- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (177 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (251 opinii)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (724 opinie)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (66 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (150 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (104 opinie)
Co z brakującym odcinkiem Trasy Słowackiego?
Gotowa Trasa Słowackiego bez przedłużenia Nowej Kościuszki do al. Hallera przyczyni się do wywołania korków we Wrzeszczu, Zaspie i Brzeźnie. Urzędnicy zakładają, że sytuacja zmieni się najwcześniej w latach 2014-2020. Wtedy ma ruszyć kolejny etap budowy drogi z portu na lotnisko.
Jednak wtedy kierowcom do szczęścia zabraknie dwujezdniowego połączenia między wrzeszczańskim odcinkiem Trasy Słowackiego (od al. Rzeczypospolitej ) a Drogą Zieloną (okolice ul. Uczniowskiej ), albo przynajmniej do al. Hallera . Mowa tu o przedłużeniu ul. Nowej Kościuszki. Dodatkowy układ drogowy zapewniłby płynny dojazd do Trasy Sucharskiego i dalej do Południowej Obwodnicy Gdańska mieszkańcom Przymorza, Zaspy, Żabianki, Wrzeszcza, a nawet Sopotu.
W innym razie korki będą tworzyły się w obrębie ul. Czarny Dwór czy ul. Kościuszki . Będą to drogi, gdzie dwupasmowe jezdnie przejdą w te z jednym pasem ruchu.
Kiedy miasto planuje zlecić przedłużenie Nowej Kościuszki, jako kolejnego etapu budowy Trasy Słowackiego? - W następnej perspektywie finansowej, tj. na lata 2014-2020. Ze względu na brak jakichkolwiek wytycznych w Unii Europejskiej, dotyczących tego okresu, jak i możliwości finansowych miasta w tym czasie, nie można jednoznacznie przesądzić o terminie realizacji tego zadania - mówi Marcin Dawidowski, kierownik Wydziału Programów Rozwojowych w gdańskim Urzędzie Miejskim.
- Brakujący fragment drogi, który w swoim założeniu tworzyć będzie przedłużenie odcinka tzw. miejskiego [wiodącego przez Wrzeszcz i Zaspę przyp. red.], zakłada co do zasady ulice o przekroju dwóch jezdni o dwóch pasach. W obecnej chwili trudno podać zarówno szczegółowe parametry techniczne trasy na odcinku od al. Rzeczypospolitej - al. Hallera - Droga Zielona, jak i jej szczegółowy przebieg w terenie ze względu na brak dokumentacji technicznej dla tego odcinka - mówi Dawidowski.
Portal Trójmiasto.pl dotarł do koncepcji budowy przedłużenia ul. Nowej Kościuszki, ale wyłącznie na odcinku od al. Rzeczypospolitej do al. Hallera. Zakłada ona budowę drogi o charakterze dwujezdniowym. Oprócz tego uwzględnia realizację ścieżki rowerowej, chodników, przystanków autobusowych i terenów zielonych - plantów.
Pod nóż musiałyby pójść dwa budynki jednorodzinne (u zbiegu ul. Kopalnianej i al. Hallera) i dwa budynki magazynowe (na zapleczu Centrum Handlowego ETC i przy budynkach mieszkalnych na ul. Lwowskiej) oraz kilkanaście garażów. Aby tego dokonać, trzeba jednak wywłaszczyć dotychczasowych właścicieli.
Ponadto miasto musiałoby wykupić część działek z nieruchomości położonych po południowej stronie ul. Kopalnianej i dogadać się z kilkunastoma użytkowaniami wieczystymi.
Na razie tylko miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego zakładają dalsze przedłużenie ul. Nowej Kościuszki od al. Hallera do Drogi Zielonej - tzw. ul. Nowa Gdańska. Trasa miałaby tam przekrój dwujezdniowej alei. Zgodnie z planem przechodziłaby przez środek istniejących aktualnie tam ogródków działkowych tuż przy al. Hallera. Konieczne będzie wtedy usunięcie rezydujących tam działkowców.
Jak miasto zamierza to zrobić? - Zaoferujemy im odszkodowania lub ogrody zamienne - mówi Marcin Dawidowski.
Ze względu na fakt, że w projektach europejskich można uzyskać dofinansowanie na zakup gruntów jedynie w wysokości do 10 proc. wartości projektu, główny ciężar zakupu nieruchomości spoczywać będzie na gminie. - W obecnej chwili realizujemy szereg kluczowych inwestycji i nie ma możliwości finansowych realizacji dodatkowych zadań - opowiada Marcin Dawidowski.
Budowa odcinka dwujezdniowej drogi od al. Hallera przez działki ogrodnicze w kierunku projektowanej Drogi Zielonej jest jednak melodią przyszłości.
Opinie (167) 9 zablokowanych
-
2011-03-31 16:45
od poczatku bylo wiadome ze ta wizualizacja to zwykla sciema
dobrze ze autor artykulu to naglosnil
- 6 1
-
2011-03-31 17:36
"Garażów" (2)
czy "garaży"?????
- 9 0
-
2011-03-31 20:17
oczywiście,że "garaży"! niektórzy powinni wrócić do podstawówki.
- 2 1
-
2011-03-31 20:58
"na lotnisko"... prędzej "do lotniska"
- 0 0
-
2011-03-31 19:34
bzdurne rozwiązanie!
Nowa Słowackiego powinna "wpadać" na Jana Pawła II
- 7 3
-
2011-03-31 19:48
gdanszczanin
brawo pania adomowiczu kolena w topa dobrze na ckibei nei glosowalem klamoco jak cale po
- 1 3
-
2011-03-31 19:53
Projekt wydaje się być bardzo logicznie pomyślany
Z portu lotniczego prosto przez Słowackiego i Kościuszki na Hallera i potem na Brzeźno ^.^ na molo.
- 1 3
-
2011-03-31 20:28
dziwi mnie to impulsywne podejście do życia co poniektórych,...przecież wiadomo, że budowa dróg do tanich rzeczy nie należy. Miasto ma podzielone fundusze, 1 na sport 2 na coś tam innego 3 na drogi i 4 znowu na coś tam innego itd. Jak wcześniej się nic nie robiło to tak jest, wszystko na ostatnią chwilę...
PI>>>NA KOMUNA!!!!!- 4 0
-
2011-03-31 20:41
(1)
Na mapie trojmiasto pl Deotymy jest poniżej Kopalnianej. Na załączonym pdf jest odwrotnie... CUDA!
- 4 0
-
2011-03-31 21:33
Profesjonalna robota za miliony... Takie rzeczy tylko w Polsce.
- 0 0
-
2011-03-31 21:37
doraźne rozwiązanie problemu
widzę takie rozwiązanie doraźne, żeby cały czas jechać dwoma pasami, dopóki nie zbudują nowej Kościuszki. Dojeżdżamy Nową Słowackiego do Legionów/Chłopskiej (2 pasy), skręcamy w JP 2 (2 pasy), docieramy do Czarnego Dworu (1 pas, ale łatwo poszerzyć o 2 pas na odcinku do Hallera), stamtąd w stronę Hallera za którą zaczynać się już będzie odcinek trasy Sucharskiego (obecna Uczniowska) na stadion piłkarski (2 pasy)
- 5 1
-
2011-03-31 21:54
Stara-nowa droga
Jakby nie było,zanim jakikolwiek projekt kontynuacyjny zostanie zrealizowany, to przód drogi się zestarzeje,trzeba będzie go naprawić i znów będzie wszystko od początku trzeba zrobić.Bo tak się u nas drogi buduje...
- 2 0
-
2011-03-31 21:58
Czyli wszystko zgodnie z tzw. dyrektywą
Czyli wszystko będzie zgodnie z tzw. dyrektywą NKWD - robić tak, żeby do końca nie było skończone.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.