• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy budować nowy przystanek SKM w Gdyni? Za osiem miesięcy się dowiemy

bra
29 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku. Czy pociągi SKM będą zatrzymywały się na nowym przystanku zlokalizowanym w pobliżu ul. Wielkopolskiej? - na to pytanie poznamy odpowiedź w przyszłym roku.

Jest szansa, że w połowie przyszłego roku gotowy będzie dokument, który rozstrzygnie, czy między OrłowemMapkaRedłowemMapka powinien powstać nowy przystanek SKM, na wysokości ul. WielkopolskiejMapka. Do ogłoszonego przez SKM przetargu na wykonanie studium zgłosiło się pięć firm, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Wykonawca zadeklarował, że opracuje dokument w osiem miesięcy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Powinno być więcej przystanków na trasie SKM?

Istniejące przystanki SKM w Orłowie i Redłowie dzieli dystans około 1,6 km, a ten nowy miałby powstać mniej więcej w połowie drogi między nimi. Wśród naszych czytelników zdania w sprawie budowy peronu na wysokości ul. Wielkopolskiej są jednak podzielone.

W ostatnim artykule zapytaliśmy w ankiecie o zasadność budowy przystanków SKM Wielkopolska oraz przystanku SKM Gdynia Śródmieście (powstanie tego drugiego ma zostać uwzględnione w  dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii", która ma być gotowa do końca roku).

Zagłosowało 4723 osób. 41 proc. z nich uważa, że oba przystanki są niepotrzebne. 26 proc. widzi sens budowy peronu przy ul. Wielkopolskiej. Tyle samo osób przyznaje, że powinny powstać oba. 7 proc. uważa, że powinien powstać wyłącznie przystanek Śródmieście.

Szybka Kolej Miejska otworzyła właśnie oferty na opracowanie studium dla przystanku SKM Wielkopolska.



Do przetargu stanęły cztery firmy i jedno konsorcjum

  1. DS. Consulting z Gdańska - 278 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  2. Infra-Centrum Doradztwa z Warszawy - 445 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  3. International Management Services z Krakowa - 473 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 8 miesięcy)
  4. Konsorcjum Safege SAS Societe par Actions Simplifiee z Nanterre we Francji i Safage SAS Oddział w Polsce z Warszawy - 1 mln 314 tys. zł netto (12 miesięcy)
  5. Muliticonsult Polska z Warszawy - 1 mln 687 tys. zł netto (skrócenie terminu z 12 do 10 miesięcy)

SKM zamierza wydać na ten cel 300 tys. zł netto, co oznacza, że tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli zostanie wybrana, to studiom powinno zostać ukończone jeszcze w pierwszym półroczu 2021 roku.

Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:

  • wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
  • wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
  • wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy

W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
bra

Opinie (183) 2 zablokowane

  • Ktoś ważny tam mieszka? (2)

    Że potrzebujemy dla tej osoby dodatkowy, bez sensowny przystanek ?

    • 4 3

    • SKM dla "waznych" ludzi? (1)

      dla nich to się ulice zamyka i parkingi buduje.

      • 1 0

      • Parking

        Rzecz ważna, w końcu większość chcę być mobilna i parkować swój środek lokomocji.

        • 0 0

  • Tylko się pytam

    Gdzie jest przystanek przesiadkowy pkm, skm , autobusami i trolejbusami w Gdyni tak by każdy mógł dojechać bez przesiadania najkrótsza droga do stacji. Myśle ze mogło to być Wzgórze ale nikt o tym nie myśli.

    • 1 0

  • Wielkopolska jeszcze sens ma, ale środmieście to żadnego. I tak priorytetem powinna być SKM na Obłuze i Oksywie, a kolejnym - na Orunię Górną. Potem można myśleć o takich fanaberiach jak te w artykule

    • 5 1

  • A co z skm w strone Oksywia???

    Pseudo rzadzacy tym miastem maja w du..e ta czesc Gdyni.

    • 3 0

  • W całym Trójmieście od Tczewa do Wejherowa (1)

    warto opracować spójny plan poprawy dostępu pieszych i rowerzystów do wszystkich przystanków PKP i SKM położonych na trasie po której jeździ SKM lub powinna jeździć SKM na oddzielnej parze torów w takcie 5 minutowym. Na takie studium warto wydawać pieniądze. Wydawanie pieniędzy na studium mające zbadać sens tworzenia kolejnych przystanków w odległości mniejszej niż 1 km od sąsiednich stacji SKM jest pozbawione sensu. Rowerem przez 10 minut przejedzie się odległość 3,2 km bez żadnego wysiłku - tzn. z wysiłkiem 6 krotnie mniejszym niż potrzebne jest do pokonania tego odcinka pieszo. Dyrekcja SKM nie potrafi zrozumieć, że komunikacja rowerowa jest strategicznym sojusznikiem kolei regionalnej i lokalnej: zwiększa obszar napływu pasażerów ponad 9 krotnie w stosunku do obszaru napływu pasażerów poruszających się pieszo.

    • 2 0

    • skoro skm południe juz planowali w 1976 r.

      to myślę ze twoje postulaty się zrealizują w 2085 w postaci metra. Bo wszędzie już będą osiedla i ścieżki miedzy nimi.

      • 0 0

  • rozbudować wzgórze św. nowotki (2)

    zamiast wydawać kasę na bzdurne studium zbudować drugi peron na przestanku wzgórze św. maksymiliana (dla innych nowotki) żeby można sie przesiadać z skm na pkm bo te obie linie nie mają ze sobą żadnego połączenia dla pasażerów. przystanek pkm stadion też jest bzdurnie ulokowany bo trzeba przejąć pół gdyni żeby dostać się na skm do redłowa. powinien być z drugiej strony stadionu na wiadukcie przy małokackiej i wtedy było by parę kroków do redłowa. a co z gdynią pólnoc??

    • 5 0

    • Korekta

      Nie ma i nie było nigdy Wzorza Św. Nowotki tylko wzgórze Marcelego Nowotki

      • 1 0

    • z pkm stadion do skm redlowo idzie się 10 min.

      • 0 0

  • Skm

    Po co kolejny przystanek? A gdynia północne dzielnice w ogóle nie mają więc dlaczego zawsze preferowane są zmiany i inwestycje w innych częściach Gdyni Czas to zmienić

    • 6 0

  • Nad Wielkopolską tak, ale z przesunięciem Redłowa pomiedzy Stryjską, a kładką z Redłowską

    Na Śródmieściu NIE, bo to bzdura

    • 4 2

  • Niezły rozstrzał ofert od 200k do 1,6mln

    • 0 0

  • Krótkie odległości?

    To ile jest z Leszczynek na Chylonię? Nikt nie korzysta? Nie wysiada? A z Sopotu do wyścigów? Z wyścigów do Żabianki? Tak oczywiście że jestem zdania że przystanek na wielkopolskiej jest potrzebny, przez ostatnie 20 lat doszło tam wiele mieszkańców aż po Kacze Buki, tych nowych osiedli jest tam masa.

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane