• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy droga rowerowa musi być wrogiem kiosku, stojącego od 45 lat?

Krzysztof Koprowski
19 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
  • Kiosk na skrzyżowaniu ul. Jaśkowa Dolina z al. Grunwaldzką, który stoi na przeszkodzie realizacji nowej inwestycji (obecnie zamknięty na kilka dni ze względu na urlop).
  • Podczas modernizacji torowiska tramwajowego dokonano też remontu przejścia, ale nie uwzględniono w nim przejazdu dla rowerów.
  • Parkowanie na chodniku zostanie zabronione. Parking po prawej nie wchodzi w zakres inwestycji.
  • Parkowanie na chodniku zostanie zabronione. Po lewej wejście do budynku Zakładu Komunikacji Miejskiej.
  • Obecny koniec drogi rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina.

Plany budowy brakującego fragmentu drogi rowerowej wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina wywołały pewne emocje u mieszkańców Wrzeszcza. Zakładają one bowiem likwidację jedynego kiosku na tym skrzyżowaniu, istniejącego nieprzerwanie od ponad 45 lat. Po naszej interwencji urzędnicy jeszcze raz przyjrzą się projektowi.



Co robisz, gdy nagle kończy się droga rowerowa wzdłuż ruchliwej ulicy?

Droga rowerowa wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina urywa się dzisiaj przed skrzyżowaniem z ul. Sienkiewicza zobacz na mapie Gdańska. Rowerzyści mają do wyboru przejazd przez trzypasmową ulicę, na której pas do jazdy prosto do drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej jest zlokalizowany pośrodku jezdni lub nie do końca legalną podróż po wąskim chodniku, zastawionym w połowie autami.

Wkrótce ta sytuacja ma się zmienić na lepsze. Droga rowerowa wzdłuż ul. Jaśkowa Dolina zostanie wydłużona do ul. Konopnickiej zobacz na mapie Gdańska, gdzie połączy się z drogą rowerową wzdłuż al. Grunwaldzkiej. Zostanie też wykonany przejazd przez aleję, który nie powstał mimo przebudowy przejścia w 2011 r. podczas remontu torowiska tramwajowego.

Problem w tym, że przedłużenie drogi rowerowej może skutkować usunięciem kiosku, który na skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny i al. Grunwaldzkiej stoi od 45 lat,

- Byłaby to bardzo nieprzemyślana decyzja, gdyż jest to jedyny punkt handlowy tego typu na tym skrzyżowaniu [najbliższe kioski znajdują się na skrzyżowaniu al. Grunwaldzkiej z ul. Dmowskiego zobacz na mapie Gdańska - dop. red.], a ponadto szkoda byłoby likwidować przez taką inwestycję miejsce pracy - mówi Arkadiusz Kowalina, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny, który poinformował nas o planowanej inwestycji.

Urzędnicy uspokajają jednak, że ostateczne decyzje w tej sprawie nie zapadły. Obecnie inwestycja jest na etapie przygotowania projektu przez Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego. Prace budowlane mogłyby się rozpocząć przypuszczalnie dopiero w przyszłym roku.

- Faktycznie, w projekcie kiosk był wskazany do likwidacji, ale zleciłem jeszcze raz przeanalizowane tego obszaru, aby mógł on tam dalej funkcjonować. Tym bardziej, że akurat w tym miejscu będzie istniał ciąg pieszo-rowerowy [rozwiązane stosowane w wielu miejscach w Gdańsku m.in. wzdłuż al. Hallera zobacz na mapie Gdańska lub w rejonie "Krewetki" zobacz na mapie Gdańska - dop. red.], a nie wydzielona droga rowerowa i osobno chodnik - informuje Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

O ile kiosk ma szansę na dalszą działalność, to wiadomo już, że zostanie zlikwidowanych ok. dziesięciu miejsc parkingowych na chodniku wzdłuż Jaśkowej Doliny, między ul. Sienkiewicza a al. Grunwaldzką. Fizycznie, nie ma tutaj miejsca, by zmieścić zarówno drogę rowerową, jak i miejsca parkingowe.

Warto mieć jednak na uwadze, że po drugiej stronie ulicy, jak wynika z tablic parkingowych Tristaru, zawsze jest wielokrotnie więcej wolnych miejsc w garażu podziemnym centrum handlowego Manhattan.

Miejsca

Opinie (291) 3 zablokowane

  • Proponuje nie kupowac (1)

    w tym kiosku - problem zniknie.

    • 2 13

    • i tak był najczęściej zamknięty

      Kiosk to budka prowizoryczna. po to jest, by w razie potrzeby czterech chłopa mogło go posunąć parę metrów w dowolna stronę. To nie beton i cegła, tylko lekka konstrukcja drewno i plastik. W ogóle nie ma problemu. Jak by zdecydować od jutra może stać np. w Wejherowie, a nie dwa metry w lewo/prawo.

      • 4 4

  • kiosk potrzebuję

    rowerzystów pędzących i nie ustepujących pierwszeństwa pieszym nie potrzebuję

    • 12 4

  • Uwaga są świeże informacje

    Podobno kiosk mają przenieść i postawić 2 z 3 pasów na jaśkowej. Podobno kierowcom bardzo zależało i to specjalnie dla nich :).

    ps. pięknie pasuje ten kiosk architektonicznie do reszty zabudowy. Mała prlka.

    • 6 1

  • na zachodzie i w ameryce nie ma kiosków, zagradza przestrzeń więc trudno

    przeniesie się gdzieś do budynku i tyle tam będziecie sobie kupować
    - papierosy
    - pornosy
    - bilety
    - cd action

    ... wielkie halo

    • 4 11

  • Na budynku koło kiosku był słynny neon "Gdańsk miastem kwiatów" czasami wychodziło trochę inaczej "Gdańsk miastem katów" (3)

    I rzeczywiście kwiatów coraz mniej ,albo wcale.Za to katów miejskiego życia coraz więcej

    • 26 6

    • Coś ci się pop....

      • 1 9

    • tak było

      http://postcard.com.pl/wp-content/uploads/2013/04/ZM46E.jpg

      • 8 1

    • Bardzo lubiłem reklamę Lotosu sprzed lat

      "Olej mądrych ludzi" na rogu Grunwaldzkiej i Miszewskiego

      • 8 1

  • no jeszcze czego? (1)

    czy faceci w rajtuzach i kolorowych fatałaszkach muszą terroryzować miasto?
    rower ponoć ekologiczny a więc w symbiozie z innymi organizmami,
    a tu masz - likwidujemy bo pedałowcy muszą jechać prosto ...

    • 16 6

    • Czytać umie? to mniejszymi literami też?

      Myśleć umie sam?
      Nikt nic nie będzie likwidować.
      Pan koprowski szuka tylko dziury w całym, aby naszczuć jednych na drugich.
      Poziom dziennikarstwa sięga dna.

      • 6 3

  • Panie autor widmo! (5)

    Ten kiosk nie wygląda na czterdziestopięcioletni.

    • 32 145

    • kiosk

      bo jak sie dba to sie nie wyglada ......

      • 11 2

    • (3)

      Bo kiosk nie może byc wymieniony na nową bude? Zreszta przypominam, że swego czasu miasto zmusiło do wymiany wszystkich kiosków na koszt właściciela.

      • 33 8

      • chyba w dyni (2)

        • 13 5

        • nieprzerwanie przez 45 lat (1)

          a zamkniety z powodu urlopu.

          • 5 21

          • A Ty nigdy nie bierzesz urlopu?!

            • 25 2

  • Zburzmy najlepiej pół miasta, lobby jedynie słuszne czuwa nad tym

    bo pedałujący zawsze mają rację i chcą się mocno kręcić ;)

    • 13 7

  • jak jest dobra wola, kompromis się znajdzie.

    • 3 0

  • "Ciągi pieszo-rowerowe"!!! (2)

    Jeżeli mają budować ciągi pieszo-rowerowe, to lepiej nie budować w ogóle.
    Po pierwsze: Ani piesi ani rowerzyście nie czują się tam bezpiecznie.
    Po drugie: Założę się że w rozliczeniu finansowym widnieje informacja że została wybudowana droga rowerowa (dotacje unijne). Czyli ktoś za jednym pociągnięciem "przytulił" pieniążki na budowę i naprawę chodników.
    A po trzecie i najważniejsze-nie dajmy się zwariować, bo niby o czym jest ten artykuł.
    W czasach gdzie na większości inwestycji ktoś traci a ktoś zyskuje "walka" o jeden kiosk wygląda kuriozalnie, np: Może ktoś mi powie ile po 1989 roku zniknęło kiosków "Ruch"? i kto się tym przejął? ile to miejsc pracy uległo likwidacji?. Tyle w temacie absurdalnych artykułów na tym portalu.

    • 5 14

    • Brawo, polać mu. (1)

      Niech mi ktoś wyjaśni co to jest "ciąg pieszy - nie dotyczy rowerów" i czym to się różni od ciągu pieszo-rowerowego? co to za twór? czy gdzieś to jest stosowane poza gdańskiem?

      • 3 0

      • ciągi pieszo rowerowe i strefy piesze z dopuszczeniem ruchu rowerów

        funkcjonują w wielu miastach Europy. Tylko w Polsce niektórym (wielu?) internautom, hejterom i "ekspertom" bezpieczeństwa ruchu drogowego wydaje się, że rowerzysta stwarza istotne zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu korzystając ze swojego prawa do poruszania się po różnych elementach przestrzeni drogowej, podczas gdy w praktyce naraża się na ryzyko poruszając się po jezdni, z której ma prawo korzystać jako pełnoprawny uczestnik ruchu.

        • 1 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane