• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnicy proponują, drogowcy odpowiadają (cz. 2)

Michał Brancewicz
19 sierpnia 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mniej korków dzięki naszym czytelnikom
Skrzyżowanie al. gen. Józefa Hallera i ul. Kościuszki we Wrzeszczu. Znak zakazu skrętu w lewo jest dla niektórych kierowców za mało widoczny. - Powiesimy go więc na sygnalizatorze świetlnym - obiecują drogowcy. Skrzyżowanie al. gen. Józefa Hallera i ul. Kościuszki we Wrzeszczu. Znak zakazu skrętu w lewo jest dla niektórych kierowców za mało widoczny. - Powiesimy go więc na sygnalizatorze świetlnym - obiecują drogowcy.

W drugiej część naszej batalii o lepszą i bezpieczniejszą organizację ruchu w Gdańsku skupiamy się na kolejnych wskazanych przez czytelników skrzyżowaniach rozsianych po całym mieście.



Równorzędne skrzyżownia:

Zobacz także: czytelnicy radzą jak usprawnić ruch wokół al. Armii Krajowej

Pan Tomasz zaalarmował nas, ponieważ uważa, że na całej długości ul. Długie Ogrody jest fatalna organizacja ruchu na wszystkich skrzyżowaniach.

- Cała ulica to wiele ryzykownych skrzyżowań równorzędnych, na których przydałoby się również wdrożenie jakichś rozwiązań np. domalowanie znaków na asfalcie - sugeruje nasz czytelnik. - Nie wiedzieć czemu większość kierowców poruszających się Długimi Ogrodami jest przekonana, że znajduje się na głównej ulicy i za nic ma ustępowanie pierwszeństwa nadjeżdżającym z prawej strony.

Drogowcy to potwierdzają. - W Gdańsku kierowcy uważają, że szersza droga jest równoznaczna z pierwszeństwem przejazdu - irytuje się Mieczysław Kotłowski, dyrektor ZDiZ-u.

Jednak drogowcy bronią pomysłu z równorzędnymi skrzyżowaniami: - To dobre rozwiązanie, szczególnie w obszarach mieszkaniowych, gdyż uspokaja ruch i poprawia bezpieczeństwo - przekonuje dyrektor ZDiZ. W jaki sposób? - Każdy, kto dojeżdża do skrzyżowania musi zwolnić, bo może mieć kogoś po prawej stronie, komu będzie musiał ustąpić pierwszeństwa.

Takie podejście wydawałoby się racjonalne gdyby kierowcy stosowali się do tych zasad. Nie robią tego jednak, nawet mimo znaków informujących o równorzędnych skrzyżowaniach. - Szybkość kierowców mających wrażenie, że jest na głównej drodze, nie oscyluje w granicach dozwolonych 30 km na godzinę, lecz raczej 60-70 - denerwuje się pan Tomasz. - Efekt? Regularne stłuczki, bywało, że nawet dwie, trzy na jednym tylko skrzyżowaniu, potrącenie rowerzysty i chłopaka na skuterze. Tylko czekać na śmiertelny wypadek z udziałem pieszych.

To jednak nie zraża inżynierów ruchu. Przymierzają się do wprowadzenia podobnych rozwiązań w Dolnym Wrzeszczu, na Osiedlu Mickiewicza i na Osowej.

Brak dobrego oznakowania jest także przyczyną wielu kolizji na skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Kościuszki. - Kierowcy jadący al. Hallera od strony Brzeźna skręcają w lewo w ul. Kościuszki mimo zakazu. Problem w tym, że znak zakazu jest ustawiony sporo przed skrzyżowaniem i łątwo go przeoczyć - informuje pan Łukasz. - Parę dni temu cztery osoby zostały poszkodowane i odwiezione do szpitala. Na tym skrzyżowaniu dochodzi do wielu wypadków, a można by powiesić znak zakazu skrętu w lewo na maszcie od sygnalizacji świetlnej nad skrzyżowaniem - byłby bardziej widoczny

- Oznakowanie jest po obu stronach skrzyżowania w odległości zgodnej z przepisami, czyli do 50 metrów - ripostuje Wiesław Lewandowski z działu inżynierii ruchu ZDiZ. - Jednak skoro to nie skutkuje, bo kierowcom zdarza się zagapić, to przeniesiemy znak zakazu na sygnalizator świetlny na samym skrzyżowaniu.

Także nasi nie zmotoryzowani czytelnicy zwrócili uwagę na niekorzystne dla nich rozwiązania. I tak np. dwuetapowe przejście w miejscu, gdzie od Traktu św. Wojciecha odchodzi ul. Małomiejska prowadzącą na Orunię Górną myli przechodniów, którzy liczą, że uda im się w tym miejscu przejść na drugą stronę jednym ciągiem.

- Światła są niezsynchronizowane i bardzo często bywa tak, że pali się już zielone dla pieszych, gdy tymczasem najeżdżają na nich rozpędzone auta - żali się pani Cristiana. - Mój mąż miał tam wypadek 5 lat temu i od tej pory nic nie zmieniono.

Drogowcy zapewniają jednak, że inaczej nie da się tego rozwiązać. Skrzyżowanie wygląda na skomplikowane, ale faktycznie jest to klasyczna krzyżówka w kształcie "plusa" (+). - Gdyby skrzyżowanie wyglądało klasycznie, to oczywiste byłoby, że zielone światło nie może być jednocześnie dla idących Małomiejską i Traktem - wyjaśnia dyrektor Kotłowski.

Wciąż szukamy sugestii i doraźnych rozwiązań, które usprawnią poruszanie się po Trójmieście. Znasz takie miejsce, wiesz jak zwiększyć jego bezpieczeństwo i polepszyć przepustowość? Napisz do nas

Opinie (172) 8 zablokowanych

  • widzę, że Pan Michal nie znosi krytki (3)

    ROTFL

    • 17 3

    • A co ty myslales?? Przeciez to nadworny propagandzista Urzedu Miejskiego. (1)

      Razem z Sielskim, pisza hymny wynoszace na piedestal wlodarzy...

      • 8 2

      • Pokazywanie niedociągnięć i sugerowanie zmian to włażenie w tyłek urzędnikom? Chyba czegoś nie rozumiem ;-)

        • 1 1

    • zobacz jego twarz

      • 5 0

  • (7)

    Chciałam dodać, ze na Długich Ogrodach -na samym poczatku -znak informujacy, ze jest to droga podporzadkowana umieszczony jest w takim miejscu, ze prawie go nie widać.
    Zaraz za przejsciem dla pieszych-pod drzewem, które go zakrywa.
    proponuje tez odmalowac pasy sciezki rowerowej, bo sa juz kompletnie zatarte.

    • 42 1

    • nie droga podporządkowana a skrzyżowanie dróg równorzędnych (3)

      ja bym w ogóle usunął ten znak, bo jest nie potrzebny-nie ma znaków mówiących inaczej to oznacza jesteś na skrzyżowaniu dróg równorzędnych:))

      • 4 0

      • Zlikwidować znak - a to ciekawe

        Jak usuniesz znak to nie będzie to skrzyżowanie równorzędne tylko z pierwszeństwem przejazdu. Facet pisze głupoty, a inni jeszcze go popierają. Jak wjedziesz na drogę z pierwszeństwem przejazdu, to pierwszeństwo masz tak długo jak długa jest droga, choćby pod sam Szczecin. Chyba, że znaki stanowią inaczej o pierwszeństwie. Brak znaków nie ma tu nic do rzeczy

        • 1 0

      • Nie tak do końca. Pierwsze skrzyżowanie oznaczone jest droga z pierwszeństwem przejazdu. Gdyby zlikwidować na następnym skrzyżowaniu znak mówiący o skrzyżowaniu dróg równorzędnych, byłoby ono dalej z pierwszeństwem przejazdu. Znaku oznaczającego pierwszeństwo przejazdu jest nieliczym znakiem, który nie odwołuje skrzyżowanie, tylko inny znak mówiący o pierwszeństwie przejazdu.

        • 1 2

      • świeta racja, tylko szkoda że kierowcy jezdzący Długimi Ogrodami jakos tego faktu do serca sobie nie biorą....skrzyzowania równorzedne, a zasuwaja jakby byli na drodze pierszeństwa

        • 1 0

    • poprostu patrzec na znaki a nie narzekac i na pamiec jezdzic.

      • 2 0

    • (1)

      co do znaków racja. co do ścieżki rowerowej, to nie nazywajmy nią tego czegoś co tam idzie, raz idzie chodnikiem, raz jezdnią.

      • 4 0

      • to zobacz sciezki rowerowe w innych krajach, one ida wlasnie raz jezdnia raz chodnikiem a gdy jest wasko to ich nie ma, po czym na skrzyzowaniu sie pokazuja.

        • 1 0

  • ZAKAZ ...

    Prace drogowe na ul. NOWATORÓW i zakaz wjazdu na tą ulicę ( nie dotyczy działkowiczów itp) jest łamany zakaz i kierowcy mkną tą ulicą ostatnio policja wystawiała mandaty i bardzo dobrze brawo dla nich.
    Więcej akcji policji .

    • 0 0

  • Przejazd przez wiadukt od strony Jana z Kolna na Błędnik

    Należy odblokować przejazd wiaduktem nad torami z Jana z Kolna na Błędnik.
    Jak trzeba będzie to należy pobudować nowy wiadukt np. ze strażników miejskich - niech chłopy mają zajęcie!
    Odkorkuje to węzeł Kliniczna.

    • 0 0

  • Morena (2)

    Na Morenie nie ma w zasadzie żadnego bezpiecznego skrzyżowania, oprócz może jedynego skrzyżowania z rondem. Skrzyżowania Rakoczego / Piecewska i Rakoczego / Bulońska to są po prostu skrzyżowania śmierci. Dlaczego nie zmienić te skrzyżowania na ronda?

    • 5 0

    • Tygodniowo 1 kolizja na tym skrzyżowaniu

      Jest to najbardziej kolizyjne skrzyżowanie w Trójmieście! Średnio raz w tygodniu dochodzi do kolizji. Dodatkowo jeśli nie jest koszona trawa na pasie rozdzielającym jezdnie w kierunku Słowackiego, jadą od strony ul Kartuskiej nie widzą nadjeżdżających samochodów od strony Potokowej. A może tak strażnicy miejscy wlepiali by mandaty Zarządowi Dróg i Mostów!

      • 0 0

    • Skrzyżowanie Rakoczego Bulońska

      miało być przebudowane przez budowany REAL ale protesty "mieszkańców" czyli sklepikarzy spowodowały,że skrzyżowanie jest jakie jest.Przy przestrzeganiu przepisów jest to normalne skrzyżowanie.

      • 0 0

  • ŚLEPCY.... (1)

    NAJPIERW TRZEBA DOJRZEĆ , ŻE TO NIEBIESKIE AUTKO JEDZIE NA WPROST ULICĄ KOŚCIUSZKI A NIE SKRĘCA W LEWO NA SKRZYŻOWANIU . A ŚLEPCY PISZA SZYBKO ABY TYLKO NAPISAĆ A TO NAJPIERW TRZEBA SIĘ POPRZYGLĄDAĆ...

    • 2 1

    • wyłącz capslocka, dziadku...

      • 0 0

  • dziękuję portalowi trójmiasto (1)

    Często jeżdżę ul. Długie Ogrody a nigdy mi nie przyszło do głowy, ze ona jest podporządkowana do bocznych :). Przecież jest szersza! logiczne by było, że ma pierwszeństwo .
    A nie ma !
    Ilu to ciekawych rzeczy można się dowiedzieć na tym portalu.

    • 2 3

    • a na znaki drogowe nie patrzysz?! przecież ich tam jest pełno!! zgroza!!!

      • 0 1

  • ULICA HYNKA zjazd z Rzeczypospolitej w prawo za stacją Shell!!!! (2)

    To jest jakiś koszmar zjeżdżając z ul. Rzeczypospolitej w prawo w ulicę Hynka ja muszę stać na czerwonym świetle a samochody które jadą dalej prosto w stronę Wrzeszcza mają zielone światło to jest jakaś paranoja muszę czekać aż samochody jadące w tym samym kierunku będą miały czerwone światło a następnie przejadą samochody które skręcają z przeciwległej strony drogi ul. Rzeczypospolitej w stronę przymorza to jest koszmar powodujący że samochody które skręcają w Hynka stoją do skrętu na prawym pasie ul Rzeczypospolitej która idzie prosto tym samym torują prawy pas. Czy samochody skręcające w Hynka nie mogą mieć zielonego światła tak jak samochody jadące prosto przecież i tak samochody zjeżdżające z przeciwległej strony mają czerwone światło????????

    • 7 0

    • (1)

      A piesi na Hynka?

      • 0 0

      • niech fruwają...

        • 0 0

  • i tak od 1 IX (początek roku szkolnego) (8)

    znowu się zacznie horror na zakorkowanych drogach - jedynym rozwiązaniem byłoby przeniesienie godzin urzędowania instytucji państwowych/publicznych na drugą zmianę

    • 41 3

    • nie bede pracował w godzinach 14-22 tylko dlatego zeby korki zmniejszyc (2)

      ja tez chce miec wolne popoludnie

      • 2 4

      • wy to macie cały czas wolne! przychodzi petent, a wy święte oburzenie, że ktoś wam ploteczki i picie kawki przerywa! i jeszcze ten ton i te miny! jakbyście łaskę samym swoim istnieniem ludziom robili. a ja właśnie nie chcę, żebyście mieli wolne popołudnia, darmozjady!!!

        • 2 0

      • bedziesz, bo nie będzie wyboru

        gdzie indziej pójdziesz, jak vox populi zarządzi zmiany? w śmierdzonce nierobów nie przyjmują - głupków tak, ale pozostałych twoich kwalifikacji nie zaakceptują...

        • 1 0

    • Racja Klient !

      Takie rozwiązanie to korzyść nie tylko dla płynności ruchu, ale też dla petentów.
      Dlaczego ja się muszę urywać z roboty i przebijać przez zapchane miasto do urzędów wszelkiej maści? Czas na urzędy dla klientów a nie dla personelu i na zrównoważenie ruchu porannego i popołudniowego.

      • 3 0

    • Sam sobie pracuj na popołudnie

      Ja też chcę spędzać popołudnia z rodziną a nie w robocie. A poza tym pracownicy budżetówki często pracują od 7-8 do 15-16, a większość ludzi w firmach prywatnych w godzinach 9-17, więc korki w godzinach największego szczytu to raczej nie jest sprawka budżetówki.

      • 2 3

    • zakaz poruszania się samochodami dla urzędników, tylko komunikacją miejską.

      • 9 0

    • Popieram

      Świetny pomysl:) niech urzędy będa czynne np od 12-20...

      • 10 1

    • ...ale wtedy ktoś musiałby tam PRACOWAĆ..Urząd przyjazny dla petenta? Nie ten kraj, nie te obyczaje...

      • 5 0

  • ?!

    jak to "nie da się rozwiązać"? co to za gadka?! jak jest zielone dla pieszych to jak w tym samym czasie może być zielone dla samochodów?! powaliło już kogoś do reszty?!

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane