• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co dalej z budową zajezdni na Ujeścisku?

Rafał Borowski
29 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wstępna koncepcja nowej zajezdni na Ujeścisku. Jej ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.
Wstępna koncepcja nowej zajezdni na Ujeścisku. Jej ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.

Druga połowa 2025 r. - to najwcześniejszy termin zakończenia budowy nowej zajezdni dla gdańskich autobusów i tramwajów przy ul. WarszawskiejMapka na Ujeścisku. Do rozpoczęcia przygotowań do inwestycji, której realizacja powinna potrwać ok. 3,5 roku, niezbędne jest jednak uchwalenie najpierw planu miejscowego.



Czy śledzisz inwestycje realizowane w twojej dzielnicy?

Przypomnijmy: w styczniu ubiegłego roku pisaliśmy o planach budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej przy ul. Warszawskiej na Ujeścisku. Po jej otwarciu zostanie zlikwidowana zajezdnia autobusowa przy al. Hallera we Wrzeszczu.

Czytaj więcej: Tak może wyglądać nowa zajezdnia na południu Gdańska

Nowa zajezdnia powstanie na działce, która została zakupiona przez spółkę GAiT pod koniec 2017 r. za kwotę 18 mln zł. Warto wspomnieć, że jej powstanie zostało uwzględnione podczas budowy linii tramwajowej w ciągu al. Adamowicza.

Z nowej pętli Ujeścisko zostały wyprowadzone przecinające ul. Warszawską tory, po których w przyszłości tramwaje będą wjeżdżać do zajezdni. Realizacja inwestycji ma potrwać co najmniej 3,5 roku. Jak informowali wówczas urzędnicy, szacowany czas przygotowania zamówienia to ok. pół roku, opracowania projektu ok. 1,5 roku i wreszcie budowy - ok. 1,5 roku.

Jeśli ktoś na tej podstawie zakładał, że nowa zajezdnia powinna być gotowa już w 2023 r., to był w błędzie. Zanim w ogóle rozpoczną się przygotowania do realizacji inwestycji, niezbędne jest uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu przyszłej zajezdni. A nastąpi to dopiero w przyszłym roku. Tym samym nowa zajezdnia - o ile oczywiście nie wystąpią żadne opóźnienia - może być gotowa najwcześniej pod koniec 2025 r.

- Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego "Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ulicy Warszawskiej w mieście Gdańsku" jest na etapie koncepcji. Uchwalenie planu przewiduje się w pierwszej połowie 2022 r. Określenie kosztów realizacji inwestycji będzie przedmiotem projektu wykonawczego, który opracowany zostanie po uchwaleniu planu zagospodarowania przestrzennego - informuje Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (188) 5 zablokowanych

  • Nie kosimy z powodu suszy. (1)

    Lawki w parkach z 10 letnia kruszejaca farba,polamane szczeble,korzuch sinic na wejsciu do Parku Oliwskiego pokrywa juz 80 procent stawu,800 tys wydaja dla dewelopera Holendra z Forum Gdansk aby mu sie lepoiej sprzedawalo i mial wieksze zyski....tworzac i tak juz masakryczne korki w miescie...a tu jeszcze zajezdnia z cala infrastruktura za setki milionow skoro juz jest jedna i swietnie dzialajaca na Hallera...Powiedzcie mi skurczybyki-Oco tu tak naprawde chodzi/Jak wy smiecie twierdzic i mowic ,ze w racjonalny sposob zarzadzacie w tym miescie wydatkami i potrzebami.Nie razi was tak po prostu wasze wlasne chamstwo ,nieudolnosc i niekompetencja?

    • 24 2

    • ale jest tampon za 30 milionów.

      za tyle to mogły być te ławki pozłacane a alejki w granitowej mozaice.

      • 6 1

  • Dobra ale co z Dolnym Tarasem? (4)

    Zajezdnia autobusowa będzie na Ujeścisku, dzięki temu mieszkańcy południowych dzielnic będą mieli zapewniony szybszy przyjazd autobusów na przystanki początkowe. Teraz jadą przez całe miasto stojąc w korkach. A co z Dolnym Tarasem? Teraz mieszkańcy Przymorza, Oliwy, Zaspy i Wrzeszcza będą mieli opóźnienia na początku trasy. Nie lepiej byłoby zostawić starą zajezdnie, ewentualnie zbudować nową na Letnicy albo w Nowym Porcie?

    • 22 4

    • Jakich południowych dzielnic? Gdańsk Południe to Łostowice, oraz okolice Niepołomickiej, Wielkopolskiej, Starogardzkiej.

      To jest właśnie słabe, że jest info o budowie dróg na Ujeścisku i ignoranci pieją, jak wiele buduje się dla Południowców. Nie, na Południu nie mogą zrobić już od kilku lat kilkuset metrów drogi z płyt albo obiecanego ronda (nawet tymczasowego). O fantasmagoriach typu N. Świętokrzyska czy SKM na Południe to nawet nie ma co strzępić klawiatury. Tam prócz kolejnych nowych bloków, domów i osiedli nie buduje się absolutnie NIC.

      • 15 2

    • Zajezdnia była pomiędzy Letnicą a Brzeźnem (koło biedronki na Gdańskiej). (2)

      Ale też już prężnie ruszyła budowa bloków na jej (byłym) terenie.

      • 4 1

      • Byla ponad 20 lat temu (1)

        • 0 0

        • Co nie zmienia faktu, że była.

          Teraz byłaby super opcją, żeby jedna mniejsza była na dolnym i jedna na górnym tarasie.

          • 0 1

  • (1)

    Czy ktoś policzył ile będą kosztować dojazdy pustych autobusów na odległe trasy..? Myślę że najważniejsze jest opchnięcie swoim terenów na Hallera. Takie miasto powinno mieć co najmniej 2 zajezdnie. Chyba że ja nie umiem liczyć...?

    • 22 3

    • Gdynia ma 3 zajezdnie

      ale każda zajezdnia to osobne przedsiębiorstwo z prezesami, rzecznikami i pociotkami.
      W Trójmieście od upadku komuny nigdy nie było normalnie. Symbolami tej nienormalności są odrębne taryfy, bilety i tzw. oferta komunikacyjna.

      • 3 1

  • ? (3)

    Ten obiekt może być kolejnym nijakim klockiem ale co mam nadzieje może stać się pewnym drogowskazem jak moża budować nowocześnie tzn uwzględniać przyszłe potrzeby. Obiekt ten powinien być zielony naturalną zielenią ale też zero emisyjny.

    • 35 17

    • nie ma czegoś takiego jak "zeroemisyjność". Emisyjnośc jest zawsze, tylko w różnych miejscach.

      • 8 1

    • zero emisyjność ?

      haha gościu cała UE z Niemcami i Francją na czele które najbardziej tak skomlą o ochronie środowiska trzepie najbardziej trującą produkcję w Chinach, Indiach, Pakistanie, Kazachstanie, Ukrainie, Rosji i kilku innych miejscach o których byś nawet nie pomyślał. Osobiście byłem w kilku fabrykach w Azji które klepią rzeczy dla VW albo PSA...większość odlewanych rzeczy tam na miejscu robią i statkami do portu w Niemczech w kontenerach przywożą. To podobna hipokryzja do działań koncernu z nadgryzionym owocem, gdy ich myśliciele wdrażali plan cyfryzacji Afryki kilka lat temu i statkami zwozili z całego USA telefony stare i inne elektro graty które miały iść do utylizacji. Oczywiście kasa za utylizację była + reklama jacy są eko...A w Afryce miejscowi bez żadnych masek w 50-70 osób od rana do wieczora nap***a kamieniami w stare telefony bez masek, okularów za 5 dolców tygodniowo. Pył szedł do kwasu, odzyskiwali metale szlachetne (oczywiście jedna z firm z europejskiego i jakże praworządnego państwa, które dymało miejscowych na kolonializmie) a kwas zlewali do dołu w ziemi....nie wież w te banialuki. To wszystko jest robione pod to konkretne interesy jak te uchwały UE

      • 11 0

    • Kompostownie wybudowano tak, że juz teraz wiadomo że nie pomieści śmieci

      Bardzo podobają mi się tłumaczenia urzędników, któzy twierdzą, że nikt nie przewidział wzrostu liczby mieszkańców. No pewnie, bo rocznie w Gdańsku przybywa AŻ kilka tysięcy nowych mieszkańców. Liczba mieszkańców w 1990 roku w Gdańsku jest zbliżona do obecnej, więc o jakim znaczącym wzroście mówią urzędnicy?

      • 10 0

  • Większego zad*pia nie ma? Jak tam dojechać do pracy

    • 9 3

  • Czasami widzę hejt na Dulkiewicz ale zobaczcie jak rozwija Gdańsk. (3)

    Fantastyczne inwestycje, dynamiczny rozwój regionu, Gdańsk to morze możliwości.

    Karol

    • 4 39

    • Dzisiejsza opinia jest bez polotu

      i się nie liczy.

      Jurek z Olszynki z Januszem z Zaspy w związku partnerskim

      • 2 3

    • Idz na kawkę urzędniku.

      • 10 1

    • Haha ale kabaret!:)

      • 10 1

  • Beton

    A co ze starą zajezdnią ,blokowisko .

    • 5 3

  • Lokalizacja z tyłka (2)

    To powinno znajdować się w centrum miasta, awarie, strategiczna szybkość reagowania. Ale wiemy kto ma udziały w działeczce na której ma być budowa,

    • 12 5

    • Powinmo byc tam gdzie rozpoczyna sie wiekszosc teas autobusow czyli na poludniu a nie w centrum

      • 2 5

    • Zajezdnia to ogromny teren. Nigdzie w Centrum nie ma tyle miejsca. Poza tym NIKT nie robi tego.typu inwestycji w Centrum bo to głupie. Za duży ruch. Zajezdnie robi się właśnie na obrzeżach

      • 3 1

  • Jak Robyg straci cierpliwość...

    I postawi swoje ciężarówki na wjeździe do obecnej zajezdni (a już jest właścicielem tego terenu), to miasto będzie musiało wybudować zajezdnię z ciągu kilku miesięcy.
    Nikt w tym mieście nie wie ile Adamowicz sprzedał ziemi.

    • 18 3

  • Jacy zarządzający takie tempo

    O inwestycji była mowa kilka lat temu i co.... dalej nic, kolejne lata, a obecną zajezdnia w centrum to totalne nieporozumienie. Tylko park, zieleń by się przydała, a nie kolejne blokowisko

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane