• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje plan naprawczy dla Mevo

Arnold Szymczewski
10 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się. 
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się.

Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.



Czy w ostatnim czasie łatwiej jest wypożyczyć rower Mevo?

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, która pełni w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot funkcję prezesa, wysłała w środę pismo do Nextbike Polska. Domaga się w nim jak najszybszego przedstawienie planu naprawczego oraz harmonogramu wdrożenia drugiego etapu systemu roweru metropolitalnego Mevo.

- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.

Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo



Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.

- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.

100 nowych rowerów od 10 maja



W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.

- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc. Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc.

"Nie chcemy wypowiadać umowy"



Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:


  • za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
  • za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
  • dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
  • dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
  • dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
  • wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
  • nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
  • niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
  • nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
  • nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni


Razem to 4 mln 543 tys. zł.

Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w  systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.

Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.

- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.

Miejsca

Opinie (454) ponad 10 zablokowanych

  • Umowa z Mevo powinna być wypowiedziana. Koniec kropka. (3)

    Kto podpisał umowę na rowery elektryczne w których trzeba będzie ręcznie wymienić 4000 baterii . Czy to jakieś jaja ? Dlaczego nie wdrożono systemu ze stacjonarnym ładowaniem baterii ?

    • 21 3

    • Jak kto ?

      Pan ze zdjęcia nijaki Michal Glaser. Ma duże doświadczenie w noszeniu teczki za decydentami i w nagrode zostal dyrektorem ....

      • 7 1

    • opłaty za dostęp energii

      opłaty za dostęp energii i przszłoącza byłby zbyt wysokie, to inne ceny niż za energię dla gospodarstw domowych

      • 1 0

    • Marzą Ci się ładowarki dostępne dla "każdego". Kablem czy polem magnetycznym ? Pole magnetyczne raczej odpada bo musiałoby być bardzo duże. Więc kable. A co z bezpieczeństwem czyli pożar, porażenie ?

      • 0 0

  • Plan naprawczy to dokapitalizowanie

    Wyprodukować nowe stacje bazowe. To one powinny być sercem systemu. Rowery powinny się same ładować. Klient odpina z kabla rower i jedzie , przypina i oddaje. Ogromne są obecnie koszty logistyczne z rozwożeniem baterii. Poza tym , bzdurą jest ,,rower elektryczny" za te pieniądze można podstawić 3 x więcej zwykłych rowerów.

    • 7 3

  • PDW Stefan

    • 1 0

  • Papa Mevo (2)

    Kupiłem swojego elektryka

    • 2 0

    • (1)

      Będziesz z nim jeździł cały czas tramwajem i w przypływie natchnienia przejedziesz kilka kilometrów...

      • 0 0

      • Skąd takie wnioski?

        Sporo osób mogło się osobiście przekonać, jak fajnym sprzętem jest elektryk.

        • 0 0

  • (1)

    Wydaje mi sie, ze odpowiedzialnosc za to wszystko powinien rowniez poniesc ktos, kto zdecydowal o wyborze oferty, bo jakos nie chce mi sie wierzyc, ze normalny czlowiek (komisja) wybierze firme o kapitale 5tys zl, na taka inwestycje.

    • 9 2

    • I ktoś, kto tak, a nie inaczej rozpisał warunki przetargu.

      Kto wie, ile firm by sie zgłosiło, gdyby np. mogły zaoferować flotę w całości składającą się z nieelektryków.

      • 0 0

  • Ile dulskiewicz

    Dostaje za role prezesa?

    • 2 0

  • Poziom trolowania siega dna

    nie da sie tutaj niczego czytac

    • 1 5

  • Opinia a przetarg?

    " Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii "

    A czy w przetargach ma znaczenie opinia o oferentach? Chyba nie.

    • 5 0

  • Chcieli być nowocześni, a wyszli śmieszni

    • 3 1

  • Stacje ladowania

    Czemu przy stojakach nei ma ladowarek do tych rowerow:) Dla mnei bylo to oczywiste,z e odstawiasz rower i sie laduje, anie ze seriws jezdzi 100 km dziennie i wymienia baterie...
    To raz, a dwa ze powinny byc tez rowery bez wspomagania....

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane