• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy

bra
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku. Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku.

Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między OrłowemMapkaRedłowemMapka powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. WielkopolskiejMapka. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Powinno być więcej przystanków na trasie SKM?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km, a ten nowy miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi. Wśród naszych czytelników zdania w sprawie budowy peronu na wysokości ul. Wielkopolskiej są jednak podzielone.

W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w  dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).

Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.

Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.



Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum

  1. DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  2. Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  3. International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  4. Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
  5. Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)

SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
bra

Opinie (183) 2 zablokowane

  • rozbudować wzgórze św. nowotki (2)

    zamiast wydawać kasę na bzdurne studium zbudować drugi peron na przestanku wzgórze św. maksymiliana (dla innych nowotki) żeby można sie przesiadać z skm na pkm bo te obie linie nie mają ze sobą żadnego połączenia dla pasażerów. przystanek pkm stadion też jest bzdurnie ulokowany bo trzeba przejąć pół gdyni żeby dostać się na skm do redłowa. powinien być z drugiej strony stadionu na wiadukcie przy małokackiej i wtedy było by parę kroków do redłowa. a co z gdynią pólnoc??

    • 5 0

    • z pkm stadion do skm redlowo idzie się 10 min.

      • 0 0

    • Korekta

      Nie ma i nie było nigdy Wzorza Św. Nowotki tylko wzgórze Marcelego Nowotki

      • 1 0

  • W całym Trójmieście od Tczewa do Wejherowa (1)

    warto opracować spójny plan poprawy dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich przystanków PKP i SKM położonych na trasie po której jeździ SKM lub powinna jeździć SKM na oddzielnej parze torów w takcie 5 minutowym. Na takie studium warto wydawać pieniądze. Wydawanie pieniędzy na studium mające zbadać sens tworzenia kolejnych przystanków w odległości mniejszej niż 1 km od sąsiednich stacji SKM jest pozbawione sensu. Rowerem przez 10 minut przejedzie się odległość 3,2 km bez żadnego wysiłku - tzn. z wysiłkiem 6 krotnie mniejszym niż potrzebne jest do pokonania tego odcinka pieszo. Dyrekcja SKM nie potrafi zrozumieć, że komunikacja rowerowa jest strategicznym sojusznikiem kolei regionalnej i lokalnej: zwiększa obszar napływu pasażerów ponad 9 krotnie w stosunku do obszaru napływu pasażerów poruszających się pieszo.

    • 2 0

    • skoro skm południe juz planowali w 1976 r.

      to myślę ze twoje postulaty się zrealizują w 2085 w postaci metra. Bo wszędzie już będą osiedla i ścieżki miedzy nimi.

      • 0 0

  • gdynia -SKM (1)

    interesuje mnie kiedy w koncu skm gdynia polnoc? tu ciagle sa korki
    Panie Lucyk Panie Szczurek zapraszam na estakade albo okoliczne ulice -postoicie to moze zobaczycie co tu sie dzieje i jak wielki jest zapotrzebowanie na taka inwestycje

    • 4 0

    • Są jakieś miasta...

      w których nie ma korków w godzinach szczytu?

      • 0 0

  • Przystanek na Osowej (7)

    Zbudować. Proszę tutaj badać czy to ma sens !
    Codziennie muszę wozić 3 dzieci do przedszkola co ze szkola i innymi zajeciami czeka mnie jeszcze 15lat !
    2h dziennie w korkach i stracone 1800zl na koszty miesięcznie. Takich jak ja jest już w promieniu 10km od Osowej tysiace !
    Niech ten pociąg jedzie normalnie a stacja jest w normalnym miejscu a nie tam gdzie NIKT prawie nie mieszka !

    • 3 3

    • (1)

      Było nie robić dzieci w Osowej

      • 0 0

      • Tekst

        Mistrza. W twarz tez mi tak powiesz? Mam 115kg i 193cm

        • 0 0

    • (1)

      w Osowej jest szkoła (liceum też) + kilka przedszkoli, szkół języków, boiska, korty tenisowe, konie, basen, skatepark itp. Po co wozisz te dzieciaki i tylko je męczysz ?

      • 2 1

      • Bo mam pieniądze

        I nie bede skazywal dzieci na robienie g.. z mózgu w państwowych szkolach. Skończyłem panstwowa to wiem jaka jest różnica!

        • 1 4

    • Do szkoły niech dzieci chodzą z buta (2)

      Ja tak chodziłem, całą podstawówkę i liceum i nikt mnie nie woził, choć miałem ok 3km do podstawówki i jeszcze dalej do ogólniaka. W podstawówce od zerówki chodziłem sam, tylko pierwszy tydzień babcia ze mną chodziła. A jak po drodze powrotnej zabarłożyłem i przyszedłem spóźniony, to w domu czekał tzw wjerdol i wszystko było jasne...

      • 3 1

      • szkoły Osowa (1)

        Dzieci w tej dzielnicy jest ponad tysiąc. Jeden ogólniak sprawy nie rozwiązuje, tym bardziej, że nie ma rejonizacji. Nie każdy też musi uczyć się w ogólniaku. Z Osowej młodzież niestety dojeżdża do szkół i jest z tym problem. Autobusy są zapchane i stoją w korkach. Poza tym nie tylko uczniowie dojeżdżają, ale też dorośli do pracy i nie tylko z Osowej ale też z przyległych miejscowości, które się rozbudowują. Osowa komunikacyjnie jest bardzo zaniedbana. Główna ulica jest w b. złym stanie technicznym. Do dworca daleko, PKM kursuje rzadko, też jest zapchana.

        • 3 1

        • Duży parking i częste pociagi

          W Osowej przy wiadukcie na Chwaszczyno potrzebny jest największy parking przesiadkowy w trójmieście.
          Rozwój miasta w kierunku zachodni jest olbrzymi !!! Te samochody z miejscowości Kaszubskich nie zmieszcza sie na drogach na dół. Już się nie mieszczą !
          Jak nie bedzie to wykonane w ciągu 5lat grozi Nam paraliż komunikacyjny.

          • 0 0

  • Sondaż

    Gdyby przeprowadzono zapytanie klientów SKM na codzień dojeżdżający do pracy, szkoły czy praktyki itp. Idę o zakład że przeciw byłoby 95 % ... jednak według kumpli Szczurka z trójmiasto.pl "zdania są "tylko" podzielone.... dlatego we wszystkim władze trójmiasta kierują się jedynie "sondażem" na tej tu witrynie...

    • 2 1

  • A kiedy PKM do Gdyni-Północ?

    • 3 0

  • Krótkie odległości?

    To ile jest z Leszczynek na Chylonię? Nikt nie korzysta? Nie wysiada? A z Sopotu do wyścigów? Z wyścigów do Żabianki? Tak oczywiście że jestem zdania że przystanek na wielkopolskiej jest potrzebny, przez ostatnie 20 lat doszło tam wiele mieszkańców aż po Kacze Buki, tych nowych osiedli jest tam masa.

    • 2 2

  • niech zrobią jeden, 163-kilometrowy peron i skład łańcuchowy. (4)

    Niedawano wciskali przystanek między Wzgórzem Św. Nowotki, a Gdynią Główną, teraz między Redłowem i Orłowem. Proponuję uprościć temat: zrobic jeden długi peron od Tczewa do Słupska i skład zamkniety, łańcuchowy.

    • 94 18

    • Korekta (1)

      Nie ma i nie było nigdy Wzorza Św. Nowotki tylko wzgórze Marcelego Nowotki
      Dlatego słoiki piszą żeby pisać.

      • 0 0

      • jak to nie!

        a moźe ulicy Karola Marksa Hallera też nie było?

        • 0 0

    • wzgórze nowotki to chyba jest w gorodzie Stalinogród ?

      • 2 2

    • zatrzymywanie na zyczenie przyciskiem

      • 5 0

  • Zamiast przystanku SKM Wielkopolska i środmieście, zbudujcie pkm na północ i zachód Gdyni (4)

    • 214 16

    • Na zachód Gdyni nie ma torów (1)

      Na zachód Gdyni nie ma jak zrobić przystanków kolei bo nie ma na czym.
      A budowa torów i infrastruktury kolejowej będzie bardzo ciężka, bo trzeba będzie wyciąć trochę TPK na taką budowę i robić masę planów itp. To jest inwestycja ogromna i zanim ona powstanie (jeśli w ogóle) to minie noo sporo lat...

      Z kolei na Obłuże bardzo by się przydała kolej i nic nie stoi na przeszkodzie by ją zrobić.. tory są więc tylko je doprowadzić do użyteczności, zrobić przystanki i będzie ok.. a napewno odciąży to wiecznie zakorkowaną estakadę i będzie świetną alternatywą dojazdu do centrum i innych dzielnic Gdyni.

      • 8 2

      • Są już plany, nawet trójmiasto pl pisało o tym

        Jeden przystanek miałby powstać na ul Rdestowej na Dąbrowie, kolejny w wiczlinie a następny chwarzno i połączy Gdynie główna przez dąbrowe do lotniska w Gdańsku

        • 0 0

    • tu powinna być

      skm gdynia północ, inaczej zginiemy w korkach

      • 4 0

    • Nie da się!

      • 9 4

  • Niezły rozstrzał ofert od 200k do 1,6mln

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane