• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co można kupić za długi gapowiczów?

szym
31 lipca 2023, godz. 15:15 
Opinie (144)
Łączne długi gapowiczów przekraczają 2 mln zł. Taka kwota starczyłaby na kilka miejskich inwestycji.
 Łączne długi gapowiczów przekraczają 2 mln zł. Taka kwota starczyłaby na kilka miejskich inwestycji.

2,4 mln zł - tyle wynosi łączne zadłużenie gapowiczów, którzy do tej pory nie opłacili mandatów w Gdańsku i Gdyni za jazdę komunikacją miejską bez ważnego biletu. Sprawdziliśmy, jakie inwestycje można by było zrealizować, gdyby takie pieniądze trafiły do miejskich kas.





Masz długi?

Dane dotyczące zadłużenia pochodzą z ostatniego raportu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Eksperci wyliczają, że:

W Gdańsku:

2004 dłużników-gapowiczów trafiło do bazy BIG.
742 zł - wynosi średnie zadłużenie gapowicza.
48,5 tys. zł - wynosi maksymalne zadłużenie pojedynczego dłużnika.
1,4 mln zł - wynosi łączne zadłużenie wszystkich gapowiczów.

W Gdyni:

1365 dłużników-gapowiczów trafiło do bazy BIG.
677 zł - wynosi średnie zadłużenie gapowicza.
14,6 tys. zł - wynosi maksymalne zadłużenie pojedynczego dłużnika.
924,9 tys. zł - wynosi łączne zadłużenie wszystkich gapowiczów.



Ściągnięcie należności to proces nierzadko trudny i powolny. Bywa, że nie uda się wyegzekwować długu w ogóle. Gdyby jednak założyć, że taki przypływ gotówki nagle trafiłby do miejskich kas, można by było zrealizować szereg inwestycji.

Monitoring - 794 tys. zł



Zwiększanie liczby kamer monitoringu w miastach poprawia bezpieczeństwo i odstrasza drobnych przestępców.

W styczniu tego roku w Gdańsku zainstalowano 25 kamer monitoringu, które zamontowane zostały w tunelu Błędnik w Śródmieściu, we Wrzeszczu Dolnym czy na Aniołkach. Po montażu nowych kamer miasto obserwuje 475 urządzeń. Koszt montażu monitoringu szacowany jest natomiast na 794 788 zł brutto.



Modernizacja tramwaju N8C - 2-2,5 mln zł



  • nowe napędy z nowymi silnikami i instalacją;
  • nowe elektryczne, a nie pneumatyczne piasecznice, które umożliwią łatwiejsze poruszanie w trudnych warunkach;
  • nowa izolacja;
  • nowe oświetlenie ledowe, oszczędne i jasne;
  • defibrylator, apteczka oraz 4 ładowarki USB;
  • zregenerowane stopnie i łożyska drzwi;
  • wymiana 14 km kabli w każdym tramwaju;
  • nowy pulpit motorniczego, bardziej czytelny i ergonomiczny.


Tak wyglądała przebudowa tramwajów z Niemiec. Materiał z 2018 r.



Taka modernizacja popularnych w Gdańsku "dortmundów", z uwzględnieniem wszystkich elementów, wynosiła kilka lat temu średnio 2-2,5 mln zł.

Miejska toaleta - ok. 1 mln zł



W latach 2018-2020 na plaży w Gdańsku powstało sześć bliźniaczych, nowoczesnych toalet. Obiekty powstały między Jelitkowem a Brzeźnem. Łączny koszt realizacji wszystkich obiektów wyniósł 5,9 mln zł. Prawie 1 mln zł na toaletę.

Miejskie toalety? Tych nigdy zbyt wiele. Zwłaszcza w miejscach atrakcyjnych turystycznie. Miejskie toalety? Tych nigdy zbyt wiele. Zwłaszcza w miejscach atrakcyjnych turystycznie.
Nawet przy uwzględnieniu inflacji za długi gapowiczów można wybudować w Gdańsku co najmniej jeden taki obiekt.



Nowoczesne ławki z USB i Wi-Fi - ok. 100 tys. zł



Ławki z portami USB, Wi-Fi i oświetleniem LED pojawiły się jakiś czas temu w Chwarznie, Wiczlinie i Witominie w Gdyni dzięki środkom z Budżetu Obywatelskiego. Osiem ławek kosztowało nieco ponad 100 tys. zł.

Wiaty solarne - ok. 87 tys. zł



Gdynia sukcesywnie stawia na wiaty solarne. Konstrukcje nie tylko chronią pasażerów przed warunkami atmosferycznymi, ale też panele fotowoltaiczne umieszczone na dachu gromadzą energię słoneczną w akumulatorach, która po zapadnięciu zmroku służy do oświetlenia. Za trzy wiaty - dwie z oświetleniem i jedną zwykłą - zapłacono w 2020 r. 87 tys. zł brutto.

Tak wyglądają solarne wiaty w Gdyni. Materiał z 2019 r.





Mobilny komisariat policji - ok. 500 tys. zł



Miałby patrolować Śródmieście, pas nadmorski i okolice klubów w centrum Gdańska. Radny Mateusz Skarbek jeszcze w styczniu apelował, że chciałby pozyskać od miasta pieniądze na mobilny komisariat policji, wyposażony w dron i kamery termowizyjne. Szacunkowy koszt takiego pojazdu to co najmniej 500 tys. zł.

Tak wyglądał mobilny komisariat policji w Warszawie. Tak wyglądał mobilny komisariat policji w Warszawie.
szym

Opinie (144) ponad 10 zablokowanych

  • co można kupić za 150 milionów wydane na system fala? (1)

    co można kupić za 100 milionów wydane na mevo I i II ?

    • 32 1

    • Ja bym na przykład chciał kucyka.

      • 1 0

  • hmmm czemu wszędzie jest "jakby" "gdyby" "moglibyśmy" co za myślenie! (1)

    nie kupili biletu i tyle i co ? Tak jak władza krajowa mówi, że gdyby coś tam się nie zadziało można by było zrobić to i tamto... zacznijcie coś robić! a nie tylko gadać i łupić Polaków! Najlepiej dać bilety za 50 zł na jeden przejazd i wymyślać , no czemu ludzie nie kupują biletów... btw. Gdańska komunikacja jest najgorszą w Polsce i zasługuje na potępienie... osobom niepełnosprawnym - dzieciom! każą kupować bilety! Kpiny! byłem w 4 większych miastach w Polsce i wszędzie takie dzieci mają darmowe przejazdy! ba wraz z opiekunem, który musi przy nich być! Wstyd! Aleksandro! Wstyd!

    • 8 2

    • Cenne słowa. Pytanie - do kogo kierować trafne uwagi? Przecież nie do Aleksandry D. Latami udowodniała, że lepiej nie zrobi nic.

      W końcu trzeba usunąć drzewo nie rodzące owoców, zatruwające otoczenie...

      • 3 0

  • 2,4 mln?

    nawet makiety Gdańska do Kunsztu Wodnego za to nie kupi

    • 14 1

  • Autobus wodorowy hehe

    Autobus wodorowy hehe

    • 7 1

  • Serio przejmujecie się takimi drobnymi?

    To może lepiej opracować system, żeby nie tracić i oszczędzać pieniądze, zamiast płakać, że gapowicze nie płacą.
    No i druga sprawa - gdyby każdy wiedział, że zostanie skontrolowany, to by bilet kasował. Do tego można reaktywaować osobę konduktora w pojeździe. Ach, zapomniałbym. Chamska Renoma też nie pomaga całości.

    • 3 1

  • A ile mieszkań mozna by wyremontować

    Za długi mieszkacow uzytkujacych lokale komunalne, socjalne

    • 14 0

  • A widzieliście kogoś ładującego telefon na takim przystanku?

    • 13 1

  • nie piszcie takich głupot (2)

    napiszcie, że w Gdańsku transport miejski powinien być bezpłatny!
    a nie jakieś sugestie...a co można by zrobić gdyby nie bezsensowne inwestycje typu fala, renoma, i rozbudowany zarząd gait

    • 16 2

    • (1)

      Yhy, bezpłatny. A potem płacz i skowyt, bo podatki za wysokie.

      • 0 4

      • Osoba co dała minusa wierzy, że "bezpłatny" transport jest bezpłatny również dla miasta? Utrzymanie czegokolwiek kosztuje, pysiu, a ta kasa z powietrza się nie bierze.

        • 0 4

  • mówimy o tych mandatach legalnych czy nielegalnych? (2)

    bo ja osobiście znam tylko historie, które dotyczą mandatów wystawianych w sposób nielegalny w Gdańsku przez renomę

    • 21 3

    • renoma (1)

      To wredne zbiry. Zalegam tysiące, nie dam grosza nigdy.

      • 2 3

      • Ranisz mnie

        • 3 1

  • no tak, niepoprawni gdańszczanie jeżdżą na gapę!

    dla was urzędników mieszkańcy są tylko obciążeniem, niepotrzebnym

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane