• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dąbrowa: niebezpieczne skrzyżowanie bez sygnalizacji. Szansą Trasa Kaszubska

Patryk Szczerba
18 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie. Przejście dla pieszych przez ul. Chwaszczyńską na wysokości Rdestowej. Kierowcy z własnej woli tu się nie zatrzymują, a sygnalizacja świetlna nie powstanie.

Mieszkańcy Dąbrowy proponują, by na skrzyżowaniu ulic Chwaszczyńskiej i Rdestowej zobacz na mapie Gdyni zamontować sygnalizację świetlną. Urzędnicy twierdzą, że poprawili już bezpieczeństwo w tym miejscu wprowadzając ograniczenie prędkości do 50 km/h. Na większe zmiany trzeba będzie poczekać do budowy Trasy Kaszubskiej.



Czy na przejściach z sygnalizacją czekasz na zielone światło?

Droga przelotowa, jaką jest Chwaszczyńska, łącząca Gdynię z Kaszubami, powoduje, że samochody rozpędzają się na niej do ponadprzeciętnych prędkości. Chociaż przejście przy Rdestowej jest wyraźnie oznaczone, to mało kto w tym miejscu zwalnia, by przepuścić pieszych.

Większy ruch, bo więcej firm



W Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji w zeszłym roku zanotowano trzy potrącenia pieszych. W ilu wypadkach skończyło się na strachu? Tego nie wiadomo.

Mieszkańcy szybko wskazują powód takich zdarzeń: na terenie dawnego Polifarbu powstało wiele firm, więc ruch się zwiększył.

- To skrzyżowanie jest jak rosyjska ruletka. Codziennie kierowcy i piesi narażani są na utratę życia. Samochody od strony obwodnicy pędzą w stronę Chwaszczyna i z powrotem. Piesi nie mają szans bezpiecznie  przejść, a auta nie mogą wyjechać z Rdestowej. Wszyscy przemykają i wszystko jakimś cudem się udaje. Obawiam się, że do czasu. Ruch samochodowy jest olbrzymi i niebezpieczny, powinny być więc zamontowane światła, choćby jakieś tymczasowe - relacjonuje pan Marcin.

W przyszłości Trasa Kaszubska rozwiąże problem



Mieszkaniec Dabrowy ma świadomość, że sytuacja zmieni się po budowie w tej okolicy początku Trasy Kaszubskiej. Pod koniec marca podpisano umowę na budowę 20-kilometrowego odcinka tej drogi z Gdyni do Szemudu. Firma Polaqua ma na to prawie trzy lata i otrzyma za prace 817 mln zł.

Czytaj więcej:: Trasa Kaszubska z Gdyni do Szemudu za 817 mln zł

Budowa drogi rozpocznie się jednak najwcześniej za rok.

- A do tego czasu trzeba też jakoś funkcjonować. Mieszkam tu i pracuję tu, więc znam sprawę z życia codziennego - opowiada, apelując do urzędników o reakcję.
Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok. Na razie pieszym musi wystarczyć ograniczenie prędkości do 50 km/h. W przyszłości sytuację całkowicie zmieni Trasa Kaszubska. Jej budowa ma ruszyć za rok.
Urzędnicy z gdyńskiego ZDiZ odpowiadają, że mają świadomość istnienia problemu. Ponieważ jednak nie mają pieniędzy na inne działania, pod koniec poprzedniego roku ograniczyli prędkość w tym rejonie.

ZDiZ Gdynia: ograniczyliśmy prędkość



- Na odcinku ul. Chwaszczyńskiej obejmującym skrzyżowania z ul. Rdestową, Krzemową i Starochwaszczyńską, dla poprawy bezpieczeństwa wprowadziliśmy ograniczenie prędkości do 50 km/h. Wymieniliśmy też oprawy lamp na LED emitujące białe światło, żeby poprawić widoczność po zmroku - wylicza Wojciech Folejewski, zastępca dyrektora Zarządu Dróg i Zieleni.
Rozwiewa przy okazji nadzieje mieszkańców na dalsze działania.

- Budowy samej sygnalizacji nie planujemy, ponieważ w przyszłym roku ma się rozpocząć budowa Trasy Kaszubskiej, co mocno zmieni sytuację drogową w tym rejonie - ucina Folejewski.

Miejsca

Opinie (112)

  • Bez jaj..., zwykłego monitoringu nie da się zamontować? (1)

    Czy przenośnej kamerki lub aparatu z radarem jakie kiedyś straż gminna stawiała na poboczach...

    • 7 2

    • Niestety, Sejm uchwalił zlikwidowanie radarów, a teraz nie kwapi się do ich przywrócenia.

      • 0 0

  • Gdynia

    Tutaj nic nie mozna :(
    W innych miastach jednak sie da

    • 8 5

  • (2)

    niebezpieczne skrzyżowanie ? gdzie ? normalne skrzyżowanie tylko trzeba umieć się poruszać

    • 9 16

    • Poruszaj się po nim nie szybciej, niż 50 km/h

      • 3 0

    • Nie wypowiadaj się jak nie wiesz o czym piszesz..przejdź się tam to od razu zrozumiesz

      • 3 1

  • To skrzyżowanie to jedna sprawa. Druga to brak chodnika, żeby bezpiecznie przejść od anteny do przystanku niedaleko zajezdni autobusowej, czy też w drugą stronę. Zimą jak na poboczu jest błoto pośniegowe czy po prostu śnieg przejście jest praktycznie niemożliwe, nie mówią już o jakimkolwiek bezpieczeństwie. Trajtki czy większość autobusów jeździ tylko do Kaczych Buków, a Z czy 171 jest za rzadko i codziennie widuję osoby, które zasuwają poboczem, żeby nie marnować czasu. Ograniczenie prędkości nic nie daje, mało kto zwraca nie nie w ogóle uwagę. Zrobili światła przy antenie, bo pewien radny z Chwaszczyna posłuchał mieszkańców ( no i było śmiertelne potrącenie już po ograniczeniu prędkości do 50 km/h w tamtym miejscu ) i chciało mu się zawalczyć z gminą. Widać w Chwaszczynie potrafią coś zrobić, Gdynia nadal mówi "nie da się" i tylko stawia znaki. Wstyd.

    • 11 1

  • (1)

    Ooooo ale nie daj boże coś by się stało z waszymi bliskimi lub dzieciom to dopiero by się działo. Dopiero byłyby zarzuty dlaczego jeszcze nie ma. A zrobić grany przed każdym przejściem dla pieszych jak by zgubili części samochodowe to może by się pamiętał jeden z drugim.

    • 7 2

    • taaaa.. fantazje to ty masz.

      • 0 1

  • Skrzyzowanie....

    ul.Narwickiej i Marynarki Polskiej ... bardzo niebezpieczne skrzyzowanie , przejscie przez pasy.. to akt nie lada odwagi...

    • 3 1

  • to nie jest niebezpieczne skrzyżowanie (1)

    To jest niebezpieczne przejście dla pieszych. Autor popełnia typowy błąd: w mieście najważniejsze są warunki ruchu ludzi, a nie pojazdów.

    Tak sformułowany tytuł sugeruje, że pojazdy są ważniejsze niż ludzie.

    Przy założeniu, które bezrefleksyjnie przyjął autor notatki nie dziwi sytuacja, że Polska ma jedne z najgorszych wskaźników bezpieczeństwa ruchu drogowego w Europie.

    • 5 5

    • standard prosamochodowego zaślepienia: minusy są, argumentów nie ma

      • 3 0

  • To nie jest niebezpieczne skrzyżowanie (1)

    Idąc tym tokiem myślenia to każde jest niebezpieczne, bo kilku debili się rozbiło.

    • 4 10

    • skąd wiesz, jacy ludzie giną na skrzyżowaniach?

      nie zawsze sprawca wypadku jest jego ofiarą.

      • 3 0

  • Przejście na końcu świata, ilu ludzi tam przechodzi??

    • 4 13

  • Cyrk

    Jedno z najmniej wypadkowych skrzyżowań, ale przyczepić się trzeba.. tylko tam gdzie nie trzeba.

    • 6 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane