- 1 Skąd pochodzą mieszkańcy Trójmiasta? (329 opinii)
- 2 Gdańsk tuż przed wojną. Film w kolorze (132 opinie)
- 3 Nie będzie Drogi Czerwonej, bo nie chcą CPK? (732 opinie)
- 4 Samolot stanie na rondzie przy lotnisku (182 opinie)
- 5 Koncert Podsiadły: praktyczne informacje (160 opinii)
- 6 10 Lutego będzie zwężona przez miesiąc (73 opinie)
Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej. "Walka o 15 minut"
Przedłużają się prace nad powstaniem ostatecznej koncepcji buspasa w ciągu ul. Spacerowej w Gdańsku. Pierwotnie miała być ona gotowa już w ubiegłym roku, ale przygotowany projekt nie został zaakceptowany. Zaproponowane rozwiązania nie skróciłyby bowiem w oczekiwany sposób przejazdu autobusów. - Prace są już na ukończeniu - mówią jednak urzędnicy.
Pas dla komunikacji miejskiej miałby w znaczący sposób skrócić czas przejazdu autobusów między Osową a Oliwą, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do mniejszych korków (szybszy przejazd autobusem byłby argumentem, by na tej trasie zrezygnować z jazdy własnym autem).
Pierwotnie przygotowano trzy koncepcje buspasa. Rok później pojawił się czwarty wariant. Miasto w 2022 roku ogłosiło przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na Spacerowej, by przekształcić ulicę, tworząc na niej nie tylko buspas ale też drogę rowerową między ul. Opacką a Węzłem Osowa. Miałyby mieć one prawie 6 km długości.
Cała inwestycja ze względu na wysokie koszty budowy dodatkowego pasa ma być etapowana.
- Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
- Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
- Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
- Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.
W ramach opracowania koncepcji przedstawione mają być kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe miały zakończyć się już w ubiegłym roku, ale złapały opóźnienie.
- Prace nad opracowaniem koncepcji praktycznie już się zakończyły - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efekty prac koncepcyjnych zostaną w najbliższym czasie zaprezentowane poszczególnym jednostkom i władzom miasta, po czym zapadnie decyzja o wyborze najkorzystniejszego wariantu.
Walka o 15 minut
Gdy dopytujemy urzędników jaki jest powód opóźnień nad przygotowaniem koncepcji, słyszymy, że wprowadzenie buspasa w zaproponowanym wariancie tylko w minimalnym stopniu skróciłoby czas przejazdu autobusów po ul. Spacerowej.
- Nie zaakceptowaliśmy pierwotnie przedstawionej koncepcji, ponieważ proponowane rozwiązania nie skracały w oczekiwany sposób czasu przejazdu autobusów. Stoimy na stanowisku, że efektem tego projektu powinno być ograniczenie czasu o minimum 15 minut w każdej z relacji - tłumaczy.
Rozkłady na żywo w twoim telefonie
Obecnie ul. Spacerową poruszają się autobusy trzech linii: 169, 171 i 179. Według rozkładu odcinek między Osową a Oliwą w porannym i popołudniowym szczycie autobusy pokonywać powinny w 18-20 min. W praktyce, gdy trasa jest zakorkowana, przejazd wydłuża się o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut.
Stłuczki i wypadki na Spacerowej
Miejsca
Opinie (298) 4 zablokowane
-
2024-03-21 11:00
Czy w Gdańsku
Trzeba wszystko robić na wczoraj. W DRMG i GDDKiA w Gdańsku brak ludzi z wizja i odwaga i dlatego mamy w komunikacji dziadostwo. Przykłady. obwodnicy brak dodatkowego pasa ruchu na całej długości dla TIRÓW dlatego ciągle są korki. Ulicą Słowackiego od 2012 r ciągle jest niedokończona i brak jej połączenia w prostej linii z tunelem pod Wisła. O Spacerowej mówimy to samo od lat jeszcze jak było GPRD to mówiło się o tunelu pod pacholkiem. już nie pisze szczegółowo o drodze czerwonej która miała biec równolegle do grunwaldzkiej. dlaczego DRMG jest taka opieszała w tym co można zrobić zdecydowanie szybciej. Nawet rozbiórki starych budynków - ruder ciągną się latami. Choćby dawny Hotel na ul Słowackiego po stronie lewej za CPN od 4 lat nie może być rozebrany.Itd. Upłynie jeszcze 50 lat i nic się nie zmieni w tej opieszałości
Nie mam zludzeń- 4 1
-
2024-03-21 11:20
I tak zagłosujecie tak jak wam podpowiedzą
51% mieszkanek i mieszkańców, obywatelek i obywateli, gdańszczanek i gdańszczan nie może się mylić
- 2 0
-
2024-03-21 11:33
Po co robić DDR na spacerowej?
Przez TPK do Osowej i na Owczarnię jest tak wiele pięknych szutrowych dróg. W życiu nie wybrałbym jazdy rowerem wzdłuż zakorkowanej, śmierdzącej Spacerowej mając tak wiele takich pięknych tras obok. Lepiej aby powstało rowerowe połączenie Owczarni z Osową z prawdziwego zdarzenia, żeby można było Kościerską podjeżdżać.
- 4 0
-
2024-03-21 11:36
Korek na spacerowej nie zniknie nigdy. Jak tylko trochę się poluzuje, to zaraz zapełnią ten luz kolejni ludzie budujący się na
... prezdmieściach. Ale buspas daje szansę, żeby dało się w sensownym czasie dojechać do Oliwy komunikacją i to jego najważniejsza rola. Tylko musi być wygrodzony betonową barierą, bo pokusa kierowców żeby cwaniaczyć tym pasem będzie gigantyczna.
- 2 4
-
2024-03-21 11:37
To jest dno
Żeby nie wyciąć pasa drzew szerszego i 6 metrów i kombinowacć to trzeba mieć coś nietak pod czapką. Wydać k...a miliony i stworzyć bubel w 4 wariantach...
2 pasy w każdą stronę i co najmniej 1 ścieżka rowerowa. I rozpoznawanie rejestracji na buspasie by każdy nieuprawniony wjazd kończył się mandatem- 5 1
-
2024-03-21 11:55
Adamowicz już podpisał przekop pod górą i druga jezdnia a polactwo jak zawsze wszystko spie...ć.
- 2 2
-
2024-03-21 11:57
Spacerowa już dawno powinna mieć 4 pasmowa jezdnię i bez bus pasa !!!!!!!!!!!!!!! (1)
- 6 2
-
2024-03-21 12:09
Ale po co, żeby korek był szerszy? Czy żeby zakorkować Grunwaldzką? Czy po to, żeby w mieście brakowało parkingów na większą
liczbę aut? Czy po to, żeby nie dało się z Osowej dostać do Oliwy w mniej niż 15 min? Czy po to żeby bezsensownie wydać kasę?
- 2 2
-
2024-03-21 11:59
Na h ją remontowali,4 lata.Była dobra,zamiast budować drugą nitkę ale polactwo nie myśli.
- 3 0
-
2024-03-21 12:22
Następny przykład niedasizmu w mieście.
- 5 0
-
2024-03-21 13:12
4 lata rozwiazują kwadraturę koła
A pensję sobie lecą, ciekawe czy prywatny właściciel by sobie pozwolił na takie marnotrawstwo?
W Gdyni na Witaminie to już dawno rozwiazaąno, jest i ścieżka rowerowa i kontrpas sterowany sygnalizacją.- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.