• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: "Unruga w Gdyni musi być szersza"

Piotr
9 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana. Ulica Unruga na odcinku estakada Kwiatkowskiego-Bosmańska jest w godzinach szczytu regularnie zakorkowana.

- Jakiś czas temu miasto ogłosiło zamiar prac budowlanych na ul. Unruga - od estakady do ŚmidowiczaMapka. Inwestycja cieszy, tyle, że tam potrzebna jest druga nitka jezdni na wymienionym odcinku, a na to się nie zanosi - twierdzi pan Piotr, który napisał do nas w tej sprawie.



Czy poszerzanie dróg zmniejsza korki?

Przypomnijmy: w lipcu ogłoszono przetarg na stworzenie dokumentacji projektowej przebudowy ul. Unruga na odcinku od estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Bosmańską.

Władze miasta zapowiadały, że w planach jest budowa nowej nawierzchni asfaltowej oraz modernizacji sieci podziemnych, oświetlenia, budowa nowego chodnika, a także drogi rowerowej.

W połowie sierpnia koperty z ofertami zostały otwarte. Jest dwóch chętnych: warszawsko-skierniewickie konsorcjum firm, które jest w stanie wykonać opracowanie za blisko 400 tys. zł w 54 tygodnie oraz Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska, które za 62 tygodnie prac oczekuje kwoty ponad miliona złotych.

Gdynia chce wydać na dokumentację 721 tys. zł. Od blisko dwóch miesięcy trwa analiza nadesłanych ofert.

Swoje wątpliwości co do zakresu planowanych prac wyraził pan Piotr, twierdząc, że trzeba drogę rozbudować, a nie jedynie remontować.

Oto jego wypowiedź:

Ucieszyłem się, gdy usłyszałem, że władze miasta zabierają się za prace na ul. Unruga. Szybko okazało się, że wiceprezydent Marek Łucyk zaakceptował remont wymienionego odcinka. Tymczasem w tym miejscu natychmiast potrzebna jest druga nitka pomiędzy estakadą i ul. Śmidowicza. Jako, że mieszkam na Obłużu od ponad 40 lat, to mam sporo obserwacji i to, co się dzieje, woła o pomstę do nieba.

Korki w okolicach estakady zaczynają się już od godz. 6 i są praktycznie do wieczora.
Zjazd z estakady stoi, bo Unruga jest niedrożna. Do tego powstają nowe osiedla, może nie na taką skalę jak w Gdańsku, ale jednak. Na przykład na rozwidleniu Śmidowicza-Bosmańska- "Nadmorskie Tarasy" powstaje potężne osiedle. Gdzie te wszystkie samochody pojadą? W latach 70-tych w planach budowy były czteropasmowe Unruga, Śmidowicza, Dąbka - wszędzie są rezerwy terenowe.

W przypadku kawałka, którego remont zapowiada miasto, już dekadę temu wywłaszczyło parę działek i wyburzyło nieruchomości. Zostały chyba jeszcze dwie działki i zamiast, w pierwszej kolejności dobudować drugą jezdnię, to kasa pójdzie na remont, który nic nie zmieni!

W przypadku powstania dwóch jezdni w kierunku Oksywia upłynniłby się zjazd z estakady. Ten korek nie przeniósłby się wcale w inne miejsce, ponieważ strumień samochodów rozjeżdżałby się na: Cechową, Bosmańską, Śmidowicza.

Dodam jeszcze że jakiś rok temu pisałem do ZDiZ w Gdyni o uruchomienie dwóch pasów do skrętu w prawo z estakady w stronę Oksywia, tak jak to działało w czasie Open'era. Dostałem odpowiedź, że to niemożliwe, bo w trakcie festiwalu nad bezpieczeństwem takiego rozwiązania czuwała policja. A jednak teraz się dało, wystarczyło przeprogramować cykl sygnalizacji i wszystko działa.

Może trzeba podsuwać gotowe rozwiązania na tacy, bo inaczej się nie da się nic zrobić i w przypadku ul. Unruga okaże się podobnie.

Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę. Planowana jest przebudowa, ale zdaniem wielu mieszkańców trzeba poszerzyć ulicę.
Odpowiada Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni:

Autor słusznie zauważa, że ze względu na zwiększenie obciążenia drogowego rejonu skrzyżowania ul. Unruga z Estakadą Kwiatkowskiego, konieczna jest przebudowa, która zdecydowanie przekracza zakres możliwy do wykonania w formie remontu. Ten rok jest początkiem bardzo kompleksowych zmian dla wszystkich północnych dzielnic Gdyni.

W październiku ogłoszony został przetarg na realizację rozbudowy ul. Kwiatkowskiego, w tym samym miesiącu pojawi się postępowanie na budowę wiaduktu drogowego wzdłuż ul. Puckiej. W ostatnich miesiącach wybrany został projektant układu drogowego ul. Płk Dąbka w rejonie wiaduktu, a obecnie kończymy ocenę ofert na wskazane przez czytelnika miejsce, czyli rozbudowę ul. Unruga od Estakady Kwiatkowskiego do skrzyżowania z ul. Śmidowicza.

Mając na uwadze wzrost natężenia ruchu - zarówno komunikacji zbiorowej, jak i indywidualnej, realizowane działania będą wpływały na wszystkie cztery dzielnice i efekt będzie zależny od kompleksowych inwestycji. Co niezwykle istotne przedstawiony katalog prac nie kończy zarówno potrzeb, jak i planów związanych z inwestycjami w północnych częściach naszego miasta.
Piotr

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (255) ponad 10 zablokowanych

  • Czytelnik powinien sie zaznajomic z prawem Lewisa-Mogridge'a (3)

    Zgodnie z tym prawem ruch powiększa się tak, aby maksymalnie wypełnić nową, zwiększoną przepustowość. Potocznie wyrażamy to stwierdzeniem, że czym szersze mamy drogi, tym większe są na nich korki

    Komunikacja miejska i ścieżki nas uratują. Wiecej samochodow to wiecej spalin, halasu, wypadkow i zastawionych trawnikow. W Gdyni 49% transportu odbywa się indywidualnym samochodem, więcej niż Warszawa, Gdańsk i długo by wymieniać. Czas skończyć z tym dziadostwem i przestawić się na nowoczesne myślenie zanim nie da się tutaj żyć.

    • 8 8

    • Człowieku w tym przypadku poszerzenie drogi to obowiązek.W tym miejscu łącza się duże dzielnice Oksywie, Obłuże a droga typowo osiedlowa po jednym pasie w każdym kierunku no bez jaj...nikt nie pisze o 6 pasach.

      • 3 0

    • To ja wolę zginąć niż iść w taką totalitarno-faszystowską "nowoczesność"!!!

      • 1 2

    • Ja

      Co za bzdury , w Gdyni więcej osób jeździ samochodami niż w Warszawie. Same kłamstwa , żeby nas zmusić do jazdy autobusem bo na biletach miasto zarabia a na ludziach jadących w samochodach już nie . Kłamstwa i kłamstwa.

      • 2 2

  • ulice

    no zeby te nasze wladze przestaly w koncu myslec tylko zaczely dzialac i to tak realnie

    • 4 0

  • Rondo przy Kauflandzie, pod Estakadą

    Rondo także Estakada - P. Dąbka, a Łucyk do Kosakowa

    • 3 0

  • Alternatywa dla Estakady

    W tym rejonie potrzebna jest alternatywa dla Estakady która jest w coraz gorszej formie i w końcu okaże się , że wymiana dylatacji to za mało i będzie totalny paraliż. Niestety o tym nikt nie myśli będą szukane rozwiązania jak będzie za późno. Niestety :( .

    • 9 1

  • Szersze drogi (1)

    Myślę że wielu komentujących się zafiksowała na tych szerszych drogach. Nikt nie chce zbudować autostrady pod własny dom. Widzimy na co dzień co jest potrzebne dla naszej dzielnicy Ci co nie mieszkają tutaj to sobie darujcie to wywody że szersza droga to większy korek. Na przykład wielu kierowców nie rozumie że należy pojechać do końca pasa rozbiegowego a następnie na zamek jeździć. To jest codzienność tych co włączają się z Wiśniewskiego na estakadę. Tam jest bardzo długi pas rozbiegowy drodzy kierowcy. Trochę nie na temat, wiem. TAK Unruga powinna być szersza do rozwidlenia Bosmańska/Śmidowicza ale wiadomo że jak będzie szersza automatycznie jeden pas zostanie przeznaczony na bus pas... taka to oczywistość niestety. Myślę że również częstotliwość świateł na skrzyżowaniu z Cechową robią dodatkowe spiętrzenie no ale tego nie raczej nie obejdzie.

    • 6 4

    • Ja bym chciał autostradę pod mój dom!

      • 0 1

  • Droga alternatywna! (2)

    W skrócie, Unruga do Kontenerowej i dalej Kontenerową przedłużyć do Rumii. Wiśnewskiego ma połączenie do Gołębiej i dalej do Kontenerowej. I co wychodzi.. Mamy drogę alternatywną do Unruga, Mamy drogę alternatywną do Estakady i mamy drogę alternatywną do Hutniczej.

    • 8 1

    • Miało być Śmidowicza do Kontenerowej

      • 1 0

    • która kończy się w okolicach dworca i portu

      zakazem dla ruchu ciężarowego.

      • 0 0

  • hahah, wynik ankiety

    znałem, zanim zagłosowałem. Specjaliści, czytelnicy trojmiasto pl :D

    • 3 2

  • Raz w tygodniu musze jechac o godz 16 estakada na Obluze, zawsze nastawiam sie psychicznie na ta podróż. Podziwiam mieszkańców tych okolic.

    • 10 0

  • potrzebny inny prezydent (1)

    ten raczej kolejki do centrum po istniejących torach nie puści, chyba wróżka mu powiedziała, że jak zrobi to wcześniej niż przed 20 jego kadencja to będzie koniec świata

    • 6 0

    • tadek z gdyni

      człowieku piszesz głupoty inny prezydent gdyni czyli według ciebi pisowiec i zaraz będzie na unruga nowy kościół

      • 0 0

  • W tym przypadku poszerzenie to konieczność.

    W okolicy duże osiedla które zlewają się w tym miejsce a Unruga wygląda jak osiedlowa droga przy jakimś bloku.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane