOLT czy inny EATShit.... (3)

      Pomyśl troszeczkę egoisto rowerowy.
      Przyszłością jest zrównoważony transport - ale jak można promować komunikację miejską która zupełnie zawodzi?
      Stąd ludziska poruszają sie samochodami, bo to najzwyczajniej oszczędność czasu a w dobie pseudo pandemii również komfort psychiczny jechać autem a nie zatłoczonym środkiem kom. publicznej. Nie każdy lubi jechać rowerem, nie każdy lubi marznąć i moknąć na rowerze. Pomyślałeś o tym?

      • 7 4

      • 80% dostaw do sklepów można dowozić rowerami cargo wspomaganymi elektrycznie (1)

        trudne do ogarnięcia wyobraźnią, ale prawdziwe. Korki tworzy nadmiar samochodów oraz niedorozwój infrastruktury i promocji korzystania z rowerów w wielu relacjach

        • 0 4

        • Do Żabki np

          na Monciaku latem musiałbyś mieć chyba magazyn 200m dalej by starczyło towaru. Bzdury.

          • 1 0

      • Komunikacja zawodzi bo blokują ją samochody...

        Egoistami są właśnie zatwardziali kierowcy.
        Normalny człowiek dopasuje środek transportu do odległości, "kierofczyk" będzie jechał samochodem po fajki do kiosku...

        • 2 4

    • I pieczyfko dla tego pana dowieźć na rowerze, żeby było świeże

      • 0 0

    • twoja na pewno...

      • 2 0

    • Dziękujemy z opinię z Hanoi.

      • 6 1

    • Haha pleciesz jak Tow. "Wiesław". Ten też był za transportem publicznym ewentualnie jednoślady.

      • 5 1

    • Chyba w chinach

      • 4 1

    • Omg.... gdyby dinozaury żyły nie było by ludzi .

      • 17 1

    • taaaaaa To zobacz co sie dzieje nad morzem na tych drogach dla rowerów

      Tam dopiero jest wolna amerykanka każdy ważny i mu się spieszy

      • 26 3

  • Opinia wyróżniona

    kiedy wreszcie zostaną u nas wprowadzone sekundniki na światłach - większość świata już je ma (11)

    sekundowe odmierzanie zielonego czy czerwonego o wiele usprawnia ruch i kierowcy i piesi się nie denerwują (spada poziom stresu) .
    W POlsce taka sygnalizacja jest już w Szczecinie, Toruniu, Olsztynie ........... dlaczego nie w Gdańsku, szczególnie na janbardziej uczęszczanych skrzyżowaniach.
    Taka sygnalizacja jest w Moskwie, w innych miastach Rosji a nawet w Gruzji.W USA i w Kanadzie.
    to jest bardzo efeketywny sposób na usprawnienie ruchu.
    np. takie opinie
    sekundniki, które pojawiają się na skrzyżowaniach coraz większej liczby polskich miast. Najlepszym przykładem jest Płock, gdzie pierwsze liczniki, podające czas wyświetlania światła zielonego i czerwonego, pojawiły się na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną już w 2011 roku. Obecnie są już niemal na każdym większym skrzyżowaniu (w użytku jest ponad 150 urządzeń). Jakie niosą korzyści dla kierowców?

    Jest ich wiele. Przede wszystkim dojeżdżając do świateł wiemy jak długo będzie paliło się jeszcze zielone i czy zdążymy na nim przejechać lub zjechać ze skrzyżowania w trakcie korka. Również w przeciwnym wypadku, czekając na czerwonym, nie musimy ciągle patrzeć na sygnalizator. Znacznie trudniej jest się zagapić i ruszyć z opóźnieniem, na co inni kierowcy natychmiast reagują klaksonami i robi się nerwowo. W tym czasie można zająć się czymś innym, bardziej pożytecznym i miłym, np. podejrzeć mapę nawigacji czy po prostu popatrzeć na widok za oknem. Znaczna większość kierowców chwali sobie to rozwiązanie komunikacyjne.

    • 68 14

    • (1)

      Mamy tristar i w teorii bardziej upłynnia on ruch niż sekundniki. W innych miastach niezależnie od ruchu odmierza określony czas, u nas jest on zmienny w zależności od ruchu, więc nie ma możliwości ich zainstalowania. Inna kwestia, że w niektórych miejscach tristar nie zdaje egzaminu, chociaż są i tak, w których działa według mnie całkiem nieźle - dolny wrzeszcz

      • 4 2

      • TriStar działa na 20%

        obiecywanych możliwości. Jest Misiem Gdańska, tak jak Forum Budynium i Kunszt Wodny, Złota Brama i wiadukt na Zaroślami

        • 1 0

    • I w Tiranie, sam widziałem.

      • 0 0

    • Jakiś (podobny do "naszego" Horały), ale za to bardzo mądry urzędas z ówczesnego Ministerstwa Komunikacji stwierdził, że takie urządzenia będą tylko komplikowały regulację ruchu a na dokładkę nie mieści się to w granicach norm europeiskich co oczywiście jest wierutną bzdurą, więc nie spodziewaj się że coś się zmieni w tej materii. Oni mają poważniejsze problemy - czytaj "obrona" wartości a także stołków, na których muszą wytrwać do wysokiej emerytury.

      • 1 1

    • "większość świata już je ma" (2)

      Serio? Większość? Zanim napiszesz takie brednie to sobie pogoogluj i wiedz, że nie sekundniki tworzą dobrych kierowców, tylko system szkolenia i egzaminowania. Nawet petardy odpalane razem z zielonym nie spowodują, że maruderzy zaczną żywiej ruszać i jechać.

      • 5 3

      • To nie maruderzy powodują korki (1)

        A właśnie "żwawi" kierowcy, którzy nie jeżdżą płynnie. Dodaj do tego bezsensowne zmiany pasów przed światłami i masz komplet tworzący korki.

        • 11 1

        • maruderzy zaczną żywiej ruszać i jechać.

          Czytaj ze zrozumieniem. Dopisujesz własne teorie. Nie pisałem o tych, którzy na 200m zapierniczają 100 do najbliższych świateł. Pisałem o tych, którzy ni epotrafią ruszyć spod świateł gdy zapali się zielone

          • 3 0

    • szkoda kasy na takie gadżety, potrzeba wiaduktów, obniżenia jezdni, tuneli

      rozwiązań co naprawdę coś wniosą
      jeśli ktoś nie potrafi ruszyć spod świateł, to sekundnik mu nie pomoże

      • 3 2

    • (1)

      Gdzieś czytałem, że jakieś miasto (nie jestem pewien czy nie Wrocław) miało ten system w niektórych miejscach.

      ... po czym zdjęli je z powodu ... ;) ujednolicenia sygnalizacji.

      W skrócie sknery rozpisali przetarg na zwykłe oświetlenie i aby nie denerwować kierowców zdjęli te z sekundnikami aby nie kłuć w oczy kogokolwiek, że przedtem było lepiej.

      Ten kraj jest tak pełen i**otów na stołkach, że nigdy nie będzie dobrze ...

      • 8 3

      • We Wrocławiu ten system funkcjonuje

        i ma się dobrze.

        • 0 1

    • Kolejne pieniądze podatników mają być wyrzucane na poczt nieefektywnego transportu?

      Przecież to nie ma żadnego sensu. Każdy stoi w korkach na własne życzenie.

      • 9 6

  • tristar

    A gdzie ten slynny tristar !!??

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Prawoskręt (3)

    Sąsiednie działki przy pasie drgowym Marynarki Polskiej po prawej stronie w kierunku Nowego Portu są własnościa Skarbu Państwa. Najwyższa pora pomysleć o przebudowaniu ulicy i dołożeniu prawoskrętu w ulicę Śnieżną. Skręcające tam Tiry mają za mały promień skrętu i musz manewrować aby zmieścić się na mikroskopijnym mostku. Po wybudowaniu parkingu buforowego przy tej ulicy, ruch samochodów ciężarowych zdecydowanie zwiększył się. Regulacja świateł nic tu nie pomoże. ZDiZ do dzieła !!!!.

    • 48 4

    • Parking wzdluż Marynarki Polskiej (1)

      Przy okazji tej regulacji, można przesadzić drzewa za ścieżkę rowerową, a w ich miejsce wybudować wzdłuż ulicy płatne miejsca postojowe dla działkowiczów:)

      • 10 4

      • Marynarki Polskiej

        Co za problem? Nie jesteśmy Inrzynierami od ruchu drogowego Urzędu Miejskiego - najlepiej zamknąć całkowicie dla ruchu i zrobić porządną wielopasmową ścieżkę rowerową;

        • 0 1

    • A światła się palą przez całą noc, dla nietoperzy?

      • 0 0

  • Na ten moment urzędnicy robią wszystko co w ich mocy żeby miasto zakorkować BRAWO!!!

    • 3 0

  • To samo jest od legionow

    Do grunwaldzkiej. Światła, przejścia. Sygnalizacja tak ustawiona, że ostatnio czekałam 9 zmian świateł aby móc przejechać na drugą stronę skrzyżowania. Bo za skrzyżowaniem stały auta, bo tam już czerwone było. Przejazd z legionów do grunwaldzkiej 25 minut

    • 0 0

  • Tylko żeby nie przyszło do głowy komuś utrudnić skręt w ul. Szklana Huta! (1)

    Proszę szanowne zdiz o wzięcie tego pod uwagę.

    • 8 3

    • Popieram , tam bardzo wiele samochodów skręca, tak 2 na godzinę.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane