• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co można kupić za długi gapowiczów?

szym
31 lipca 2023, godz. 15:15 
Opinie (144)
Łączne długi gapowiczów przekraczają 2 mln zł. Taka kwota starczyłaby na kilka miejskich inwestycji.
 Łączne długi gapowiczów przekraczają 2 mln zł. Taka kwota starczyłaby na kilka miejskich inwestycji.

2,4 mln zł - tyle wynosi łączne zadłużenie gapowiczów, którzy do tej pory nie opłacili mandatów w Gdańsku i Gdyni za jazdę komunikacją miejską bez ważnego biletu. Sprawdziliśmy, jakie inwestycje można by było zrealizować, gdyby takie pieniądze trafiły do miejskich kas.





Masz długi?

Dane dotyczące zadłużenia pochodzą z ostatniego raportu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Eksperci wyliczają, że:

W Gdańsku:

2004 dłużników-gapowiczów trafiło do bazy BIG.
742 zł - wynosi średnie zadłużenie gapowicza.
48,5 tys. zł - wynosi maksymalne zadłużenie pojedynczego dłużnika.
1,4 mln zł - wynosi łączne zadłużenie wszystkich gapowiczów.

W Gdyni:

1365 dłużników-gapowiczów trafiło do bazy BIG.
677 zł - wynosi średnie zadłużenie gapowicza.
14,6 tys. zł - wynosi maksymalne zadłużenie pojedynczego dłużnika.
924,9 tys. zł - wynosi łączne zadłużenie wszystkich gapowiczów.



Ściągnięcie należności to proces nierzadko trudny i powolny. Bywa, że nie uda się wyegzekwować długu w ogóle. Gdyby jednak założyć, że taki przypływ gotówki nagle trafiłby do miejskich kas, można by było zrealizować szereg inwestycji.

Monitoring - 794 tys. zł



Zwiększanie liczby kamer monitoringu w miastach poprawia bezpieczeństwo i odstrasza drobnych przestępców.

W styczniu tego roku w Gdańsku zainstalowano 25 kamer monitoringu, które zamontowane zostały w tunelu Błędnik w Śródmieściu, we Wrzeszczu Dolnym czy na Aniołkach. Po montażu nowych kamer miasto obserwuje 475 urządzeń. Koszt montażu monitoringu szacowany jest natomiast na 794 788 zł brutto.



Modernizacja tramwaju N8C - 2-2,5 mln zł



  • nowe napędy z nowymi silnikami i instalacją;
  • nowe elektryczne, a nie pneumatyczne piasecznice, które umożliwią łatwiejsze poruszanie w trudnych warunkach;
  • nowa izolacja;
  • nowe oświetlenie ledowe, oszczędne i jasne;
  • defibrylator, apteczka oraz 4 ładowarki USB;
  • zregenerowane stopnie i łożyska drzwi;
  • wymiana 14 km kabli w każdym tramwaju;
  • nowy pulpit motorniczego, bardziej czytelny i ergonomiczny.


Tak wyglądała przebudowa tramwajów z Niemiec. Materiał z 2018 r.



Taka modernizacja popularnych w Gdańsku "dortmundów", z uwzględnieniem wszystkich elementów, wynosiła kilka lat temu średnio 2-2,5 mln zł.

Miejska toaleta - ok. 1 mln zł



W latach 2018-2020 na plaży w Gdańsku powstało sześć bliźniaczych, nowoczesnych toalet. Obiekty powstały między Jelitkowem a Brzeźnem. Łączny koszt realizacji wszystkich obiektów wyniósł 5,9 mln zł. Prawie 1 mln zł na toaletę.

Miejskie toalety? Tych nigdy zbyt wiele. Zwłaszcza w miejscach atrakcyjnych turystycznie. Miejskie toalety? Tych nigdy zbyt wiele. Zwłaszcza w miejscach atrakcyjnych turystycznie.
Nawet przy uwzględnieniu inflacji za długi gapowiczów można wybudować w Gdańsku co najmniej jeden taki obiekt.



Nowoczesne ławki z USB i Wi-Fi - ok. 100 tys. zł



Ławki z portami USB, Wi-Fi i oświetleniem LED pojawiły się jakiś czas temu w Chwarznie, Wiczlinie i Witominie w Gdyni dzięki środkom z Budżetu Obywatelskiego. Osiem ławek kosztowało nieco ponad 100 tys. zł.

Wiaty solarne - ok. 87 tys. zł



Gdynia sukcesywnie stawia na wiaty solarne. Konstrukcje nie tylko chronią pasażerów przed warunkami atmosferycznymi, ale też panele fotowoltaiczne umieszczone na dachu gromadzą energię słoneczną w akumulatorach, która po zapadnięciu zmroku służy do oświetlenia. Za trzy wiaty - dwie z oświetleniem i jedną zwykłą - zapłacono w 2020 r. 87 tys. zł brutto.

Tak wyglądają solarne wiaty w Gdyni. Materiał z 2019 r.





Mobilny komisariat policji - ok. 500 tys. zł



Miałby patrolować Śródmieście, pas nadmorski i okolice klubów w centrum Gdańska. Radny Mateusz Skarbek jeszcze w styczniu apelował, że chciałby pozyskać od miasta pieniądze na mobilny komisariat policji, wyposażony w dron i kamery termowizyjne. Szacunkowy koszt takiego pojazdu to co najmniej 500 tys. zł.

Tak wyglądał mobilny komisariat policji w Warszawie. Tak wyglądał mobilny komisariat policji w Warszawie.
szym

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

  • Tak

    Co można kupić za Falę?

    • 6 0

  • Pożyteczne są wszystkie nietrafione inwestycje miasta Gdańska. Pożyteczne dla sympatii i przyjaciół zarządzających miastem.

    Bo dla nas, mieszkańców, to dramat, że można roztrwaniać fortuny na głupie cele, potem w przemówieniach sygnalizować, że miasto nie ma środków...

    • 2 1

  • Kolejna świetna ankieta - gratuluję.

    • 4 1

  • Gdyby babcia miała wąsy.....

    Toby była dzidakiem. Po co w ogóle zatrudniają firmy kontrolujące bilety? Tylko strata pieniędzy przy tak marnej windykacji długów.

    • 7 0

  • A zamiazd tego wszyskiego

    Jest na wypłate dla mnie, koko dżambo i do przodu robić gotuwki na słowaku

    • 3 1

  • Ludzie mają dość lewych przetargów gait (1)

    177 mln zł 10autobusów która są warte może 30 mln

    • 6 1

    • mam dosyć lewizny w Gdańsku uskutecznianej przez urzędników od 25 lat

      • 0 0

  • nie znoszę złodziei!

    nie znoszę złodziei!

    • 2 0

  • Nic nie mozna kupic bo nawet nikomu sie nie chce tej kasy odzyskac

    • 1 0

  • Co za bzdury. (2)

    Przecież to są pieniądze wirtualne których nigdy nie ściągną. Do tego wysokość kwot zadłużenia jest w sztuczny sposób pompowana poprzez naliczanie odsetek. Pytanie: jeśli dłużnik nie był w stanie zakupić biletu za kilka złotych, to czy będzie w stanie zapłacić odsetki?
    Być może niektórzy z pośród nich tak, lecz to tylko jednostki. Pytanie czy nie lepiej powiedzieć - tych pieniędzy nie mamy i mieć nie będziemy, więc dywagacje na temat "co by było gdyby" można sobie spokojnie darować. Lepiej było by zastanowić się co możemy zrobić by do takich sytuacji nie dochodziło.

    • 4 0

    • (1)

      Nie był w stanie? Nie, po prostu nie chciał, bo sobie wyliczył, że nawet jak od wielkiego dzwonu go złapią i wlepią ten mandat, którego i tak nie ma zamiaru płacić, to tak czy owak lepiej wychodzi na jeździe bez biletu. A bezradność miasta w egzekwowaniu tych opłat udowadnia, że cwaniaczki niestety mają rację.

      • 0 0

      • Cwaniaczki bez biletów mają rzeczywiście rację bo z taką władzą w mieście, która kroi ludzi jak za zboże nie da się inaczej. Jest lekko nienormalne, żeby chcieć 6zł za przejazd np. 3 przystanków i dziwisz się ludziom, że nie chcą tego zapłacić? Zwłaszcza jak np. 2 osoby jadą? To jest 12zł za 5 min. jazdy do jasnej cholery. Ja się wcale nie dziwię. Rozwiązaniem byłby tani bilet ważny 20 min. Jak miasto zrobi to i gapowiczów ubędzie.

        • 0 0

  • Pytanie fundamentalne

    Jeśli gapowicze wiszą kasę za jazdę komunikacją to czy dr.n.praw. Wojciech Szczurek ponosi odpowiedzialność za wałki przy finansowaniu budowy lotniska w Kosakowie? Pytam bo suma zadłużenia za jazdę na gapę ma się nijak do zadłużenia,które jest wynikiem chorej ambicji kliki skupionej wobec w/w osoby.
    Czemu portal Trójmiasto nie śledzi postępów w śledztwie w sprawie Kosakowo AirPort?

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane