- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (164 opinie)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (87 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (205 opinii)
- 4 Schody samoróbki zastąpi chodnik (39 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (125 opinii)
- 6 Duża podwyżka opłat za wodę w Sopocie (181 opinii)
Czytelnik: korekta oznakowania odkorkuje Słowackiego
Czy niewielka korekta jest w stanie odkorkować jedno z kluczowych skrzyżowań przy obwodnicy Trójmiasta? Tak twierdzi pan Daniel, nasz czytelnik. Jego zdaniem wystarczy umożliwić kierowcom jazdę na wprost z jednego z dwóch lewoskrętów na skrzyżowaniu Słowackiego z Budowlanych w kierunku lotniska. Drogowcy są jednak co do tego pomysłu sceptyczni.
Na ostatniej prostej przed lotniskiem czeka bowiem trzypasmowe skrzyżowanie, które na wprost można przejechać tylko jednym pasem. Mimo że za skrzyżowaniem znów zaczyna się dwupasmowa jezdnia.
Pan Daniel, nasz czytelnik, sugeruje, że drogowcy powinni umożliwić kierowcom w tym miejscu jazdę na wprost także z jednego z dwóch lewoskrętów.
- Najlepszym rozwiązaniem byłoby dobudowanie prawoskrętu jako osobnego pasa, jednak byłoby to znacznie droższe niż umożliwienie kierowcom jazdy na wprost z już istniejącego pasa, który służy jako jeden z dwóch lewoskrętów - twierdzi nasz czytelnik. - Obecny cykl świateł do lewoskrętu prawie w 100 proc. pokrywa się z cyklem do jazdy na wprost. Analogiczne rozwiązania stosowane są na innych skrzyżowaniach w Gdańsku: prawoskręt z al. Rzeczypospolitej w Hynka czy lewoskręt z ul. Nowe Ogrody w ul. 3 Maja.
porównać
- Dojazd kolejką PKM nie jest możliwy w każdym przypadku, a przystanek "Firoga" nadal nie powstał. W tym samym korku stoją też autobusy komunikacji miejskiej. Urzędnicy nie powinni zakładać, że raz wyznaczony przebieg ruchu powinien zostać na zawsze - uważa pan Daniel.
GZDiZ: To by pogorszyło, a nie poprawiło przepustowość
Uwagi naszego czytelnika przekazaliśmy działowi Inżynierii Ruchu w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni. Jak wyjaśnia jego kierownik, Robert Krasowski, proponowana zmiana polegająca na umożliwieniu jazdy na wprost ze środkowego pasa spowodowałaby istotne pogorszenie przepustowości tego wlotu w istniejącym układzie sterowania ruchem.
- W chwili obecnej program sygnalizacji świetlnej pracuje w ten sposób, że w przypadku pełnej detekcji, tj. sytuacji, w której wszystkie potoki ruchu pieszego i samochodowego otrzymują światło zielone w jednym cyklu, zgodnie z przyjętym układem faz przez pierwsze 19 sekund sygnał zielony otrzymują pojazdy jadące w kierunku portu lotniczego, a w tym czasie pojazdy skręcające w lewo w ul. Budowlanych mają sygnał czerwony - zaznacza Krasowski. - Oznacza to, że jeden pojazd poruszający się w tej relacji zablokowałby możliwość jazdy ze wspólnego pasa na wprost. Następnie przez 45 sekund wyświetlany jest sygnał zielony dla obu tych relacji, a w dalszej kolejności przez 11 sekund sygnał zielony otrzymują wyłącznie pojazdy skręcające w ul. Budowlanych. W tym przypadku pojedynczy pojazd jadący na wprost uniemożliwiłby skręt w lewo pozostałym.
Jak tłumaczy, nieco inaczej proporcje podziału sygnału zielonego przedstawiają się w przypadku braku detekcji pieszej, czyli sytuacji, w której przejście dla pieszych przez ul. Słowackiego nie otrzyma światła zielonego w cyklu.
- Tym niemniej zasada rozdziału sygnału zielonego na relacje na wprost i w lewo jest podobna. Musimy również zaznaczyć, że taki dobór długości faz wynika nie tylko z sytuacji ruchowej na wlocie ul. Słowackiego, ale również na wlocie ul. Budowlanych, która w dużym zakresie otrzymuje sygnał zielony równolegle do analizowanego wlotu.
GZDiZ poinformował też, że organizacja ruchu na skrzyżowaniu Słowackiego i Budowlanych wraz z funkcjonującą tam sygnalizacją świetlną zostały przeanalizowane dodatkowo w oparciu o wykonane pomiary ruchu, które odbywały się na przedmiotowym skrzyżowaniu przez siedem dni.
- Z wyłączeniem niedzieli zdecydowanie większy ruch odbywa się dla relacji skrętu w lewo, czyli w stronę ul. Budowlanych, a tym samym sposób funkcjonowania sygnalizacji świetlnej przy obecnych natężeniach należy uznać za prawidłowy - podkreśla Krasowski.
Opinie (126) 7 zablokowanych
-
2019-10-18 18:15
(2)
a dobudowanie 100m kolejnego pasa?
- 35 6
-
2019-10-18 20:04
Popiram
Dobudowac od obwodnicy po prawej stronie przez to skrzyzowanie
- 2 0
-
2019-10-18 19:50
dobudować to trzeba 100 m po przeciwnej stronie
wjazd z obwodnicy od strony Jasienia w stronę do Wrzeszcza. Brakuje kilkadziesiąt metrów żeby połączyć ze zjazdem do Ikei, a był by ciągły wjazd w Słowackiego bez korków
- 17 0
-
2019-10-18 18:14
Kiedy nie jadę to pas do jazdy na wprost jest pusty. (3)
To lewoskręt się korkuje i wyjazd z obwodnicy - bo kierowcy nie mogą włączyć się w lewoskręt.
- 48 10
-
2019-10-18 19:24
(1)
Nie mogą się włączyć bo są cipk...mi po to jest kurczak ten pas do skrętu na obwodnicę w stronę Łodzi by z niego korzystać a nie stać jak cielak i tamowac ruch. Jak w tym miejscu znajdą się kierowcy co myślą i jadą na zakładkę to wszystko idzie sprawnie gorzej jak trafi się dziadek, kobita z prawkiem z chipsów albo inna cielepeta. Korki tworzymy sami drodzy kierowcy bo większość nie potrafi myśleć za kierownicą
- 8 10
-
2019-10-18 19:47
nie zrozumiałeś o czym było powyżej
chodzi o wjazd z obwodnicy od strony Gdyni w Słowackiego i przeskoczenie od razu na lewoskręt do Budowlanych
- 6 1
-
2019-10-18 18:20
To nie wiem, o której jeździsz
W godzinach porannych pas na wprost jest non stop zapchany. Do tego trzeba doliczyć pogarszających płynność cwaniaków, którzy wpychają się z lewego
- 8 13
-
2019-10-18 18:16
Beton z um tego nie zrozumie (1)
- 9 9
-
2019-10-18 19:41
tysiące ludzi jadących samemu w autach i robiących korki tego nie rozumie
- 6 5
-
2019-10-18 19:20
Naiwniacy.
Jedyne rozwiązanie to przestać jeździć autami po mieście tylko komunikacją miejską.- 6 9
-
2019-10-18 18:59
Yyy (1)
Postawić tam svena, niech kieruje ruchem!!!
- 11 1
-
2019-10-18 19:06
Tego alkoholika
- 1 1
-
2019-10-18 18:55
Obserwuje się, że wzrastająca przepustowość dróg nie zawsze prowadzi do wzrostu płynności ruchu, a może prowadzić do znacznego spowolnienia. Zjawisko występuje, gdy podróżujący rezygnują z transportu publicznego na rzecz prywatnego, co może skutkować pogorszeniem częstotliwości kursowania transportu publicznego. W efekcie stymuluje to dalsze decyzje o rezygnacji z transportu zbiorowego aż do osiągnięcia nowego stanu równowagi, w którym tempo podróży jest gorsze od wyjściowego
- 7 7
-
2019-10-18 18:38
Takiego skrzyzowania nie powinno tam byc
Tam powinno sie jechac analogicznie jak do IKEA i nad/pod torami PKM prosto do Budowlanych
- 6 0
-
2019-10-18 18:33
Daniel. specjalista za dychę od sygnalizcji
- 6 3
-
2019-10-18 18:32
Jak odkorkowac te dwie ulice?
Rozwiązanie jest bardzo proste. Zamknąć Słowackiego i budowlanych. Nie będzie tam aut to nie będzie korków. Czy drogowcy aż taki problem mają żeby nie wpaść na tak genialny pomysł?
- 10 8
-
2019-10-18 18:24
Najlepszym rozwiązanie było by przełożenie Słowackiego do nowatorów-światła w Rębiechowie bo i tak większość korzystających z lewo skrętu na budowlanych jedzie w stronę Banina
Wtedy ewentualnie można zmienić organizację 2 pasy na wprost. W porannych godzinach problem na nowatorów i budowlanych też by się rozwiązał- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.