- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (91 opinii)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (135 opinii)
- 3 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (47 opinii)
- 4 Masz interes? Zostaw kartkę (172 opinie)
- 5 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (145 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (245 opinii)
Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej. "Walka o 15 minut"
Przedłużają się prace nad powstaniem ostatecznej koncepcji buspasa w ciągu ul. Spacerowej w Gdańsku. Pierwotnie miała być ona gotowa już w ubiegłym roku, ale przygotowany projekt nie został zaakceptowany. Zaproponowane rozwiązania nie skróciłyby bowiem w oczekiwany sposób przejazdu autobusów. - Prace są już na ukończeniu - mówią jednak urzędnicy.
Pas dla komunikacji miejskiej miałby w znaczący sposób skrócić czas przejazdu autobusów między Osową a Oliwą, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do mniejszych korków (szybszy przejazd autobusem byłby argumentem, by na tej trasie zrezygnować z jazdy własnym autem).
Pierwotnie przygotowano trzy koncepcje buspasa. Rok później pojawił się czwarty wariant. Miasto w 2022 roku ogłosiło przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na Spacerowej, by przekształcić ulicę, tworząc na niej nie tylko buspas ale też drogę rowerową między ul. Opacką a Węzłem Osowa. Miałyby mieć one prawie 6 km długości.
Cała inwestycja ze względu na wysokie koszty budowy dodatkowego pasa ma być etapowana.
- Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
- Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
- Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
- Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.
W ramach opracowania koncepcji przedstawione mają być kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe miały zakończyć się już w ubiegłym roku, ale złapały opóźnienie.
- Prace nad opracowaniem koncepcji praktycznie już się zakończyły - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efekty prac koncepcyjnych zostaną w najbliższym czasie zaprezentowane poszczególnym jednostkom i władzom miasta, po czym zapadnie decyzja o wyborze najkorzystniejszego wariantu.
Walka o 15 minut
Gdy dopytujemy urzędników jaki jest powód opóźnień nad przygotowaniem koncepcji, słyszymy, że wprowadzenie buspasa w zaproponowanym wariancie tylko w minimalnym stopniu skróciłoby czas przejazdu autobusów po ul. Spacerowej.
- Nie zaakceptowaliśmy pierwotnie przedstawionej koncepcji, ponieważ proponowane rozwiązania nie skracały w oczekiwany sposób czasu przejazdu autobusów. Stoimy na stanowisku, że efektem tego projektu powinno być ograniczenie czasu o minimum 15 minut w każdej z relacji - tłumaczy.
Rozkłady na żywo w twoim telefonie
Obecnie ul. Spacerową poruszają się autobusy trzech linii: 169, 171 i 179. Według rozkładu odcinek między Osową a Oliwą w porannym i popołudniowym szczycie autobusy pokonywać powinny w 18-20 min. W praktyce, gdy trasa jest zakorkowana, przejazd wydłuża się o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut.
Stłuczki i wypadki na Spacerowej
Miejsca
Opinie (298) 4 zablokowane
-
2024-04-12 20:52
Prawoskręt ze spacerowej na obwodnicę dorobić przede wszystkim a nie buspas!
Korek jest na końcu spacerowej na wysokości świateł do Auchan. Gdyby na tej wysokości dorobić prawy pas pozwalający nie stać na światłach tylko bezkolizyjnie skręcić na obwodnicę w kierunku Gdyni, to już znacznie by to odkorokowało spacerową w tym kierunku.
- 0 0
-
2024-03-21 09:51
Trzeba wykonać tunel pod pachołkiem (5)
i dokończyć drogę zieloną. Żadnych półśrodków.
- 6 7
-
2024-03-21 10:52
Dawaj miliard (1)
Do którego nie możesz dostać żadnego dofinansowania. Wszystko na tunel żeby korek zamiast w lesie, stał w tunelu. Bo grunwaldzka nie jest z gumy i przepustowość z skrzyżowaniu z nią się nie zmieni.
- 3 1
-
2024-04-12 20:13
syrliard
tylko tunel
- 0 0
-
2024-03-21 10:40
(2)
No przecież o to chodzi władzom Gdańska: aby tunel nigdy nie powstał.
Będą bronić buspasa, jak Westerplatte.- 4 0
-
2024-03-21 10:55
(1)
Na szczęscie Westerplatte upadło
- 0 3
-
2024-03-21 12:18
Przez złe słowo...
- 2 0
-
2024-03-21 07:07
4 lata i 4 warianty (2)
ogień!
- 44 3
-
2024-04-03 12:44
A jeszcze w trakcie sprzedano ziemię
obok zoo developerowi. W tym tempie prac, szybciej po obu stronach, powstaną nowe osiedla niż pojedynczy buspas
- 0 0
-
2024-03-21 21:33
praca marzeń
- 0 0
-
2024-03-26 18:01
Kolejka linowa do Osowej
Zrobić kolej linową z Osowej do Oliwy i po problemie. Nie trzeba wycinać drzew, jest ekologicznie, nie ma spalin, nie ma korków. Same plusy. W dodatku takie rozwiązania już są stosowane na świecie z powodzeniem.
- 0 0
-
2024-03-24 16:01
Ludziom nie podobały się klatki w bloku i postanowili wynieść się za miasto żeby mieć spokój i własny dom. Teraz my mieszkańcy Gdańska mamy płacić za ich niedogodności związane z dojazdem do pracy. Trzeba było o tym myślec wcześniej. Tęgiej głowy do tego nie trzeba żeby to przewidzieć. Gdańsk ma dosyć swoich problemów i niech zatroszczy się o swoich mieszkańców. Mieszkańcom okalających miasto osiedli można dać jedyne rozwiązanie dojazdu autobusem a nie kombinować na wszystkie strony i tworzyć budżety. W godzinach szczytu tylko busy na obecnym pasie, co kilka minut do Oliwy zwozić tuszę do pracy. Pas w stronę Osowej tylko dla busów wywożących ludzi do obwodnicy i stamtąd niech rozjeżdżają się na swoje osiedla. Dla mieszkańców Gdańska przejazd po Spacerowej o każdej porze w obie strony.
- 0 1
-
2024-03-24 15:01
Tylko dwa pasy w każdym kierunku. To jedyne dobre rozwiązanie.
Korki na Spacerowej robią sami kierowcy, jadący z ostępami po 100 metrów. Wystarczy tylko 10-ciu takich asów i kilometr drogi jest wyłączony z ruchu. Proszę zwrócić uwagę, jak jedziecie, ilu takich kierowców jedzie w ten sposób a każdy następny w kolejce porusza się coraz wolniej i tak właśnie powstają korki. Gdyby były po dwa pasy, tak jak na Słowackiego to nie było by problemu. I co tu więcej planować. NIC, tylko brać się do roboty plus rondo w Oliwie.
- 1 0
-
2024-03-23 19:21
Nie buspas...
...tylko po dodatkowym pasie w obie strony jak na Słowackiego
- 0 0
-
2024-03-23 15:24
Dlaczego w Gdańsku nikt nie patrzy przyszłościowo?
W Osowej buduje się coraz więcej bloków więc będzie jeszcze więcej mieszkańców do tego majaland. Dlaczego nie pomyślą p tramwaju który ułatwił by komunikację z resztą miasta. W Warszawie można dojechać prawie wszędzie tramwajem potem tylko przesiadka w autobus żeby dojechać pod sam blok. Tam jakoś nie myślą nad samym projektem 4 lata
- 0 0
-
2024-03-21 07:04
Rowerem i tak najszybciej (9)
Z Owczarni do Oliwy 15 minut. W górę 30, na elektryku 20.
Jeszcze mi nie odbiło, żeby codziennie stać w korku i wąchać spaliny- 30 18
-
2024-03-21 16:22
Aha (1)
A jak jedziesz tym swoim rowerem to nos masz zakryty?
- 1 1
-
2024-03-22 22:44
Kościerska = szambo w lesie
- 0 0
-
2024-03-21 14:31
Rowerem jezdze rekreacyjnie a od transportu mam samochod....
Tramwaj to jedyne rozwiązanie wspomagające
- 3 3
-
2024-03-21 07:31
Tak gdyby to była droga asfaltowa. Nie każdy jest fanem enduro;) (5)
- 7 3
-
2024-03-21 10:56
Ale na spacerowej domu odcinek masz DDR,a górny po jezdni/poboczu.
- 1 0
-
2024-03-21 07:37
(2)
Jest częściowo utwardzana sama jeździłam tą trasą rowerem, nawet zimą bo wychodziło krócej niż jazda autem w godzinach szczytu
- 15 3
-
2024-03-21 09:30
no widzisz, a niestety widze pokraki, które na kołach terenowych jednak cisną spacerową
zamiast spokojnie przez owczarnie
- 0 1
-
2024-03-21 07:48
piszesz z doświadczenia, ale twardogłowych to nie przekona
moim zdaniem - każdemu wg. potrzeb. Ja też wolę nawet w środku zimy ubrać się w odpowiednie ciuchy i zasuwać na rowerze, niż korzystać z samochodu, ale jak kto woli. Ludzie się wyśmiewają z tekstu "zmień pracę, weź kredyt", albo "taki mamy klimat", ale oba te stwierdzenia u źródeł mają to samo - wziąć odpowiedzialność za rzeczywistość i/albo dostosować się do niej, a nie marudzić. Tutaj jest tak samo.
- 14 1
-
2024-03-21 07:48
No przecież kilka lat temu był remont. Jest utwardzona, równa i bez piachu.
Jakie enduro, tam by się teraz dało i hulajnogą przejechać.
A że szutr to nawet lepiej - las to nie miejsce na asfalt.- 7 2
-
2024-03-21 20:26
Spacerowa powinna być tylko dla autobusow i slużb ratunkowych. (1)
A cały ruch samochodowy na Słowackiego! Autobusy co 3 minuty i wielu wybierze komunikację zbiorową. Teraz dojazd autobusem zabiera trzy razy więcej czasu, niż własnym autem. Jaka to zachęra do korzystania ze zbiorkomu?
- 10 39
-
2024-03-22 16:50
Iksde
xDD
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.