- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (106 opinii)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (63 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (108 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (156 opinii)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (232 opinie)
Cztery lata prac nad buspasem na Spacerowej. "Walka o 15 minut"
Przedłużają się prace nad powstaniem ostatecznej koncepcji buspasa w ciągu ul. Spacerowej w Gdańsku. Pierwotnie miała być ona gotowa już w ubiegłym roku, ale przygotowany projekt nie został zaakceptowany. Zaproponowane rozwiązania nie skróciłyby bowiem w oczekiwany sposób przejazdu autobusów. - Prace są już na ukończeniu - mówią jednak urzędnicy.
Pas dla komunikacji miejskiej miałby w znaczący sposób skrócić czas przejazdu autobusów między Osową a Oliwą, a w dłuższej perspektywie przyczynić się do mniejszych korków (szybszy przejazd autobusem byłby argumentem, by na tej trasie zrezygnować z jazdy własnym autem).
Pierwotnie przygotowano trzy koncepcje buspasa. Rok później pojawił się czwarty wariant. Miasto w 2022 roku ogłosiło przetarg na opracowanie wariantowej koncepcji dla buspasa na Spacerowej, by przekształcić ulicę, tworząc na niej nie tylko buspas ale też drogę rowerową między ul. Opacką a Węzłem Osowa. Miałyby mieć one prawie 6 km długości.
Cała inwestycja ze względu na wysokie koszty budowy dodatkowego pasa ma być etapowana.
- Pierwszy wariant zakłada przekrój 1x3, w tym środkowy pas ruchu będzie buspasem o zmiennym kierunku ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia.
- Drugi wariant wprowadzi przekrój 1x3, zewnętrzny pas ruchu w zależności od natężenia ruchu o danej porze dnia/nocy będzie buspasem.
- Trzeci wariant będzie dotyczył wprowadzenia buspasów w obu kierunkach.
- Ostatni, czwarty wariant nie uwzględnia budowy wydzielonej drogi rowerowej. Rowerzyści mieliby poruszać się po buspasie. Trasa rowerowa wskazana w wariantach I i II ma mieć postać wydzielonej drogi rowerowej lub pasów rowerowych.
W ramach opracowania koncepcji przedstawione mają być kosztorysy dla wszystkich wariantów, z podziałem na etapy realizacji. Prace projektowe miały zakończyć się już w ubiegłym roku, ale złapały opóźnienie.
- Prace nad opracowaniem koncepcji praktycznie już się zakończyły - informuje Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Efekty prac koncepcyjnych zostaną w najbliższym czasie zaprezentowane poszczególnym jednostkom i władzom miasta, po czym zapadnie decyzja o wyborze najkorzystniejszego wariantu.
Walka o 15 minut
Gdy dopytujemy urzędników jaki jest powód opóźnień nad przygotowaniem koncepcji, słyszymy, że wprowadzenie buspasa w zaproponowanym wariancie tylko w minimalnym stopniu skróciłoby czas przejazdu autobusów po ul. Spacerowej.
- Nie zaakceptowaliśmy pierwotnie przedstawionej koncepcji, ponieważ proponowane rozwiązania nie skracały w oczekiwany sposób czasu przejazdu autobusów. Stoimy na stanowisku, że efektem tego projektu powinno być ograniczenie czasu o minimum 15 minut w każdej z relacji - tłumaczy.
Rozkłady na żywo w twoim telefonie
Obecnie ul. Spacerową poruszają się autobusy trzech linii: 169, 171 i 179. Według rozkładu odcinek między Osową a Oliwą w porannym i popołudniowym szczycie autobusy pokonywać powinny w 18-20 min. W praktyce, gdy trasa jest zakorkowana, przejazd wydłuża się o kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut.
Stłuczki i wypadki na Spacerowej
Miejsca
Opinie (298) 4 zablokowane
-
2024-03-26 18:01
Kolejka linowa do Osowej
Zrobić kolej linową z Osowej do Oliwy i po problemie. Nie trzeba wycinać drzew, jest ekologicznie, nie ma spalin, nie ma korków. Same plusy. W dodatku takie rozwiązania już są stosowane na świecie z powodzeniem.
- 0 0
-
2024-04-12 20:52
Prawoskręt ze spacerowej na obwodnicę dorobić przede wszystkim a nie buspas!
Korek jest na końcu spacerowej na wysokości świateł do Auchan. Gdyby na tej wysokości dorobić prawy pas pozwalający nie stać na światłach tylko bezkolizyjnie skręcić na obwodnicę w kierunku Gdyni, to już znacznie by to odkorokowało spacerową w tym kierunku.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.