• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Co z Obwodnicą Metropolitalną? Wyrok jesienią

Maciej Naskręt
29 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Kwestia obwodnicy metropolitalnej musi czekać na swoją kolej w NSA. Kwestia obwodnicy metropolitalnej musi czekać na swoją kolej w NSA.

W połowie listopada Naczelny Sąd Administracyjny wyda wyrok w sprawie zaskarżonej decyzji środowiskowej dla Obwodnicy Metropolitalnej. Blokowanie inwestycji trwa już dwa lata.



Obecnie już tylko dwie osoby skarżą decyzję w sprawie budowy Obwodnicy Metropolitalnej. W kwestii drugiego wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego na postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej wpłynęły dwie skargi kasacyjne do Naczelnego Sądu Administracyjnego. Pierwszą z nich wniosła osoba z Glincza, a drugą ‒ ze Straszyna.

- 14 listopada tego roku będzie rozprawa. Skierowaliśmy prośbę o przyspieszenie, podobnie jak Urząd Miasta w Żukowie. Zależy nam na szybkim rozstrzygnięciu tej kwestii - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Osoba skarżąca z Glincza podnosi m.in. zarzut umieszczenia w raporcie prognoz hałasu i ruchu w rejonie węzła Glincz przy założeniu istnienia obu łącznic węzła, podczas gdy planuje się początkowo budowę tylko jednej z nich. Zarzut wydaje się jednak nietrafiony, bo oddziaływanie musi być przedstawione w zakresie docelowym. Budowa połączenia drogi krajowej nr 20 z włączeniem do Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej w okolicy miejscowości Glincz może zostać zatem wykonana właśnie w etapach, a więc poprzez wybudowanie początkowo jednej łącznicy, a następnie drugiej.

W przypadku drugiej kasacji osoba ta nie była uczestnikiem postępowania odwoławczego, które toczyło się wcześniej.

Pierwotnie wydanie decyzji zaskarżyło do sądu pięć podmiotów. Wśród nich byli: Genowefa Zasada, sołtys Glincza, która odwołanie złożyła wspólnie z Bartoszem Radko, Eugeniusz Patoka (przedsiębiorca z gminy Kolbudy), wójt gminy Kolbudy, czyli Leszek Grombala, a także Małgorzata Mejer z okolic Żukowa.


Potrzebne 2 mld zł na budowę



Warto jednak pamiętać, że w listopadzie zeszłego roku Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej została wykreślona z ministerialnej listy inwestycji drogowych . Jednak w styczniu resort infrastruktury poinformował o nowym pomyśle na realizację tej inwestycji. Według urzędników nie jest wykluczone, że OMT mogłaby powstać w partnerstwie publiczno-prywatnym.

Przypomnijmy, że 30-kilometrowa droga ekspresowa ma połączyć Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską w Chwaszczynie. Nowa droga wokół Trójmiasta miałaby nie tylko pozwolić na sprawniejsze poruszanie się po drogach wschodnich Kaszub (zakorkowane są DK nr 20 z Gdyni do Żukowa i DK nr 7 z Gdańska do Żukowa), ale przede wszystkim odciążyć coraz bardziej zatykającą się obwodnicę Trójmiasta.

Harmonogram (wstępny) budowy Obwodnicy Metropolitalnej:
  1. planowany termin podpisania umowy z wykonawcą robót w systemie "projektuj i buduj" - styczeń 2019 r.
  2. planowany termin wykonania projektu budowlanego - listopad 2019 r.
  3. planowany termin uzyskania Decyzji ZRID - kwiecień 2020 r.
  4. planowany termin rozpoczęcia robót - maj 2020 r.
  5. planowany termin oddania do ruchu - sierpień 2022 r.


Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej

Miejsca

Opinie (160) ponad 10 zablokowanych

  • Proszę o podanie nazwisk osób składających kasację.

    Skoro można było opublikować nazwiska 5 osób składających odwołanie to chyba tak samo można opublikować nazwiska osób składających kasację, żeby wszyscy wiedzieli kto jest odpowiedzialny za opóźnienie tej inwestycji.
    Swoją drogą jak może składać kasację osoba, która wcześniej nie była uczestnikiem postępowania odwoławczego. To kolejny kwiatek w naszym prawie.

    • 7 2

  • A po co zaczynać ...

    Taka budowa dalszej części Obwodnicy nie ma sensu. Jeśli w najbliższych wyborach wygra PO, które już rządziło, to pieniądze na budowę rozejdą się pod stołem, a jeśli wygra PiS, to nie będzie wybudowana za karę, że nie wygrało PiS. Tak, że czy tak, czy tak , nie będzie budowana co najmniej do 2022 roku. Co będzie później, tego nie przewiduję.

    • 3 7

  • Po wyborach powiedzą pieniędzy nie ma i nie będzie

    • 1 1

  • Przez dwóch kretynów nie może powstać tak potrzebna obwodnica? Żenada!

    • 6 3

  • (1)

    A komu najbardziej zależy na OMt?

    • 5 0

    • mi

      • 3 0

  • Czy te osoby nudzą się? Co to ma w ogóle być, blokowanie rozwoju naszego województwa to jakiś żart.

    • 5 2

  • Bez tej Obwodnicy i bez poszerzenia Obwodowej Trójmiasta za chwilę będzie totalna masakra!

    • 5 0

  • jak widać za mało samochodów w mieście a linie kolejowe zarośnięte

    nie zapominajcie o parkingach które też są potrzebne. Wszak zjazdy są zakorkowane(Spacerowa, Łostowice) a taka Obwodnica wręcz zachęca do przyjazdu autem. Zamiast inwestycji na kolei buduje się kolejne autostrady, drogi szybkiego ruchu. Potem dziwimy się iż jest za dużo aut w centrum, że nie mają gdzie parkować itd.

    • 7 2

  • Lepiej 2 mld zł wydać na PKM (1)

    Zamiast samochodów lepiej inwestować 2 mld zł w kolej. Co 15 minut z ważniejszych miejscowości na Kaszubach do Gdańska i do Gdyni.

    • 5 3

    • Oczywiście że tak.
      Kolej dojazd poprawi, a obwodnica pogorszy nie tylko dojazd, ale jeszcze poruszanie się po samym mieście.

      • 2 0

  • kimże jest ta pani ? (1)

    co za pycha rozpiera pierś tej pani skarżącej? jak można blokować inwestycję, która zmieni życie regionu na lepsze? ile trzeba mieć buty w sobie aby uparcie zaskarżać?
    dlaczego prostej skargi sąd nie może rozpatrzeć w terminie 30 dni? nad czym ten sąd tak długo będzie myślał? z czego wynika tak odległy termin?
    kim jest ta skarżąca? coż za ważna osobistość. ....

    • 5 6

    • O ile nienawidzę obwodnicy, bo jest bez sensu i tylko wszystko pogorszy, o tyle nie rozumiem, dlaczego sądy nie mogą zająć się najpierw sprawą za 50 miliardów, a sprawę nakrzyczenia na sąsiada przesunąć na potem.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane