• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik pyta o awarie na torach. SKM odpowiada

Mariusz Kaczmarek
18 kwietnia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Pasażerowie podczas ostatnich dużych awarii nie wiedzieli , do których kolejek należy wsiadać, by dojechać do celu. Pasażerowie podczas ostatnich dużych awarii nie wiedzieli , do których kolejek należy wsiadać, by dojechać do celu.

Nasz czytelnik postanowił wytknąć błędy trójmiejskiemu przewoźnikowi po perturbacjach w ruchu kolejek we wtorek i środę. Co na to SKM? Zapowiada rewizję procedur związanych z informacją megafonową i przekazywaną przez drużyny pociągowe.



Przypomnijmy: pociągi we wtorek i środę kursowały nieregularnie od godzin porannych. Nie dość, że były opóźnione, to jeszcze pasażerowie nie byli właściwie informowani o sytuacji.

To wywołało szereg komentarzy i pytań takich jak te, które zadał nasz czytelnik - Mariusz Kaczmarek. O odpowiedź na nie poprosiliśmy władze SKM. Na pytania naszego czytelnika odpowiada Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Mariusz Kaczmarek: dlaczego jedyna informacja jaka się pojawiła, była taka, że jest awaria i pociągi kursują nieregularnie? Nikt nie mówił, że pociągi ruszą na przykład najwcześniej za 40 minut czy godzinę. Informacja pozwoliłaby wszystkim uspokoić nerwy, a wielu osobom mającym terminowe spotkania wybrać inny środek transportu. Czy tak trudno oszacować planowany czas wznowienia ruchu?

Jak oceniasz jakość przewozów oferowanych przez SKM?

Mariusz Głuszek: Z uwagi na charakter usterki dyspozytorzy zasilania ze spółki PKP Energetyka nie mogli określić jak szybko przywrócą napięcie w sieci trakcyjnej. Dodatkowo w tym samym czasie nastąpił defekt pociągu SKM oraz usterka rozjazdu na stacji Gdańsk Oliwa. To nieszczęśliwe nagromadzenie się zdarzeń spowodowało trudności w określeniu czasu, jaki był potrzebny na wznowienie kursowania pociągów SKM według planowego rozkładu jazdy.

MK: Dlaczego we wtorek nie informowano pasażerów, że bilety SKM honorowane są w pociągach Przewozów Regionalnych, autobusach i  trolejbusach komunikacji miejskiej? Nie padła taka podpowiedź z megafonów, ani od konduktora. Można było się o tym dowiedzieć po przyjeździe do pracy lub szkoły ze strony www SKM, kiedy już pociągi ruszyły

MG: Został nadany komunikat SMS do wszystkich najważniejszych trójmiejskich mediów oraz zamieszczona informacja na stronie internetowej SKM o tym, że bilety SKM są honorowane w środkach komunikacji miejskiej ZTM Gdańsk, ZKM Gdynia oraz w pociągach Spółki Przewozy Regionalne i PKP Intercity. Dodatkowo taką informację otrzymali kierownicy pociągów. Informowaliśmy o tym również przez sieć megafonów na peronach SKM.

MK: Czy istnieją w SKM procedury awaryjne mówiące w przypadku jakiego typu awarii ruch pociągów będzie wznowiony i po jakim czasie?

MG: Takie procedury istnieją od dawna, niestety każde zdarzenie jest inne i w każdym przypadku ruch pociągów odbywa się operatywnie. Ma na to wpływ między innymi miejsce i godzina zdarzenia i od nich zależy częstotliwość kursowania pociągów SKM. Kiedy ma miejsce wypadek z udziałem człowieka, dochodzą czynności policyjne i prokuratorskie, które również są czasowo nieprzewidywalne dla przewoźnika.

MK: W Sopocie wtłoczono ludzi do SKM, mówiąc że pociąg będzie odjeżdżał do Gdańska, po czym skład stał zatłoczony przez około pół godziny, co spowodowało omdlenie jednej z pasażerek. Jakie wnioski władze SKM wyciągnęły z tej sytuacji?

MG: W tym konkretnym przypadku nastąpiło kilka zdarzeń jednocześnie, między innymi brak zasilania w sieci trakcyjnej, defekt składu oraz usterka rozjazdu na stacji Gdańsk Oliwa. Komunikat o tym, że pociągi ruszą za chwilę był prawidłowy, niestety po kilku minutach okazał się już nieaktualny, ze względu na następne zdarzenie, jakie miało miejsce w tym samym czasie.

Na pewno dokonamy przeglądu procedur związanych z informacją megafonową i przekazywaną przed drużyny pociągowe. Do końca 2014 roku około połowa naszych składów będzie posiadała nagłośnienie, a więc kierownik pociągu będzie mógł łatwiej i skutecznie informować podróżnych o zakłóceniach.

Za pośrednictwem Portalu Trojmiasto.pl chciałbym przeprosić wszystkich naszych pasażerów za powstałe niedogodności.
Mariusz Kaczmarek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Miejsca

Opinie (131) 2 zablokowane

  • te wypowiedzi to jak głębokiej komuny

    jak można tak odpowiadać?? q...wa człowieku jakbyś jeździł tymi grzmotami do pracy, do szkoły to możebyć w końcu zrozumiał w czym jest problem?
    Takiego olewctwa chyba nie ma nigdzie.
    Dla mnie SKM ma ogromną ilość problemów z którym od lat NIC kompletnie nic nie robi:
    - ogromna dziura pomiędzy drzwiami a peronem - ile ma jeszcze ludzi zostać kalekami lub zginąc żeby to dziadostwo zmienić??
    - brak komunikacji - totalnie leży, kierownicy nie wiedzą co sie dzieje, z megafonów przekazywanie informacje nic nie dają pasażerom
    - ciągłe awarie - a to skład, a to linia z makaronu zerwana, a to pradu nie ma itd

    • 29 3

  • Jestem wesoły Romek mam na przedmieściu domek.......

    a w tym ......
    Jedzie komuną panie Głuszek

    • 16 2

  • Ustawka PR-owa

    Kilka dni temu napisałem na prośbę SKM (kulturalny) komentarz na oficjalnym profilu SKM na facebooku. Ktoś mi odpowiedział, ale kiedy do jego odpowiedzi zadałem kolejne pytanie (podchwytliwe) to moje pytanie skasowano. Dlatego wykasowałem cały komentarz, razem z odpowiedzią SKM.
    Takie odpowiadanie prezesa na "list Pana Mariusza" jest tak samo szczerze, jak wczorajsze odpowiadanie Wladimira Putina na pytania od "ludu".

    • 26 2

  • ostatnio za czesto cos sie psuje na SKM ....

    • 7 2

  • ale olał człowieka (2)

    odpowiedzi są mocno olewające :)
    Pytanie: dlaczego nie informowano przez megafony (pyta osoba, która była na peronie). Odpowiedź: Informowano przez megafony (mówi osoba, która piła kawę za biurkiem).
    zresztą od zawsze na każde pytanie ten człowiek odpowiada tak samo: Nastąpiło kilka zdarzeń jednocześnie... przecież w SKMce zawsze wszystkie nieszczęścia zdarzają się jednocześnie, bo wszystko jest przestarzałe, poza pasażerkami i pasażerami :) Którzy są młodzi, sprawi, fajni i mocno cierpliwi... bo tylko cierpliwi mogą tym bajzlem podróżować

    • 123 2

    • (1)

      Pracownik MPK (przez megafon): Przepraszając za nie planowaną awarię ... zapraszam wszystkich pasażerów na placyk przy skwerze. Powtarzam. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, realizując hasło: Ludziom dobrej roboty. Rozrywka i humor, w związku z awarią komunikacji zaprasza pasażerów na placyk przy skwerze.

      • 28 3

      • Proszę Państwa ! Pozwólcie, że powitam zebranych tu tradycyjnym Dzień Dobry ! I przystąpię do ... czyli do rzeczy. I z tej właśnie korzystamy z okazji, bo w końcu awaria też jest jakąś okazją, aby Naszym pasażerom, ludziom dobrej roboty, bo są nimi przecież. Zaprezentować, do czasu usunięcia awarii, artystyczny program.

        • 35 2

  • Na tzw. Zachodzie ta firma razem z panem dyr. Głuszkiem szybko by plajtła ...

    baaaaardzo szybko

    • 16 3

  • Syf-K M

    • 12 3

  • No jasne zawsze ładnie wytłumaczy, a to deszcz w Bangladeszu, a to galopujące stado usterek...

    spiętrzenie awarii i jedyny co naprawia i umie naprawić akurat robił kupę - i trójmiasto stoi. Głuszec powinien swoim autem ludzi rozwozić!
    Brak jeszcze informacji, że PKP lewy tor sp z o.o. nie dogadały się z PKP Megafony SP. z o.o. kto będzie dostarczał prąd i komunikaty do spółki PKP mikrofony i komunikaty sp. z o.o.

    • 79 1

  • Wygląda to jak ustawka Putina z rodakami.

    • 58 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane