• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dąbrowa: niebezpieczne skrzyżowanie bez sygnalizacji. Szansą Trasa Kaszubska

Patryk Szczerba
18 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie. Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie.

Mieszkańcy Dąbrowy proponują, by na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej i Rdestowej zobacz na mapie Gdyni zamontować sygnalizację świetlną. Urzędnicy twierdzą, że poprawili już bezpieczeństwo w tym miejscu wprowadzając ograniczenie prędkości do 50 km/h. Na większe zmiany trzeba będzie poczekać do budowy Trasy Kaszubskiej.



Czy na przejściach z sygnalizacją czekasz na zielone światło?

Droga przelotowa, jaką jest Chwaszczyńska, łącząca Gdynię z Kaszubami, powoduje, że samochody rozpędzają się na niej do ponadprzeciętnych prędkości. Chociaż przejście przy Rdestowej jest wyraźnie oznaczone, to mało kto w tym miejscu zwalnia, by przepuścić pieszych.

Większy ruch, bo więcej firm



W Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji w zeszłym roku zanotowano trzy potrącenia pieszych. W ilu wypadkach skończyło się na strachu? Tego nie wiadomo.

Mieszkańcy szybko wskazują powód takich zdarzeń: na terenie dawnego Polifarbu powstało wiele firm, więc ruch się zwiększył.

- To skrzyżowanie jest jak rosyjska ruletka. Codziennie kierowcy i piesi narażani są na utratę życia. Samochody od strony obwodnicy pędzą w stronę Chwaszczyna i z powrotem. Piesi nie mają szans bezpiecznie  przejść, a auta nie mogą wyjechać z Rdestowej. Wszyscy przemykają i wszystko jakimś cudem się udaje. Obawiam się, że do czasu. Ruch samochodowy jest olbrzymi i niebezpieczny, powinny być więc zamontowane światła, choćby jakieś tymczasowe - relacjonuje pan Marcin.

W przyszłości Trasa Kaszubska rozwiąże problem



Mieszkaniec Dabrowy ma świadomość, że sytuacja zmieni się po budowie w tej okolicy początku Trasy Kaszubskiej. Pod koniec marca podpisano umowę na budowę 20-kilometrowego odcinka tej drogi z Gdyni do Szemudu. Firma Polaqua ma na to prawie trzy lata i otrzyma za prace 817 mln zł.

Czytaj więcej:: Trasa Kaszubska z Gdyni do Szemudu za 817 mln zł

Budowa drogi rozpocznie się jednak najwcześniej za rok.

- A do tego czasu trzeba też jakoś funkcjonować. Mieszkam tu i pracuję tu, więc znam sprawę z życia codziennego - opowiada, apelując do urzędników o reakcję.
Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok. Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok.
Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ odpowiadają, że mają świadomość istnienia problemu. Ponieważ jednak nie mają pieniędzy na inne działania, pod koniec poprzedniego roku ograniczyli prędkość w tym rejonie.

ZDiZ Gdynia: ograniczyliśmy prędkość



- Na odcinku ul. Chwaszczyńskiej obejmującym skrzyżowania z ul. Rdestową, Krzemową i Starochwaszczyńską, dla poprawy bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wymieniliśmy też oprawy lamp na LED emitujące białe światło, żeby poprawić widoczność po zmroku - wylicza Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozwiewa przy okazji nadzieje mieszkańców na dalsze działania.

- Budowy samej sygnalizacji nie planujemy, ponieważ w przyszłym roku ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej, co mocno zmieni sytuację drogową w tym rejonie - ucina Folejewski.

Miejsca

Opinie (112)

  • Z.D i Z w Gdyni- też się nie da jak w UM ????

    Musi dojść do podobnego wypadku jak na skrzyżowani Ul.Komandorskiej i ul.Mireckiego na Gdyńskim Grabówku. Muszą być zabici. W tym miejscu wielokrotnie dochodziło do kolizji. Apele, petycje i prośby nic nie dawały przez wiele lat , a ZDi Z w Gdyni wiecznie nic nie mógł. Po wypadku w którym były dwie ofiary śmiertelne- dało się. Postawiono znaki STOP i progi zwalniające- kolizji chyba nawet już nie ma.

    • 5 1

  • (4)

    Niestety ograniczenie prędkości nic nie dało, kierowcy nadal jeżdżą tam za szybko.
    Codziennie wracając z pracy czekam na przejściu aż ktoś z łaski się zatrzyma i najczęściej są to samochody ciężarowe lub dostawcze. Osobowe bardzo rzadko się zatrzymują ba, nawet próbują wyprzedzać z lewej strony stwarzając dodatkowe niebezpieczeństwo.
    Dopiero większa ilość chcących przejść sprawia że samochody się zatrzymują chociaż też nie zawsze.

    • 32 7

    • (2)

      Radar oraz kamera!

      • 5 0

      • (1)

        radar oraz kamera oraz grupa uderzeniowa grop oraz strazaki oraz karetki oraz...
        skoncz juz trolu.

        ale ty masz betonowy mozg.

        • 1 6

        • Co to jest "grupa grop"?

          • 2 1

    • Tak. szczególnie pieszym jest tam bardzo trudno. Kierowcy próbujący wyjechać na główną ul. Chwaszczyńską też ryzykują

      • 3 0

  • (2)

    niebezpieczne skrzyżowanie ? gdzie ? normalne skrzyżowanie tylko trzeba umieć się poruszać

    • 9 16

    • Nie wypowiadaj się jak nie wiesz o czym piszesz..przejdź się tam to od razu zrozumiesz

      • 3 1

    • Poruszaj się po nim nie szybciej, niż 50 km/h

      • 3 0

  • Ile musi być ofiar śmiertelnych? (4)

    Półtora roku temu na tym przejściu został potrącony śmiertelnie mój kolega który wracał z pracy.Przejście jest szerokie i trudne do przejscia, rano sporo osób przechodzi do firm na terenie po byłym Polifarbie.Ile musi być ofiar śmiertelnych żeby zainstalować sygnalizację świetlną?

    • 40 23

    • ile musi być ofiar śmiertelnych żeby kierowcy w końcu tam zwolnili? (3)

      • 13 3

      • (2)

        Musi być RADAR.

        • 5 4

        • (1)

          nudny jestes z tym swoim radarkiem. wierzysz w utopię, ze radar cos pomoze!! ogarnij się!

          • 3 10

          • Jeden nie. Multum radarów! Inaczej święte krowy myślą, że przepisy dotyczą tylko innych.

            • 5 2

  • Strach sie nie bać

    Często korzystam z tego przejscia i gdyby nie moja uwaga to już kilka razy skończyło by się bardzo żle..ostatnio dwa razy kierowca z prawego pasa zatrzymał sie zeby przepuścić mnie z małym dzieckiem w wózku a drugi z lewego pasa kierowca audi nawet nie zorientował się że jest przejście dla pieszych pojechał nam prawie po stopach..takie sytuacje zdażaja sie tam co dzień

    • 9 1

  • Montowanie tam świateł nie ma sensu (2)

    Sam tam przechodzę i wystarczy trochę cierpliwości. Nie popadajmy w paranoje, bo jak tak dalej pójdzie to wszędzie będą progi zwalniające, fotoradary i sygnalizacje świetlne co 50 metrów. A osoba, która się wypowiadała, że tam jest codziennie walka o życie.. powinna zacząć się leczyć.

    • 7 12

    • Bardzo niebezpieczne przejścia w tym rejonie

      Zgadzam się z opinią, iż jest to bardzo niebezpieczne przejście, jak również te przejście obok w kierunku zajezdni autobusowej na Kacze Buki.
      Pracuję w tym rejonie i codziennie trzeba bardzo bardzo uważać, aby bezpiecznie dojść na przystanek autobusowy. Przede wszystkim rzadkością jest, żeby kierowcy się chętnie zatrzymywali widząc kogoś przy pasach dla pieszych. Pędzą jak wariaci w kierunku Chwaszczyna, jak i centrum Gdyni. Co gorsza, jak jeden kierowca zatrzyma się na jednym pasie, to drugi tego nie czyni i gdyby nie moje ograniczone zaufanie, to kilkukrotnie już by mnie rozjechano. Pracuję tam od ponad 10 lat i co roku sytuacja jest coraz gorsza, bo ruch jest coraz bardziej wzmożony.

      • 4 0

    • Na tym portalu chodzi o to żeby narzekać. Nieważne że coś jest nieprawdą lub jest wyolbrzymione, czy też faktycznie coś się poprawia.

      • 3 3

  • Przy serwisie Peugeot - światła natychmiast- tam są 3 kolizje ale tygodniowo !

    Ilość kolizji na w okolicach wjazdu do serwisu Peugeot na Chwaszczyńskiej to 3 ale na tydzień nie na rok. Nie można bezpiecznie przejść na przystanek autobusowy w godzinach szczytu przez dwupasmową drogę bez świateł. Auta parkują wokół wjazdu w miejscach niedozwolonych. Trudno wjechać i wyjechać kierowcom a piesi bardzo ryzykują próbując przejść przez pasy lub drogą bez chodnika. Okoliczne zakłady zgłaszały problem już w ubiegłych latach - ale bez odzewu. Dlatego ludzie jeżdżą do pracy samochodami - aby nie być potrąconym na pasach idąc pieszo lub z rowerem. Może ktoś się zastanowi i zrobi coś więcej niż znak ograniczenia prędkości ? Niestety to brak decyzji osób odpowiedzialnych jest powodem korków i niebezpiecznych sytuacji na drodze.

    • 7 3

  • (1)

    Ooooo ale nie daj boże coś by się stało z waszymi bliskimi lub dzieciom to dopiero by się działo. Dopiero byłyby zarzuty dlaczego jeszcze nie ma. A zrobić grany przed każdym przejściem dla pieszych jak by zgubili części samochodowe to może by się pamiętał jeden z drugim.

    • 7 2

    • taaaa.. fantazje to ty masz.

      • 0 1

  • W Gdańsku nawet na zielonym musisz czekac by przejsc bp wiekszosc kierowców to pirat drogowy co wymusza pierwszeństwo!

    • 6 0

  • Dskoro niebezpieczne, to czego tam laza? (1)

    • 2 10

    • Napisu prszu po polsku jeszczeras?

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane