- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (67 opinii)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (82 opinie)
- 3 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (28 opinii)
- 4 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (140 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (161 opinii)
- 6 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (133 opinie)
Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej. "Walka o 15 minut"
Przedłużają się prace nad powstaniem ostatecznej koncepcji buspasa w ciągu ul. Spacerowej w Gdańsku. Pierwotnie miała być ona gotowa już w ubiegłym roku, ale przygotowany projekt nie został zaakceptowany. Zaproponowane rozwiązania nie skróciłyby bowiem w oczekiwany sposób przejazdu autobusów. - Prace są już na ukończeniu - mówią jednak urzędnicy.
Pas dla komunikacji miejskiej miałby w znaczący sposób skrócić czas przejazdu autobusów między Osową a Oliwą, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do mniejszych korków (szybszy przejazd autobusem byłby argumentem, by na tej trasie zrezygnować z jazdy własnym autem).
Pierwotnie przygotowano trzy koncepcje buspasa. Rok później pojawił się czwarty wariant. Miasto w 2022 roku ogłosiło przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na Spacerowej, by przekształcić ulicę, tworząc na niej nie tylko buspas ale też drogę rowerową między ul. Opacką a Węzłem Osowa. Miałyby mieć one prawie 6 km długości.
Cała inwestycja ze względu na wysokie koszty budowy dodatkowego pasa ma być etapowana.
- Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
- Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
- Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
- Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.
W ramach opracowania koncepcji przedstawione mają być kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe miały zakończyć się już w ubiegłym roku, ale złapały opóźnienie.
- Prace nad opracowaniem koncepcji praktycznie już się zakończyły - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efekty prac koncepcyjnych zostaną w najbliższym czasie zaprezentowane poszczególnym jednostkom i władzom miasta, po czym zapadnie decyzja o wyborze najkorzystniejszego wariantu.
Walka o 15 minut
Gdy dopytujemy urzędników jaki jest powód opóźnień nad przygotowaniem koncepcji, słyszymy, że wprowadzenie buspasa w zaproponowanym wariancie tylko w minimalnym stopniu skróciłoby czas przejazdu autobusów po ul. Spacerowej.
- Nie zaakceptowaliśmy pierwotnie przedstawionej koncepcji, ponieważ proponowane rozwiązania nie skracały w oczekiwany sposób czasu przejazdu autobusów. Stoimy na stanowisku, że efektem tego projektu powinno być ograniczenie czasu o minimum 15 minut w każdej z relacji - tłumaczy.
Rozkłady na żywo w twoim telefonie
Obecnie ul. Spacerową poruszają się autobusy trzech linii: 169, 171 i 179. Według rozkładu odcinek między Osową a Oliwą w porannym i popołudniowym szczycie autobusy pokonywać powinny w 18-20 min. W praktyce, gdy trasa jest zakorkowana, przejazd wydłuża się o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut.
Stłuczki i wypadki na Spacerowej
Miejsca
Opinie (298) 4 zablokowane
-
2024-03-21 08:19
Tramwaj (1)
Tramwaj byłby właściwą rewolucją. I dalej linia wzdłuż obwodnicy w stronę Ikea, bo to już właściwie droga lokalna. Druga nitka z Wrzeszcza wzdłuż Słowackiego. I od Ikea do Lawendowego Wzgórza.
- 12 4
-
2024-03-21 08:22
Może tramwaj wzdłuż obwodnicy ?
- 1 0
-
2024-03-21 08:24
Najpierw niech wybudują tunel pod Pachołkiem (4)
Warto zacząć od alternatywy dla Spacerowej czyli tunelu pod Pachołkiem. Wtedy można myśleć o przebudowie Spacerowej i ewentualnych buspasach.
- 10 3
-
2024-03-21 10:27
i co dalej? (3)
ktora ulica mialaby wchlonac tyle samochodow, sposob na giga korki
- 2 2
-
2024-03-21 10:38
Miliard zlotych
Dla komfortu ludzi spoza Gdańska i mieszkańców najbardziej roszczeniowej dzielnicy Gdańska.
- 1 0
-
2024-03-21 12:17
Tunel kończyłby się w zatoce.
Samochody lądowałyby pod wodą. Proste, jak myślenie tych, co chcą w mieście dobudowywać dróg :D
- 2 0
-
2024-03-21 12:19
Nie wiesz o co chodzi
a się wypowiadasz kmiocie
- 0 0
-
2024-03-21 08:29
Myśleć przyszłościowo. (28)
Spacerowa powinna wyglądać tak jak Słowackiego. Po 2 pasy w każdą stronę + ścieżka rowerowa. W dalszej perspektywie tunel pod pachołkiem do Drogi Zielonej, a Opata Jacka Rybińskiego powinna być pięknym deptakiem wyłączonym z ruchu z wyjątkiem autobusów. To jedyne przyszłościowe rozwiązanie.
- 189 36
-
2024-03-21 08:41
(6)
Żadna droga nie powinna wyglądać jak Słowackiego
- 20 10
-
2024-03-21 10:46
Ponieważ...? (5)
- 3 2
-
2024-03-21 12:05
Ponieważ wszystkie drogi w mieście powinny wyglądać mniej więcej jak Adamowicza. (4)
Brakuje tylko buspasa na torach do ideału.
- 4 5
-
2024-03-21 12:20
Śmieszny jesteś (1)
- 1 3
-
2024-03-21 12:56
Po czym poznałeś? Ma strój klowna na sobie? Czy u wróżki byłeś?
- 2 0
-
2024-03-21 12:21
Adamowicza? To idealny przykład złej alokacji przestrzeni! (1)
Rowerzyści, których jest 10 razy mniej niż kierowców, mają tyle samo pasów co samochody. Przecież tam jest miejsce na 3-pasmówkę a jest tylko po jednym pasie. Najgorsza droga w Gdańsku i zawsze zakorkowana.
- 4 3
-
2024-03-21 14:50
OK, czyli Grunwaldzką należy zwęzić do jednego pasa, a dobudować jeszcze cztery tory SKM?
W końcu kierowców jest o wiele mniej niż pasażerów.- 1 0
-
2024-03-21 08:42
Na Słowackiego w większości nie ma DDR
A powinien być.
- 14 4
-
2024-03-21 09:00
Słowackiego-brak buspasa i sciezki rowerowej (2)
dziękujemy gamoniowi który to zatwierdził
- 10 7
-
2024-03-21 09:30
(1)
w sumie chodnika też brak.
- 9 1
-
2024-03-21 10:45
Na co komu tam chodnik?
- 2 3
-
2024-03-21 09:08
akurat Słowckiego (6)
powinna być wyprostowana tam gdzie się da i bus pas jeszcze.
Nie wiem czemu urzędnicy zawsze ida po najmniejszej linii oporu czyli jak 100 lat temu droga była pokręcona a teraz jest nowy projekt to nie wyprostują drogi tylko leca tak jak szła furmanka 100 lat temu.
Mam wrażenie że miastso "nabudowuje się" na tym co niemcy zrobili i nie są wstanie ze swoim myśleniem pójść dalej.
Oczywiście będzie 2 x drożej ale też finalnie lepiej, prościej i mniej wypadków.- 6 9
-
2024-03-21 09:35
im prostsza i szersza droga - tym szybciej się jeździ (5)
a im szybciej tym więcej dzwonów. Czyli dokładnie odwrotnie jak byśmy chcieli co nie?
- 11 13
-
2024-03-21 10:45
Brednie (4)
- 4 5
-
2024-03-21 12:03
Obwodnica śmie się z Tobą nie zgadzać. (3)
- 3 5
-
2024-03-21 12:21
Obwodnica to coś co nie powinno istnieć w takiej formule jakiej obecnie funkcjonuje. (1)
- 3 1
-
2024-03-21 14:49
I właśnie dlatego drogi wewnątrz miata, a do tego Słowackiego i Spacerowa powinny być w tej właśnie formule?
- 0 0
-
2024-03-21 12:31
Obwodnica od lat już nie spełnia swojej roli, bo pobudowali osiedli wokół o codziennie ludzie jadą tamtędy do pracy. Dodaj do tego jeszcze łańcuchy ciężarówek plus brak umiejętności jazdy, blokowanie lewego pasa, czy amatorów hamujących bez żadnej przyczyny albo nie patrzących w lusterka i zajeżdżających drogę, tudzież wierzących w magię "kierunkowskazu pierwszeństwa", i mamy to, co mamy. Przez miasto jedzie się czasem szybciej.
- 2 1
-
2024-03-21 09:31
Słowackiego jest idealnym przykładem jak nie należy projektować ulic w mieście (1)
Powstała w takim kształcie tylko dlatego, że miasto się spieszyło wydać środki budżetowe.
Brak buspasa, droga rowerowa lawirujaca slalomem między obiema stronami, estetyka jak przy autostradzie ale w centrum miasta...
Tego błędu nigdy nie wolno powtórzyć.- 23 18
-
2024-03-21 12:35
Więc co proponujesz?
- 2 0
-
2024-03-21 10:41
I co dalej z tym ruchem? (6)
Bo co Ci po 2x2, skoro korek będzie ten sam - do Grunwaldzkiej. Na tym polega problem - ze ludzie naiwnie wierzą, że jakieś nowe drogi rozładują korki które wynikają z tego, że zbyt wiele aut próbuje wjechać do Gdańska. Po prostu. W Houston całe miasto to autostrady po 10 pasów. I wszystko zakorkowane. Buspas to dobre rozwiązanie. Przynajmniej będzie jakaś alternatywa. A jeśli ktoś nadal będzie chciał stać we własnym aucie w korku - no to już jego wolna wola i wybór.
- 20 10
-
2024-03-21 10:58
W Houston masz mniejsze korki niż w Gdańsku (5)
czyli te 10 pasów robi dobrą robotę.
Po prostu jak się buduje kolejne domy to trzeba poszerzać drogi i tyle.- 10 11
-
2024-03-21 11:03
Korki na Katy Freeway to jest standard (1)
Najszersza autostrada na świecie. 32 pasy. No i zobacz dalej są korki
- 5 6
-
2024-03-21 12:25
W porównaniu do Spacerowej to tam jest tor wyścigowy
- 5 0
-
2024-03-21 11:49
Weź sobie zobacz może na youtube jak to wygląda w houston (2)
Zanim głupoty tego kalibru zaczniesz pisać.
- 5 6
-
2024-03-21 12:24
Wyłącz jutuba bo już ci rowerowa propaganda wypaliła mózg (1)
Lepiej włącz Traffic Index nawigacji TomTom gdzie masz statystyki.
- 6 3
-
2024-03-21 14:48
Jaki sens ma traffic index, w którym w Houston wlicza się ruch na autostradach 50km za miastem, a Gdańsk kończy się na obwodnicy?
- 3 0
-
2024-03-21 11:48
To bardzo smutne masz wizje przyszłości.
Jeśli myślisz że dwupasmowa tłocznia aut do miasta jest rozwiązaniem przyszłościowym
- 6 13
-
2024-03-21 08:31
Kiedyś chcieli poszerzyć Spacerową,to pozjeżdżali się ekolodzy i po przywiązywali do drzew. Bynajmniej nie przyjechali
- 2 2
-
2024-03-21 08:31
Cuda
Cuda przedwyborcze ciąg dalszy, trochę dni do wyborów jeszcze jest to trochę planów jeszcze poznamy a po wyborach wrzucimy do żeczywistości
- 4 1
-
2024-03-21 08:31
Jeszcze za mało korków tam jest?????
- 3 2
-
2024-03-21 08:33
a wystarczyłby 5ty wariant 2x2 (3)
i żadnych buspasów. Spacerowa byłaby ładnie przepustowa na kilkadziesiąt lat.
- 7 9
-
2024-03-21 10:43
Nic by to nie zmienilo (1)
Korki powoduje brak przepustowości na skrzyżowaniach skrajnych - np z Grunwaldzką. I brak przepustowości dalej. Za dużo ludzi autami wbija się do miasta. Możemy oczywiście wydać miliardy by stali w korku nie na 1 ale na 3 pasach. Może będą mieli lepsze samopoczucie. Możemy też zbudować buspas który poprawi alternatywę.
- 2 2
-
2024-03-21 12:35
korki powoduje przedewszystkim zbyt duza liczba samochodow
- 0 1
-
2024-03-21 12:16
Lol, no zmieniłoby. Tak jak drugi pas na Łostowickiej pomógł
hahahahahhaha
- 1 0
-
2024-03-21 08:40
Znieście opłaty za komunikację miejską. (3)
Bardzo wiele osób przesiądzie się do autobusów i tramwajów. Zmniejszy się problem korków, zmniejszy się ilość spalin, poprawi jakość powietrza.
Zmniejszy się zużycie hamulców w autobusach, a także pylenie z hamulców we wszystkich autach.
System Fala do likwidacji, odpada koszt jego utrzymania, jak również koniec kontraktu z Renomą.
Plusów bezpłatnej komunikacji więcej niż minusów. Tylko trzeba odważnej decyzji.- 27 5
-
2024-03-21 08:53
Skoro pylenie hamulców to taki problem, może pora zacząć jeździć zgodnie z limitem, żeby korzystać z zielonej fali? (1)
- 2 4
-
2024-03-21 11:22
jakiej zielonej fali? przecież w tym mieście od lat nie ma już zielonej fali
- 3 0
-
2024-03-21 10:45
Kompletna bzdura
Ludzie jeżdżą autami za dziesiątki tysięcy i przepalają tysiące w paliwie. I nagle stówka miesięcznie ma być problemem. Żadne miasto które wprowadziło bezpłatną komunikację nie zredukowało ruchu samochodowego. Korzystają menele i seniorzy. Kierowców skusi konkurencyjny czas jazdy. Czyli buspas
- 1 2
-
2024-03-21 08:43
"kiełbasa wyborcza" w natarciu - który z kandydatów obiecuje gruszki na wierzbie ??
DDR na bus pasie ? ,będą tam jezdziły rodziny z małymi dziecmi do zoo pomiędzy samochodami ,czy tylko "kolarze" i hulajnogi DDR powinna iść bokiem "drogą węglową"
- 3 1
-
2024-03-21 08:47
Do pracy jeżdżę spacerową (3)
Ale buspas nie sprawi że pojadę autobusem bo sama spacerowa to 20% mojej trasy.
Wolę postać te 10mimut w korku a resztę pokonać door-to-door wygodnie samochodem bez przejmowania się rozkładem jazdy czy możliwą awarią autobusu.- 15 4
-
2024-03-21 08:58
Tobie nie pasuje, komuś innemu będzie pasować. I cyk, z 2 aut w korku robi się jedno. On zyskał i ty zyskałeś. To naprawdę bardzo proste.
- 6 3
-
2024-03-21 10:46
Ja jadę z Osowej do Centrum (1)
Będę jechał autobusem i potem skmką. Ty sobie stój w korku, masz wolny wybór.
- 4 2
-
2024-03-21 13:04
I tak będę szybciej
Bo nie muszę sprawdzać rozkładu, iść na przystanek, czekać na autobus, później na SKM...
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.