- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (412 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (278 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (66 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (113 opinii)
- 5 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (127 opinii)
- 6 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (327 opinii)
Czy można zdjąć maseczkę, by zjeść gofra lub loda?
Branża turystyczna z niecierpliwością odlicza dni do zniesienia ograniczeń wywołanych pandemią koronawirusa. Mimo wprowadzonych obostrzeń do sezonu szykują się niektórzy restauratorzy i właściciele tzw. małej gastronomii: punktów z lodami, kawą i goframi, które na co dzień funkcjonują m.in. przy plażach. Pan Krzysztof, który prowadzi taki biznes, zastanawia się, czy jego działalność - choć legalna - nie ucierpi w związku z obowiązkiem noszenia maseczek. List naszego czytelnika publikujemy niżej.
Podejrzewam, że nie tylko ja, ale również większość moich koleżanek i kolegów "z branży" czeka na powrót "do normalności": dla nas Monciak w Sopocie pełen turystów czy plaże pełne odpoczywających na nich ludzi oznaczają możliwość zarobku, z którego później utrzymujemy się w "chudych" miesiącach - po sezonie.
Pierwsze ciepłe dni i powolne luzowanie obostrzeń przez rząd dają mi nadzieję na to, że ten rok nie zostanie stracony, a ja nie będę musiał "zwinąć" biznesu, na który pracowałem wiele lat. Zgodnie z przepisami, przynajmniej na tym etapie, mogę prowadzić swoją działalność, bo gofry czy lody sprzedaję "na wynos" - nasi klienci kupują i idą dalej.
Jedzenie na telefon w Trójmieście
Pojawia się w tym miejscu jednak jedno zasadnicze pytanie: czy obowiązek noszenia maseczek w miejscach publicznych nie wpłynie na zmniejszenie albo całkowite "wyłączenie" obrotów takich punktów jak mój?
Szybka przekąska "pod maseczką"
W końcu, żeby zjeść gofra czy wypić kawę, trzeba na chwilę zdjąć maseczkę. Sam wielokrotnie widziałem sytuacje, kiedy to spacerowicz w "zwykłym" stacjonarnym sklepie kupił przekąskę, podciągnął maskę, zjadał, co miał do zjedzenia, i nakładał ją ponownie na twarz.
Wiele mówi się o nowych regulacjach, zakazach, nakazach i egzekwowaniu ich przez policję czy sanepid. Tematu "sezonowych" biznesów nikt jednak nie porusza. Jeżeli jednak nasi klienci łamią prawo, konsekwencje tego poniesiemy również my - częstokroć dużo poważniejsze niż pouczenie przez funkcjonariusza czy nawet kilkusetzłotowy mandat: wiele podobnych punktów po prostu przestanie istnieć.
Zdjąć maseczki nie można, ale sprzedaż jest dozwolona
Anna Obuchowska, rzeczniczka pomorskiego sanepidu, informuje:
- W obecnej sytuacji prawnej, której ramy wyznaczają przepisy rozporządzenia Rady Ministrów z 19 kwietnia 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem epidemii, ustawodawca nakazał obowiązkowo zakrycie ust i nosa w miejscach ogólnodostępnych, a także przewidział odstępstwa od tego obowiązku, które nie obejmują możliwości zdjęcia maseczki w celu spożywania żywności. Niestosowanie się do tych wymogów podlega ukaraniu przez policję.
Po drugie - ustawodawca nie zakazał prowadzenia takiej działalności [np. sprzedaży gofrów - dop. red.] pod warunkiem dostarczania jej do konsumenta (dostawy) lub na wynos.
Tak wyglądał pierwszy dzień po otwarciu lasów i plaż w Trójmieście.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (873)
-
2020-04-25 18:42
Opinia wyróżniona
Im będzie cieplej tym więcej osób będzie ściągać maski w różnych sytuacjach (7)
Na dłuższy okres wymuszanie rygoru by każdy nosił wszędzie maskę jest nie do utrzymania i nie do wyegzekwowania. Już teraz widać osoby które chodzą bez, również w sklepach.
Już to "widzę" jak w upale rowerzysta jadący dłuższą trasę i pod górkę męczy się w tych warunkach w masce i wdycha wszystko co zebrał po drodze przez zawilgocony materiałNa dłuższy okres wymuszanie rygoru by każdy nosił wszędzie maskę jest nie do utrzymania i nie do wyegzekwowania. Już teraz widać osoby które chodzą bez, również w sklepach.
Już to "widzę" jak w upale rowerzysta jadący dłuższą trasę i pod górkę męczy się w tych warunkach w masce i wdycha wszystko co zebrał po drodze przez zawilgocony materiał na twarzy - powodzenia. Moim zdaniem każdy kto przemieszcza się samotnie i nie ma w zasięgu kilkunastu metrów innych może poruszać się bez maski, również taki rowerzysta, w szczególności jeśli robi to np w godzinach wieczornych czy nocą.
Pani rzecznik z sanepidu zabawna jak politycy i inni urzędnicy, zabawna jest ta ich logika urzędnicza, która nie dostrzega związków przyczynowo skutkowych między czynnościami - jeśli kupuję loda to po to by go zjeść, jeśli nie mogę zdjąć maski by zjeść to po co mam kupować? ;p
Wymyślając rożne przepisy należy najpierw przeanalizować różne sytuacje i zderzenie tych przepisów z rzeczywistością i robić to tak by był zdroworozsądkowy balans między bezpieczeństwem a prozą życia i praktyką codzienności bo inaczej to w przyszłości wyjdą takie absurdy, że np. otworzą restaurację ale trzeba będzie dalej przebywać w nich w maskach ... więc konsumpcji i tak nie będzie.- 406 22
-
2020-04-27 08:43
Maska chroni tylko przed mandatem
I żeby milicja mogła zarobić
- 12 0
-
2020-04-26 22:47
W Czechach rowerzyści jeżdżą bez maseczek legalnie! (2)
Po 5u dniach zlikwidowali dla rowerzystów nakaz noszenia maseczek bo lekarze spec.powiedzieli że to przynosi więcej szkod niż korzyści!Ale tam nie ma arogantów z pis dlatego błędy się szybko koryguje...
- 16 1
-
2020-04-27 07:55
(1)
Artykuł i problem absurdalny!!!
Czy zdjąć do jedzenia? Nieee przesysać przez materiał.
I broń Boże całować się bez maseczki, tylko przez nią.
Ja osobiscie maseczke nakladam tylko w miejscach skupisk, na tą chwilę to jedynie sklep.
Nakładam z uwagi na szacunek dla osób tam pracujących.
Na codzień chodze bez. Uważam, żeArtykuł i problem absurdalny!!!
Czy zdjąć do jedzenia? Nieee przesysać przez materiał.
I broń Boże całować się bez maseczki, tylko przez nią.
Ja osobiscie maseczke nakladam tylko w miejscach skupisk, na tą chwilę to jedynie sklep.
Nakładam z uwagi na szacunek dla osób tam pracujących.
Na codzień chodze bez. Uważam, że ten wymysł jest conajmniej absurdalny.
Osoby które biegają, jeżdżą na rowerach itd powinny je zdjąć, szkodzą sobie.
A jak zacznie się "lato" to maseczki pojdą do kosza.
Wczoraj nad morzem usłyszałem od przechodnia ktory sciagał maseczke " ufffff ale ulga" :D- 9 2
-
2020-04-27 08:44
milicja może wlepić mandat nawet na łące gdzie nie ma nikogo
tak dla zasady - to jest absurd
- 4 0
-
2020-04-26 03:57
I kaszla i macają pieczywo bez rękawiczki
- 2 2
-
2020-04-25 19:53
W restauracji (1)
Od razu taki pomysł dla restauracji: gdy zbliża się zagrożenie (milicja, SM itd) ustalony sygnał rozbrzmiewa w głośnikach -> maski włóż!
- 27 2
-
2020-04-25 19:54
"uwaga, uwaga, nadchodzi, koma trzy"
"przeszedł"- 32 1
-
2020-04-25 22:21
Opinia wyróżniona
Te "jednorazowe" maseczki które nosimy to siedliska bakterii (14)
Przy średniej cenie ok. 6 złotych, kogo stać na zmianę maseczki kilka razy w ciągu dnia,
nosimy je dlatego bo boimy się mandatu.
Jak maseczka będzie kosztowała 6 groszy to będzie miało to sens, dopiero wtedy będą to maseczki jednorazowe.
W koszach widzę tylko jednorazowe rękawiczki, jakoś maseczki "jednorazowej" do tej pory nie zauważyłem.- 303 14
-
2020-04-26 21:17
Sprzedawane maseczki to z kolei coraz większa lipa... (1)
Lidl wprowadza właśnie do oferty szyte w Polsce przez producenta pończoch - 4 warstwy poliamidowej siateczki, twierdzą że bardzo łatwo się przez nie oddycha. Super, tylko jaki sens ma noszenie na twarzy takiego sitka przez które wszystko swobodnie przelatuje? - Jedynie na odczepnego, dla policji.
W Żabkach są z kolei dostępne jednorazowe za 1,60 (paczki po 10) opisane jako "niemedyczne" - tylko dla zdrowych...- 9 0
-
2020-04-27 08:47
bo to prawo jest głupie
te maseczki chronią tylko przed mandatem i nic więcej
- 8 0
-
2020-04-26 20:52
Racja, nosi się żeby nie dostac mandatu. A przy temperaturze kilkunastu stopni słońcu taka maseczka jest cała zawilogocona, trzeba by było mieć fortunę aby zmieniać o chwilę maseczkę.
- 14 0
-
2020-04-26 19:50
(5)
Maseczki wielorazowe bawełniane kosztują 3-5 zł za sztukę.
Jednorazówki kosztują od 50 groszy do 2 zł.
Nie stać Ciebie by wydać złotówkę dziennie na maseczkę?
Wyłącz komputer - wystarczy byś nie pisał tutaj bzdur a zaoszczędzisz dość prądu by kupić maseczkę codziennie.- 3 25
-
2020-04-26 20:55
Gdzieś Ty widział jednorazówki w cenie od 50 groszy do 2 zł? (4)
Pytam zupełnie poważnie
- 21 1
-
2020-04-27 07:37
(3)
1,62 zł w żabce np.
- 2 3
-
2020-04-27 08:46
tak jak yeti (2)
każdy słyszał, nikt nie widział
- 5 2
-
2020-04-27 09:45
oczywiscie, ze są. (1)
NP NA Paderewskiego.
- 0 1
-
2020-04-27 13:09
Są praktycznie w każdej zabce codziennie maja dostawy to wielki biznes dla nich wiec są te maseczki tam
- 1 0
-
2020-04-26 18:02
(3)
ja nie widziałem ludzi w jednorazówkach. Sam noszę maseczkę, którą piorę codziennie
- 5 10
-
2020-04-27 08:46
a po co ci ta maska?
wiesz że ona chroni tylko przed mandatem?
Jedyna maseczka która chroni przed smogiem to FFP3. Przed wirusem żadna maseczka nie uchroni.- 8 1
-
2020-04-27 08:20
nie pierz codziennie.
prasuj gorącym zelazkiem z pobu stron. pierz 1x w tygodniu.
- 2 2
-
2020-04-26 22:18
Codziennie ?
Nie lepiej zakupic takich 7 i prać raz na tydzień? Tak patrząc pod względem ekonomicznym, nie ma to sensu...
- 4 3
-
2020-04-26 07:49
Mnie stać , ale nie wydam na to nawet złotówki
- 38 9
Wszystkie opinie
-
2020-04-25 18:11
A jest inny sposób na zjedzenie loda... (25)
...czy wypicie kawy niż zdjęcie maseczki? A jak otworzą ogródki piwne, kupię sobie piwo, to przez godzinę picia mam co łyk ściągać i zakładać maseczkę? To jest przepis nie do utrzymania, szczególnie że szykuje się ciepły maj. Lekarze i medycy, personel noszą te maski. I co? Zakażają się dalej. Dzisiaj następni pracownicy szpitali w Gdańsku zakażeni. Maseczki tylko w pomieszczeniach zamkniętych.
- 328 29
-
2020-04-25 18:18
(2)
Dlatego nie pozwolą na otwarcie gastronomii. Zostawią tylko możliwość zamawiania do domu. Zapomnij o lodzie na mieście w tym roku.
- 10 42
-
2020-04-25 18:21
(1)
przeciez juz sa pootwierane budy. myslisz, ze zamkna na wakacje?
- 49 0
-
2020-05-10 22:25
Otwarte budki
No i tu zaczyna się problem.
- 0 0
-
2020-04-25 18:25
(11)
To klasyczny przykład przepisu nieprzemyślanego. Byłem dziś nad morzem, nie powiem gdzie ;) Działa kilka punktów ze sprzedażą kawy, lodów, itp. rzeczy na wynos. Ludzie kupują, idą w ustronne miejsce, zdejmują maskę i konsumują. Następnie maskę zakładają i idą dalej. Nie jest źle, wystarczy zdroworozsądkowo podejść do sprawy. I unikać policji, ale patrol w okolicy był i zachowywał się przyzwoicie - nie ganiali ludzi, którzy zdejmowali maski, będąc daleko od innych.
- 68 2
-
2020-04-29 08:03
Chyba byliśmy w tym samym miejscu... Dróżki między drzewami tuż obok, można tam się schować.
- 0 0
-
2020-04-25 19:04
(2)
Ktory to patrol nie reagował ,podaj miejsce i godzinę gdzie byli a zostana zwolnieni dyscyplinarnie.Mają reagować w każdej sytuacji nawet jak na chwilę zdejmiesz maja ci wstawić mandat od 1000zł wzwyż.
- 3 52
-
2020-04-25 23:52
Jednak jesteś głupi
i żadne tabletki już nie pomogą. Jedyna nadzieja w tym koronawirusie. Choć i on zapewne zdechnie jak się zorientuje, że mózgu brak.
- 13 1
-
2020-04-25 21:39
Chyba Alex
- 7 0
-
2020-04-25 18:36
Ludzie! (3)
to jest przerażające... Będziemy się chować z lodami po krzakach przed policją? Jesteśmy dorosłymi ludźmi, obywatelami tego kraju. No nie róbmy tak!
- 78 5
-
2020-04-25 21:49
Przerażające
jest sianie paniki i głupoty. Kupujesz na wynos, konsumujesz i po sprawie. Obawiasz się, że policja nakaze Tobie konsumpcję loda przez maskę?
Trochę logiki w myśleniu.- 27 2
-
2020-04-25 19:44
To tak jak ja się muszę chować z piwem przed żoną
Bo sobie wymyśla że to szkodliwe i mam nie pić
- 28 5
-
2020-04-25 18:52
Nie kupuj loda, nie będziesz musiał się chować
Logicznego myślenia w szkole nie uczyli?
- 13 54
-
2020-04-25 18:33
Dokładnie, na Starym Mieście też luz... (1)
...coraz więcej kawiarni sprzedaje już kawy i ciastka na wynos, od wczoraj następne kawiarnie pootwierane. Gdzieś to trzeba zjeść, wypić. Ludzie siedzą na ławce, murku, stoją oddaleni od siebie i konsumują. Rozsądek przede wszystkim. Policja ma kontrolę w dudzie. I dobrze.
- 47 0
-
2020-04-25 21:34
Co w tym przypadku masz do policji?
Sam napisałeś, że ludzie zachowują się rozsądnie, stoją oddaleni od siebie.W zwiazku z tym,co ma robić policja? Przeszkadzać w konsumpcji?
Trzeba trochę myśleć.
Brawo tacy konsumenci i policja!- 15 0
-
2020-04-25 18:48
-spoko zaciagaja wszystkie wyziewy...
po czarnobylu tez pili piwo z kufla zakrytego reka.
- 1 5
-
2020-04-28 18:57
Nie musimy jeść na ulicy. Bywały czasy, że jedzenie czegokolwiek na ulicy uchodziło za brak manier. Szkoda, że te czasy za nami.
- 0 0
-
2020-04-26 10:37
Pis to absurd on line
Czesi maseczki dla rowerzystów zlikwidowali po 5u dniach!A tu paranoicy Pis każą jeść gofra w maseczce bo ich przepisy to świętość nawet głupie
- 9 2
-
2020-04-26 09:33
tak w domu pod koldra
z dziewczyna
- 1 0
-
2020-04-26 00:17
Ktoś już napisał, że możesz nałożyć na głowę worek do śmieci, jak już nie możesz wypić kawy w domu
- 7 1
-
2020-04-25 18:20
Właśnie nie wolno ściągnąć maseczka.nawet na chwilę . (1)
Więc nawet piwa nie możesz się napić
- 7 37
-
2020-04-25 22:38
He he he chyba ze masz... astme. Lub tak twierdzisz...
- 16 0
-
2020-04-25 20:04
(1)
Przeczysz sam sobie:
"Lekarze i medycy, personel noszą te maski. I co? Zakażają się dalej."
"Maseczki tylko w pomieszczeniach zamkniętych."
Idąc tym tokiem rozumowania, to w pomieszczeniach zamkniętych maski nie działają tym bardziej...- 11 4
-
2020-04-25 20:17
Czego nie rozumiesz?
Pisałem o nakryciach twarzy wśród medyków i personelu, a tam ze względu na duże prawdopodobieństwo zakażenia czasem nawet maseczki nie pomogą. Ale lepiej je nosić, żeby zmniejszyć prawdopodobieństwo. Ale zwykli ludzie mają już mniejsze prawdopodobieństwo zakażenia poza ośrodkiem zdrowia. A na ulicy wręcz znikome. Dystans to słowo klucz, nie maseczka.
- 16 1
-
2020-04-25 19:01
(1)
Jak każdy by myślał jak ty to wszyscy by zdęli maski.Masz ją mieć nawet przy sr*n..........u i koniec dyskusji inaczej mandat 30 tys.
- 2 49
-
2020-04-25 20:06
Milion od razu, a co. W noszeniu maski chodzi o to, żeby nie zarazić innych. Skoro w promieniu dziesięciu metrów ode mnie nie ma nikogo, to siłą rzeczy nikogo nie zarażę.
- 38 0
-
2020-04-30 18:39
Co za nonsens
A w Biedrze jeden drugiemu że tak powiem za d*pą stoi,po czym przy kasie to już dwa metry odległości hahaha ale trzeba mieć sieczkę we łbie hehehe.
- 0 0
-
2020-04-26 00:18
lasy (8)
Ja rozumiem, że nasz cudowny rząd zamknął lasy i wszyscy byli wzburzeni, że jak to lasy zamknąć.
Dziś byłem na spacerze w lesie. praktycznie cały czas w maseczce, bo tyle ludzi tam chodziło i o dziwo może z 20 % miało maseczkę z czego tylko 10% pod brodą...
Ja rozumiem, że znieśli pewne obostrzenia ale no ludzie ogarnijcie się. Wirus tak samo roznosi się w lesie czy w biedronce... Pogoda sprzyja różnym aktywnościom fizycznym ale jednak najpierw zadbaj o bezpieczeństwo jak nie o swoje, które możesz mieć w 4literach to chociaż o innych, którzy mogą zarazić potem kogoś na kim im zależy.
Ogólnie patrząc po dzisiejszej sytuacji widzę, że to zamknięcie lasów nie było takie głupie...- 15 42
-
2020-04-29 21:07
A czego ty sie spodziewałeś,
Że w lesie, jedynym miejscu gdzie można bezkarnie oddychać świeżym powietrzem i nabrać odporności, ludzie będą sie dusić w maskach?
- 0 0
-
2020-04-26 22:11
Przecież w lasach można
Bez maseczki
- 0 0
-
2020-04-26 22:09
Bredzisz. W lesie "maseczki" nie są obowiązkowe. Nie czytasz przepisów?
Poczytaj zamiast wymyślać.
- 0 0
-
2020-04-26 13:08
To siedź w domu ! A innym daj żyć
- 4 1
-
2020-04-26 09:48
wkurzony, pamietaj chlopcze, ze myslenia nikt nie zakazal, a ty mimo tego wzbraniasz sie
ps. tak tylko zapytam o podstawy wyliczen procentowych, ilu bylo spacerujacych ogolem, ilu w maskach zalozonych poprawnie a ilu z maska na brodzie?
- 2 2
-
2020-04-26 09:43
Po co łazisz po lasach
Zamiast siedzieć w domu. Heloł. Jest pandemia!
- 6 2
-
2020-04-26 07:47
Jaki wirus? Pierwsze słyszę
- 6 4
-
2020-04-26 00:26
Nie wychodź z domu i masz problem z głowy, będziesz zdrowy i dasz innym żyć. Myśl nie tylko o sobie :)
- 11 3
-
2020-04-25 19:19
(23)
Wkurza mnie jak widzę na ulicy bezczelnych ludzi łażących bez maseczek... ja i moja rodzina męczymy się w nich ale nosimy bo trzeba, bo rozumiemy powagę sytuacji a ciągle mijam kogoś kto idzie sobie beztrosko bez maseczki. Przecież taka osoba jest dla mnie i mojej rodziny zagrożeniem, nie wiemy przeciez kto jest zarażony! Nie patrzmy na czubek własnego nosa... wasze nienoszenie maseczki może kogoś kosztować zdrowie lub życie.. pomyślcie o tym !!!
- 57 141
-
2020-04-29 21:01
Przesadzasz
Chcesz się kisić i męczyć w masce do przyszłego roku? Okej, twój wybór, ale nie hejtuj tych co nie zgrywają męczenników i oddychają normalnie świeżym powietrzem, a brudna, zawilgocona maska (taka sie staje po godzinie noszenia) chroni tylko przed mandatem.
- 0 0
-
2020-04-26 18:14
Tchórz!
Nawet w toalecie zakładaj z rodziną, a od innych się ...
- 1 0
-
2020-04-26 15:14
powaga sytuacji :)
....czy coś przegapiłem...?
- 2 0
-
2020-04-26 09:17
Większym zagrożeniem dla ciebie są przejeżdżające obok samochody - skąd wiesz czy nie prowadzi go pijak albo osoba bez uprawnień. Pomyślałeś o tym, ile razy kogoś zaraziłeś grypą co jest dużo bardziej prawdopodobne? Najlepiej siedź w domu, skoro boisz się własnego cienia. Nie nadajesz się do życia, niewolniku.
- 13 1
-
2020-04-26 00:09
A dlaczego bezczelnych? (1)
przecież nie ma obowiązku noszenia. Chcesz to nosisz. A szumowski coś tam po pijaku chlapnął że trzeba i ludzie noszą. Chyba że masz psychiczny komfort ,że maska uchroni cię przed zarazą. Ja nie noszę i nie mam zamiaru. Każdy robi jak uważa.
- 16 5
-
2020-04-26 08:56
;))))
- 1 0
-
2020-04-26 08:29
To przestań się wkurzać i zdejmij kajdany (maskę )
Nie dziękuj
- 10 1
-
2020-04-26 08:18
Za to pewnie w każdym pokoju telewizor macie?
- 9 1
-
2020-04-26 08:05
ja jak mijam kogos bez maseczki zaczynam chrychlac to wszystkie cwaniaki spitalaja
- 6 5
-
2020-04-26 02:27
Oj człowieku, jak to telewizja wodę z mózgu robi. Jak mijasz kogoś na ulicy nie zarazisz się. Dopiero przebywanie z kimś chorym w jednym pomieszczeniu i to dłużej ( z kilka minut) może spowodować zakażenie. Dlatego też chodzenie na ulicy w maseczce nie ma sensu. Tak choćby prof. Gut, wirusolog.
- 14 1
-
2020-04-25 22:05
Gość
Jak się boisz to zostań w domu
- 13 2
-
2020-04-25 20:36
Jak sie boisz
To się zamuruj w piwnicy. Tydzień temu się nie byłeś jak szmaty nie były obowiązkowe. Teraz się boisz
- 21 1
-
2020-04-25 20:29
Nie wiemy czy ktos jest zarazony? jeszcze do niedawna w TV trabili jakie sa objawy koronawirusa a dzisiaj to juz bezobjawowo tez mozna? glupoty ci wcisneli
- 10 2
-
2020-04-25 19:51
Nie, Ty nie nosisz maseczki bo tak trzeba (1)
Jak napisałeś. Nosisz, bo Ci tak nakazano. Sam na to zapewne nie wpadłeś kiedy ten cyrk z niewiadomo czym się zaczął. No mam rację? Ja osobiście nie noszę, nie nosiłem i nie będę nosił maseczek, które przed niczym nie chronią, co potwierdził kilka tygodni temu minister zdrowia. A czy inni ludzie są zagrożeniem dla Ciebie i Twojej rodziny? No cóż, każdego dnia mijamy i mijaliśmy setki, tysiące ludzi. Każdy mógł być nosicielem innych, naprawdę poważnych chorób. A jeśli uważasz, że moje nie noszenie maseczki może kogoś zabić....?:)) No cóż, nie mam pytań.
- 37 5
-
2020-04-25 20:17
Proponuję 30 000 zł. kary i już będziesz nosił aż będzie furczało !!!!!
- 8 34
-
2020-04-25 20:08
od "korony" gorsza jest ludzka głupota
- 27 1
-
2020-04-25 20:05
te maski was nie chronią, zachowaj 2 m dystansu i nie denerwuj się bo od stresu odporność spada
- 21 3
-
2020-04-25 19:25
sam jesteś zagrożeniem np. dla mnie, bo piszesz bzdury i narażasz innych na ich czytanie! (4)
w lutym, czy w marcu minister zdrowia prof. Szumowski w programie u red. Mazurka w RMF FM stwierdził, że maseczki nie chronią przed zakażeniem, a nawet z lekka nabijał się z tych, którzy twierdzą inaczej. kumasz? Minister Zdrowia: "nie chronią!"
- 36 7
-
2020-04-25 19:36
nie chronią przed zarażeniem tylko przed rozprzestrzenianiem się od osób zarażonych (2)
a teraz wracaj do e-szkoły i odrób zadanie domowe
- 11 29
-
2020-04-25 19:51
Dystans jest ważny nie te p..ne maseczki...
...kto ma większą szansę zakażenia: ludzie blisko siebie w maseczkach czy ludzie oddaleni od siebie na 2 metry bez maseczek? Odpowiedz na to pytanie.
- 19 2
-
2020-04-25 19:49
Tak, chronią. Bo minister zmienił zdanie.
- 26 1
-
2020-04-25 19:38
Zobaczcie zresztą czy pan minister i pan rzecznik noszą maski...
- 17 1
-
2020-04-25 19:20
Aleś ty głupi
- 33 12
-
2020-04-29 18:43
Nie wiem jakie trzeba mieć IQ żeby odpowiadać na tak postawione pytanie
- 0 0
-
2020-04-25 18:04
Dzis w parku ludzie praktycznie bez maseczek (46)
A jak jechal patrol to wszyscy zakladali a przejechal to zdejmowali .
- 409 16
-
2020-04-25 18:17
(7)
Wniosek - nie byl to elektryk skoro az tak smrodzil, bo funkcjonariusze pewnie pachnacy.
- 32 0
-
2020-04-26 22:22
Elektryki to iluzja (2)
Są ekologiczne, ale tylko lokalnie, więc na co to komu...
- 4 0
-
2020-04-27 20:33
No ale właśnie o to chodzi, żeby nie smrodzić lokalnie. (1)
W centrum miasta, gdzie są duże skupiska ludzi a powietrze jest mocno zanieczyszczone spalinami, elektryki są zbawienne.
- 1 1
-
2020-04-29 03:02
wystarczy nie betonowac w nadmiarze
- 0 0
-
2020-04-25 18:24
Są elektryczne radiowozy? (3)
- 3 4
-
2020-04-26 00:50
matołuszek obiecał, że wszystkie takie elektryczne będą (2)
takie made in PiSland
- 13 7
-
2020-04-26 07:36
(1)
Szkoda że przed urodzeniem nie obiecali tobie rozumu,szkoda.
- 7 10
-
2020-04-26 08:41
dokladnie / genau
- 4 1
-
2020-04-25 18:39
99% noszonych masek nie chroni noszących ani mijanych ludzi (7)
daliście sobie nałożyć kagańce, testują Waszą podwładność dla Wielkiego Generała. Włączcie myślenie ludzie.
- 156 23
-
2020-04-25 22:36
No nie kazdy.Ja nie nosze (3)
- 18 1
-
2020-04-26 11:15
Ja też nie noszę. (1)
Jedynie w sklepie i podobnie zaludnionych miejscach. Nie będę się truć. Człowiek fizjologicznie nie jest przystosowany do oddychania CO2. Ile można minut oddychać swoim wydechem? Pomyślcie. Za chwilę wykończy Was inne choróbsko układu oddechowego. Mega się osłabiacie tym truciem. Jedyne przed czym chronią maseczki to przed mandatem. Nie dam się zaszczuć,a Wy róbcie jak chcecie. Śmiać mi się chce jak widzę rodziców z dziećmi w aucie jadący w maseczkach. Przecież skoro w domu razem przebywają to na jakiego dziada im maseczki w samochodzie? Brak wiedzy, strach, podporządkowanie, robienie z ludzi matołow...nie koronawirus nas wykończy...lecz ta głupota i zaszczucie
- 30 2
-
2020-04-28 18:51
Lamentowanie i histeryzowanie na temat zasłaniania twarzy (nie ma obowiązku noszenia masek) jest jakoś strasznie modne. ;) Nie dbamy o zdrowie w dziesiątkach codziennych sytuacji. Świadomie przebiegamy na czerwonym, jemy fast foody, ale na nakaz zasłaniania twarzy znajdziemy dziesiątki wymówek zdrowotnych (najczęściej pseudo powodów) i będziemy do upadłego krzyczeć, że to takie bardzo szkodliwe. A robimy to nie z troski o zdrowie tylko dlatego, że nam niewygodnie, że to dla nas uciążliwe, że nam się nie chce, że jesteśmy leniwi, wygodniccy albo bardzo często aroganccy i dbający tylko o własne wygody.
- 0 0
-
2020-04-26 08:42
jako pulkownik GROm bede cie monitorowal
- 0 4
-
2020-04-25 22:00
Niestety (2)
Włącznik się zapodział
- 16 1
-
2020-04-26 08:47
Wyłącz TVPiS (1)
- 5 5
-
2020-04-27 12:08
Mała POprawka
Wyłącz wszystkie TV z BBC włącznie.
- 1 0
-
2020-04-25 18:26
(6)
no i dobrze,że tak robią. Widać,że ludzie włączyli myślenie. Psami nie jesteśmy abyśmy nosili kagańce na twarzy.
- 145 22
-
2020-04-26 01:31
jak trafisz pod respirator to sobie przypomnisz (1)
- 8 38
-
2020-04-27 12:06
Wyłącz TV
Masz taką szansę tam trafić jak w zeszłym roku. Nikt nie umiera od koronawirusa tylko na choroby współistniejące. Mam nadzieję że wiesz ile ludzi rocznie w Polsce umiera? Jeżeli nie to podaje oficjalne dane za 2018 rok - 414 tysięcy.
- 1 0
-
2020-04-26 07:39
Raczej włączyli głupotę,ale o tym to się niektórzy przekonają w póżniejszym terminie,kolejny dowód na to że to społeczeństwo w pewnej swej częsci pozbawione jest wyobrażni.Jest głupsze od psa.
- 9 25
-
2020-04-25 21:39
Mówisz o myśleniu, ale chyba nigdy nie uda Ci się tego zrealizować. Potrafisz jedynie klepać, co ślina na język przyniesie - zresztą jak wielu tutaj.
- 7 23
-
2020-04-25 20:23
Chyba wyłączyli to myślenie a dla tego że nie jesteśmy psami to możemy się w sposób mądry chronić a nie pisać głupoty i się
- 8 60
-
2020-04-25 18:41
Bez masek byliby rozpoznawalni
Na listach gonczych
- 25 0
-
2020-04-25 18:45
I dla tego maseczki będą obowiązywały do przyszłego roku i nic nie pomoże ! (10)
skoro ludzie nie chcą się do tego stosować to przez takich to potrwa o wiele dłużej nie wiem czy to lepiej ? bo na tym ucierpią wszyscy !
- 24 120
-
2020-04-27 07:45
Za komuny też tak mówili. Już by było dobrze, gdyby nie kułacy i agenci wroga.
- 1 0
-
2020-04-25 20:03
(4)
Właśnie odwrotnie. Przez te szmaty szczyt epidemii wydłuża się w czasie.
- 71 8
-
2020-04-25 20:51
Co nie? (3)
Lepiej zrobić big bang i zalać szpitale dziesiątkami tysięcy pacjentów
- 13 46
-
2020-04-25 20:59
(2)
Juz chyba tylko ty w to wierzysz...
- 53 8
-
2020-04-27 04:58
Przecież typie masz przykłady z Włoch, Hiszpanii, USA... Tam masz takich geniuszy jak ty którzy "włączyli myślenie"...
- 2 1
-
2020-04-26 22:43
No lepiej nie testować naszej opieki zdrowotnej w ten sposób, a przecież są też inni chorzy, ludzie z wypadków, zdarzenia nagłe. Co w sytuacji gdy pojawi się nawał z nasilonymi objawami COVID-19? Obecnie personel jest przeciążony, a co dopiero gdyby miał nastąpić taki nawał. Wolałbym nie testować drogi Włoch, Hiszpanii czy Francji.
- 1 3
-
2020-04-26 07:17
zastraszyli Cię (1)
włączasz WP, a tam 280 osób zarażonych na mapce w pomorskim , a to jawne oszustwo, bo jest już kilkadziesiąt osób wyleczonych. Z tych pozostałych, 90% jest w domu ze zwykłym przeziębieniem, w szpitalu 9%, a 1% na OIOMie. Kiedyś była mapka powiatów na gov.pl - zastąpili ją województwami, żeby Was straszyć że wirus jest wszędzie. Trzy osoby zmarły i do końca ch@#$.... wie na co, bo chyba nie wierzycie w porządek w służbie zdrowia i rzetelne informacje.
- 26 9
-
2020-04-26 22:25
Dokładnie
Nagle nikt nie umiera na inne choroby, tylko na koronawirusa...
- 7 0
-
2020-04-26 01:10
Błąd logiczny - gdyby nikt nie stosował maseczek
to dużo wcześniej sytuacja by się wyklarowała.
Tylko populacja by się trochę bardziej/szybciej zmniejszyła.- 19 1
-
2020-04-25 18:58
Na pewno niewolnicy tacy jak ty
- 68 13
-
2020-04-26 21:12
i bradzo dobrze, też odpoczywałem na ławce bez maseczki, podjechał patrol, założyłem, odjechał.. Policja to też ludzie
i na szczęście zgadzają się z większością, że maseczki w niczym nie pomagają
- 9 0
-
2020-04-25 23:16
elektorat PO, u nich to norma, zawsze byli na bakier z instynktem samozachowawczym (4)
- 15 21
-
2020-04-25 23:52
Wyborcy PiS za to instynkt mają idealny - zarżnąć biznes, żeby dostać socjal. (3)
- 29 10
-
2020-04-26 10:15
(1)
tylko gdy zarżną biznes to kto i z czego im da ten socjal.wytłumacz to jełopom
- 4 1
-
2020-04-26 21:10
Jak to kto? Ich Naczelnik im da!
A z czego? W razie potrzeby się dodrukuje i tyle. Skoro karty do głosowania można drukować bez podstawy prawnej i określonego rozporządzeniem wzoru, to dlaczego miałoby się nie móc dodrukować nieco kasiorki bez pokrycia dla "suwerena" ?
- 4 0
-
2020-04-26 20:13
Jak możesz prowadzić biznes, jeżeli boisz się koperty?
Grodzki.
- 2 2
-
2020-04-26 13:05
Noo i dobrze
- 1 1
-
2020-04-26 05:44
W lesie można zdjąć maskę (1)
Tylko jak wytłumaczyć policjantom, że jestem w lesie, a nie w parku.
- 6 0
-
2020-04-26 08:23
Ale Polska właśnie
To taki las :)
- 5 0
-
2020-04-26 07:51
karac lepic mandaty cwaniakom
- 4 11
-
2020-04-26 02:00
I bardzo dobrze (1)
Jak mijasz fotoradar to też zwalniasz , a potem przyspieszasz i ok
- 17 8
-
2020-04-26 07:45
Typowo polskie zaprzaństwo i warcholstwo i jeszcze się tym chwali,choć z jednej strony to dobrze,selekcja naturalna pozbawi społeczeństwo tak myślących osobników.
- 8 8
-
2020-04-25 18:20
To jest proste (1)
Jeść i pić można tylko w domu, w pracy, w aucie lub w lesie. No chyba że przez rurkę.
- 27 15
-
2020-04-28 23:22
A co z pracą?
Ale jeśli pracuje w handlu i jestem sama na zmianie, a muszę coś zjeść? Ale nie mogę zrobić przerwy bo nikt mnie nie zastąpi,to nie mogę zdjąć maseczki aby zjesc/napić się wody?
- 0 0
-
2020-04-25 18:18
"(...)które nie obejmują możliwości zdjęcia maseczki w celu spożywania żywności. " (6)
Czyli co? Jak kupie w Biedronce drożdżowke i napój to nie moge zjeść i wypić pod sklepem? To chore!
- 61 17
-
2020-04-28 23:18
ja zdejmuje wtedy kiedy MI jest to niezbędne,wcinam drożdżówke,zapalam papieroska i łykam powietrze bo padam!. a widziałam trzech policjantow w parku koło amfiteatru sopot którzy robili sobie odpoczynek:bez masek,z papieroskiem we trzech w "kupie",przecież to też ludzie !!
- 0 0
-
2020-04-25 18:49
Ale zjesz se w domu i co to komu szkodzi ? (1)
- 5 10
-
2020-04-26 19:28
Nie!
Głodna mogę być zawsze, jeść będę wtedy, kiedy będę potrzebować, na dworze także. Głupie to jak godziny dla seniorów, podczas których zahukani sprzedawcy ograniczają dostęp do lokali.
- 1 0
-
2020-04-26 15:20
Dobre.
Najlepiej drożdżówkę popić piwem.
- 0 0
-
2020-04-25 19:43
Możesz
Możesz zjeść nie zdejmując maseczki, masz więc dwie możliwości:
1). masz magiczno-maseczkowe umiejętności jedzenia przez maseczkę,
2). masz specjalną maseczkę, która bez zdejmowania pozwala na jedzenie.
Pewnie są też inne możliwości...- 1 0
-
2020-04-25 18:25
Dobrze ze mozna zdjac zeby poodychac ;)
- 10 0
-
2020-04-25 18:18
Budkovi byznesmeny (3)
Andrzeje, którzy co roku minimalnym kosztem chcą zarobić na cały rok nicnierobienia.
- 33 73
-
2020-04-28 23:12
BRAWO!!!!!!!!!!! logika u ciebie duża
- 0 0
-
2020-04-27 04:18
Kolejny dzban
Krytykujesz przedsiębiorców, którzy pompują kasę do budżetu państwa.
A Ty czym się w życiu zajmujesz? ,,Szlachta nie pracuje" i wypłata z 500+ ?- 3 2
-
2020-04-26 09:38
Co Ty wiesz?
Gó...no wiesz o biznesie sezonowym.Prowadze taki biznes i pracije caly rok sezon jest dla mnie dodatkowym kopem finansowym ale też musze zasuwać po 18godzin.Takie komentarze piszą kocmoluchy co życia nie znają i myślą ze pracujemy 3 miesiące a pozniej lezymy w złocie i sie taplamu w bogactwie nic nie robiąc.A jak Ty pracujesz ile godzin dziennie ilu ludziom dajesz prace bo ja w sezonie 30 osobom po sezonie piętnastu.Słucham odpowiedzi.....?
- 8 3
-
2020-04-25 18:12
Konstytucja RP (6)
Art. 31. 1. Wolność człowieka podlega ochronie prawnej.
2. Każdy jest obowiązany szanować wolności i prawa innych. Nikogo nie wolno zmuszać do czynienia tego, czego prawo mu nie nakazuje.
3. Ograniczenia w zakresie korzystania z konstytucyjnych wolności i praw mogą być ustanawiane tylko w ustawie i tylko wtedy, gdy są konieczne w demokratycznym państwie dla jego bezpieczeństwa lub porządku publicznego, bądź dla ochrony środowiska, zdrowia i moralności publicznej, albo wolności i praw innych osób. Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw.- 68 17
-
2020-04-28 23:09
mycha
no slusznie! tylko ,że ART.31.1 ,punkt 2 kończy się "czego prawo mu nie nakazuje" a nam teraz niestety nakazuje i zakazuje wiec inne pkt i slowa poszły na ten czas w zapomnienie
- 0 0
-
2020-04-25 18:55
Sam sobie odpowiedziałeś (4)
3. ... zdrowia ...
- 8 13
-
2020-04-25 19:51
odpowiedzial na pytanie tytulowe (3)
a tobie wyjasnie, bo nie czytasz uwaznie, ustanawiane w ustawie nie w rozporzadzeniu
ps. nawet owo rozporzadzenie dopuszcza brak maseczki w zwiazku ze stanem zdrowia, wiec np ktos musi zjesc by nie zaslabnac itp- 14 2
-
2020-04-25 20:22
A może odpowiedziała (2)
Ponadto:
3...... Ograniczenia te nie mogą naruszać istoty wolności i praw.- 8 0
-
2020-04-25 21:11
I nie naruszają (1)
Tak samo nakaz noszenia majtek wynika z "ochrony moralności publicznej". I nie ma tu wyjątków, np.: z potrzeb naturalnych typu oddawanie moczu. Musisz to robić w miejscu nie publicznym. Tak samo nakaz noszenia maseczek wynika z "ochrony zdrowia publicznego" i nie ma tu odstępstw.
- 8 12
-
2020-04-25 21:44
majtek tez nie nosze a ty wypisujesz kocopoły
- 11 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.