- 1 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (407 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (116 opinii)
- 3 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (495 opinii)
- 4 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (35 opinii)
- 5 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (268 opinii)
- 6 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (304 opinie)
Coraz więcej motorniczych i kierowców idzie na zwolnienie
Zwiększa się liczba motorniczych i kierowców gdańskiej komunikacji miejskiej, którzy biorą "chorobowe" lub "opiekuńcze". W ostatni piątek mowa była już o 16 proc. pracowników, podczas gdy w przeciętym sezonie grypowym "wskaźnik zwolnień" z reguły nie przekraczał 6 proc. Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego spodziewają się, że absencji będzie więcej. To z kolei wpływa na ograniczenia w funkcjonowaniu transportu publicznego.
- W piątek, 20 marca, wskaźnik wyniósł 16,4 proc., a średnio za ten cały okres - 12 proc. - mówi Sebastian Zomkowski. Zastrzega, że te liczby nie uwzględniają żadnych planowanych urlopów.
W ZTM słyszymy, że tendencja wskaźnika absencji chorobowej jest rosnąca, a organizator przewozów spodziewa się, że w najbliższych dniach jeszcze się zwiększy. To wpływa na organizację przewozów. Jak w facebookowym wpisie zauważył dyrektor Zomkowski, "bez kierującego pojazdem, ani tramwaj ani autobus nie pojedzie, stąd decyzja o koniecznych ograniczeniach w funkcjonowaniu transportu publicznego."
Po zmianach w komunikacji miejskiej tłok w autobusach i tramwajach
Tyle że po wprowadzanych zmianach, pasażerowie sygnalizowali nam, że w godzinach szczytu w pojazdach panuje tłok, co kłóci się z zaleceniami dotyczącymi prewencji w sprawie koronawirusa. Z drugiej strony, bywały kursy, które "woziły powietrze".
Znów ścisk w tramwajach i autobusach (84 opinie)
- Wybrane linie funkcjonują według powszednich rozkładów jazdy, większość funkcjonuje wg sobotnich rozkładów jazdy, część linii wg specjalnych rozkładów jazdy (miks sobotnich rozkładów jazdy z kursami zasilającymi w godzinach szczytu). Tam gdzie technicznie jest to możliwe, włączamy do ruchu autobusy przegubowe zamiast autobusów standardowych, by ograniczyć poziom napełnienia. W porozumieniu z zakładami pracy i na prośbę pracodawców planujemy przesunąć godziny wybranych kursów i uruchomić jeszcze dodatkowe kursy wg potrzeb - prosimy śledzić na bieżąco nasze komunikaty - mówi Sebastian Zomkowski.
Czytaj też: Sobotnie rozkłady nie zadziałały, ZTM zapowiada zmiany
Dodaje, że niewykluczone iż w godzinach mniejszego albo wręcz nikłego wykorzystania transportu, wprowadzone zostaną dalsze ograniczenia, aby wygospodarować rezerwy na kursy w tych godzinach, kiedy podróżuje więcej pasażerów.
- Od 1 kwietnia imienne bilety okresowe ZTM będą obowiązywały w pociągach SKM i PolRegio w granicach miasta Gdańska; to oferta, która wprowadzi nowe, dodatkowe możliwości podróżowania - zwraca uwagę Sebastian Zomkowski.
Niedługo po przesłanym nam stanowisku, ZTM poinformowało o kolejnych zmianach w rozkładach w komunikacji, o czym przeczytać można w Raporcie z Trójmiasta.
Koronawirus. Po zmianach w rozkładach nie ma zysków
Co ciekawe, zmniejszenie liczby kursów, nie przekłada się na oszczędności przewoźnika. Przedstawiciele ZTM przyznają, że faktycznie ponoszone są... straty.
- W marcu 2019 r. wpływy ze sprzedaży biletów wyniosły 9,3 mln zł. Od 1 marca 2020 r. do wczoraj [tj. niedzieli, 22 marca - red.] wartość sprzedaży wyniosła 4 mln i prawdopodobnie będzie wynosiła 4,3 mln na końcu marca. Przychody ze sprzedaży biletów jedynie za marzec 2020 spadną więc o około 5 mln zł. To efekt m.in. mniejszego wykorzystania transportu publicznego, sporo osób pracuje zdalnie i nie kupuje biletów na następny okres. Wartość pracy przewozowej na marzec 2020 r. wg planu (tj. przed sytuacją związaną z koronawirusem) wynosiła 31,6 mln zł. Koszty faktyczne za marzec 2020 będą się kształtować na poziomie 29,8 mln zł - wylicza dyrektor ZTM.
Biletu okresowego zwrócić nie można
Przewoźnik podaje również ważną informację dla posiadaczy okresowych biletów, którzy z różnych przyczyn nie korzystają obecnie z komunikacji miejskiej.
- Aktualna uchwała taryfowa nie przewiduje możliwości zwrotu opłat za bilety, których okres ważności już trwa. Zwrot biletu okresowego może nastąpić jedynie przed rozpoczęciem okresu ważności - informuje Sebastian Zomkowski.
Rozkład jazdy ZTM Gdańsk
Oznacza to, że osoby, które np. 1 marca kupiły bilet okresowy ważny od 5 marca, miały do tej daty czas by go zwrócić. Po tym jak uzyskał on "ważność", zwrot stał się niemożliwy.
Miejsca
Opinie (235) ponad 20 zablokowanych
-
2020-03-23 22:58
Jestem kierowcą od wielu lat ale takiego chamstwa (3)
i drobnomieszaństwa jak ostatnio sie widzi to nigdy nie było. Za swoja ciezka prace biore zazwyczaj 6 tysiecy na reke. Za takie grosze nie bede sie użerał z pasazerami, jestem na zwolnieniu i dostaje 80% wynagrodzenia.
Janusz z Olszynki- 11 19
-
2020-03-23 23:25
Brawo Janusz. Pokaż im.
Kazik
- 1 1
-
2020-03-24 06:39
Milcz prowokatorze.
- 1 0
-
2020-03-24 12:46
Ja biorę 9tys na nogę...
- 2 0
-
2020-03-23 23:17
Szukam pracy (4)
Tych chorych na l4 zwolnić a jak chetnie pojde do pracy.
Branża: transport/logistyka/administracja i znajomość prawa. Prosze o kontakt- 13 4
-
2020-03-23 23:39
do łopaty...
- 3 2
-
2020-03-24 00:01
Masz uprawnienia / kat. D to się zgłaszaj , przyjmują od dawna.
- 7 1
-
2020-03-24 02:30
Ja też. Branża wizaż, świecowanie uszu, podologia, kulturoznawstwo,.
- 3 1
-
2020-03-29 19:34
Gait. Zaprasza:) na stanowisko motorniczy lub kierowca. Po tygodniu opisz swoje doznania
- 1 1
-
2020-03-23 23:34
Proponuje pozew zbiorowy przeciw prezydent Dulkiewicz (7)
za celowe narażenie życia mieszkańców Gdańska poprzez ograniczenie kursów komunikacji miejskiej. Mniej kursów a przez to większy ścisk pasażerów to idealna pożywka dla wirusa aby się rozprzestrzeniać. Celowo nie zezwolono również na darmowe parkowanie w centrum aby chociaż w ten sposób rozwiązać problem zapchanej komunikacji miejskiej. Skandal! Po raz kolejny jak ma to już miejsce w przypadku projektu spalarni lub Port Service widać, że dobro i zdrowie mieszkańców nie liczy się zupełnie dla urzędników miejskich.
- 35 3
-
2020-03-23 23:58
(3)
Ciesniesz jadem jak Płażyński. Zbadaj temat, aktualne trudności i potem się udzielaj. I zalecam mniej legal drama.
- 0 10
-
2020-03-24 00:12
Po prostu niektórych denerwuje taka ignorancja ze strony gdańskich Władz... (1)
mnie też to denerwuje...
Idę o zakład, że gdyby kwestia zamknięcia szkół, byłaby tylko w gestii Pani Prezydent- to działałyby do dziś. Jeżeli Pani Prezydent jest taka mądra, to niech sama zasuwa tymi zapchanymi tramwajami w trakcie epidemii. Łatwo jest nadstawiać cudza skórę, gorzej własną.- 10 2
-
2020-03-24 00:47
Ale lekcje demoralizacji pt. lovekrove czy jakoś tak odbędą się na pewno. Wszak zgromadzenia do 50 osób są dozwolone. Epidemia czy nie - edukacja seksualna dzieci to podstawa i pani prezydent już tego dopilnuje!
Choćby pół miasta padło na koronę to maluchy muszą naumieć się zakładać gumę na instrument i wyrażać zgodę na seks!- 5 1
-
2020-03-24 02:59
To nie jad
To smutna prawda.
- 7 0
-
2020-03-24 00:45
Popieram całkowicie!
Żenująca figurantka, która lekko się obsr*ła widząc zagrożenie i dała dyla. Niezłego włodaża sobie wybraliście. Każdy normalny człowiek wiedział, że to figurantka tuska. A gdzie tusk ma Polaków to wie nawet dziecko.
- 10 1
-
2020-03-24 00:50
Sanepid
Rzadzacy nie nałożył żadnego obowiązku w zakresie odległości pomiędzy pasażerami.. To że strachu przed odpowiedzialnoscia za decyzję. Sanepid gł. Z-ca lub rekomenduje.
- 4 0
-
2020-03-24 00:55
O czym mówimy skoro budyń miał 36 kont bankowych? Za sam GPEC zainkasował bańkę zasiadając później w radzie nadzorczej.
- 5 0
-
2020-03-23 23:43
Jakaś dziwna ta Epidemia, dochodzi do Zakładanej Liczby Ofiar i podobno się wycofuje...
W mediach podają już obliczenia w jakich terminach ile osób zachoruje i kiedy Epidemia zacznie wygasać, co to jest?
Logorytmy zarazy?
Przylatuje jeden zarażony i wywołuje epidemię a później, gdy już jest np 40.000 chorych to wirus się poddaje i liczba chorych zaczyna spadać...Co to za nowoczesna magia? Czemu te 40.000 nie zaraża już kolejnych tysięcy czy milionów ludzi?
albo wirus jest bardzo groźny i się przenosi niesłychanie szybko i obleci kraj w te i nazad zbierając żniwa do czasu aż pozostaną odporni , albo to jest jakaś wydmuszka mało groźna, jak na razie ofiar mniej jak na drogach a armaty ustawione jak na Niemca pod Kurskiem.
Dziwna ta zaraza jak na moje wyobrażenie o zarazach z przeszłości.
Prognozują zachorowanie 9.000 Polaków a wygląda na to, że chcą zatrzymać cały kraj na wiele miesięcy, kto i kiedy policzy ofiary alternatywne tej Korony ?
Taki nawał informacji, jazgot medialny, że trudno o spokojną i wyważoną ocenę aktualnej sytuacji, na wszelki wypadek siedźcie w domach i czytajcie Biblię i się módlcie.- 6 3
-
2020-03-24 00:24
Kierowców wysyłają na urlopy
Tną kursy aby kasa się zgadzała mniej kilometrów Gait wykręci to kaska w mieście zostanie taka tajemnica
A kto by się pasażerami albo kierowcami przejmował- 16 0
-
2020-03-24 00:24
Kominikacja miejska z zasady przynosi straty finansowe
nigdy na siebie nie zarabiała i nie bedzie zarabiać. Więc mówienie, że na zmniejszonej liczbie kursów tracimy, to chyba oczywiste. Z tym, że tracicie mniej.
- 13 0
-
2020-03-24 00:30
co za de.bile (1)
wymyslili ograniczenia rano w komunikacji autobusów 130 i a84??? podczas gdy w sobnoty i niedziele i poznym wieczorem jezdza puste?? zdjąc autobusy po 22gieja wstawic ranooooo musze dojezdzac do pracy tyle sie pie..ło o klimatycznym a teraz każa jezdzic samochodami?? ja mam samochod ale z racji braku m. parkingowego nie moge sie nim tam poruszac wybrałem komunikacje miejska Dulkiewicz zamilkła od ponad tygodnia wrrrrrrr
- 16 1
-
2020-03-24 00:43
Bo gulkiewicz to figurant i pionek tuska. W sytuacji kryzysowej po prostu się ze**ała w gacie i uciekła. Co myślałeś głosując na nią?
- 3 0
-
2020-03-24 00:37
Niech Duda przyjdzie polansować sie za kierownicą (1)
- 6 13
-
2020-03-24 00:42
A hrabia komorowski to już nie? Ze swoją mortadelą? No i ten twój idol Bolek.
- 4 1
-
2020-03-24 00:49
Kolega Podpora da jakiś komentarz
- 2 3
-
2020-03-24 01:36
W Dubaju jeździ bezzałogowe metro
Da się??
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.