• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy Brzeźno zdecyduje się na płatne parkowanie?

Maciej Korolczuk
6 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania. Radni dzielnicy Brzeźno mają dość parkowania przez kierowców na chodnikach i pasach zieleni i chcą zapytać mieszkańców, czy w dzielnicy nie uruchomić poboru opłat w ramach strefy płatnego parkowania.

Ruszyły konsultacje społeczne z mieszkańcami Brzeźna ws. uruchomienia opłat w strefie płatnego parkowania w części dzielnicy. Jeśli mieszkańcy wyrażą taką wolę, opłaty mogłyby zostać wprowadzone od razu w całym Brzeźnie, które w tym roku przeżywało prawdziwe oblężenie. Parkomaty mogłyby stanąć w dzielnicy najwcześniej za dwa-trzy lata.



Parkowanie w Brzeźnie powinno być:

Jeszcze niedawno informowaliśmy o pomyśle radnych dzielnicy Brzeźno, którzy walcząc z zalewem samochodów, chcieli, by w dzielnicy powstały dwa duże parkingi. W efekcie zamiast uporządkować parkowanie w nadmorskiej dzielnicy, wtłoczyliby do niej jeszcze więcej aut.

Przesileniem były minione wakacje, gdy Brzeźno dosłownie zostało rozjechane przez samochody. Radni zdecydowali więc o podjęciu pierwszych formalnych kroków do uruchomienia na terenie dzielnicy - na razie jej części - płatnego parkowania.

O tym, jak będzie wyglądać ewentualna uchwała rady dzielnicy, która formalnie uruchomi cały proces, mają zadecydować dwutygodniowe konsultacje społeczne, które ruszyły w poniedziałek, 5 października.

Jak miałby wyglądać pobór opłat w Brzeźnie?



- Zanim zwołamy sesję rady dzielnicy, na której podejmiemy bądź nie stosowną uchwałę, chcemy poznać na ten temat zdanie mieszkańców - tłumaczy Jarosław Gudzowski, przewodniczący zarządu dzielnicy Brzeźno. - Wiemy, że temat parkowania wzbudza emocje, dlatego chcemy dać sobie trochę czasu, aby to przemyśleć i podjąć odpowiednie decyzje. Myślę, że dwa tygodnie do namysłu wystarczą. To nasza inicjatywa i nie ukrywam, że tegoroczne problemy z parkowaniem w Brzeźnie przyspieszyły podjęcie próby rozwiązania tego problemu.
  • Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
  • Opłaty miałyby obowiązywać od poniedziałku do piątku w godz. 9-17.
  • Pierwsza godzina parkowania kosztowałaby 3,90 zł, druga - 4,60 zł, trzecia - 5,50 zł, czwarta i każda następna - 3,90 zł.
  • Podobnie jak w innych SPP na terenie miasta mieszkańcy Brzeźna będą mogli wykupić abonament w cenie 120 zł rocznie (10 zł miesięcznie).


Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic). Pobór opłat w Brzeźnie miałby objąć obszar ograniczony ulicami: Walecznych, Południową, Brzeźnieńską (z włączeniem tych ulic), Hallera (z wyłączeniem ulicy), Wczasy, Dworską (z włączeniem tych ulic).
W krótkiej prezentacji przygotowanej na potrzeby konsultacji z mieszkańcami radni dzielnicy wskazują, że obecnie dzielnica boryka się z brakiem wolnych miejsc parkingowych, rozjeżdżaniem chodników i trawników, parkowaniem w miejscach niedozwolonych, a także hałasem, wibracjami i spalinami. Ponadto radni wymieniają utrudnienia w poruszaniu się pieszo i rowerem, wskazują na degradację terenów zielonych, wzrost kosztów utrzymania infrastruktury drogowej i zieleni oraz zaśmiecanie okolicy.

Jednocześnie mieszkańcy mogą przekonać się, jakie zyski płyną z włączenia dzielnicy do systemu płatnego parkowania. To m.in. wyznaczenie miejsc parkingowych, przez co z jednej strony spadnie liczba miejsc postojowych w dzielnicy, ale uporządkuje przestrzeń na ulicach i uniemożliwi parkowanie pojazdów na chodnikach, trawnikach i skrzyżowaniach. Ma to też ułatwić egzekwowanie prawa przez straż miejską i policję.

Ponadto Strefa Płatnego Parkowania z uruchomionym poborem opłat zwiększa rotację pojazdów, co ma sprawić, że z dzielnicy znikną pojazdy "parkujące w nieskończoność". Działające parkomaty to też zwiększone wpływy do kasy miasta i większa dostępność miejsc postojowych, co w konsekwencji ma też ograniczyć korki.

Opłaty za parkowanie mają też poprawić bezpieczeństwo i jakość życia w dzielnicy. Radni wskazują na spadek zanieczyszczenia powietrza, podkreślają, że mniejszy ruch korzystnie wpłynie na zatłoczenie, co poprawi bezpieczeństwo zmotoryzowanych i pieszych.

Swoje zdanie można wyrazić przez internet, wypełniając formularz z pięcioma krótkimi pytaniami lub wypełnić ankietę osobiście w siedzibie Rady Dzielnicy Brzeźno przy ul. Dworskiej 27 podczas dyżurów, tj. w najbliższą środę (7 października 2020 r.) w godz. 9-10 oraz 17-18.

Miejsca

Opinie (299) 8 zablokowanych

  • Bez sensu

    • 4 2

  • (6)

    Brawo dla radnych,jeszcze w Nowym Porcie i w Oruni należy zrobić strefę platnego parkowania.

    • 32 32

    • po co chcesz mieszkańcom dorzucić dodatkowy podatek (3)

      tam są jakieś "atrakcje" ściągające kogoś spoza dzielnicy ?

      • 5 7

      • A dlaczego mają zajmować teren wart miliony jak nie miliardy za darmo? (2)

        Jedno miejsce na wolnym rynku kosztuje 20-30k.

        • 2 6

        • taa chyba w ogrzewanej hali garażowej, z gwarancją tego samego miejsca (1)

          • 1 2

          • I to tylko pokazuje jak "dej za darmo" kierowcy są oderwani od rzeczywistości...

            Popatrz ile kosztują miejsca parkingowe w nowym budownictwie.

            • 2 0

    • Chyba na Orunii (1)

      Tylko po co to komu, i na jakim terenie bo duże obszary to tereny spółdzielni czy wspólnot

      • 2 0

      • Oruni, nie orunii

        Witamy w rejonie gdzie Kaszuby przeciekają :)

        • 2 2

  • Wystarczy zlikwidować część chaszczy koło zespołu szkół nr 10 albo w ciągu ul . Sybiraków przy złomowcu i tam zrobić parking od lat teren niszczeje tam.

    • 7 1

  • Ochu... z tymi parkomatami, na każdym kroku nas doją.

    • 4 0

  • Mandaty zamiast opłat

    Zamiast opłat w wyznaczonych miejscach powinny być wystawiane mandaty za parkowanie w nieodpowiednich miejscach (na pasach zieleni itp.).

    • 6 0

  • Proponuję zgłosić projekt parkingu w Brzeźnie do Budżetu Obywatelskiego jako ogólnomijeski gdzie wszyscy głosują lub jako dzielnicowy. Jeśli urzędnicy nie chcą budować parkingu to może chociaż wszyscy mieszkańcy Gdańska się zmobilizują i zagłosują !!!!!!!!!!!!! Tym bardziej że to ważna inicjatywa. A nie w Budżetach Obywatelskich sterylizacja kotów, spacery z wózkami, czy kolejny plac zabaw i inne dziwne rzeczy. Powinny być faktycznie potrzebne rzeczy. Pomijam takie pomysły jak murale, rydwany czy Kunszt Wodny. Na to pieniądze są ...

    • 9 2

  • Są w Brzeźnie miejsca na duże parkingi. I trzeba w tym zakresie szybko działać. Bo powstają nowe osiedla i apartamenty i pustych miejsc niedługo nie będzie....A może z budżetu Obywatelskiego taki projekt na nowy parking. Jeśli urzędnicy nie chcą ???

    • 10 2

  • (2)

    Problem z parkowaniem jest w wielu dzielnicach. Jest coraz więcej aut. A infrastruktura ta sama. Nie ma parkingów, nie ma nowych dróg, słaba komunikacja.... A rozwiązań brak.... Będzie coraz gorzej... Bo nie ma pieniędzy na nowe drogi, parkingi, komunikację. A ludzi przybywa zarówno turystów jak i mieszkańców, wynajmujących, studentów, pracowników itp.. Nie ma szybkiej alternatywy dla aut, a parkingów i stref przybywa...

    • 2 0

    • (1)

      No jak rozwiązań brak? SPP jest właśnie jednym z rozwiązań

      • 0 2

      • To nie rozwiązuje problemu bo brakuje w Brzeźnie parkingów i nie mówie tu o paru miejscach przy ulicy gdzie także mieszkańcy z nich korzystają. tylko o takich parkingach jak np w Jelitkowie przy molo.

        • 2 0

  • Ufff, co za ulga (1)

    Abonament mieszkańca może dostać tylko osoba zameldowana lub/i właściciel nieruchomości :)

    To oznacza że wszyscy wynajmujący będą musieli się zameldować lub zostawić auto w szopie na wsi u rodziców :)

    • 7 3

    • Nie licz na to.

      Są jeszcze podwórka i tereny wspólnot i spółdzielni.

      • 2 1

  • Co to zmieni? (2)

    Teraz parkowanie na pasie zielenie i dalej od krawędzi jezdni też jest niedozwolone. W SPP będzie tak samo karane. Co ciekawe takie parkowanie będzie tańsze bez ważnego biletu.
    Problemem jest brak egzekucji prawa. Przykładowo SPP na Przymorzu Małym to żenada.

    • 18 2

    • Nie rozumiem tylko jednego - jest w cholerę terenu przy pętli tramwajowej na końcu Hallera.

      Dlaczego tam miasto nie zrobi parkingu z prawdziwego zdarzenia? Nawet nie musiałoby to być betonowane - zwykłe płyty ażurowe załatwiłyby sprawę. Łatwiej jednak postawić słupki i zostawić ogromny teren leżący odłogiem. Wiadomo-najlepiej napędzać interes swoim parkingowym przy plaży i utrudniać życie mieszkańcom.

      Mówienie o rotacji w przypadku parkowania przy plażach to już jakiś wyższy poziom abstrakcji. Przecież oczywistością jest, że jak ktoś przyjeżdza rano z rodziną poleżeć na pisaku, to po to żeby "załatwić sprawy w godzinkę" i iść się rotować samochodem...

      • 5 0

    • Nic nie bedzie karane. Przez cale lato Jelitkowo bylo oblepione samochodami. Staly wszedzie, a niektorzy wjechaliby do potoku gdyby sie dalo. Nie widzialem ani razu strazy miejskiej czy policji a laweta powinna tam jezdzic na sygnale od rana do wieczora.

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane