- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (188 opinii)
- 2 Będzie łatwiej zaparkować na Świętojańskiej (121 opinii)
- 3 Ławka robi za śmietnik w centrum Gdańska (58 opinii)
- 4 Wałęsa apeluje, Bodnar wraca do spraw (120 opinii)
- 5 Pajęczyny pełne larw na Zaspie (88 opinii)
- 6 Nowy, 20. punkt widokowy w Gdańsku (54 opinie)
Czekamy na koncepcję kolejowego objazdu na Kaszuby
Lada dzień kolejarze z PKM ogłoszą przetarg na opracowanie swojej części koncepcji (w Kokoszkach) rewitalizacji trasy z Karczemek do Glincza przez Starą Piłę. Jest ona niezbędna do tego, by pociągi z Trójmiasta mogły cały czas kursować na Kaszuby, po rozpoczęciu elektryfikacji trasy Gdynia - Kościerzyna. Nadal trwają wspólne ustalenia kolejarzy ze spółek PKM i PKP PLK w sprawie harmonogramu prac przy budowie wspomnianego objazdu. Inwestycja ma być gotowa w 2021 r.
Co prawda wciąż nie ma wiążących ustaleń pomiędzy PKM (odpowiada za odbudowę linii Karczemki-Glincz) i PKP PLK, która przygotowuje się do elektryfikacji trasy Gdynia - Kościerzyna - Maksymilianowo. Nie wypracowano jeszcze harmonogramu działań. Jednak nie oznacza to, że nic się nie dzieje w tej sprawie.
- Czekamy na harmonogram prac przygotowany przez PKP Polskie Linie Kolejowe z ich części objazdu kolejowego z całej linii 201 z Kościerzyny do Gdyni, bo to wszystko musi być ściśle zsynchronizowane - zaznacza Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Pierwsze prace przygotowawcze na odcinku realizowanym przez PKM już się rozpoczęły. Wycięto drzewa i krzewy, które porastały od dawna niewykorzystywaną trasę kolejową.
Spółka PKM planuje w najbliższych dniach ogłoszenie przetargu na opracowanie minimum dwuwariantowej koncepcji "Rewitalizacji fragmentu linii kolejowej nr 234 z budową przystanku Gdańsk Karczemki wraz z budową infrastruktury towarzyszącej".
- Koncepcja ta zawierać będzie m.in. analizę możliwych wariantów wyjścia z linii kolejowej nr 248, wskazanie optymalnej lokalizacji dla przystanku Gdańsk Karczemki oraz niezbędnych obiektów inżynierskich. Powstanie też projekt infrastruktury towarzyszącej przystankowi Gdańsk Karczemki, w tym m.in.: drogi dojazdowej, ścieżki rowerowej, ciągów pieszych parkingu i zatoki autobusowej. Ich realizacja będzie po stronie Gdańska - tłumaczy Tomasz Konopacki.
Wyłoniony w przetargu wykonawca koncepcji będzie miał około pół roku na jej przygotowanie. Później PKM dokona wyboru najlepszego wariantu całej inwestycji do realizacji.
Po co w ogóle budujemy kolejowy objazd?
Tzw. "bajpas kartuski" to kolejowa trasa objazdowa z Gdańska do Kartuz przez Gdańsk Kokoszki i Starą Piłę, w śladzie dawnych linii kolejowych nr 234 i 229. Ma ona powstać do 2021 roku w związku z przygotowywaną przez PKP PLK elektryfikacją i budową drugiego toru na linii 201 linii Gdynia - Kościerzyna - Maksymilianowo.
W związku z tą inwestycją ruch kolejowy do Kartuz i w kierunku Kościerzyny - jaki od ponad trzech lat jest systematycznie rozwijany na linii PKM - może zostać nawet całkowicie wstrzymany i zastąpiony komunikacją zastępczą.
Aby zminimalizować związane z tym utrudnienia dla pasażerów korzystających z kolejowych połączeń pomiędzy Kaszubami a Trójmiastem powstał pomysł reaktywacji dawnej linii kolejowej z Gdańska przez Starą Piłę do Kartuz i wykorzystania jej jako kolejowego objazdu na czas modernizacji linii 201.
Dzięki powstaniu tzw. "bajpasa kartuskiego" i przy odpowiednim etapowaniu przez PKP PLK prac na linii 201, mieszkańcy powiatu kartuskiego mieliby cały czas zapewnione połączenia kolejowe z Gdańskiem. W przypadku mieszkańców powiatu kościerskiego konieczne byłoby natomiast dowożenie ich komunikacją zastępczą do któregoś z przystanków kolejowych na trasie "bajpasa kartuskiego", a nie aż do Trójmiasta.
Miejsca
Opinie (209) 4 zablokowane
-
2019-02-27 07:54
Trasa do Bydgoszczy, nie tylko do koscierzyny
Szkoda ze media, UMWP i inni decydenci skrocili te linie praktycznie do koscierzyny. Od przejecia przez samorzady kplei regionalnych poludnie wojewodztwa odcieto praktycznie od kolei. A linia 201 bylaby idealna alternatywa dla trasy przez Tczew, mozna by stworzyc polaczenie z Bydgoszczy przez kaszuby i lotnisko do Gdanska. Zreszta Arriva nawet komercyjnie jezdzi okresowo ta trasa i jakos sie oplaca. Administracyjne granice wojewodztw nie powinny dzielic ludzi i historycznych regionow, szkoda ze marszalkowie 2 wojewodztw nie moga sie dogadac. Nie wspomne juz o tym, ze marszalek pomorski odcina tym samym duza czesc poludniowa woj. Pomorskiego od kolei.
- 4 2
-
2019-02-27 07:54
Maksymilianowo Kościerzyna (1)
Oby też szybko się zdecydowali
- 4 1
-
2019-02-27 08:47
Przecież też będzie elektryfikacja tego odcinka.
- 1 0
-
2019-02-27 08:45
(2)
Jesli czas dojazdu z Koscierzyny do Gdyni/Gdanska bedzie max 20 minut to ma to sens. W przeciwnym razie proponuje zwinac tory i zrobic porzadna droge. Wg mnie inwestycja spozniona jakies 30 lat. Nikt jej juz nie potrzebuje.
- 5 10
-
2019-02-27 12:11
Pan Bóg zstąpił na trojmiasto.pl
Alfa i Omega się odezwała!
A będziesz ty kocmołuchu woził dzieciaki do szkół i dziadków do lekarza, skoro jak piszesz linia kolejowa nikomu niepotrzebna?
A może chcesz te kontenery wywożone z DCT na kaszubskie drogi przekierować, Paździochu?- 2 0
-
2019-05-06 21:41
To sie przejedz pociagiem i zobacz ilu ludzi dojezdza z Koscierzyny
- 0 0
-
2019-02-27 08:46
A Stara Piła i jest wstawiona.
Ta stacja nie wygląda tak źle. Jest duży budynek dworca i miejsce na parking. Tylko Burmistrz Żukowa będzie miał problem z tym i pewnie zacznie wołać o darowiznę od podatników, tak jak na drogi gminne.
- 5 1
-
2019-02-27 09:06
śmieszne to wszystko najpierw zniszczono wszystko co z komuny a teraz się buduje pod szyldem .... kapitalizmu bo demokracji w naszym kraju nigdy nie było tylko dziki XIX kapitalizm , się używią zainteresowani z klucza ...
- 6 1
-
2019-02-27 09:09
Manipulatorzy w AKCJI
To już stało się ideologią na http://www.trojmiasto.pl
- 2 0
-
2019-02-27 09:47
Panie redaktorze, Kaszuby to nie tylko Kościerzyna czy Kartuzy
Pociągi jeżdżą dalej do Wejherowa czy Pucka, pisanie więc o zablokowaniu dojazdu na Kaszuby świadczy o pewnych brakach warsztatowych
- 6 2
-
2019-02-27 11:20
a ja czekam na PKS do Zasiedmiogórogrodu
tylko kto w to uwierzy że niszczyciele ulegli jakiemuś skruszeniu
- 1 0
-
2019-02-27 11:46
Trak
Trzymam kciuki żeby był przystanek na osiedlowej lub przy dojazdowej PZdr
- 0 0
-
2019-02-27 12:39
Linia 229
Od Kartuz biegnie do samej Łeby przez Lębork!
- 6 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.