• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy malowane pasy rowerowe wytrzymają do wiosny?

Maciej Naskręt
2 grudnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Malowanie pasów przy Operze Bałtyckiej. Drogowcom nie przeszkadza wilgoć i niska temperatura. Malowanie pasów przy Operze Bałtyckiej. Drogowcom nie przeszkadza wilgoć i niska temperatura.

W ostatnich dniach na ulicach Gdańska można było dostrzec ekipy malujące przejazdy dla rowerzystów. W prowadzeniu prac nie przeszkadzała im ani wilgoć, ani niska temperatura. Czy nowe malowanie ulic wytrzyma jednak do wiosny?



Czy farba na przejazdach wytrzyma do wiosny?

Drogowcy w Trójmieście od zawsze tłumaczyli kierowcom, że znaki poziome na jezdniach zawsze odświeżają na wiosnę, kiedy to temperatury nie będą spadać poniżej 10 st. Celsjusza i nie będzie padał deszcz. Tymczasem w Gdańsku drogowcy rozpoczęli malowanie nowych pasów dla rowerzystów w grudniu, przy wilgotnej jezdni, a także przy temperaturze ok. 3-6 st. Celsjusza.

Zaznaczyć tutaj należy, że nowe pasy wykonywane są z masy chemoutwardzalnej i powinny być układane na suchą nawierzchnię i przy wyższej temperaturze, by utwardzacz mógł utrwalić naniesioną masę. Pomijamy tutaj fakt, że prace prowadzone są w czasie szczytów drogowych, co dodatkowo potęguje korki.

Co na to zamawiający - gdańscy urzędnicy?

- Zdajemy sobie sprawę z tego, że panujące obecnie, zróżnicowane warunki pogodowe oraz ciągłe wahania temperatury nie są korzystne dla prowadzonych prac. Dlatego też tryb pracy firmy wykonującej przejazdy uzależniony jest od pogody co oznacza, że roboty często odbywają się zaledwie po kilka godzin w ciągu dnia, a co za tym idzie, rozciągają się w czasie - wyjaśnia Ewa Parafjanowicz-Potuczko z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Urzędnicy podkreślają jednak, że wykonawca - zanim przystępuje do wymalowywania przejazdów rowerowych - w pierwszej kolejności przygotowuje nawierzchnię, poprzez jej oczyszczanie i osuszanie. Dodatkowo, podpisując umowę na realizację inwestycji wykonawca udziela tzw. gwarancji jakości co oznacza, że jeśli wystąpi konieczność poprawy ewentualnych ubytków lub odnowienia przejazdów, ma w obowiązku je wykonać.

- Dla tego zadania okres gwarancji wynosi trzy lata od momentu odbioru. Ponadto informujemy, że w przypadku wystąpienia całkowitego załamania pogody - takiego, które uniemożliwi wykonawcy kontynuację prac, możliwość dokończenia realizacji zadania nastąpi w późniejszym terminie, przy warunkach pogodowych sprzyjających ciągłości robót - tłumaczy Parafjanowicz-Potuczko.
Malowanie przejazdów rowerowych przy Operze Bałtyckiej. Wykonawca opala gazem jezdnię, by pozbyć się wilgoci. Malowanie przejazdów rowerowych przy Operze Bałtyckiej. Wykonawca opala gazem jezdnię, by pozbyć się wilgoci.
Eksperci: farba i tak odpadnie

Skontaktowaliśmy się z firmą trudniącą się malowaniem znaków poziomych we Wrocławiu, by uzyskać opinię na temat prowadzenia prac o tej porze roku.

- Usuwanie wilgoci z nawierzchni poprzez użycie palników na propan-butan, to nie jest rozwiązanie, w ten sposób nie da się odparować całej wody. Producenci mas chemoutwardzalnych wyraźnie zalecają nakładanie ich między 30 marca a 31 października - tłumaczy pracownik firmy Malowanielinii.pl. - Dlatego na wiosnę konieczne będzie uzupełnienie ubytków.

Miejsca

Opinie (162) 6 zablokowanych

  • tu nie chodzi o farbę (1)

    I malowanie zimą, ale o wydatkowanie budżetu do końca roku bo przepadnie.
    Szybka faktura, a że bez sensu...

    • 27 2

    • może my w tym kraju nie powinniśmy kończyć roku budżetowego w grudniu, tylko w maju? albo rozkliczać się kwartalnie a nie rocznie, bo inaczej będą spalać węgiel grzewczy i sypać sól drogową w maju...

      • 13 0

  • Te rowerowe pasy czy (3)

    śluzy wyglądają wyjątkowo ohydnie. Wiele miejsc jest tym oszpeconych. To musi mieć tak obrzydliwy kolor? Nikomu to nie przeszkadza?

    • 22 9

    • (1)

      w Londynie są niebieskie, w wielu innych miejscach niebieskie,
      w Kopenhadze szare a i tak nikogo nie zaskakują

      • 1 5

      • W Londynie czy Kopenhadze

        niech sobie będzie obrzydliwie. Ale dlaczego tu?

        • 8 3

    • A ja chciałbym jezdnie w kolorze szarego betonu, a nie czarne. Ładne i bezpieczne.

      • 0 1

  • Znowu jakieś wodotryski dla rowerzystów

    To już jest jakaś obsesja, jak nie prostowanie wiraży dla rajdowców na dwóch kółkach, jak nie złote podnóżki, to jakieś malowanki.
    Obłęd!

    • 13 14

  • pasy rowerowe

    Może skończmy z mafią rowerową.Zobaczcie jak się zachowują rowerzyści-ich nie obowiązują żadne przepisy.

    • 22 14

  • Tych ludzi z UM to tylko zamknac w psychiatryku

    Albo wiedza co robia-krolik i znajomy krolika dostana pozywienie. Urzedas oczywiscie tez. Nie,nie w psychiatryku tylko w kryminale

    • 12 6

  • Farba wszystko przykryje

    a jednak znaleźli sposób na uzupełnienie ubytków w asfalcie:)

    • 8 4

  • Tylko chory urzędnik zleca takie prace

    To nie firma malująca powinna dać gwarancje tylko głupkowaty urzędnik ,który zleca wykonanie takich prac o tej porze roku.

    • 21 3

  • Wsyd mi za głupotę urzedasow

    • 14 2

  • Naskręt weź Ty się chłopie za poważną robotę

    Jak nie artykuł z podsłuchu o kontrolerach strefy parkowania lub złote przemyślenia dotyczące parkometrów to o malowaniu ścieżek rowerowych.Jak by nie pomalowali to by było że nie zdążyli na czas

    • 3 13

  • Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu i co się wtedy zrobi?
    : Protokół zniszczenia..???
    Miś: Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich, słomianych inwestycjach.

    • 12 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane