• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont trasy tramwajowej na Stogi pod znakiem zapytania. Oferty przekraczają budżet

Michał Brancewicz
7 lutego 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec remontu na Stogach dopiero po wakacjach

Zły stan trasy tramwajowej na Stogach. Nie wiadomo jednak czy jej remont leży w możliwościach finansowych miasta.


Osiem firm i konsorcjów złożyło swoje oferty w przetargu na remont 3,2 km trasy tramwajowej na Stogi. Oferenci mocno rozminęli się z założeniami miasta, żądając za wykonanie zadania od 110 do ponad 150 mln zł. Tymczasem Gdańsk zaplanował na tę inwestycję 70 mln zł.



Jak oceniasz oferty o tyle wyższe od oczekiwań?

Właśnie zostały otwarte koperty z ofertami w przetargu na remont trasy tramwajowej na odcinku od Trasy Sucharskiego do pętli Stogi Plaża. Wpłynęło osiem ofert - część od firm debiutujących na trójmiejskim rynku.

  • Najkorzystniejsza finansowo okazała się propozycja polsko-hiszpańskiego konsorcjum Aldesa ConstruccionesCoalvi, które za wykonanie zadania zażyczyło sobie 110,6 mln zł.
  • Drugi w kolejności był Strabag - firma wyceniła swoje usługi na 115,5 mln zł.
  • Oferta konsorcjum MTMRajbud opiewała na 116,7 mln zł.
  • Stawkę zamykał Budimex, który wyliczył, że za realizację takiej inwestycji miasto musi zapłacić ponad 152,2 mln zł (wszystkie oferty na końcu tekstu).


Tymczasem budżet inwestycji jest znacznie skromniejszy i wynosi 70,6 mln zł. Co teraz?

- Oferty będą analizowane. W tym momencie trudno powiedzieć, czy uda się znaleźć brakujące środki, bo różnica jest spora - przyznaje Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Przebudowę trasy tramwajowej na Stogach podzielono na trzy odcinki:
  1. Pierwszy z nich obejmuje ul. Budzysza od skrzyżowania z ul. Sucharskiego do skrzyżowania z ul. Skiby.
  2. Drugi odcinek dotyczy ul. Stryjewskiego od skrzyżowania z ul. Skiby do skrzyżowania ul. Nowotnej z ul. Kruczą oraz pętli "Pasanil".
  3. Trzeci odcinek obejmuje ul. Nowotną od ul. Kruczej do pętli "Stogi Plaża".


Wykonawca będzie musiał przebudować istniejące torowisko, zbudować w nim nowy system odwodnienia, a także przebudować przystanki tramwajowe.

W ramach inwestycji zaplanowano również przebudowę dróg ze skrzyżowaniami, zjazdami, chodnikami, ścieżkami rowerowymi i ciągami pieszo-rowerowymi.

Zmodernizowane zostaną sieć wodociągowa i kanalizacji deszczowej. Przebudowany zostanie rów melioracyjny "Kanał K", który zyska większą przepustowość. Przebudowane przystanki będą włączone do monitoringu wizyjnego sieci Tristar, a także zyskają tablice systemu informacji pasażerskiej.

Według założeń prace miały rozpocząć się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku i potrwać do maja 2019 roku. Teraz ten termin może ulec przesunięciu.

Inwestycja jest realizowana w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVa dofinansowanego przez Unię Europejską.

Oferty firm, które wzięły udział w przetargu:
  1. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones SA (Madryt)i Coalvi (Saragossa) - 110 651 108,18 zł
  2. STRABAG (Pruszków) - 115 501 490,56 zł
  3. Konsorcjum firm: MTM S.A. (Gdynia) i Rajbud (Szymbark) - 116 724 121,05 zł
  4. Konsorcjum firm: Tor-Kar-Sson (Warszawa) i WPRD Gravel (Gdańsk) - 119 991 101,91 zł
  5. Konsorcjum firm: Colas Rail Polska (Gdańsk) i Colas Rail S.A.S (Maisons-Laffitte) - 122 774 711,15 zł
  6. Konsorcjum firm: Balzola Polska (Warszawa) i Construcciones Y Promociones Balzola S.A. (Bilbao) - 125 438 674,97 zł
  7. ZUE S.A. (Kraków) - 138 813 504,84 zł
  8. BUDIMEX S.A. (Warszawa) - 152 246 293,45 zł

Opinie (182) 4 zablokowane

  • Niech opasły ryj zajmie się tym na czym można nogi połamać a nie brudnymi lapami zagarnia plaże. Boże jak ja sku****la nienawidzę

    • 0 0

  • (17)

    Jak nie ma pieniędzy na wszystkie odcinki, to wyjście jest proste - wykonać te, które są najbardziej potrzebne.

    • 117 16

    • Budzet miasta to 70 mln (4)

      70 000 000 / 3200 metrow = 21 875 zl za metr biezacy torowiska... niechce mi sie wiezyc ze 5 metrow torow kosztuje ponad 100 tys zl...

      a ofery firm... 34 tys zl - 47 tys zl...za mb... to chyba przesada?

      • 9 10

      • (1)

        Zrób taniej ze szwagrem

        • 21 3

        • Ryba psuje się od głowy

          Mamy wszystko najdrożej łącznie z autostradami przy czym pracownicy zarabiają 3 razy mniej niż na zachodzie ...każdy kto brał udział w przetargach wie że wszystko jest obliczone na maxa + 30% do podziału...Polska jako kraj będzie zawsze biedna tylko nieliczni będą mieli wypchane kieszenie ...gdyż tak naprawdę okradają swoich współziomków ale to trzeba zrozumieć niestety na przykładzie śmieci w lasach twierdzę że dla Polaków to kilka wieków by nie starczyło na zrozumienie co to znaczy nie kraść

          • 0 0

      • (1)

        Takie właśnie ludzie mają pojęcie...mysla, że tory to tylko szyny i teksty przecież tory tyle nie kosztują...hmm a o reszcie nie pomyśli a to kosztuje

        • 12 2

        • Ale 150 mln?!

          za 3 km? no dajcie spokój...

          • 0 4

    • ee tam, poprostu wykonawcy boją się, że w gettcie meneli i dresów wyklętych wszystko im porozkradają;) (4)

      • 23 33

      • uważaj

        koleś uważaj trochę!!! z tymi menelami. żeby ciebie nikt tak nie nazwał.

        • 2 0

      • wystarczy nie kraść (1)

        • 7 2

        • Wystarczyło w porę się za to zabrać A nie dopuszczać do takiego stanu.

          Budyń chwali się ile to ma kasy w budżecie to wykonawcy ceny windują. Szasta pieniędzmi na lewo i prawo, jakieś ECSy sresy buduje i tak ma. Dobrze mu tak. Nie będzie ccym się pochwalić przed wyborami.

          • 3 4

      • Sam jesteś menel i dres.

        • 18 8

    • Tylko potem nie wciskajcie ludziom kitu że lepiej się przesiąść z samochodu na tramwaj

      • 2 0

    • (3)

      Pytanie ile stogi wkladaja podatkow dla miasta. Dzielnica mieszkan socjalnych, komunalnych, rencistow, partycypantow mops i 500+ raczej slabo dozuca sie do budzetu

      • 20 50

      • Gdanszczanin z Szadulek ty wez sie martw o siebie

        • 2 2

      • (1)

        Mieszkasz tam i mierzysz wszystkich swoją miarą? Pamiętaj ze swiat ,rownież Stogi nie kończą sie na Twojej melinie i twoich sąsiadach... na pewno nie jest to dzielnica willowa ale pisanie ze wszyscy ze stogow ,wszyscy z bmw ,wszyscy z GKA,GWE ,świadczy o bardzo wąskim horyzoncie myślowym. Nie pozdrawiam Cebularzu

        • 41 11

        • Nie wierzę

          Pomyliłeś portale, czy coś?
          Masz hejtować kaszuby, albo narkomanów z gdańska, a nie pisać z sensem :/

          • 11 2

    • Ja proponuje zabrać ECS i Stadionowi i wybudować torowisko. ECS i Stadion powinno juz zarabiać na siebie. A jak nie burzyć!

      • 12 4

    • Tak miało byc

      Zawsze jak się nie chce czegoś zrobić można wpisać kwotę o wiele mniejsza i potem tłumaczyć że za drogo,tak jak z torowiskiem tak jak z przebudową Podwala Przedmiejskiego,niby się chce ale jednak nie

      • 10 2

  • Rajbud... (1)

    Jak oni to zrobią to nic z tego dobrego nie wyjdzie. Na co dzień wszyscy widzimy jak cudownie ta firma radzi sobie z codzienną konserwacją istniejącej sieci komunikacyjnej. Niech się lepiej za budowanie nowej nie biorą...

    • 9 0

    • pytanie, jak wyglądała konserwacja dotąd...

      bo jakoś sieć niewyregulowana...

      • 0 0

  • (2)

    Komu potrzebny tramwaj na stogach ? W tej dzielnicy wystarczyłyby autobusy, torowisko można spokojnie zaorać.

    • 6 41

    • dwupasmówka na Stogi (1)

      Skoro ktoś wyliczył że torowisko wychodzi drożej o 1 tyś. niż kilometr autostrady . To zaorać tory wybudować dwupasmówke i zakupić tabor dodatkowych autobusów. Wyda jak nic .

      • 4 2

      • autobusy, które staną w korku najdalej na Okopowej

        słabo coś z myśleniem. Samochód też kupujesz po to, aby dojechać do SKMki?

        • 0 0

  • Torowisko na Stogi.

    Tylko niech nie robią tych przystanków Wiedeńskich,bo to porażka.Samochody jeżdżą po nogach pasażerom.Przystanki sw za wąskie.Są po prostu niebezpieczne .

    • 0 0

  • nie kpijcie z ludzi!

    Oszacowanie robót za 1 kilometr na ponad 3 miliony ,chyba najdrożej w europie !Ale widać po tych wyjaśnieniach jak władze miasta mają mieszkańców za debili , większość wie o co chodzi !

    • 1 1

  • A po co tramwaj

    Zamiast torów zrobić asfalt, a na nim trolejbusy.
    Też elektryczne, też nie będą stały w korku, a tańsze i bardziej praktyczne, jak się zepsuje to cała trasa nie staje.

    • 0 4

  • Potem wygrywają przetarg i plajtują jak firma z Gdyni która miała budować most do Sobieszewa

    • 1 0

  • Za chwile skonczy sie kasa z UE i znowu wszystko stanie, bo kraj za biedny. Niestety.

    • 4 1

  • Moze....

    Wezcie sie deweloperzy moze za te Stogi. Wchodzicie w pola, blota jasienskie i kielpinskie a tutaj niszczeja stare dzielnice. Zaorac czesc Przerobki, wejsc w dzialki na Stogach. Jak mozna marnotrawic taki potencjal.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane