• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: zróbmy mądrą sygnalizację na ul. Wielkopolskiej

Krzysztof
7 maja 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat 700 tys. zł na tunel, który nikomu nie służy
Przejście dla pieszych przez ul. Wielkopolską w Gdyni. Czy staną tu tradycyjne światła, czy takie jak proponuje nasz czytelnik? Przejście dla pieszych przez ul. Wielkopolską w Gdyni. Czy staną tu tradycyjne światła, czy takie jak proponuje nasz czytelnik?

Nasz czytelnik twierdzi, że dodatkowa, standardowa sygnalizacji na ul. Wielkopolskiej w Gdyni, zakorkuje tę ulicę. Proponuje montaż sygnalizacji, która pozwalałaby na bezpieczne pokonanie tej ulicy pieszym, ale tylko częściowo blokowała ruch aut.



Którą propozycję popierasz?

W weekend napisaliśmy, że na skrzyżowaniu ul. Wielkopolskiej i Racławickiej powstaną nowe światła. Będą one miały priorytet dla samochodów, na zielone dla pieszych zmienią się dopiero wtedy, gdy pieszy naciśnie guzik.

Pan Krzysztof uważa jednak, że nawet taka sygnalizacja może utrudnić ruch na ulicy, a na domiar złego wiąże się z większym kosztem utrzymania. Zaproponował inne rozwiązanie.

Oto jego refleksja:

Piszę te słowa z perspektywy zarówno pieszego pokonującego opisywane przejście, jak i kierowcy, który często jeździ Wielkopolską.

Mam wrażenie, że myśląc o nowych światłach nikt nie analizuje płynności ruchu. Przypatrzmy się światłom na ul. Łowickiej. Od kiedy powstały to zator, który do tej pory zaczynał się mniej więcej na wysokości przystanku Lidzka, przeszedł już kilka przecznic niżej. Bywa, że ciągnie się aż od Placu Górnośląskiego.

Co więcej - skręcając z ulicy Łowickiej w Wielkopolską nie natrafimy na zieloną strzałkę. Nawet przy możliwości włączenia się do ruchu stoimy cały cykl świateł.

Oprócz tego światła te funkcjonują całą dobę czerpiąc energię i blokując ruch także w nocy. To kompletnie bez sensu!

Przy światłach na skrzyżowaniu Wielkopolskiej z Racławicką zobacz na mapie Gdyni będzie zapewne podobnie. Rozumiem potrzeby pieszych, ale nie kosztem blokowania połowy miasta!

Proponuję rozwiązanie, które zadowoli wszystkich: światła rodem z zachodu. Na co dzień będą w ogóle wyłączone (nawet bez pulsującego pomarańczowego), a w razie potrzeby, czyli zbliżenia się pieszego do przejścia, włączą kolejno: pomarańczowe i czerwone dla aut, zielone dla pieszych, czerwone dla pieszych, pomarańczowe i zielone dla aut. W ten sposób pieszy uruchamia sygnalizację tylko w razie potrzeby przejścia.

Dzięki temu auta niepotrzebnie nie stoją oraz oszczędzamy energię, za którą płacimy w podatkach. Uwaga - dodatkowa korzyść - bez dużego ruchu jako pieszy mogę przejść bez włączania sygnalizacji. Robię to legalnie, nie blokuję niepotrzebnie samochodów i nie narażam się na mandat za przejście na czerwonym.

Oczywiście, w pewnej mierze za zator odpowiadają też zbyt wolno ruszający kierowcy. Potrzeba edukacji i w tej dziedzinie. Z drugiej strony jednak jeśli nastawiamy sobie wszędzie świateł to miasto będzie wiecznie sparaliżowane, a w podatkach za prąd się nie wypłacimy.
Krzysztof

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (156) 3 zablokowane

  • Na tym skrzyżowaniu jest trudno wyjechać na wielkoplską z ul.parkowej w stronę obwodnicy. To skrzyżowanie powinno byc przebudowane i tam powinny byc swiatła. Ciekawe gdzie mieszka Pan który tak boi się zakorkowania wielkopolskiej i jak wjeżdża na główną ulice , czy też na skrzyżowaniu bez świateł.Tam jest horror ludzie w jedną i drugą strone pruja jak szaleni mało kto jeździ zgodnie z przepisami i trzeba tam ruch spowolnić. A Panu który proponuje najmniej wg niego rozwiązanie propnuje popatrzeć dalej niż czubek własnego nosa.

    • 6 3

  • Kuce powtarzają

    Zwalniamy, Zwalniamy Zwalniamy. Kuce przywykną.

    • 1 1

  • innej nie ma prawa byc !!! (4)

    Tam chodzi pare osob na godzine innej niz na wcisk nie ma prawa byc !!! Obiecuje ze jak bedzie inna to bede ja dewastowal przecinajac kable. Az do skutku.

    • 3 5

    • do dzieła (3)

      ip spisane. Próbuj szczęścia :)

      • 2 2

      • ip café Biba (1)

        I skoczyć mi mozesz

        • 1 0

        • IP to nie wszystko dzieciaku.

          • 0 0

      • i co da IP?

        po pierwsze - gość może pisać od znajomego, po drugie - jego pomysł może się spodobać 10 innym (czytelnikom).

        • 0 0

  • A ja ciagle pytam.... (1)

    Panie Karmoliński, co z TRISTAREM??
    Kiedy ostatecznie zostanie uruchomiony??
    Kiedy zakończycie wieczne kalibracje i testy??

    Nie ma nic łatwiejszego niz synchronizacja swiateł!
    Nie potrzeba do tego urządzeń za kilka milionów złotych!

    • 5 1

    • Przy tym nie edukujcie ludzi. Swiatla dla pieszych maja sie po nacisnieciu guzika wlanczac po krotkim ostrzezeniu dla kierowcow. A barierki maja sens glownie przed przedszkolami, szkolami i halami sportowymi.

      • 0 0

  • Żadne światła, przebudowa czy inne "spowalniacze"

    Dopóki POLICJA będzie niewidoczna na ulicach i nie będzie wyłapywać cwaniaków jadących z lewoskrętu na wprost, przejeżdżających na czerwonym, przekraczającym prędkość, albo nie przepuszczających pieszych na przejściach to absolutnie NIC się nie zmieni!
    Policja musi zabrać sie do roboty i tyle. Nie ma nic skuteczniejszego niż bat na kierowców i świadomość, że w każdej chwili za wykroczenie mozemy dostac mandat!

    Teraz wolna amerykanka! Piratów przybywa, bo wiedzą, że i tak żadna kara ich nie spotka!

    • 5 2

  • Mam lepszy pomysł

    zlikwidujmy całą sygnalizację na wielkopolskiej, a może jeszcze coś bardziej odjazdowego - zróbmy ronda.

    • 4 0

  • Bez sensu

    Po co światła? Na takiej szerokiej ulicy powinny być kładki dla pieszych. Szybciej, wygodniej i żaden prąd nie jest potrzebny.

    • 4 3

  • ja tam widzę tylko rondo

    • 0 0

  • To jest słuszna koncepcja

    Tak jest to jest słuszna koncepcja

    • 1 0

  • Czyż takie rozwiązanie nie jest zaplanowane?

    Czytałem wasz artykuł z przed kilku dni: i cytując jego fragment: "Sygnalizacja nie będzie blokowała ruchu samochodowego. Zielone światło na przejściu będzie bowiem włączane na żądanie pieszego." nie widzę nic nadzwyczajnego w powyższym pomyśle :)

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane