• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik o parkowaniu w Oliwie: to anarchia

Maciej Korolczuk
13 października 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Zastawione chodniki i trawniki przy zakładzie Bimet to smutna rzeczywistość w Oliwie.

Mieszkańcy Oliwy z parkowaniem aut na chodnikach, trawnikach, wjazdach i wyjazdach z posesji mierzą się każdego dnia. I każdego dnia w tej nierównej walce ponoszą kolejne porażki. Niewiele daje też wsparcie straży miejskiej. Po interwencji auta wracają w te same miejsca.



Mieszkańcy której dzielnicy w Gdańsku mają największy problem z parkowaniem?

- Parkingowa anarchia i nagminne ignorowanie wszelkich zakazów przez kierowców, policję i straż miejską jest smutnym standardem życia w Gdańsku. Oliwa jest tutaj sztandarowym przykładem, z wiecznie zastawionymi chodnikami i trawnikami przy salonie Skody i dalej w stronę PKM - zaczyna swój gorzki list do redakcji pan Marcin. - Sytuacja, której byłem świadkiem świadczy jednak o nieakceptowalnej skali tej patologii.
Sprawa dotyczy parkingu, chodnika i jezdni wzdłuż al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska na wysokości zakładu Federal Mogul w Oliwie. O kłopotach z parkowaniem w tym miejscu pisaliśmy kilkukrotnie. Po raz ostatni niemal dokładnie przed trzema laty, ale jak widać sytuacja od tamtego czasu niestety nie uległa zmianie na lepsze.

- Obserwuję to miejsce codziennie. Wzdłuż fabryki chodnik i trawniki na długości około pół kilometra są całkowicie zastawione przez zaparkowane auta. Do tego dochodzi niebezpiecznie zastawiony wjazd z Grunwaldzkiej, auta dosłownie "wylewają się" na tę drogę. Pomiędzy tymi samochodami, po drodze serwisowej porusza się wielu pieszych i rowerzystów - opisuje nasz czytelnik.
Dwa dni temu na miejscu pojawiła się straż miejska. Posypały się mandaty (dotyczące wykroczeń czyli niewłaściwego parkowania). W środę strażnicy tam wrócili i tym razem pozostawili informację o popełnionym wykroczeniu kolejnym trzem kierowcom.

  • W naszej galerii można znaleźć m.in. zdjęcia z wiosny tego roku. Parkowanie wówczas wyglądało bardzo podobnie.

- Po wtorkowej interwencji strażników spodziewałem się, że problem zostanie rozwiązany. Tymczasem dzień później absolutnie nic a nic się nie zmieniło. W związku z tym nasuwa mi się kilka pytań: czy te samochody mają prawo tam stać? Jeśli tak - dlaczego miasto nie zapewniło pieszym chodnika i czy to legalne, aby w miejscu, gdzie przejścia dla pieszych są co ok. kilometr nie było przejścia innego niż droga serwisowa? Dlaczego po interwencji służb samochody dalej stoją na trawnikach i chodnikach?

Straż: mandaty nie dyscyplinują kierowców



Jak wyjaśniają strażnicy miejscy, wskazane miejsce patrolowane jest regularnie. Za każdym razem strażnicy wystawiają tam po kilka wezwań do stawienia się we właściwym referacie dzielnicowym i złożenia wyjaśnień. Jednak, jak sami przyznają - niewiele to daje.

- Prowadzący sprawę funkcjonariusz na ogół nakłada na sprawcę wykroczenia mandat, a w przypadku odmowy jego przyjęcia sporządza wniosek o ukaranie do sądu - precyzuje Wojciech Siółkowski, rzecznik prasowy SM w Gdańsku. - Niestety, na niektóre osoby nawet mandaty nie działają dyscyplinująco. Pewien kierowca był karany przez strażników już siedem razy. Kilka dni temu doręczono mu kolejne wezwanie, co może skutkować ósmym mandatem za pozostawienie auta na zieleńcu.

Problem rośnie od lat



Kłopoty z zaparkowaniem auta wzmagają się w Oliwie od kilku lat. Powodem są otwierane z każdym rokiem nowe biurowce i wyłączanie kolejnych parkingów ze strefy swobodnego i darmowego parkowania. Tak stało się m.in. przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego oraz przy wielkopowierzchniowych sklepach: markecie budowlanym Castorama czy CH Oliwa. Płacić trzeba też za postój wzdłuż sklepów między stacją paliw a Alchemią zobacz na mapie Gdańska oraz po drugiej stronie ulicy przy barze szybkiej obsługi McDonald zobacz na mapie GdańskaHali Olivia zobacz na mapie Gdańska.

Coraz trudniej znaleźć też darmowe miejsce postojowe na samych ulicach Oliwy. Gdy GZDiZ dostosował strefę płatnego parkowania (SPP) do nowych przepisów liczba miejsc postojowych spadła o ok. 30 proc. Regularnie "puchnie" za to SPP, a z każdym rokiem przybywa w niej parkomatów. Lekko nie mają też piesi i pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy w ostatnich dniach muszą przedzierać się przez nowe ogrodzenie przy kompleksie OBC i stadionie UG.

Opinie (768) ponad 10 zablokowanych

  • Zdecydowana większość tych co parkują to niewolnicy, którzy nie szanują własnej pracy z okolicznych wioch. (1)

    Oni muszą zasuwać bo innego wyjścia nie widzą, bodajby tylko na: jedzenie. paliwo i marną eksploatację używanego auta. Większość z nich tak bardzo boi się utraty pracy, że nie ośmieli się upomnieć o swoje. Mają na mózgu socjalistyczne kajdany, nijak przystające do kapitalizmu a ich dozorcy bo tak należy nazwać polskie kierownictwo traktuje ich jak elementy eksploatacyjne. Do zużycia. Większość z tych korporacji ledwo funkcjonuje, bo dużej części starych pracowników przestały odpowiadać stawki i ucieka z tych kołchozów unijnych i Wuja Sama a zostają mierni bierni ale wierni, przy których atmosfera jest tak gęsta jak smoła.

    • 25 17

    • co zrobić w kraju w którym pozwala się szamanom robić dzieciom wodę z mózgu

      i jeszcze im za to płacić ciężko zarobionymi pieniędzmi,
      szaleństwo

      • 1 0

  • Tramwaj (3)

    Tramwaj na Bażyńskiego, od Wita Stwosza do Grunwaldzkiej (mc'Donalda).

    • 4 24

    • to juz lepiej do Kolobrzeskiej (1)

      Stamtąd jest daleko, a nie z Wita Stwosza.

      • 2 0

      • Tak

        Połączenie linii z Wita Stwosza z Chłopską przez Bażyńskiego i Kołobrzeską, z przystankiem pomiędzy Bimetem, Alchemią i SKM Przymorze.

        • 1 1

    • nie samym tramwajem żyje miasto

      rozważ rower - na odległość do 5 km dużo szybszy niż tramwaj, szybszy niż samochód.

      Koszt budowy drogi dla rowerów to ułamek kosztu budowy linii tramwajowej.

      na rowerze wspomaganym elektrycznie nie zdążysz się nawet spocić.

      • 2 0

  • Przeciez tak jest w calym Gdansku (1)

    Adamowicz zupelnie nie panuje nad sytuacja, zreszta nawet nie wykazuje checi panowania. Kierowcy robia co chca poniewaz nie ma dokladnych wytycznych jak parkowac, gdzie i oczywiscie brak parkingow.Prosty przyklad z UK. Tam gdzie podwojna linia tam nie parkujesz, pojedyncza mozliwe w niedziele. Na ulicy wyznaczone miejsca do parkowania i parkometry. Straz parkingowa chodzi z buta i nie ma mozliwosci bys zaparkowal w niedozwolonym miejscu i nie dostal mandatu. Proste i nie wymagajace duzych nakladow pienieznych. Tylko k... trzeba chciec i wiedziec co zrobic. Budyn woli tulic mieszkania

    • 60 8

    • W Krakowie też chodzą parkingów . A w Gdańsku ludzie bardzo często nie płacz i nikt tego nie kontroluje .

      • 7 0

  • Luksus kosztuje (3)

    chce się mieć samochód trzeba płacić nie tylko za paliwo ale i za parkowanie...luksus kosztuje. Nie dziwię się, że ludzie kupują suvy, wjadą na każdy trawnik i krawężnik...:)

    • 34 14

    • Co wy z tymi SUV’ami? Na zdjęciach nie widać ani jednego. Kompleks jakiś?

      • 4 3

    • A ty jeszcze za darmo oddychasz?

      Nie stać cię, to przestań oddychać. Luksus kosztuje, będzie taki za darmo powietrze zużywał...

      • 2 0

    • jaki luksus??? zastanów się człowieku

      • 2 0

  • Nigdy w oliwie nie mam kłopotu z za parkowaniem aura (1)

    Czy pod szpitalem czy parkiem

    • 2 18

    • Oczywiście. Tylko trzeba zapłacić. Albo aż...

      • 1 1

  • W każdym aucie jedzie

    Przeważnie jedna osoba jedzie autem dlatego tak tam brakuje miejsc parkingowych , ludzie nie chcą płacić za parking bo mają auto płacą za paliwo i ubezpieczenie to jeszcze za parking mają płacić , pełno ludzi spoza Gdańska tam pracuje wszystko chca mieć za darmo parking też , w dużych miastach za granicą ludzie jeżdżą komunikacja miejska i nie ma wstępu dla samochodów a u nas każdy pan się wozi najlepiej pod same drzwi bo tyłek zmarznie, żeby Ci wszyscy narzekacze chociaż płacili podatki w Gdańsku a nie wszystko chcieli tutaj za darmo

    • 40 11

  • Ludzie nadużywają samochodów. (2)

    sąsiad 200 m do sklepu jeździ furą, przy czym burak nie z tej ziemi.

    • 57 8

    • Może ma hemoroidy? (1)

      • 5 4

      • właśnie od tego

        • 2 0

  • Przystanki

    To samo dotyczy przystanków autobusowych. Regularnie zastawiane. Autobusy nie mogą podjechać. Zgłaszanie do służb nic nie daje.

    • 35 2

  • Wystarczy jak na zachodzie trawniki ogrodzić solidnym plotkiem (1)

    A slupkami zabezpieczyć wjazd na chodnik. Zaraz będą tłumaczyć że karetka, straż pożarna. Ciekawe jak pomoc ma pokonać rząd zaparkowanych aut.

    • 26 1

    • płoty są brzydkie. mandat 100 zł raz na pół roku jest za tani.

      mandat 1000 zł + dzień na załatwienie wyjazdu z parkingu straży miejskiej raz w tygodniu by był bardzo skuteczny.

      • 7 0

  • Dziś w Gdyni straż miejska wzięła się w koncu do roboty

    Buraki z wsaib na Kieleckiej zaparkowali swoje auta na świeżo odnowionych miejskich trawnikach. Oprócz mandatów były blokady. Można? Można! Teraz powinni zebrać tych kierowców i niech w ramach wolontariatu odtwarzają zniszczone trawniki.

    • 39 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane