- 1 Były wiceprezydent Gdańska skazany (122 opinie)
- 2 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (501 opinii)
- 3 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (88 opinii)
- 4 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (320 opinii)
- 5 Kredkami w kierowców przy przejściu (87 opinii)
- 6 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (162 opinie)
Powstaje plan naprawczy dla Mevo
Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.
- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.
Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo
Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.
- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.
100 nowych rowerów od 10 maja
W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.
- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
"Nie chcemy wypowiadać umowy"
Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:
- za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
- za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
- dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
- dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
- dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
- wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
- nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
- niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
- nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
- nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni
Razem to 4 mln 543 tys. zł.
Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.
Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.
- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.
Miejsca
Opinie (454) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-10 23:10
Umowa z Mevo powinna być wypowiedziana. Koniec kropka. (3)
Kto podpisał umowę na rowery elektryczne w których trzeba będzie ręcznie wymienić 4000 baterii . Czy to jakieś jaja ? Dlaczego nie wdrożono systemu ze stacjonarnym ładowaniem baterii ?
- 21 3
-
2019-05-10 23:29
Jak kto ?
Pan ze zdjęcia nijaki Michal Glaser. Ma duże doświadczenie w noszeniu teczki za decydentami i w nagrode zostal dyrektorem ....
- 7 1
-
2019-05-11 08:08
opłaty za dostęp energii
opłaty za dostęp energii i przszłoącza byłby zbyt wysokie, to inne ceny niż za energię dla gospodarstw domowych
- 1 0
-
2019-05-11 23:20
Marzą Ci się ładowarki dostępne dla "każdego". Kablem czy polem magnetycznym ? Pole magnetyczne raczej odpada bo musiałoby być bardzo duże. Więc kable. A co z bezpieczeństwem czyli pożar, porażenie ?
- 0 0
-
2019-05-11 03:33
Plan naprawczy to dokapitalizowanie
Wyprodukować nowe stacje bazowe. To one powinny być sercem systemu. Rowery powinny się same ładować. Klient odpina z kabla rower i jedzie , przypina i oddaje. Ogromne są obecnie koszty logistyczne z rozwożeniem baterii. Poza tym , bzdurą jest ,,rower elektryczny" za te pieniądze można podstawić 3 x więcej zwykłych rowerów.
- 7 3
-
2019-05-11 04:56
PDW Stefan
- 1 0
-
2019-05-11 06:08
Papa Mevo (2)
Kupiłem swojego elektryka
- 2 0
-
2019-05-11 09:09
(1)
Będziesz z nim jeździł cały czas tramwajem i w przypływie natchnienia przejedziesz kilka kilometrów...
- 0 0
-
2019-05-11 11:50
Skąd takie wnioski?
Sporo osób mogło się osobiście przekonać, jak fajnym sprzętem jest elektryk.
- 0 0
-
2019-05-11 08:32
(1)
Wydaje mi sie, ze odpowiedzialnosc za to wszystko powinien rowniez poniesc ktos, kto zdecydowal o wyborze oferty, bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze normalny czlowiek (komisja) wybierze firme o kapitale 5tys zl, na taka inwestycje.
- 9 2
-
2019-05-12 11:19
I ktoś, kto tak, a nie inaczej rozpisał warunki przetargu.
Kto wie, ile firm by sie zgłosiło, gdyby np. mogły zaoferować flotę w całości składającą się z nieelektryków.
- 0 0
-
2019-05-11 08:52
Ile dulskiewicz
Dostaje za role prezesa?
- 2 0
-
2019-05-11 08:53
Poziom trolowania siega dna
nie da sie tutaj niczego czytac
- 1 5
-
2019-05-11 09:14
Opinia a przetarg?
" Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii "
A czy w przetargach ma znaczenie opinia o oferentach? Chyba nie.- 5 0
-
2019-05-11 10:56
Chcieli być nowocześni, a wyszli śmieszni
- 3 1
-
2019-05-11 12:51
Stacje ladowania
Czemu przy stojakach nei ma ladowarek do tych rowerow:) Dla mnei bylo to oczywiste,z e odstawiasz rower i sie laduje, anie ze seriws jezdzi 100 km dziennie i wymienia baterie...
To raz, a dwa ze powinny byc tez rowery bez wspomagania....- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.