• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co dalej z budową zajezdni na Ujeścisku?

Rafał Borowski
29 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Wstępna koncepcja nowej zajezdni na Ujeścisku. Jej ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.
Wstępna koncepcja nowej zajezdni na Ujeścisku. Jej ostateczny kształt poznamy, gdy gotowy będzie projekt.

Druga połowa 2025 r. - to najwcześniejszy termin zakończenia budowy nowej zajezdni dla gdańskich autobusów i tramwajów przy ul. WarszawskiejMapka na Ujeścisku. Do rozpoczęcia przygotowań do inwestycji, której realizacja powinna potrwać ok. 3,5 roku, niezbędne jest jednak uchwalenie najpierw planu miejscowego.



Czy śledzisz inwestycje realizowane w twojej dzielnicy?

Przypomnijmy: w styczniu ubiegłego roku pisaliśmy o planach budowy nowej zajezdni autobusowo-tramwajowej przy ul. Warszawskiej na Ujeścisku. Po jej otwarciu zostanie zlikwidowana zajezdnia autobusowa przy al. Hallera we Wrzeszczu.

Czytaj więcej: Tak może wyglądać nowa zajezdnia na południu Gdańska

Nowa zajezdnia powstanie na działce, która została zakupiona przez spółkę GAiT pod koniec 2017 r. za kwotę 18 mln zł. Warto wspomnieć, że jej powstanie zostało uwzględnione podczas budowy linii tramwajowej w ciągu al. Adamowicza.

Z nowej pętli Ujeścisko zostały wyprowadzone przecinające ul. Warszawską tory, po których w przyszłości tramwaje będą wjeżdżać do zajezdni. Realizacja inwestycji ma potrwać co najmniej 3,5 roku. Jak informowali wówczas urzędnicy, szacowany czas przygotowania zamówienia to ok. pół roku, opracowania projektu ok. 1,5 roku i wreszcie budowy - ok. 1,5 roku.

Jeśli ktoś na tej podstawie zakładał, że nowa zajezdnia powinna być gotowa już w 2023 r., to był w błędzie. Zanim w ogóle rozpoczną się przygotowania do realizacji inwestycji, niezbędne jest uchwalenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu przyszłej zajezdni. A nastąpi to dopiero w przyszłym roku. Tym samym nowa zajezdnia - o ile oczywiście nie wystąpią żadne opóźnienia - może być gotowa najwcześniej pod koniec 2025 r.

- Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego "Ujeścisko - zajezdnia autobusowa i tramwajowa w rejonie ulicy Warszawskiej w mieście Gdańsku" jest na etapie koncepcji. Uchwalenie planu przewiduje się w pierwszej połowie 2022 r. Określenie kosztów realizacji inwestycji będzie przedmiotem projektu wykonawczego, który opracowany zostanie po uchwaleniu planu zagospodarowania przestrzennego - informuje Jędrzej Sieliwończyk z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (188) 5 zablokowanych

  • Co dalej z budową zajezdni na Ujeścisku? (3)

    Nic. Wystarczy, by jak najszybciej 'wysiedlić' obecną na Hallera/Chrobrego. To najważniejsze. Deweloper musi być zadowolony.

    Po nas choćby potop.

    • 31 2

    • (2)

      I bardzo dobrze niech wysiedlaja. Szkoda że tak długo jeszcze trzeba poczekać. Mieszkam niedaleko tej zajezdni od 18 lat i wyjeżdżające nad ranem autobusy na trasy generują taki hałas, że jednak już lepsze bloki. I tak teren zabudowany i tak. Przynajmniej będzie mniej uciążliwie

      • 1 11

      • Też mieszkam w pobliżu od lat 35lat i mi wyjeżdżające autobusy nie przeszkadzają. Bardziej uciążliwe są obecne korki.

        Nie wyobrażam sobie tego zakorkowania jak dobudują kolejne molochy w zajezdni i na pasie startowym. Nie będzie się można wydostać z tej dzielnicy w żadnym kierunku, chyba, że kajakiem przez zatokę. I mówię to jako osoba korzystająca z autobusów na co dzień.

        • 10 1

      • Zamieszkałeś koło zajezdni i ci przeszkadza. Nie wiedziałeś że ona tam jest?

        • 0 0

  • Nie zaddroszcze mieszkańcom Ujeściska (6)

    Sprzedawanie mieszkania puki jeszcze mają wartość i nie wszyscy wiedzą o planach budowy pod ich oknami

    • 20 6

    • zgadza sie,mamy coraz mniej zieleni na Ujescisku i coraz ciasniej sie tu robi! (2)

      ale wydaje mi sie ze tak bedzie na wszystkich nowych osiedlach teraz...ciasno i beton....

      • 8 0

      • Nie tylko nowych. (1)

        Vide Zaspa, Letnica, Nowy Port, Brzeźno... To jest koszmar co się w Gdańsku dzieje :/

        • 8 0

        • Nic dziwnego

          jak władze miasta celowo korkują miasto zwężając drogi i budując bezsensowne skrzyżowania i przejścia dla pieszych, to ludzie są skłonni zapłacić kosmiczne ceny byle w centrum, byle nie stać w korkach, więc i deweloperzy betonują każdy wolny skrawek zieleni, byle w centrum. Skutek jest taki, że to przez zielonych aktywistów z FRAG betonują miasto.

          • 0 1

    • Przecież to jest na wygwizdowie bez żadnej zabudowy, a nie pod oknami (1)

      • 4 1

      • Nie na takim.wygwizdowie. Buduje się coraz więcej nowych bloków. Może i to nie bezpośrednie sąsiedztwo, ale i tak może być kiepsko dla tych co będą mieszkać najbliżej.

        • 1 0

    • a ja się cieszę, że na moim Ujeścisku są te inwestycje,

      wartość mieszkań przez to rośnie - nie maleje. Jest bogata infrastruktura - jest wysoka cena mieszkań. Lubię mieszkać w mieście, nie na peryferiach bez dostępu do niczego. I tak zapowiada się Ujeścisko w przyszłości. Tak, że nie należy generalizować i współczuć, bo nie każdy odbiera to jako krzywdę.

      • 0 0

  • ok,betonujcie i stawiajcie gmaszyska,byle by potem zasadzic dużo drzew i zieleni,i to nie w donicach! (10)

    ma byc prawdziwa trawa,duze drzewa,krzewy z kwiatami i duużo iglastych drzew!

    • 76 19

    • Hahahaha w Gdańsku tylko beton

      • 13 6

    • zajezdnia (4)

      zajezdnia na Hallera żle bo centrum miasta , zajezdnia na Ujeścisku też nie dobrze bo beton . To gdzie ona ma powstać , podpowiedz skoro takiś mądry . Wieeeem zlikwidujmy tramwaje i auto busy

      • 13 2

      • Zajezdnia na Hallera (3)

        nikomu z mieszkańców nie przeszkadzała, tylko była łakomym kąskiem dla robyga i łatwą kasą dla włodarzy. Podobnie jak polmozbyt.

        Jeden pożar deweloperski już był. Chyba pora na kolejny, żeby przyspieszyć budowę zastępczej.

        • 21 7

        • Przeszkadzała, codziennie kilkadziesiąt autobusów wjeżdżało i wyjeżdżało z tej zajezdni w centru miasta (2)

          Czyli był smród spalin i duża ilość autobusów potęgująca korki w mieście.
          Polmozbyt... przecież już nie istniał. Kilka lat temu zamawiałem kupowałem tam artykuły biurowe w mieszczącej się na parterze hurtowni papierniczej S..., na parterze była też jakaś firma sprzedające płyty meblowe.

          • 3 12

          • Polmozbyt jako miejsce, a nie jako faktyczny rodzaj działalności.

            Zdefiniuj centrum miasta. Bo co jak co, ale Zaspa nijak się w definicję centrum nie wpisuje. Idąc tym tokiem, to zaraz cały Gdańsk będzie 'centrum', poza dzielnicami za obwodnicą.

            • 9 0

          • piszesz na zamówienie??? od 15 lat obok pracuję i nie ma żadnego smrodu, spalin i dużego ruchu. Po prostu robyg z UM trzymają łapę na tym terenie. Mam nadzieję, ze kiedyś ktoś rozliczy tą panią i poprzednika za te wałki.

            • 11 1

    • a dlaczego iglastych? iglaste drzewa wycofuja sie z polski bo jest za cieplo

      • 7 1

    • Do lasu na wieś .... (1)

      • 0 3

      • Podetnij wąsa Marian.

        • 0 0

    • PiS i tak je wytnie

      Nie ma sensu sadzić

      • 2 0

  • Te setki autobusów będą dojeżdżać starą wąską Warszawską? (3)

    • 38 3

    • Tak, a o co chodzi?

      • 7 1

    • a setki kierowców czym tam dojadą?

      a po drugie już je widzę te autobusy zawijające na tych dwóch "rondach" na Ujeścisku.

      • 16 0

    • Armii Krajowej i Adamowicza.

      • 2 0

  • dealerzy (1)

    zapewne nie moga doczekac sie na teren przy Hallera

    • 25 2

    • Już dawno wszystko dogadane...

      • 2 0

  • A kiedy zrobicie w koncu cos na południu? Tysiace ludzi tam mieszka i jedna dziurawa dróżka (3)

    A na morenę 5 tramwajów i kolejna linia. To jest skandal

    • 26 7

    • Ale o co Ci chodzi?

      Przecież już za 5 lat będzie wiadomo, czy będą budować SKM czy jednak nie.

      • 9 0

    • Myslisz ,ze mieszkancy Moreny chca tego tramwaju na Wilenskiej/Chca halasu/-Nie nie chca.. (1)

      Tramwaj jest im potrzebny tylko z jednego powodu-W Dolinie krolewskiej przy Sobieskiego sa tereny ogrodkow dzialkowych ,ktore deweloperska mafia chce emeryta wydrzec aby postawiac tam nastepne osiedlowe kloce....I tylko o to tym lobuza chodzi.Nam nie potrzebny tramwaj gdy autobus dojezdza do Wrzeszcza w 5-7 minut.Dlaczego tego tramwaju i wiaduktu nie zrobia z Wilenskiej w strone Cyganskiej Gory?Dojazd do Gdanska zajmowal by wtedy 5 minut...Ale tu sa wazniejsze inne intersy...Tramwaj w tunelu pod stawkiem na Wilenskiej moglby leciec w gore wlasnie na Cyganska gore ,przecinajac teren akademii medycznej...ludzie mieli by wtedy mega swietne polaczenie do Akademii medycznej wystarczylo by tylko zejsc w dol a takze mogli by jechac dalej po skosie w lewo do Gdanska wyjezdzxajac w okolicach cmentarza armii radzieckiej i placu zebran Ludowych...Prawda ,ze wydatnie skrocilo by to podroz? No ale po co lepiej budowac ilucje przez Bohaterow Getta we wrzeszczu i niszczyc ludzia spokoj....Dla kogo jest Gdansk to wiemy..tereny sa albo juz sprzedane albo wkrotce beda grupa deweloperskim..Wogole brak pomyslu jak usprawnic zycie mieszkanca a raczej jak zarobic na dealach z deweloperami.

      • 3 3

      • Mafia Dulcynei pracuje prężnie.

        • 2 2

  • Ale piekło tam zrobili a taka spokojna dzielnica byla

    • 14 3

  • (6)

    Ta zajezdnia jest za malo "zielona".
    Powinna przewidziec panele sloneczne, zbieranie deszczowki, stacje ladowania wodorem, wiatraki (pionowe). Wiecej zieleni - niech to bedzie parkowa/ stawowa zajezdnia, duma na caly swiat! Powinna byc droga i wyprzedzac nie obecne czasy ale czasy w ktorych powstanie! Mozna wciagnac do tego inowacje z lokalnych firm i uczelni, a takze zagraniczne najlepsze wzorce. Tu brakuje polotu!

    • 48 4

    • Z tego,

      co widać na wizualizacji, cały dach budynku po prawej stronie zdjęcia jest wypełniony panelami słonecznymi. Fakt - powinny być na obu budynkach.

      • 8 0

    • (2)

      Jak we wszystkich inwestycjach w Gdańsku... Zero pomyślunku. Zero przewidywania.

      • 6 4

      • Ale za to łapówki i premie rozdane - to reguła układu gdańskiego. (1)

        • 5 1

        • to w układzie gdańskim zatrudnili sobie rusyfistkę ... do finasów za 65tys/mies?

          no pierwsze słyszę

          • 3 0

    • Nie polotu, tylko polota

      • 1 1

    • Powinno mieć też zbieranie g... wna - aby potem mieć dramowy nawóz na pola.

      • 4 0

  • Co Hallera wam przeszkadza i deweloper nie ma gdzie budowac a juz mu obiecaliscie?

    A to ,ze jest to infrastruktura kosztujaca grube miliony i ciagle wiecej bo materialy budowlane poszly w gore to juz was nie obchodzi..bo to nie wy placicie tylko pieniadze sciagniecie sobie zznaszego budzetu? To jest dzialanie przeciwko naszym pieniadza . Podobne dzialanie wykazaliscie w sprawie zabudowy Plazy na Sogach od strony morza...Syf,halas i najlepsza najladniejsza i najszersza plaza juz nie dla mieszkancow..bo przyklepujecie biznesy Morawiecko-Obajtkowe i deweloperskie....tylko ze my juz nie skorzystamy...Dlaczego dajecie zarabiac Robygowi iiinnym..dlaczego wy jako miasto na naszych terenach nie powolacie miejskiej spolki deweloperskiej..Dlaczego zyski maja dalej wyplywac do Izraela i bogatych mafiozow deweloperskich? Dlaczego zyski nie moga zasilac naszych dzialan,potrzeb i sprawic by mieszkania byly np nieco tansze/Tak zaraz ktos napisze bo to nie rola miasta...A moze wlasnie jet to wlasnie scisle rola miasta i utracone korzysci i zyski? Wszystko dla Gdanska chcialo by sie rzec..wy z tego hasla uczyniliscie -swoja prywate .

    • 19 3

  • (1)

    Oni głupiego łącznika z płyt betonowych nie potrafią zrobić a Wy tu o wielkiej zajezdni. Będzie pewnie tak jak z halą na odpady Bio na Szadółkach. Kasy poszło morze a wyszła za mała o połowę.

    • 16 2

    • Piszesz zapewne o Łuczniczej

      Otóż do września 2023 trwają rozmowy i panele dyskusyjne o tym jak ułożyć yomby na tym strategicznym łączniku - otworami wzdłuż czy w poprzek. W opracowanie ostatecznej koncepcji zaangażowano grupę ekspertów, urbanistów i architektów. Nieformalnie wydaje się, że zwycięży opcja ułożenia naprzemiennego, przy niepełnym zasypaniu płyt żwirem - tak aby zarówno piesi jak i rowerzyści docenili komfort poruszania się po nowej arterii (dla aut to bez znaczenia, opony są za duże żeby wpadły).

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane