• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czarny Dwór po remoncie, ale wyboje zostały

Maciej Naskręt
28 stycznia 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 

Przejazd ul. Czarny Dwór. Film czytelnika.


Jest problem z wyremontowaną jesienią zeszłego roku nawierzchnią ul. Czarny Dwór. Pojawiły się tam wyboje, które utrudniały poruszanie się tą ulicą jeszcze przed remontem. ZDiZ zapowiedział zbadanie tej sprawy.



Czy inwestorowi publicznemu łatwo dopilnować pracę wykonawcy?

Jesienią 2012 r. gdański Zarząd Dróg i Zieleni zlecił firmie MTM z Gdyni rozbudowę ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska na odcinku od al. Hallera zobacz na mapie Gdańska do al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska. Zadanie pochłonęło nieco ponad 1 mln zł. W ciągu dwóch miesięcy firma budowlana dobudowała pas ruchu w kierunku Zaspy i wzmocniła ówczesną jezdnię.

Jak przekonuje nasz czytelnik, przedsięwzięcie nie do końca się udało. - Stan drogi pogorszył się w bardzo krótkim czasie. Po wjechaniu na wyboje w pierwszej chwili wydawało mi się, że z opony w moim samochodzie uciekło powietrze. Stan nowej nawierzchni po remoncie jest co najmniej niezadowalający - opowiada nam czytelnik, pan Tomasz.

Chodzi o to, że pojawiły się tam poprzeczne ugięcia odczuwalne szczególnie jadąc w kierunku al. Hallera. Odkształcenia na nowej nawierzchni powstały dokładnie w tych samych miejscach, gdzie przed remontem występowały poprzeczne spękania w starej jezdni. Jest ich kilka w odstępie pięciu metrów.

O sprawę zapytaliśmy władze gdańskiego ZDiZ. - Przedsięwzięcie polegało na dobudowaniu jednego pasa ruchu od podstaw. Pozostała część nawierzchni została wzmocniona - przypomina Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ. - By podjąć jakieś dalsze działania w tej sprawie najpierw zweryfikujemy sygnał czytelnika - dodaje.

Przypomnijmy, że rozbudowa ul. Czarnego Dworu została zlecona w celu likwidacji potencjalnego "wąskiego gardła" po otwarciu tunelu pod Martwą Wisłą. Ulica stałaby się niewydolna komunikacyjnie ze względu na gwałtowne zwiększenie się potoku samochodów na tej relacji.

Miejsca

Opinie (88) 3 zablokowane

  • Cena Czyni Cuda

    za marny 1mln sie lepiej nie dało,a te wyboje to efekt falowania Bałtyku i z naturą się nie wygra.

    • 10 1

  • mnie to wcale nie dziwi w krolestwie Adamowicza i jego ferajny nie takie klocki widzialem...

    • 11 3

  • WODA SIĘ DOSTAŁA POD ASFALT I NASTĄPIŁY WYBRZUSZENIA

    jak będzie odwilż, to sie wyrówna, ale spękania pozostaną. A za rok dwa będą wykroty i kratery. NORMA POLSKA REMONTOWA

    • 18 1

  • jeżeli ktoś tamtędy jeździ to wie, że te "poprzeczne ugięcia" to dylatacje

    po prostu ta droga - robiona w latach 80-tych była wykonywana technologią styków, a obecny remont polegał nie na usunieciu dylatacji, tylko jej wzmocnieniu.
    Wniosek: nierówności wyczuwalne, ale nie powodujace jej degradacji

    • 3 7

  • Kliniczna tez dziury (2)

    Wezel Kliniczna tez dxiurawy ze wszystkich stron wjazdu na wiadukt

    • 11 1

    • ...

      przecież remontowany był wiadukt, a nie wjazdy i zjazdy z niego. Po co robić wszystko od razu. Za 3 lata zamkną cały wiadukt i będą remontować resztę :D

      • 2 0

    • Dziury to pikuś ale łączenia konstrukcji i dylatacje!

      Niestety po remoncie problemy wiaduktów na klinicznej pozostały czyli różnice między poszczególnymi sekcjami wiaduktów poza tym nawierzchnia asfaltowa w paru miejscach się wybrzuszyła na prawym pasie jadąc z nowego portu w kierunku gdańska. Jakość robót i odbiory techniczne to masakra w naszym państwie!

      • 0 0

  • To ona była remontowana? (1)

    • 4 1

    • nie, był kasowany za remont

      • 2 0

  • Wielki remont kawałka drogi, a dalej kratery, że koła urywa.

    • 1 1

  • Może są wyboje, ale rów wygląda dobrze, a i namalowane linie są OK

    • 3 2

  • To nie są wyboje (1)

    tylko tajni leżący policjanci.

    • 4 1

    • otóż to

      a opinie na temat fuszeki to zwykłe malkontenctwo

      • 0 0

  • nadzór

    Najbardziej winny jest inwestor, który nie ma fachowców którzy powinny prowadzić nadzór na każdym etapie budowy. Wykonawca wiedząc o tym może sobie pozwolić na oszczędne budowanie drogi. Przy odbiorze nikt nie jest w stanie wyłapać fuszerki i błędów. Wychodzą one w trakcie eksploatacji. BRAK NADZORU INWESTYCYJNEGO

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane