- 1 Rozporządzenie ws. zakazu wstępu do lasów (35 opinii)
- 2 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (260 opinii)
- 3 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (113 opinii)
- 4 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (109 opinii)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (372 opinie)
- 6 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (743 opinie)
Czy zmiana drogowskazów ułatwi poruszanie się po Trójmieście?
Gdańsk postanowił zmienić drogowskazy umieszczane nad głównymi arteriami. Wymienionych zostanie kilkadziesiąt tablic. Prace pochłoną w sumie 1,2 mln zł.
Zarząd Dróg i Zieleni zaczął dostrzegać potrzebę jego stworzenia już jakiś czas temu. Powstawały nowe inwestycje, a wraz z nimi oznakowanie - wyłącznie dla tych inwestycji.
- Do tego w miarę upływu czasu zmieniały się ministerialne wytyczne dotyczące wyglądu znaków. Należało więc to zmienić, tak żeby wszystkie drogowskazy wyglądały identycznie. Żeby żaden turysta nie miał wątpliwości, jak dojechać w konkretne miejsce, które chce zwiedzić, a kierowca ciężarówki wiedział, że aby dotrzeć z Warszawy do Gdyni, wcale nie musi przejeżdżać przez centrum Gdańska - wyjaśnia Kotłowski.
Dlatego dział inżynierii ruchu ZDiZ stworzył projekt nowego systemu drogowskazowego dla Gdańska. Oznakowanie to pełni w miastach ważną rolę - m.in. zapewnia odpowiednią przepustowość, pozwala też na bezpieczne korzystanie z dróg przez uczestników ruchu.
- Znaki kierunku powinny być bowiem tak dobrane, aby kierowca, który nie zna miasta mógł przejechać przez nie, korzystając tylko z ustawionych znaków i podanych na nich informacji - mówi szef działu Inżynierii Ruchu w ZDiZ, Tomasz Wawrzonek.
W pierwszym etapie - realizowanym obecnie - na nowo oznakowane zostanie Śródmieście Gdańska (skrzyżowania: Zwycięstwa/Błędnik/3 Maja , Błędnik/Podwale Grodzkie/Wały Piastowskie/Rajska , Wały Jagiellońskie/Hucisko/Targ Drzewny ; Okopowa/Armii Krajowej/Podwale Przedmiejskie/Armii Krajowej/Sikorskiego ) i jedno skrzyżowanie we Wrzeszczu (al. Żołnierzy Wyklętych/al. Grunwaldzka ). Drugi etap, który ruszy w październiku, to zmiana oznakowania drogowskazowego na głównym ciągu komunikacyjnym.
- Wdrażany obecnie system to też wytyczone na nowo korytarze tranzytowe przez Gdańsk. Powstało wiele nowych dróg, nadszedł czas na wyprowadzenie (o ile to możliwe) ruchu ciężkich aut oraz ruchu turystycznego z centrum Gdańska - dodaje Tomasz Wawrzonek.
Od teraz więc wyjazd z Gdańska w kierunku Łodzi sugerowany będzie nie Orunią i Traktem Świętego Wojciecha, jak dotychczas, ale trasą W-Z do Obwodnicy Trójmiasta i dalej autostradą A1 lub drogą krajową 91. Z kolei sugerowany przejazd z Gdańska do Gdyni - nie przez Wrzeszcz, jak dotychczas, ale Trasą W-Z i Obwodnicą Trójmiasta. Ponadto oznakowane będą również dojazdy do autostrady A1.
Realizacja pierwszego i drugiego etapu zakończy się pod koniec roku. Prace pochłoną ok. 400 tysięcy złotych. Szacunkowy koszt wykonania całości nowego systemu drogowskazowego dla Gdańska to ok. 1,2 mln zł. Pozostałe prace odbędą się w przyszłym roku.
Miejsca
Opinie (98) 6 zablokowanych
-
2014-10-02 15:49
(1)
Niech ci "spece" ruszą tyłek i oznakują prawidłowo Przeróbkę bo setki aut dzień w dzień błądzą po dzielnicy chcąc dojechać do centrum miasta.
- 27 0
-
2014-10-03 20:12
chyba wystarczy oznakowanie "Przeróbka - nie wjeżdżać" :P
- 0 0
-
2014-10-02 15:22
Te ankiety rozwalają.... (1)
od zwykłych ludzi chcą nagle opinii, kt. mają sobie wyrobić na podstawie tego czegoś zwanego artykułem powyżej...masakra.
- 31 3
-
2014-10-03 20:11
to się nazywa d***kracja, w mikroskali
- 0 0
-
2014-10-03 07:07
Czy wie ktoś może (3)
czy obywatel ma prawo wglądu w kosztorys takiej roboty publicznej? Chętnie bym w to zajrzał, bo 1,2 mln zł to chyba gruuuuba przesada. Drażni mnie już to całe "wykorzystywanie pieniędzy publicznych" w podobny sposób. Ktoś wyliczył, że przy 99 znakach wyjdzie ponad 12 000 zł za tablicę. No paranoja.
- 8 0
-
2014-10-03 16:13
(1)
Niech ktoś napisze ile właściwie było znaków bo te 99 to jest pewnie z d*** zd*py
- 0 0
-
2014-10-03 17:09
Z dokumentacji wychodzącej 43 komplety
tablic + rozbiórka i utylizacja starych + kilka słupów + malowanie niektórych.
- 0 0
-
2014-10-03 13:26
http://www . zdiz.gda.pl/zdizgdansk/chapter_76029.asp?soid=4F1C90C961964D93A7A384D14770861A
(należy usunąć spacje przy kropce)
Dokumenty dotyczące prawdopodobnie tego przetargu.- 0 0
-
2014-10-02 15:06
Trasę WZ nie da się już więcej aut przepchać !! (11)
Niestety przez skrzyżowanie AK- Łostowicka więcej aut nie przejedzie. Już teraz stoi się po kilkanaście minut w korku w godzinach szczytu. Kierowanie tam całego ruchu to lipa.
- 71 10
-
2014-10-02 15:37
bo trudno tam wiadukty postawić.... (8)
a dlaczego nie można postawić wiaduktów nad tym skrzyżowaniem? Czy to aż tak wielki koszt? Przecież UE dała kase na dokończenie W-Z. Nie można było wtedy tego zrobić. Było by po problemie.
- 27 1
-
2014-10-02 15:40
Popieram (4)
W pełni sie z Toba zgadzam , nawet nasypy pod wiadukty sa juz gotowe . Ale kasa na wiadukty stoi w ECS , możemy pomarzyć o tych wiaduktach :((
- 28 2
-
2014-10-02 19:23
Też jestem za wiaduktami, ale: (3)
jak zrobimy tam wiadukty to cały korek skumuluje się na Armii Krajowej tuż przy centrum i wyjdzie na to samo.
- 6 6
-
2014-10-03 16:18
To zróbmy tylko wiadukt w stronę obwodnicy
- 2 0
-
2014-10-02 23:59
Ale jak się by jechało od centrum to jjż by się nie stało nigdzie.
- 3 0
-
2014-10-02 19:53
to przy centrum też wiadukt a najlepiej kilka
- 6 4
-
2014-10-03 08:05
Wiadukt biegnie nad torami... (1)
a nad jezdnią buduje się estakady.
- 1 0
-
2014-10-03 12:26
Witam,
Definicja jest zupełnie inna. No chyba, że twierdzisz, że w Gdyni masz co 200 m zmieniający się obiekt inżynieryjny estakada/wiadukt/estakada/wiadukt/estakada itd...
Pozdrawiam.- 0 0
-
2014-10-03 10:14
I tak 90% aut od strony Gdańska będzie tam dalej stało, bo zdecydowana większość stoi do skrętu na Orunię/Havla. Ale przynajmniej ci, którzy pędzą na obwodnicę przejadą spokojnie.
- 1 1
-
2014-10-03 11:02
Trasę WZ nie da się już więcej aut przepchać !!
Dwa wiadukty dla jadących prosto A.K./Łostowicka, albo nawet jeden na wzór tego przy Galerii Bałtyckiej. Miejsce zarezerwowane jest.
- 3 0
-
2014-10-03 09:49
Wejdź na rower to korek o jedno auto mniejszy ;)
- 0 2
-
2014-10-02 22:39
ja też (1)
Kilkadziesiąt tablic za 1,2 mln. ja też bym chciał dostać taką fuchę.
- 7 0
-
2014-10-03 16:11
A
było stanąć do przetargu- 0 0
-
2014-10-03 15:24
reklamy
Zlikwidujcie lepiej reklamy. Nie dość, że szpecą, to na dodatek wszysystko zasłaniają.
- 4 0
-
2014-10-02 15:09
gps (5)
Większość kierowców prowadzona jest przez nawigacje a nie znaki. Milion w błoto.
- 49 22
-
2014-10-02 15:12
że co?? w jaki świecie żyjesz (4)
Tacy kierowcy prowadzeni są w rowy i na drogi których nie ma
- 12 16
-
2014-10-02 15:24
Powtarzasz bez sensu jakieś mity (2)
z początków nawigacji kiedy to mapy były niepełne.
Jakoś jeżdżę tu i ówdzie z nawigacją - obce miasta, czasem kraje - i nawigacja zawsze prowadziła jak po sznurku. Nie wylądowałem w rzece, nie spadłem z niedokończonego mostu.- 23 3
-
2014-10-03 12:29
(1)
No to chyba jechałeś tylko po autostradach... Ile razy z GPSem próbowałem przejechać przez centrum jakiegoś większego miasta (najlepiej starego) to GPS wariował: przeskakiwał z uliczki na uliczkę w gęstej sieci dróg, gubił zasięg w tunelach, na ślimakach estakadowych prowadził pod prąd itd... Mówię o Pradze/Budapeszcie/Wiedniu między innymi. Podróże odbywałem w latach 2009/2011/2013.
- 0 0
-
2014-10-03 15:23
To lepiej zmień navi te swoją nawigację
- 0 0
-
2014-10-02 21:37
Nawigacja nie zwalnia z myślenia tylko
pomaga trafić bez zbędnej analizy i skupiania się na mapie.
- 4 0
-
2014-10-03 13:30
do ustawiania drogowskazów nie zatrudniać bez podstawówki
- 4 0
-
2014-10-02 16:27
znaki drogowe (3)
Czy może ktoś wie gdzie (pewnie w Wa-wie) zgłosić wniosek nt znaków. Denerwuje mnie to, że w Polsce znaki drogowe (te stojące i stojąca sygnalizacja świetlna) są tak wysoko. W krajach zachodnich znaki są zdecydowanie niżej. Moim zdaniem przez to są lepiej zauważane, a stojąc pod światłami nie trzeba się nachylać do przodu żeby zobaczyć gapiąc się max. w górę zmianę świateł. W/g mnie powinny być montowane zaraz nad światłami dla rowerów. Moim zdaniem to co mamy teraz to jest relikt PRL-u, gdzie 3/4 samochodów to były ciężarowe i do nich dopasowywano wysokość znaków drogowych, a powinny być o pół a nawet metr niżej. Przy okazji by się zaoszczędziło na stojakach metalowych. Każdy znak w Polsce o metr niżej ile to mniej metalu.
- 18 1
-
2014-10-03 00:35
Zatrzymaj sie na linii zatrzymania,to dojrzysz (1)
- 0 3
-
2014-10-03 11:59
nieprawda
co prawda mam teraz vana i rzadko mam takie problemy ale w tych wszystkich niskich samochodach no niestety. Poza tym ludzie przez to nauczyli się stawać jeszcze dużo przed linią zatrzymania i ostatnio mamy taki efekt, że ich nie łapie pętla indukcyjna, bo stoją za daleko.
- 0 0
-
2014-10-02 19:27
racja...
efekt jest taki że połowa kierowców nie patrzy na znaki, później na skrzyżowaniach stoją z głupimi minami nie wiedząc jak się zachować lub jadą na przecinak.
- 3 0
-
2014-10-03 11:10
A może by tak ktoś porządnie oznakował
jednokierunkowy odcinek drogi od 3 Maja do Placu Zebrań biegnący pod Błędnikiem, bo tam mało kto wie, że są dwa pasy (wystarczy linie odmalować) i z odpowiednim wyprzedzeniem postawić znak F-10 informujący, że za chwilę prawy pas poprowadzi do skrętu w prawo w Nową Wałową na wiadukt, a lewy do jazdy prosto. Niektórzy pędza tam a tuż przed skrzyżowaniem niespodzianka - zmień pas. Pełna konspiracja .
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.