- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (395 opinii)
- 2 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (49 opinii)
- 3 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (273 opinie)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (110 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (323 opinie)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet
Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.
Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.
- Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa Construcciones i Coalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
- Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
- Oferta konsorcjum MTM i Rajbud opiewała na 116,7 mln zł.
- Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).
Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?
- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
- Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
- Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
- Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".
Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.
W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.
Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.
Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.
Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.
Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
- Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
- STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
- Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
- Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
- Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
- Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
- ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
- BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł
Opinie (182) 4 zablokowane
-
2018-04-17 19:59
Niech opasły ryj zajmie się tym na czym można nogi połamać a nie brudnymi lapami zagarnia plaże. Boże jak ja sku****la nienawidzę
- 0 0
-
2018-02-07 14:20
(17)
Jak nie ma pieniędzy na wszystkie odcinki, to wyjście jest proste - wykonać te, które są najbardziej potrzebne.
- 117 16
-
2018-02-07 15:38
Budzet miasta to 70 mln (4)
70 000 000 / 3200 metrow = 21 875 zl za metr biezacy torowiska... niechce mi sie wiezyc ze 5 metrow torow kosztuje ponad 100 tys zl...
a ofery firm... 34 tys zl - 47 tys zl...za mb... to chyba przesada?- 9 10
-
2018-02-07 15:52
(1)
Zrób taniej ze szwagrem
- 21 3
-
2018-02-14 06:55
Ryba psuje się od głowy
Mamy wszystko najdrożej łącznie z autostradami przy czym pracownicy zarabiają 3 razy mniej niż na zachodzie ...każdy kto brał udział w przetargach wie że wszystko jest obliczone na maxa + 30% do podziału...Polska jako kraj będzie zawsze biedna tylko nieliczni będą mieli wypchane kieszenie ...gdyż tak naprawdę okradają swoich współziomków ale to trzeba zrozumieć niestety na przykładzie śmieci w lasach twierdzę że dla Polaków to kilka wieków by nie starczyło na zrozumienie co to znaczy nie kraść
- 0 0
-
2018-02-07 16:50
(1)
Takie właśnie ludzie mają pojęcie...mysla, że tory to tylko szyny i teksty przecież tory tyle nie kosztują...hmm a o reszcie nie pomyśli a to kosztuje
- 12 2
-
2018-02-08 10:28
Ale 150 mln?!
za 3 km? no dajcie spokój...
- 0 4
-
2018-02-07 14:32
ee tam, poprostu wykonawcy boją się, że w gettcie meneli i dresów wyklętych wszystko im porozkradają;) (4)
- 23 33
-
2018-02-08 15:09
uważaj
koleś uważaj trochę!!! z tymi menelami. żeby ciebie nikt tak nie nazwał.
- 2 0
-
2018-02-07 18:51
wystarczy nie kraść (1)
- 7 2
-
2018-02-07 23:36
Wystarczyło w porę się za to zabrać A nie dopuszczać do takiego stanu.
Budyń chwali się ile to ma kasy w budżecie to wykonawcy ceny windują. Szasta pieniędzmi na lewo i prawo, jakieś ECSy sresy buduje i tak ma. Dobrze mu tak. Nie będzie ccym się pochwalić przed wyborami.
- 3 4
-
2018-02-07 16:48
Sam jesteś menel i dres.
- 18 8
-
2018-02-08 07:28
Tylko potem nie wciskajcie ludziom kitu że lepiej się przesiąść z samochodu na tramwaj
- 2 0
-
2018-02-07 14:43
(3)
Pytanie ile stogi wkladaja podatkow dla miasta. Dzielnica mieszkan socjalnych, komunalnych, rencistow, partycypantow mops i 500+ raczej slabo dozuca sie do budzetu
- 20 50
-
2018-02-07 20:26
Gdanszczanin z Szadulek ty wez sie martw o siebie
- 2 2
-
2018-02-07 14:53
(1)
Mieszkasz tam i mierzysz wszystkich swoją miarą? Pamiętaj ze swiat ,rownież Stogi nie kończą sie na Twojej melinie i twoich sąsiadach... na pewno nie jest to dzielnica willowa ale pisanie ze wszyscy ze stogow ,wszyscy z bmw ,wszyscy z GKA,GWE ,świadczy o bardzo wąskim horyzoncie myślowym. Nie pozdrawiam Cebularzu
- 41 11
-
2018-02-07 17:12
Nie wierzę
Pomyliłeś portale, czy coś?
Masz hejtować kaszuby, albo narkomanów z gdańska, a nie pisać z sensem :/- 11 2
-
2018-02-07 15:56
Ja proponuje zabrać ECS i Stadionowi i wybudować torowisko. ECS i Stadion powinno juz zarabiać na siebie. A jak nie burzyć!
- 12 4
-
2018-02-07 15:48
Tak miało byc
Zawsze jak się nie chce czegoś zrobić można wpisać kwotę o wiele mniejsza i potem tłumaczyć że za drogo,tak jak z torowiskiem tak jak z przebudową Podwala Przedmiejskiego,niby się chce ale jednak nie
- 10 2
-
2018-02-08 10:08
Rajbud... (1)
Jak oni to zrobią to nic z tego dobrego nie wyjdzie. Na co dzień wszyscy widzimy jak cudownie ta firma radzi sobie z codzienną konserwacją istniejącej sieci komunikacyjnej. Niech się lepiej za budowanie nowej nie biorą...
- 9 0
-
2018-02-13 13:58
pytanie, jak wyglądała konserwacja dotąd...
bo jakoś sieć niewyregulowana...
- 0 0
-
2018-02-07 15:07
(2)
Komu potrzebny tramwaj na stogach ? W tej dzielnicy wystarczyłyby autobusy, torowisko można spokojnie zaorać.
- 6 41
-
2018-02-07 17:09
dwupasmówka na Stogi (1)
Skoro ktoś wyliczył że torowisko wychodzi drożej o 1 tyś. niż kilometr autostrady . To zaorać tory wybudować dwupasmówke i zakupić tabor dodatkowych autobusów. Wyda jak nic .
- 4 2
-
2018-02-13 13:37
autobusy, które staną w korku najdalej na Okopowej
słabo coś z myśleniem. Samochód też kupujesz po to, aby dojechać do SKMki?
- 0 0
-
2018-02-12 20:52
Torowisko na Stogi.
Tylko niech nie robią tych przystanków Wiedeńskich,bo to porażka.Samochody jeżdżą po nogach pasażerom.Przystanki sw za wąskie.Są po prostu niebezpieczne .
- 0 0
-
2018-02-09 08:27
nie kpijcie z ludzi!
Oszacowanie robót za 1 kilometr na ponad 3 miliony ,chyba najdrożej w europie !Ale widać po tych wyjaśnieniach jak władze miasta mają mieszkańców za debili , większość wie o co chodzi !
- 1 1
-
2018-02-08 23:20
A po co tramwaj
Zamiast torów zrobić asfalt, a na nim trolejbusy.
Też elektryczne, też nie będą stały w korku, a tańsze i bardziej praktyczne, jak się zepsuje to cała trasa nie staje.- 0 4
-
2018-02-08 21:52
Potem wygrywają przetarg i plajtują jak firma z Gdyni która miała budować most do Sobieszewa
- 1 0
-
2018-02-08 21:09
Za chwile skonczy sie kasa z UE i znowu wszystko stanie, bo kraj za biedny. Niestety.
- 4 1
-
2018-02-08 21:08
Moze....
Wezcie sie deweloperzy moze za te Stogi. Wchodzicie w pola, blota jasienskie i kielpinskie a tutaj niszczeja stare dzielnice. Zaorac czesc Przerobki, wejsc w dzialki na Stogach. Jak mozna marnotrawic taki potencjal.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.