- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (255 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (110 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (83 opinie)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (737 opinii)
- 5 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (368 opinii)
- 6 Napad na bank czy głupi żart? (91 opinii)
Czytelnik: można odkorkować węzeł Gdańsk Południe
Czy można usprawnić ruch i odkorkować przebudowywany węzeł Gdańsk Południe? Jeden z naszych czytelników, pan Piotr, ma na to pomysł.
RAPORT Z TRÓJMIASTA - bądź na bieżąco z drogową sytuacją w Trójmieście
To, co aktualnie dzieje się na węźle Gdańsk Południe, to prawdziwa zmora dla kierowców, a za pasem okres letni, który z pewnością spotęguje korki. Dlatego też zwracam się do państwa z prośbą o nagłośnienie problemu.
Zacznijmy od tego, że obecne tempo prac i organizacja na węźle Gdańsk Południe jest niezgodna z harmonogramem. Wprowadzona w maju 2023 r. tymczasowa organizacja na węźle działa niestety źle.
Wprowadzane zmiany:
- zawężenie jezdni w relacji Warszawa S7 - Gdynia S6 o pas awaryjny,
- zamknięcie zewnętrznej łącznicy Warszawa S7 - Łódź S6,
- przełożenie ruchu w relacji Warszawa S7 - Łódź S6 na łącznicę wewnętrzną przewiązkami,
- łącznica Gdynia S6 - Warszawa S7 zwężona do jednego pasa,
- trasa S7 kierunek Warszawa zawężona do jednego pasa na odcinku ~1 tys. m.
Czasowa organizacja ruchu obowiązuje do odwołania.
Sugerowane przeze mnie rozwiązanie, aby zwęzić dwa pasy i wykonać pas techniczny - tak jak ma to miejsce na obwodnicy - zostało zaopiniowane negatywnie ze względu na słabe podłoże gruntowe dla pasa technicznego.
Dlaczego zatem od wielu miesięcy na zajętych dwóch pasach nie są prowadzone żadne prace? Gdy zadałem to pytanie wykonawcy robót, usłyszałem następującą odpowiedź: "można było zająć ten pas później, ale już się stało i teraz to nie ma sensu".
Zróbcie dwa docelowe zjazdy
Obecnie chciałbym przedstawić kolejne rozwiązanie. Mam nadzieję, że mnie państwo wesprzecie, bo czuję, że głos obywatelski jest po prostu lekceważony. Uważam, że wykonanie w pierwszej kolejności, wszystkimi siłami, w krótkim czasie, dwóch zjazdów docelowych (zaznaczone przerywanymi, pomarańczowymi liniami na mapie) zniweluje korki prawie do maksimum.
Na tych zjazdach nie występują jakieś skomplikowane obiekty inżynieryjne, dlatego myślę, że można by je realnie skończyć w trzy miesiące. Wykonanie tych zjazdów jednocześnie nie utrudni wykonawcom kolejnych prac przy budowie węzła. To tylko kwestia organizacji prac budowlanych, na które GDDKiA może mieć wpływ.
Tylko dobra wola i wspólne rozmowy mogą doprowadzić do poprawienia obecnej sytuacji, i to dość prostym rozwiązaniem.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Używane auta do 50 000 zł
GDDKiA: obecne rozwiązanie jest najbardziej optymalne
Jako GDDKiA Oddział w Gdańsku doceniamy troskę oraz zaangażowanie we wspólne dobro wszystkich użytkowników przejeżdżających przez węzeł Gdańsk Południe, który obecnie jest przebudowywany w związku z budową Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. W naszej pracy komfort użytkowników dróg jest bardzo ważnym czynnikiem determinującym wprowadzane rozwiązania. Zdajemy sobie sprawę, że węzeł Gdańsk Południe jest newralgicznym punktem na mapie Trójmiasta, ale robimy wszystko, by wszelkie utrudnienia w jak największym stopniu zminimalizować. Aktualna organizacja ruchu w ramach budowy OMT na węźle Gdańsk Południe jest najbardziej optymalna dla obecnie zaplanowanych i przyszłych robót przewidzianych dla tej inwestycji. Wszystkie prace, które są realizowane na wspomnianym węźle są prowadzone pod ruchem, co znacznie wpływa na stopień skomplikowania inwestycji. Wykonawca łączy roboty drogowe i mostowe, ale jednocześnie przyspiesza z robotami inżynieryjnymi, w tym z pracami na nowo powstających obiektach przy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Wszelkie dodatkowe modyfikacje mogą jeszcze bardziej utrudnić istniejący stan rzeczy, co oczywiście wynika z faktu funkcjonowania budowy i zaplanowanego odpowiednio wcześniej harmonogramu robót budowlanych. Cały czas realizujemy plan i dokładamy wszelkich starań, aby zakończyć inwestycję w jak najszybszym terminie - wyjaśnia Mateusz Brożyna z gdańskiego oddziału GDDKiA.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-04-09 13:42
Moim zdaniem na czas przebudowy należy cały węzeł zamknąć. (1)
Nie jest zbyt daleko do innych zjazdów, żeby to jakoś szczególnie utrudniło życie kierowcom. Zamiast tracic pieniądze na kolejne ronda, tymczasowe zjazdy czy malowanie pasów - wyłączmy ten wiadukt z ruchu samochodowego.
- 17 37
-
2024-04-10 23:48
Dobre dobre
Napisał ktoś posiadający skrzydła ...
- 4 0
-
2024-04-09 22:21
(2)
Oczywiście gddkia nie widzi problemu i nie zamierza nic robić. Przez rok niewiele się zmieniło. Za chwilę przyjadą turyści. Nie widzę tego.
- 61 6
-
2024-04-10 03:26
prace trwaja od kwietnia 2023przezylismy?,za rok skoncza!,sezon 23 tez byl!,teraz sie budzcie!,,Tuskawina"jak z rolnikami!,osiem lat Konus nie rzadził?!
- 3 3
-
2024-04-10 00:02
Rolnicy potrafili
A my nie dobowa blokada węzła paronastoma autami i zobaczą wszyscy w okolicy jak to jest......albo jeszcze lepiej w pierwszy dzień wakacji - to szybciutko nagle " się da"
- 2 7
-
2024-04-09 15:42
Porażka (11)
A może trzeba część pracy związanej z budową mostów prowadzić w nocy kiedy jest mniejszy ruch. Może trzeba było wszystkie ekipy najpierw zatrudnić przy pracach w okolicach trasy s6 i s7 A później kombinować z pozostałymi obiektami .mam wrażenie że te prace się ślimaczą z uwagi na fakt iż przy o wodnicy mają powstać kolejne magazynu i hale wielkogabarytowe
- 69 13
-
2024-04-11 16:10
Przecież już teraz są nocne pracę
Wyłączają nawet momentami cały ruch
- 0 0
-
2024-04-10 17:23
Przebudowa
Może tobie pod oknem zafundujemy przebudowę ulicy zobaczysz jak to fajnie jak ci młotem będą walić albo jak będą wylewać asfalt i jeździć walcem
- 2 1
-
2024-04-09 21:59
15.30 fajrancik
Wracam tamtędy okolp 15.30 i 80 % sprzętu stoi juz i nie pracuje. Zamiast wprowadzić prace zmianowe 24h przycisnąć węzeł.poludnie aby pościć ruch a w tych polach niech siedza i kopia kolejne 2 lata.
- 5 7
-
2024-04-09 18:04
Optymista (4)
Skąd weźmiesz ludzi, którzy będą chcieli pracować w nocy?
- 12 1
-
2024-04-09 22:14
(3)
Jak skąd. Daj ogłoszenie a znajdzie kilkaset osób chętnych. Tu raczej chodzi o to że inwestor nie chce siebie obciążyć dodatkowymi kosztami bo praca w nocy wiąże się z dodatkowym kosztem.
Niestety nie pomyślą że ludzie stojący w korku przez ślamazarne tempo również tracą pieniadze (paliwo) oraz czas. Również dodatkowe co2 do atmosfery.- 5 10
-
2024-04-10 15:52
Wg kierowcy pieniądze rosną na drzewach
- 1 1
-
2024-04-09 22:47
Weź Colinsie tak zgrubnie policz (1)
o ile podskoczy wartość kontraktu gdy zaczną dymać 24 godz na dobę
Zrób to proszę.
człowiek i jego pensja zawsze jest najdroższym elementem kontraktow, uwierz.- 5 2
-
2024-04-11 10:05
Nie wiem ile podrosną
Ale wiem ze wykonaja robote ba czas i nie bedą placic kar. Te same pieniadze zamiast na kary do inwestora, wydac na place dla wykonawcy. Pewnie niewiele beda sie roznic a robota bedzie zrobiona. To samo jest na Witominie, to samo bylo na Karwinach. Po prostu uzytkownicy sa zawsze na ostatnim miejscu u wbrew zapewnieniom gddkia nikt o nich nawet nie pomyśli a co dopiero ma zadbać.
- 2 0
-
2024-04-09 15:44
głosujcie dalej na .... (2)
- 3 8
-
2024-04-09 17:52
albo na..... (1)
- 1 0
-
2024-04-10 01:15
a jeszcze gorzej na....
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.