• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy turystyczny autobus uciekł przed kontrolą?

MJ
22 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Awaria ogumienia czy mimo wszystko ucieczka przed kontrolą? Awaria ogumienia czy mimo wszystko ucieczka przed kontrolą?

Kilka dni temu informowaliśmy o kuriozalnym wypadku z udziałem Szwedki, która wypadła z turystycznego meleksa. Tym razem bohaterem afery - rozpętanej przez konkurencyjną firmę świadczącą przewozy meleksami - został dwupokładowy autobus turystyczny. Pojazd miał zostać skontrolowany przez Inspekcję Transportu Drogowego. Nie został, bo... uciekł?



Jak oceniasz stan taboru przewożącego turystów?

- Autobus od momentu rozpoczęcia działalności wzbudzał sporo podejrzeń. Zauważyliśmy pękniętą szybę, maskę zamkniętą na kłódkę czy bardzo ostre kątowniki. Byliśmy również świadkami, jak jeden z kierowców zarysował bok zaparkowanego auta. Jest wiele niedociągnięć, dlatego postanowiliśmy poinformować odpowiednie organy - tłumaczy Łukasz Liszewski, współwłaściciel konkurencyjnej firmy Electricity Tour.

- Zgłosiliśmy sprawę do ITD z obawy o naszą działalność przewozu osób meleksami. Po ostatnim wypadku z udziałem Szwedki, wzmożono kontrolę meleksów. Nie chcemy stracić zezwolenia przez uchybienia konkurencji - wyjaśnia Liszewski.

Czytaj także: Szwedka wypadła z turystycznego meleksa

W poniedziałek Główny Inspektorat Transportu Drogowego otrzymał zawiadomienie od właścicieli Electricity Tour o możliwych zaniedbaniach stanu technicznego autobusu przewożącego turystów. Dzień później, około południa, patrol ITD pojawił się na Targu Węglowym zobacz na mapie Gdańska. Do kontroli jednak nie doszło, autobus nie przyjechał na miejsce.

W miejscu postoju funkcjonariuszy ITD pojawił się natomiast jeden z kierowców konkurencyjnej firmy, który wskazał lokalizację - widzianego kilka chwil wcześniej - poszukiwanego autobusu marki Man. Okazało się, że pojazd zakończył pracę i udał się do bazy. Powód? Według zapewnień właściciela - nastąpiła nagła awaria ogumienia.

Czytaj także: Meleksowa wojna w Gdańsku

- Konkurencja jest najzwyczajniej zazdrosna. Autobus turystyczny to jest nowość w Trójmieście. Każdy z nas wyjeżdżając swoim autem na drogę nie obawia się kontroli policji. Ja również się nie obawiam. Nie mam nic do ukrycia i bez problemu autobus może zostać poddany kontroli - zapewnia Leszek Nowak, właściciel firmy City Tour.

Przy posesji - na której garażowany jest autobus - zjawił się patrol ITD. Funkcjonariusze nie mogli jednak sprawdzić stanu technicznego pojazdu, gdyż ten znajdował się na terenie prywatnym. Zapowiedzieli jednak, że czerwony autobus turystyczny nie uniknie kontroli.
MJ

Opinie (137) 2 zablokowane

  • Rodacy dopóki nie zajarzycie że gramy w jednej drużynie (1)

    nic się nie zmieni

    • 6 0

    • ja gram przeciwko kombinatorom, pożyczającym koła od kolegi na przeglądy auta...

      i cwaniaczkom nie dbającym o pracownika, stan techniczny pojazdów tylko o kasę.

      • 4 2

  • ta nagła awaria ogumienia to znaczy, że oponie zrobiło się łyso i uciekła ciągnąc za sobą autobus i kierowcę. Na hamulcu

    postojowym, który jeż najwyraźniej niedomaga (też bym go sprawdził)...

    • 8 0

  • Dlaczego przedsiebiorca kupuje auta z takimi samymi kołami? - kupuje na firmę JEDEN zestaw opon

    - do przeglądów, na nich nie jeździ się! montuje go na przeglądy. Tak samo z innym wyposażeniem itp.

    polak, katolik, kombinator, uczciwy....

    • 7 1

  • nie: autobus turystyczny (2)

    Tylko raczej: autobus city-tour, sightseeing....
    Przez zla nazwe trudno zrozumiec redaktorski wywod....;)

    • 4 1

    • Byłam dziś w szczy tałer na faceliftingu potem w waterfront na herba massage następnie pojechałam

      in my friends na shoppigg do riviera. w weekend going na airbul redbul air race strong. aha pracuję w olivja gacie. w august 03 going tu de airport lecę na allincliusif do mayorka.

      • 2 3

    • adolf chyba zabrał się nie za tych, co trzeba :(

      teraz są skutki

      • 3 0

  • A gdzie takie niebezpieczne drzewo stoi!

    • 1 0

  • w 2010 rzucali brzozą(rekord 300m), w 2014 rzucają BUKIEM(rekord 10km!), więc wszysstko możliwe

    uważaj, honda nie śpi, może wjedzie ci do sypialni...

    Patrz na swój drzewostan , czy aby nie lewituje
    Leśniczy

    • 5 0

  • historia pojazdu (10)

    https://bezpiecznyautobus.gov.pl/bezpieczny-autobus-web/raport.xhtml?hash=587548392

    ''Badanie techniczne: brak informacji o ważnym badaniu technicznym ''

    • 4 1

    • podaj nr rej bo sesja wygasła (4)

      • 0 1

      • historia pojazdu (3)

        GD784GY (jak widać na zdjęciu)

        • 1 0

        • dzięki, nie przygladałam się

          • 2 0

        • (1)

          MAN, SD 202

          AUTOBUS, MIĘDZYMIASTOWY
          Ważne informacje
          Badanie techniczne:

          brak informacji
          o ważnym badaniu technicznym
          Status rejestracji:

          zarejestrowany
          Polisa OC:

          aktualna
          Szczegółowe informacje
          Dane podstawowe

          Rok produkcji: 1990

          VIN: WMA5920349B007581

          Polisa OC: aktualna

          Województwo, w którym pojazd zarejestrowano: POMORSKIE

          Badanie techniczne: brak informacji o ważnym badaniu technicznym

          Status rejestracji: zarejestrowany
          Dane techniczne

          Liczba miejsc ogółem: 97

          Liczba miejsc siedzących: 80

          Liczba miejsc stojących: 17

          Masa własna pojazdu: 10930 kg

          Dopuszczalna masa całkowita: 17500 kg

          Liczba osi: 2
          Dokumenty

          Data wydania aktualnego dowodu rejestracyjnego: 29.01.2014

          • 1 1

          • jaka jest data pierwszej rejestracji pojazdu?

            • 0 2

    • https://www.historiapojazdu.gov.pl/historia-pojazdu-web/index.xhtml (4)

      trzeba mieć nr rej, VIN, i datę pierwszej rejestracji. podaje dokładną datę badania.

      • 0 1

      • sprawdzałam swoje auto i się zgadza

        • 1 0

      • nie trzeba miec (2)

        nie myl ewidencji aut osobowych :)

        GD784GY

        MAN, SD 202

        Rok produkcji: 1990

        VIN: WMA5920349B007581

        • 0 0

        • ale lepiej dane pokazuje niż ten z autobusami (1)

          dlatego dobrze byłoby mieć datę pierwszej rejestracji

          • 0 1

          • ja tam nie

            widze takiej potrzeby ;)

            • 1 0

  • A czy ktoś może podać info jak mozna się tym pietrusem przejechać i na jakiej trasie on kursuje? (2)

    Bo widziałem go już kilka razy na Grunwaldzkiej a nigdzie nie ma informacji jak skorzystać z przejazdu

    • 5 0

    • jak nie chcesz zginąc to zapomnij

      na stojąco da się sięgnąć do trakcji tramwajowej i trolejbusowej. Nie polecam!

      • 3 3

    • trasa

      Startuje spod katowni na Targu Węglowym.

      • 1 0

  • Co to jest "autobus dwupiętrowy"?

    To autobus bez parteru?
    Czy może z poddaszem?
    Wiem że są autobusy dwupokładowe - np w Londynie.
    Samoloty dwupokładowe - A380 czy B747.
    A tu - w Gdańsku - autobus dwupiętrowy?
    Kurdemol!

    • 2 3

  • (4)

    Dla mnie właściciel meleksów zszedł poniżej poziomu. Nie dość że podp*** to jeszcze się tym chwali i dorabia do tego ideologię. Zachowanie wyjątkowo żenujace, krótkowzroczne, i w moim mniemaniu wymagające ostrego potępienia, choćby za psucie atmosfery na rynku. W tej branży która ma swoje niepisane zasady, (o których się nie mówi, ale kto je przestrzega ten się rozwija) konkurencja jest przydatna, bradzo przydatna, a właściciel nawet nie wie jak bardzo z ekonomicznego punktu widzenia strzelił sobie w stopę - dobrze ustawiona konkurencja pomoże ogarnąć zlecenia i ściąć koszty, zamiast szkodzić i tworzyć dodatkowe koszta. Tak samo zaczynała moja konkurencja, bo dochodziło nawet do tego że jeden drugiemu nasyłał kontrolę które z racji czasochłonności blokowały auta na mieście, pojawiały sie falowe spóźnienia, klienci się zaczynali skarżyć do zleceniodawcy, i co w dalszej perspektywie wróżyło kłopoty, aż w końcu zadzwoniłem do gościa, ugadałem się na spotkanie i wytłumaczyłem mu że się sami wykrwawimy w tej walce poświecając czas, środki i nerwy, zamast zdobywać klienta (bo klienci są powtarzalni, a najlepszą reklamą jest poczta pantoflowa) i skupić się żeby wozić coraz więcej. Wypiliśmy flaszkę, ugadaliśmy się nt. współpracy i okazało się że teraz zarabiamy i oszczędzamy więcej niż wcześniej. Jak nie moge ogarnąć, to dzwonię i zabiera mój konkurent który akurat móże ma bliżej i vice versa, ważne żeby klient pojechał z nami, polecił nas, a nie szukał alternatyw bo to jest klient stracony na zawsze. To samo z oszczędnościami paliwa - dostaje z rozdzielnika klienta na gdynie i gdańsk, i on ma to samo, to dzwonię i mówię, chodź podmiankę jednego zrobimy i dwa kursy w tą samą stronę skasowane na jednym paliwie, a klientowi i tak zwisa czy dostawa podjedzie zielonym czy żółtym wozem - biznes, odpukać, od tamtej pory kwitnie a liczba klientów rośnie. Tylko trzeba wykorzystać konkurencję do budowania, a nie się wyniszczać nawzajem - to się zawsze źle skończy, bo pamętajmy że jak zniszczymy jednego, pojawi się w jego miejsce dwóch. A jak mawiał Pawlak, z Samych Swoich - "po co szukać nowego wroga, jak stary pod nosem, ee? "

    • 16 3

    • mafia meleksowa :P (3)

      branży która ma swoje niepisane zasady, (o których się nie mówi, ale kto je przestrzega ten się rozwija)
      np znajomy diagnosta, te same opony na badaniach? co jeszcze, takie samo traktowanie kierowców (czytaj zbijanie kosztów) żeby nie opłacało się przejść do konkurencji bo tam też g. zarobi?

      • 2 0

      • (2)

        z tymi oponami to jakaś powtarzana bzdura, gdzies na wiosce usłyszana, bo nie oszukujmy się, jak ktoś chce zrobic lewy przegląd to nawet samochodem nie jedzie tylko z samym dowodem i załącznikiem w kopercie idzie. Jesli chodzi o kierowców, to moi zarabiają tyle ile wypracują, bo są na podstawie + % od tego ile wywiozą i widocznie dobrze zarabiają skoro są zadowoleni i nie szukają innej pracy, przymusu przecież też nie ma, zawsze można robic coś innego, iść do ochrony albo mcdonalda, to raz, a dwa że stawek kierowcom nie podniesiesz, bo wiecznie marudzący klient końcowy (czyli również i Ty) zawsze narzeka że transport jest za drogi, a ja mój drogi, musze za Twoją jałmużnę nakarmić i serwisować samochód, nakrmić urzędników, odpalic premię/prowizję kierowcy i chciałbym żeby cos zostało, bo nie na tym interes polega żeby pracować jedynie dla samego zaszczytu posiadania pracy. Nie wiem czy Ty mój drogi, pracujesz w zamian za dojazdy do pracy, ale ja pracuję na swoje (skromne bo skromne) utrzymanie. Jeżeli uważasz że zarabiamy kokosy i leżymy na plaży z drineczkiem - dołącz do nas!

        • 1 0

        • uderz w stół, a nożyce się odezwą.... (1)

          tyniewinny, wszyscy tylko nie ty. kierowcy na etacie z pensja pow średniej, nowy, sprawny tabor.... jasne :-)

          • 0 0

          • hahaha, nie powyżej średniej, ale jak się spręża a nie śpi na magazynach, to średnią wyłapuje, auta w wynajmie długoterminowym, na gwarancji, praktycznie nowe, bo tego wymaga zleceniodawca, a Tobie żal d*pę ściska że się do mnie nie załapałeś, bo prawko zdajesz 16 raz? :D :D :D

            • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane