- 1 Błyskawiczna podróż ze stolicy i w góry (227 opinii)
- 2 14 mln zł odszkodowania za Westerplatte (387 opinii)
- 3 17-letni złodziej paczek zatrzymany (127 opinii)
- 4 Czerwony skatepark w Jarze Wilanowskim (34 opinie)
- 5 Piękne i niebezpieczne zjawisko nad morzem (23 opinie)
- 6 Nie boicie się dilerów narkotyków? (161 opinii)
Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej. "Walka o 15 minut"
Przedłużają się prace nad powstaniem ostatecznej koncepcji buspasa w ciągu ul. Spacerowej w Gdańsku. Pierwotnie miała być ona gotowa już w ubiegłym roku, ale przygotowany projekt nie został zaakceptowany. Zaproponowane rozwiązania nie skróciłyby bowiem w oczekiwany sposób przejazdu autobusów. - Prace są już na ukończeniu - mówią jednak urzędnicy.
Pas dla komunikacji miejskiej miałby w znaczący sposób skrócić czas przejazdu autobusów między Osową a Oliwą, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do mniejszych korków (szybszy przejazd autobusem byłby argumentem, by na tej trasie zrezygnować z jazdy własnym autem).
Pierwotnie przygotowano trzy koncepcje buspasa. Rok później pojawił się czwarty wariant. Miasto w 2022 roku ogłosiło przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na Spacerowej, by przekształcić ulicę, tworząc na niej nie tylko buspas ale też drogę rowerową między ul. Opacką a Węzłem Osowa. Miałyby mieć one prawie 6 km długości.
Cała inwestycja ze względu na wysokie koszty budowy dodatkowego pasa ma być etapowana.
- Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
- Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
- Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
- Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.
W ramach opracowania koncepcji przedstawione mają być kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe miały zakończyć się już w ubiegłym roku, ale złapały opóźnienie.
- Prace nad opracowaniem koncepcji praktycznie już się zakończyły - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efekty prac koncepcyjnych zostaną w najbliższym czasie zaprezentowane poszczególnym jednostkom i władzom miasta, po czym zapadnie decyzja o wyborze najkorzystniejszego wariantu.
Walka o 15 minut
Gdy dopytujemy urzędników jaki jest powód opóźnień nad przygotowaniem koncepcji, słyszymy, że wprowadzenie buspasa w zaproponowanym wariancie tylko w minimalnym stopniu skróciłoby czas przejazdu autobusów po ul. Spacerowej.
- Nie zaakceptowaliśmy pierwotnie przedstawionej koncepcji, ponieważ proponowane rozwiązania nie skracały w oczekiwany sposób czasu przejazdu autobusów. Stoimy na stanowisku, że efektem tego projektu powinno być ograniczenie czasu o minimum 15 minut w każdej z relacji - tłumaczy.
Rozkłady na żywo w twoim telefonie
Obecnie ul. Spacerową poruszają się autobusy trzech linii: 169, 171 i 179. Według rozkładu odcinek między Osową a Oliwą w porannym i popołudniowym szczycie autobusy pokonywać powinny w 18-20 min. W praktyce, gdy trasa jest zakorkowana, przejazd wydłuża się o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut.
Stłuczki i wypadki na Spacerowej
Miejsca
Opinie (298) 4 zablokowane
-
2024-03-21 08:48
Wybory ach wybory ...
Kontynuacja tematu w artykule już za cztery lata
- 9 1
-
2024-03-21 09:02
Wystarczy zrobic 3 pasy z regulowanym kierunkiem jazdy. Rano 2 w dół do oliwy popołudniu 2 w stronę osowy!
- 4 0
-
2024-03-21 09:03
czemu miasto robi zawsze wszystko naookoło? (17)
spacerowa powinna mieć:
- 2 pasy + 1 bus pas w każda stronę
- tam gdzie się da powinna być wyprostowana a nie dalej prowadzi tak jak w średnowieczu czyli jak jechała furmanka po zakrętach żeby było wolniej
Jak bede 2 pasy to potem dużo łatwiej da sie to polaczy z tunelem + drogą zielona- 156 55
-
2024-03-21 09:16
zapłaćcie sobie za tunel pod lasami, kierowczyku. od naszych lasów wara. (6)
- 15 22
-
2024-03-21 10:16
ten las to codziennie tonie (3)
w spalinach chłopie, także dla lasu dwa pasy i tunel będzie lepszy.
Poza tym lasu sporo dookoła.- 10 8
-
2024-03-21 11:47
hohoho , mamy tu zatroskanego ekologa widzę :D (1)
Fajny pomysł masz, a powiedz jeszcze , jak myślisz - jak to się robi ze spalinami z tunelu żeby nie wylatywały do lasu. Szczególnie, że przy 2 pasach spalin będzie 2x tyle. Chłopie :D
- 4 7
-
2024-03-21 12:42
Widzisz, chłopie, masz rację, a jednak jej nie masz. Tak to już z wami fantastami jest:)
- 2 0
-
2024-03-21 17:11
Tunel
Tunel z tego co pamiętam miał kosztować prawie miliard złotych. To chorendalne kwoty jak na polepszenie dojazdu mieszkańców z 1 dzielnicy.
- 1 1
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2024-03-21 10:41
Powiedz to w twarz
Deweloperom! Dziadzie leśny
- 10 2
-
2024-03-21 09:32
3 pasy w jedną stronę? (1)
no z rozmachem nie powiem.
Na szczescie bez najmniejszych szans na realizację.- 9 11
-
2024-03-21 12:40
Nie ma szans na żadną realizację. Nie zauważyłeś, że termin wyborów się zbliża? Czymś trzeba podtrzymać napięcie elektoratu:)
- 1 1
-
2024-03-21 09:33
...a nie nie... A nie, dobrze, to jezioro damy tutaj.
- 11 1
-
2024-03-21 10:01
a frytki do tego też?
Spoko, nie ma to jak zniwelować wzgórza bo Ziutek się męczy 5 razy kierownicą skręcić
- 8 12
-
2024-03-21 10:18
jeśli zrobią jak mówisz
to noe będą mogli w przyszłości zlecić "kolegom" kolejnych remontów.
A tak bedzie buspas, po 3-6latach droga 3 jezdniowa (ze zmiennym kierunkiem srodkowego pasa) a za kolejne 5 lat kolejny pas. Potem znowu buspas i drugi buspas.
Widzisz? Zamiast jednego przetargu będą mieć ich z sześć...- 15 1
-
2024-03-21 10:47
Hmmm moze dlatego ze twoj pomysl to jakies 500 mln.
A buspas to 50 mln. Do tego na buspas możesz dostać dofinansowanie z UE. Na proste poszerzenie drogi dla wszystkich nie.
- 12 4
-
2024-03-21 11:40
Bo tam są drzewka... (1)
Wydadzą 50mln żeby zachować 300 drzewek albo mniej. I korki zachować. Ważne żeby autobus przejechał żeby zniechęcić kierowców. Do tego - praca dom, bynajmniej żadnych zakupów czy załatwiania innych spraw. To Polska. Tutaj musi być chu...wo
- 14 5
-
2024-03-21 12:07
Autobus jest alternatywą do stania w korkach.
Ludzie chcą mieć wybór, a nie być zmuszanymi do kiśnięcia w sznurku samochodów.
- 8 6
-
2024-03-21 11:44
Czy ten tunel jest teraz z nami w pokoju?
- 11 3
-
2024-03-21 17:09
2 pasy?
To by miało sens jakby hamulcowym nie była Oliwa tam 2 pasów się nie zrobi i dalej będą korki tylko że niżej i na 2 pasach. To samo w drugą stronę.
- 4 2
-
2024-03-21 09:07
Nie robić niczego dla Osowy
Blokują wszystko od 20 lat to niech się kiszą na tej swojej wiosce daleko od miasta.
- 2 9
-
2024-03-21 09:12
Likwidacja świateł i skrzyżowania z CH Osowa
odkorokwałaby dojazd do obwodnicy i Osowej. Wyjazd z CH skierować na obwodnicę a wjazd istniejącymi ślimakami. W drugą stronę korki mógły rozładować buspas wraz ze znacznym zwiększeniem częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej na tym odcinku ale również w całym mieście. Konieczna ścieżka rowerowa, która nie musi przebiegać wzdłuż Spacerowej ale w innych dostępnych wariantach, nawet szutrowa tylko wyznaczona, kompletna i uporządkowana.
- 6 0
-
2024-03-21 09:23
Buspas od ronda przy Polo-markecie
Buspas powinien być już od Ronda przy Polo Markecie. Odcinek od ronda do świateł przy Auchan jedzie się 20-30 min.
- 0 1
-
2024-03-21 09:23
4lata myślą długo im to zchodzi
- 8 0
-
2024-03-21 09:43
50 projektów, 100 paneli dyskusyjnych, 1000 porad ekspertów
Tylko brak realizacji. Gdańsk od 30 lat w pigułce
- 9 0
-
2024-03-21 09:49
"szybszy przejazd autobusem byłby argumentem, by na tej trasie zrezygnować z jazdy własnym autem" (2)
Świetny pomysł!
Zostawię auto na Osowej na wiadukcie albo w lesie, przejadę dalszy odcinek autobusem, wsiądę z powrotem do auta przy zoo i pojadę dalej!
W Gdańsku brakuje holistycznego podejścia do komunikacji! Brakuje wspólnego biletu, parkingów dla samochodów, punktów przesiadkowych, częstych połączeń. Ten buspas pomoże, ale tylko tym, którzy teraz stoją w autobusie w korku.- 10 3
-
2024-03-21 10:51
Ale manipulacja (1)
W Gdańsku jest wspólny bilet (bilet miesięczny jest ważny w pociągach zarówno skm jak i regio). Nie musisz wysiadać przy zoo. Możesz przesiąść się na tramwaj na pętli, albo przejść te 200m i jechać dalej skm/regio. Wszędzie trzeba się przesiadać. W Berlinie, nowym Jorku czy Londynie. Jeśli wolisz stać w korku to Twoja sprawa. Skrócenie czasu jazdy o 15 minut to rewelacyjny wynik.
- 1 1
-
2024-03-21 13:15
Komunikacja publiczna powinna być od prywatnej A. tańsza B. szybsza C. bardziej komfortowa.
Stan aktualny nie gwarantuje żadnego z powyższych.- 0 0
-
2024-03-21 09:51
Trzeba wykonać tunel pod pachołkiem (5)
i dokończyć drogę zieloną. Żadnych półśrodków.
- 6 7
-
2024-03-21 10:40
(2)
No przecież o to chodzi władzom Gdańska: aby tunel nigdy nie powstał.
Będą bronić buspasa, jak Westerplatte.- 4 0
-
2024-03-21 10:55
(1)
Na szczęscie Westerplatte upadło
- 0 3
-
2024-03-21 12:18
Przez złe słowo...
- 2 0
-
2024-03-21 10:52
Dawaj miliard (1)
Do którego nie możesz dostać żadnego dofinansowania. Wszystko na tunel żeby korek zamiast w lesie, stał w tunelu. Bo grunwaldzka nie jest z gumy i przepustowość z skrzyżowaniu z nią się nie zmieni.
- 3 1
-
2024-04-12 20:13
syrliard
tylko tunel
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.