• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy uda się rozbudować most wantowy o pomost dla pieszych i rowerzystów?

Maciej Naskręt
11 kwietnia 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego. Most wantowy nad Martwą Wisłą w Gdańsku być może zostanie przystosowany do ruchu pieszego i rowerowego.

Urzędnicy będą analizować możliwość przystosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą do ruchu pieszego i rowerowego. Chodzi m.in. o dobudowanie lekkiego pomostu, który zapewni przejście i przejazd rowerzystom. Analiza będzie też obejmowała ewentualne wstępne koszty realizacji przedsięwzięcia, a jej treść poznamy w ciągu miesiąca.



Czy miasto powinno rozwiązać problem ruchu pieszego i rowerowego przez Martwą Wisłę?

Radni Gdańska z komisji zrównoważonego rozwoju złożyli w połowie marca wniosek o rozpatrzenie dostosowania mostu wantowego nad Martwą Wisłą zobacz na mapie Gdańska do ruchu pieszego i rowerowego. Po moście wybudowanym na początku minionej dekady mogą poruszać się od początku wyłącznie samochody.

- W odpowiedzi na wniosek komisji zastępca prezydenta Andrzej Bojanowski poinformował nas, że zostanie przeprowadzona przez DRMG analiza dostosowania mostu wantowego do ruchu rowerowego i pieszego - mówi Adam Nieroda, radny PO, przewodniczący komisji zrównoważonego rozwoju.

Radni złożyli wniosek po otrzymaniu informacji, że nie ma możliwości przebudowy starego mostu kolejowego między Rudnikami a Przeróbką zobacz na mapie Gdańska. Przypomnijmy, że m.in. mieszkańcy oczekują swobodnego przejścia nad Martwą Wisłą. Niedawno upadł pomysł adaptacji na kładkę pieszo-rowerową istniejącego mostu kolejowego, który docelowo przez kolejarzy został przeznaczony do rozbiórki. Pomysł nie miał szans na realizację głównie z powodu opinii kolejarzy, którzy przekonywali, że obiekt jest w fatalnym stanie technicznym.

- Ewentualne przystosowanie mostu wantowego to w tej sytuacji jedyne rozsądne rozwiązanie. Niestety, kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda.

Trzeba jednak zaznaczyć, że cały czas jest możliwość dotarcia przez pieszych na Stogi i Przeróbkę przez Most Siennicki. Niestety wymaga to dużego nadłożenia drogi.

- Spóźniliśmy się z ratowaniem zabytkowego mostu kolejowego. Jest jednak światełko w tunelu i w tym kierunku zdecydowanie trzeba iść. Gdy niebawem zabraknie mostu kolejowego, wydostanie się z Przeróbki i kolejnych dzielnic innym sposobem niż autem będzie niemożliwe - ostrzega Łukasz Hamadyk, radny PiS, członek komisji zrównoważonego rozwoju.

Analiza może być gotowa w maju.

- To jest świeża sprawa, niedawno skierowana do nas przez zastępcę prezydenta. W pierwszej kolejności, korzystając z własnych zasobów, sprawdzimy, czy poszerzenie funkcji mostu jest w ogóle możliwe. Jeśli tak, przygotujemy obszerną analizę w ciągu miesiąca - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Jakie rozwiązania budowlane wchodzą w grę? M.in. możliwy może być montaż lekkiej konstrukcji pomostu, który jest podwieszany do krawędzi mostu. Inny pomysł? Można zbudować schody na most od strony Przeróbki i zlikwidować zakaz ruchu pieszych po jego przęśle. A co z rowerzystami? Jazda powinna być tam umożliwiona po jezdni z uwagi na ograniczenie prędkości do 50 km/h.

Jeśli pomysł z przystosowaniem mostu wantowego do ruchu pieszych i rowerów się nie powiedzie, niewykluczone, że kolejnym pomysłem będzie utworzenie linii autobusowej, która ułatwi transport pieszych i rowerzystów przez most wantowy oraz jednocześnie tunelem pod Martwą Wisłą.

Miejsca

Opinie (188)

  • znowu ustępować pedało-terrorystom??? (9)

    • 52 112

    • piesi to też terroryści? (2)

      • 15 2

      • (1)

        oczywiście. chodniki zajmują cenne miejsce, na którym możnaby parkować oraz zbudować dodatkowe jezdnie czy pasy ruchu

        • 23 1

        • dałem plusa za ironię, żeby nie było wątpliwości

          • 1 1

    • ... (3)

      delikatnie stwierdzę że powyższy post napisał jakiś idiota, który zakompleksioną d*pe do pracy wozi samochodem ( nie obrażając innych kierowców).

      • 26 22

      • taki sam jak ten piętro wyżej

        • 2 1

      • Kompleksy? Haha.

        Rowerzyści są zakompleksieni. Bo zawsze wszystko porównują do Zachodu. I wszystko co jest z Nim niezgodne, musi być automatycznie głupie, niecywilizowane, zacofane. To gorzej niż kompleksy. To lizusostwo.

        Normalny człowiek, kopiuje tylko to co dobre.

        • 2 7

      • Sorry Batory ale jak bez kompleksów wozicie swoje cztery litery do pracy pedałując, to się myjcie przed przystąpieniem do pracy. Smród spoconego ciała powoduje, że pozostała część współpracowników odczuwa dyskomfort przez osiem godzin dziennie, 5 dni w tygodniu.

        • 10 6

    • w czym ustepowac? trasy dla aut przeciez nie znikna.

      • 1 1

    • o stary, widzę dobrze porobiło

      mama wie że ćpiesz?

      • 2 1

  • Szans na budowę kładki nie bedzie.... (10)

    ale coś mi podpowiada, że nagle pojawi się super pomysł wykorzystania tych pustych busików co to je ktoś bez analizy potrzeb zakupił za nasze podatki i bilety.... i teraz okaże się, że to kolejny super pomysł imć pana Lisickiego....autobusy bedą jeździć w innym miejscu, dalej z nich nikt nie będzie korzystał....ale teraz nikt juz tego nie bedzie oglądał.....

    jak ktoś chodzi pieszo w tym miejscu to najczęściej nie ma na bilet....a jak jedzie rowerem to nie po top by go autobusem wozić...

    • 77 8

    • i jeszcze jedna uwaga.... (3)

      po co budować kładkę...zlikwidować te barierki oddzielające pasy ruchu....zrobić tylko trzy pasy na moście obok normalny chodnik i droge rowerową....na zachodzie zamiast rozbudowywać drogi zmienia się kierunki jazdy....rano auta jadą w jednym kierunku np. 2 pasami, wieczorem jeden pas zmienia kierunek i pojazdy mogą poruszać się w przeciwną stronę... nawet przepisy są od wielu lat które to umożliwiają....

      • 27 8

      • tylko, że (2)

        tam się nie da puszczać ruchu w zależności od godziny, bo ten most jest częścią drogi tranzytowej do portu oraz do budowanego tunelu...

        • 18 4

        • a w USA autostrady są takie ...można ,.... mozna.... (1)

          • 5 7

          • budżet USA nie ma środków na utrzymanie istniejącej, przewymiarowanej infrastruktury drogowej

            • 1 0

    • pisz za siebie głąbie (5)

      • 3 32

      • Po jakości wypowiedzi od razu widać, ze odezwał się obcisłogaci (3)

        Żal du...ę ściska. Jestem przeciwny budowaniu buractwu nowych ścieżek rowerowych, kładek, śluz i innych dziwactw.
        Najpierw niech zaczną płacić OC jak inni użytkownicy dróg, wtedy będą partnerami, a nie grupą rozwydrzonych krzykaczy.

        • 10 13

        • to Ty zapłać OC, zanim przejdziesz przez jezdnię czy w ogóle wyjdziesz na chodnik

          przecież możesz komuś urwać lusterko, wpaść na wychodzącą zza rogu niewidomą babcię lub jeszcze coś.

          • 5 1

        • Pretensje do ustawodawców!

          Większość rowerzystów chętnie zapłaciłaby OC i miała święty spokój. Niestety nie mamy takiej możliwości... nawet ubezpieczyć się ciężko.

          • 6 5

        • niby pieszy, a brzmi, jakby się benzyny nawąchał

          • 7 5

      • no jestem pod wrażeniem......

        • 12 1

  • No kurcze, przydało by się (10)

    Taka tandetę tylko dla samochodów zrobili.... najwyższy czas to naprawić.

    • 131 35

    • Nie dla samochodów, lecz dla ludzi w samochodach. (1)

      Każdy pragnie być w takim klubie, z wyjątkiem garstki zboczeńców.

      • 8 16

      • znaczy tabletki odstawione?

        pseudo matematyk twierdzący że jest kierowcą?

        • 0 1

    • Podobnie z tunelem. Tylko czy wywiercą dodatkową dziurkę? (2)

      • 33 9

      • (1)

        Dodatkową dziurkę to masz z tyłu i ta powinna ci wystarczyć ;P

        • 20 18

        • Skąd wiesz że ma z tyłu ? Może ma z przodu ?

          • 1 1

    • Czyli powinni zrobić też tandetę dla rowerów??

      • 4 1

    • (3)

      "kilkanaście lat temu, gdy most wantowy powstawał, projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda"

      Co to za idiota? Przecież projektant projektuje to co mu zleci inwestor.
      Tak więc o takich "fanaberiach" nie pomyślał zleceniodawca.

      • 50 5

      • (2)

        Oczywiście, że to słuszna uwaga a tych kilkanaście lat temu decyzje podejmował ten sam szef co i dziś siedzi na stolcu prezydenckim w Gdańsku.
        Dokładnie tak samo wyszło wiosną kiedy się okazało że kilka lat temu lekką ręką nie podjęli decyzji o sporządzeniu planu dla bezkolizyjnego przejazdu przez tory na Oruni, podczas przebudowy linii kolejowej Gdańsk- Warszawa.
        Tam też zrobiło się kwiczene prosiąt rzeźnych.

        • 34 4

        • (1)

          A kto zdecydował o wyglądzie Nowej Wałowej, która też nie ma chodników i dróg dla rowerów, przecież to nie było kilkanaście lat temu.

          • 19 1

          • Wciąż ten sam.

            • 14 1

  • Brak myślenia perspektywicznego

    Oto widzimy skutki braku takiego myślenia, jeszcze dodajmy, że super most całkowicie odciął Gdańsk od Wisły. Koszty takich decyzji będą się odbijać jeszcze przez kilka pokoleń.

    • 1 0

  • odpowiadam na pytanie pierwsze

    nie uda sie

    • 0 1

  • Zdecydowanie tak!

    Jest tam taki dość wąski chodniczek odgrodzony barierą od jezdni, z którego kiedyś skorzystałem, ale są też kamery i przy zejściu oczekiwała mnie pani ze straży miejskiej i ukarała mój karygodny czyn - tak wziąć i przejść! - mandatem w wysokości 50 zł. Nie potrafiła mi wyjaśnić, na czym polegało zagrożenie, które spowodowałem. W razie awarii Siennickiego niezmotoryzowani mieszkańcy Stogów staną się Robinsonami Crusoe.

    • 1 0

  • (7)

    A tego co pisze o "blachosmrodach " to chętnie bym spotkał aby spuścić mu wpit.....

    • 14 13

    • Brzydko piszesz. (6)

      Zrównujesz się z rowerzystami. Jesteśmy od nich lepsi. Udowadniaj to kulturalnym zachowaniem. Czymś czego oni nie znają.

      • 12 7

      • kulturalnym trąbieniem na siebie i innych (3)

        zajeżdżaniem drogi, rozjeżdżaniem pieszych na pasach. Kultura, nie ma co

        • 6 2

        • Świetnie. (1)

          A więc każdy kto całe życie używał noża wyłącznie legalnie i moralnie, odpowiada za wszystkie zadźgania. Czy kolejarz musi odpowiadać za przejechanie wszystkich samobójców i lekkomyślnych pieszych? "Kierowca - zawsze winny rozjechania." To stereotyp, a stereotypy kłamią.

          Phi.

          • 1 4

          • raczej statystyka

            • 2 0

        • wypisz wymaluj, rowerzysta

          • 2 3

      • (1)

        hehe, prawa w oczy kole

        • 4 6

        • A lewa głaszcze po brzuszku.

          • 4 3

  • nieroda (6)

    oj panie nieroda co to znaczy: "projektantów nie interesowały takie fanaberie jak ruch rowerowo-pieszy - twierdzi Nieroda " Projektanci robia projekty pod konretne zamowienie ani SA PANAMI SWIATA moze trzeba sie przyznac do bledu ???

    • 22 5

    • z tego co wiem (5)

      To przy projektowaniu tego mostu projektant rozwazal "takie fanaberie" jak szerokosc mostu uwzgledniajaca pieszych i rowerzystow ale bylo to za drogie i niepotrzebne DLA DECYDENTOW...

      • 16 1

      • (2)

        Czytasz, ale nie rozumisz. Ptojektant ma wytyczne od inwestora: jaka szer, ile pasów itp.

        • 5 1

        • raczej nie zrozumieją (1)

          dla obcisłogaciastych projektant jest winny bo źle, wg nich, most zaprojektował.
          Dla tych co im gumka mózg ściska:
          Jeśli chcielibyście by projektant zaprojektował wam dom jednorodzinny, a ten puściłby wodze fantazji i nakreślił fabrykę, to byście to wybudowali, dlatego, że projektant tak zaprojektował?

          • 2 4

          • to chyba Ty puszczasz wodze fantazji. Przy kosztach tego mostu - zrobienie nieco szerszych skrzynek byłoby, jak dołożenie dwóch okien w domu.

            • 0 0

      • z tego, co wiem

        to chyba tak właśnie było. Bo i ile pamiętam, to była dyskusja na ten temat.

        • 5 3

      • Czyli mówiąc krótko, był projektowany wyłącznie pod samochody, bez uwzględniania jakiejkolwiek rezerwy na trakty pieszo-rowerowe.
        Bezsprzecznie, ponieważ temat będzie możliwie trudny, wyczuwam okazję do skoku na kasę. Trudna adaptacja, nietyPOwe rozwiązania, bach i parę baniek się wyda, a że nie z swoich, no to tym łatwiej.

        • 4 5

  • Nie mozna bylo tak od razu? (7)

    Byloby taniej.

    • 76 9

    • a tymczasem trwa remont mostu siennickiego, co tam z rowerami? (3)

      • 9 2

      • jak to co? ścieżki rowerowe doprowadzone od północy do przewężeń (2)

        dotychczas działało, to po co coś zmieniać? Jeszcze by ktoś miał wygodniej

        • 4 1

        • wantowy to tranzyt ciężarowy, siennicki jest na szlaku rowerowym (1)

          o każdej porze jadą rowery do miasta, z miasta, na plażę - i "niedasie" poszerzyć
          to co mówić o kilka razy dłuższym wantowym

          • 2 0

          • mozt wantowy w ogóle jest przykładem wadliwego projektu

            powstawał w ciągu drogi, która wtedy miała być europejskim korytarzem transportowym. Mimo tego nie dostał trzech pasów. Mimo braku trzech pasów - nie zbudowano metrowych chodników, a jedynie półmetrowe "awaryjne".

            • 2 0

    • mozna by było ale poco oszczedzac nie swoją kasę!!To kasa podatnika!!Urzedasy nieponoszą dopowiedzialnosci zadnej

      Unas raz ze postawili lampy na skraju chodnika co spowodowało ze jest o metr mniejszy bo za wąsko przy ulicy by przejść obok niej to jeszcze kazda lampa nie stoi pionowo kazda jest krzywa.Wszystko robi sie byle jak bo nikt za nic nie odpowiada jeszcze nikt z urzedasów i polityków nie był ukarany za niegospodarność czy działanie na szkodę podatników.Pozatym własnie oto chodzi by robic jak najdrozej i jak najdłuzej bo za to mozna kase łapówki przygarnąc !!

      • 1 1

    • no właśnie nie można było...

      bo by było taniej :P a ze swoich nie płacili

      • 2 0

    • jak zawsze - reakcja radzieckiego szachisty...

      • 1 1

  • a po co

    od razu było pomyśleć o zrobić przejście dla ludzi i rowerzystów ?

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane