- 1 30 lat od tragedii autobusowej w Kokoszkach (68 opinii)
- 2 Weszły do sklepu i ukradły towar za 1650 zł (59 opinii)
- 3 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (112 opinii)
- 4 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (129 opinii)
- 5 Remont przed budową Drogi Zielonej (161 opinii)
- 6 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (284 opinie)
Co z budową kładki Św. Ducha?
15 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Nowy hotel w spichlerzach Wyspy Spichrzów
Prace przy budowie obrotowej kładki przez Motławę na Wyspę Spichrzów miały być wznowione po wakacjach. Robotników ani sprzętu budowlanego nie widać, ale inwestor zapewnia, że konstrukcja kładki powstaje w hali. Budowlańcy mają pojawić się na Motławie w przyszłym tygodniu.
Prace w pierwszym etapie prac wykonywała firma Aarsleff z Warszawy. Kolejny etap miał się rozpocząć w październiku. Tak się jednak nie stało. Dlaczego?
- Nie wszystkie działania są wykonywane na miejscu budowy - zastrzega Jan Kurbiel, członek zarządu spółki Granaria, która zagospodarowuje dużą część północnego cypla Wyspy Spichrzów i finansuje budowę kładki. - Obecnie w halach produkcyjnych wykonywane są elementy urządzenia, które będą służyły do sterowania kładką. Budowlańców na Motławie zobaczymy w przyszłym tygodniu, gdy zacznie się betonowanie konstrukcji wyspy. Zasadnicze prace przy kładce powinny być zakończone przed sezonem turystycznym. Natomiast czynności formalno-administracyjne będziemy wykonywać jeszcze w wakacje, by nie przeszkadzać wodniakom.
Centrum zarządzania kładki będzie mieściło się w pomieszczeniach znajdujących się wzdłuż Długiego Pobrzeża, przy kasach Żeglugi Gdańskiej.
Koszt budowy kładki to 10 mln zł.
Most Stągiewny będzie zwodzony na koniec inwestycji
Nową przeprawę na Motławie finansuje spółka Granaria, będąca partnerstwem firm budowlanych Immobel i Multibud oraz miasta. Kładka jest jednak elementem znacznie większej inwestycji prowadzonej na północnym cyplu wyspy Spichrzów. Powstają tam nowe mieszkania, lokale usługowe i hotel Holiday Inn.
W październiku na powstających obiektach zawisła tradycyjna wiecha.
Czytaj też: Panorama z najwyższych pięter zabudowy na Wyspie Spichrzów
W ramach partnerstwa publiczno-prywatnego Granaria finansuje szereg inwestycji tzw. celu publicznego. Jedną z nich jest właśnie kładka, kolejne to przebudowa ulic Chmielnej, Motławskiej i Pożarniczej oraz skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. Chmielną.
W ramach PPP zapowiedziano także, że most Stągiewny zostanie przebudowany na zwodzony, a na południe od niego (w stronę Dolnego Miasta) powstanie nowa marina jachtowa.
- Ta inwestycja będzie realizowana pod koniec zabudowy północnego cypla Wyspy Spichrzów. Połączymy to z budową nawierzchni ulicy Motławskiej. Wynika to z logistyki i organizacji budowy, gdyż wcześniej będą się tam poruszać pojazdy budowlane. Dlatego most będzie przebudowywany w 2022 roku - wyjaśnia Jan Kurbiel.
Co ciekawe, Granaria twierdzi, że całą inwestycję zakończy rok wcześniej, niż planowano. Pierwotnie zakładano, że będzie 2023 rok, teraz mówi się o listopadzie 2022 roku.