• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czwarte centrum handlowe w Szadółkach. Wszystkie przy jednej ulicy

Michał Brancewicz
10 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Duże centrum logistyczne powstaje w Szadółkach
  • Park Handlowy Przywidzka powstanie naprzeciwko Fashion House. Obiekt ma być gotowy w drugiej połowie 2017 roku.
  • W parterowym obiekcie powstanie 17 lokali handlowo-usługowych. Natomiast parking pomieści 286 aut.

W przyszłym roku przy ul. Przywidzkiej zobacz na mapie Gdańska otwarty zostanie kolejny obiekt handlowy z 17 sklepami i parkingiem na blisko 300 aut. Nie będzie tak duży, jak sąsiednie, ale już dzisiaj sklepy generują ogromny ruch i kierowcy tkwią tam w gigantycznych korkach. Tymczasem inwestycje drogowe, które pozwolą udrożnić ten obszar, rozpoczną się nie wcześniej niż w 2018 roku.



Czy w Szadółkach powinny powstawać kolejne obiekty handlowe?

Wzdłuż ul. Przywidzkiej już teraz działają obok siebie trzy obiekty handlowe. Po jednej stronie znajduje się Morski Park Handlowy zobacz na mapie GdańskaFashion House Outlet Centre zobacz na mapie Gdańska, po drugiej zlokalizowany jest Rental Park Szadółki zobacz na mapie Gdańska.

Teraz do tego grona dołączy Park Handlowy Przywidzka, który powstanie vis a vis Fashion House. W jednopoziomowym obiekcie o powierzchni 11,7 tys. m kw. powstanie 17 lokali handlowo-usługowych (metraże od 50 do 1250 m kw.) Inwestorem jest Towarzystwo Inwestycyjne Investing.

- Planowany termin oddania obiektu do użytkowania to druga połowa 2017 roku - zapowiada Jolanta Gałązka z biura prasowego Parku Handlowego Przywidzka.
Wśród najemców mają znaleźć się firmy z branży spożywczej, elektronicznej, wyposażenia wnętrz, sportowej, odzieżowej i obuwniczej.

Już dzisiaj ulica Przywidzka i prowadząca do niej ul. Jabłoniowa są mocno zakorkowane. "Swoje" trzeba odstać, chcąc dotrzeć do obwodnicy. A powstanie kolejnego obiektu handlowego tylko utrudni codzienne funkcjonowanie, zarówno mieszkańcom pobliskich osiedli, jak i klientom tamtejszych sklepów.

- Zdajemy sobie sprawę z trudnej sytuacji drogowej w tej części miasta, dlatego czekam na informacje z ZDiZ-u, jakie obostrzenia związane z przebudową układu drogowego zostały zastosowane względem inwestora - mówi Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska.
Z naszych informacji wynika, że na razie nie było żadnej umowy między drogowcami a inwestorem w tej sprawie. Ma on dopiero zaprezentować analizę ruchową i przedstawić odpowiednie rozwiązania. Nie ma jednak co się oszukiwać, że skala przebudowy będzie duża i wpłynie na poprawę przepustowości.

Tak na projekcie sprzed kilku lat prezentowało się centrum handlowe AIG Lincoln. Tak na projekcie sprzed kilku lat prezentowało się centrum handlowe AIG Lincoln.
Przy tej okazji warto także wspomnieć o wciąż żywych planach budowy kolejnego centrum handlowego w tym rejonie. Może ono powstać w sąsiedztwie ul. Jabłoniowej oraz Lubowidzkiej i miałoby być największym tego typy obiektem w całym Trójmieście.

Na jego potrzeby Biuro Rozwoju Gdańska opracowało nawet nowy plan miejscowy. Co zakłada?

- Projekt planu dopuszcza obiekty handlowe o łącznej sumie powierzchni sprzedaży nieprzekraczającej 80 tys. m kw. [największa w Trójmieście gdyńska Riviera ma powierzchnię 70 tys. m kw. - red]. Budynki o dużych gabarytach muszą być rozczłonkowane na mniejsze części o powierzchni zabudowy do 20 tys. m kw. o zróżnicowanej wysokości wynoszącej od 14 m (od strony ulicy Lubowidzkiej) do 35 m - mówi Agnieszka Siedlecka z zespołu komunikacji społecznej BRG.
Prace nad planem trwały od sierpnia 2010 roku. Gotowy do uchwalenia był we wrześniu 2015 roku, ale nie trafił ostatecznie pod obrady Rady Miasta Gdańska. Powód? Inwestor - White Star Real Estate (wcześniej AIG Lincoln) - nie kwapi się do poniesienia części kosztów rozbudowy układu drogowego.

- Jasno określiliśmy nasze oczekiwania związane z partycypacją w kosztach nowego układu drogowego i jesteśmy w tym względzie bardzo stanowczy. Nie da się zrealizować tak dużej inwestycji podłączając się do istniejącej infrastruktury - podkreśla Andrzej Bojanowski.
Chodzi m.in. o rozbudowę węzła Szadółki zobacz na mapie Gdańska i budowę Nowej Jabłoniowej wraz z linią tramwajową. Ich łączny koszt może przekroczyć 300 mln zł. Obie inwestycje mają mieć gotowe projekty pod koniec 2017 roku. To oznacza, że realizacja ruszy nie wcześniej niż w 2018 r. i pod warunkiem, że uda się zmobilizować prywatnych przedsiębiorców do wyłożenia środków, a miasto pozyska fundusze z Unii Europejskiej.

- Obie strony przedstawiły swoje oczekiwania. W tej chwili po stronie inwestora jest doprecyzowanie, jaki zakres ma mieć to przedsięwzięcie. Na tej podstawie określona zostanie wysokość partycypacji - tłumaczy Marcin Dawidowski, dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Miejsca

Opinie (177) 4 zablokowane

  • po co wszędzie w galeriach te same sieciówki.

    • 31 1

  • Tylko po co tam jeździć? (1)

    Stare ciuchy z kolekcji 2003 dla plebsu, za tę samą cenę, co w innych galeriach podczas sezonowych wyprzedaży. Masa wieśniaków z siatami, korki i smród wysypiska. Suuuper atrakcje. Jak ktoś ma blisko to jeszcze rozumiem, ale pchać się tam samochodem, żeby pospacerować w tym bajzlu i wystać w korkach to jakiś masochizm.

    • 47 8

    • M

      Rozumiem, że ty tylko po piwo do pobliskiego spożywczaka chodzisz?

      Ludzie na Szadółki nie tylko po szmaty jeżdżą, tam jest też parę innych sklepów...

      • 0 0

  • Ankieta

    Po jakiego rozpisywać ankietę gdy już wszystko wiadomo? To jest bez sensu.

    • 14 0

  • Dobrze, że w niedziele już niedługo będą sklepy pozamykane ! (1)

    • 39 11

    • Za to w sobotę będą kolejki po koszyk

      • 8 3

  • E tam...

    Dopiero czwarte? Ja bym jeszcze z... 2 a może powiem bez kozery i 4 zbudował. A co mi tam. A niech mają.

    • 17 1

  • inwestor nie dołoży? to niech wpldla. 4 pseudo magazyny śmiecia! I Bojanowski piepszy

    że układ nie wytrzymuje. K...wa mać kto na to pozwolił? A mieszkańcy mają bulić za decyzje Bojanowskiego? Paszoł won

    • 29 3

  • Pytanie może głupie, ale... (2)

    Skoro tam buduje się - nie od dziś - w ciul sklepów wielkopowierzchniowych, to chyba jasne jest, że ruch będzie się nonstop zwiększał. Może więc już dawno należało myśleć o "przepustowości"? Może należało myśleć o jakichś ekstraliniach busów (np. w weekendy) dogadanych na styku ZTM, miasto, inwestorzy?

    • 25 1

    • (1)

      a kto miałby o tym myśleć? prywatnemu inwestorowi chcesz drogę budować z publicznych środków?

      • 3 0

      • nie inwestorowi tylko mieszkańcom GD

        • 0 0

  • Galeria (6)

    Kolejna boże ale wam tam na sr*ją tych galerii fakt faktem blisko żeby zrobić zakupy no Ale bez przesady mieszkam na dzielnicy gdzie są domki jedno rodzinne jeden sklepik spożywczy i to sobie chwalę bo cisza spokój i wo gule a mieszkając okrążonym dzięki galeriom handlowym to dodatkowy smród spalin bo co rusz auta przyjeżdżają hałas i wo gule na szkółkach powstaje nowe osiedle na ulicy Przywidzkiej nazywać się Będzie Galeriowo handlowe

    • 8 9

    • Iwa, (1)

      "wo gule" kup sobie do domku jakiś słownik naszego języka ojczystego, bo kaleczysz go do krwi. Polecam w zestawie z podręcznikiem do interpunkcji.

      • 20 0

      • Znowu pod czerepem stuka

        • 0 0

    • Anal Fabetka (2)

      Możesz wytłumaczyć mi znaczenie słowa Wo bo Gule to rozumiem ,że to liczba mnoga od Gula?

      • 10 0

      • Zulu Gula

        • 4 1

      • Mniemam, że to z niemieckiego

        Ale dalej nie wiem gdzie te gule.

        • 5 0

    • to chyba takie najnowsze "heloooooł "- tylko słabo zaakcentowane i z słowiańską pisownią - powinno być raczej Wwo-guleeee - z naciskiem na w i długim e - tak z francuskiego :D

      • 9 0

  • A co to przelatuje na wizualizacji?

    siatki z wysypiska?

    • 30 0

  • kogoś chyba porąbało (1)

    Tego w UM, kto wydaje takie zezwolenia należałoby wywalić na zbity pysk...

    • 24 1

    • Nie ma sprawy. Jest zabezpieczony :-)
      Zresztą - będzie następny...

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane