• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Darmowa reklama w mediach warta setki milionów

Maciej Naskręt
6 maja 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Średnio jedna wzmianka o Gdańsku w mediach była wyceniania na kwotę 4,8 tys. zł. Średnio jedna wzmianka o Gdańsku w mediach była wyceniania na kwotę 4,8 tys. zł.

Gdyby Gdańsk i Gdynia musiały zapłacić za każdą publikację w mediach na swój temat, to w pierwszym kwartale tego roku kosztowałoby je to odpowiednio 697 i 120 mln zł.



Jak opisujesz Trójmiasto wśród bliskich z innych części kraju?

Poznańska firma Press-Service Monitoring Mediów regularnie publikuje badania, pokazujące ile warte są publikacje prasowe poświęcone największym polskim miastom. Najnowszy raport pojawi się 15 maja, ale dzięki uprzejmości jego autorów, wyniki prezentujemy wcześniej.

Ponieważ Press-Service uwzględnia wyłącznie publikacje dotyczące miast wojewódzkich, w raporcie mowa jedynie o Gdańsku. Prezentowane poniżej dane na temat Gdyni pochodzą z badań zamówionych przez gdyńskich urzędników.

Gdańsk: 127 tys. cytowań w mediach w trzy miesiące

Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych z siedzibą w Polsce. Trzeba zaznaczyć, że w szacowaniu "ekwiwalentu" uwzględniane są także wpisy na portalach społecznościowych i forach dyskusyjnych, także u osób, które nie są związane z mediami.

W ciągu pierwszych 90 dni roku o Gdańsku wspominano 127 tys. razy, a więc 1,4 tys. razy dziennie. Pod tym względem miasto zajęło piąte miejsce w Polsce.

  • Liczba publikacji we wszystkich mediach.
  • Liczba publikacji w podziale na media.
A jak wyszło to w przeliczeniu na "wartość" publikowanych materiałów? I jak ją wyceniano?

Badacze informują, że wartość artykułów szacuje się na podstawie cennika reklamowego dotyczącego powierzchni, jaką zajmują poświęcone miastu publikacje. Artykuł na pół strony wyceniany jest więcej jak półstronicowa reklama miasta wykupiona przez samorząd.

- Analitycy nie rozróżniali materiału pozytywnego i negatywnego, a także takiego, który powstał z inspiracji samorządu oraz wyłącznie z inicjatywy autora - mówi Katarzyna Popławska, Kierownik Działu Marketingu i PR w Press-Service Monitoring Mediów.
Gdańsk uplasował się pod tym względem na szóstym miejscu z wynikiem 697 mln 714 tys. zł. Wyprzedziła go Łódź, Wrocław, Poznań, Kraków i Warszawa. Dla porównania ekwiwalent reklamowy publikacji dla stolicy Polski wynosi 3 mld 20 mln zł.

  • Wartość ekwiwalentu.
  • Suma wskaźników.
Gdynia i Sopot też analizują ekwiwalent reklamowy

Według danych pochodzących z Instytutu Monitorowania Mediów, w przypadku Gdyni ekwiwalent za pierwszy kwartał tego roku wyniósł 120 mln 672 tys. 297 zł.

- Trudno ten wynik porównywać do Gdańska ze względu na różne metody wyliczenia ekwiwalentu przez poszczególne firmy, liczbę tytułów jakie są śledzone oraz różne kategorie wytypowane do monitoringu - mówi Sebastian Drausal rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
W Sopocie wyliczenia ekwiwalentu reklamowego powstają okazjonalnie.

- My w cyklach miesięcznych czy kwartalnych nie zlecamy tego typu badań. Skupiamy się na dużych wydarzeniach, których wartość poddajemy wycenie - mówi Anna Dyksińska z sopockiego magistratu.
I tak na przykład Sopot wyceniał Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce. Natomiast spółka miejska Hipodrom robi taką wycenę Zawodów w Skokach przez Przeszkody CSIO, by później te dane wykorzystywać w raportach dla sponsorów.

Opinie (92) 3 zablokowane

  • Z takich wymyślonych statystyk wynika dokładnie nic.

    A to że o Gdańsku często mówią w kontekście np afer Budynia i jego walki o demokrację-koryto (niepotrzebne skreślić) to trudno uznać za reklamę.
    Realne statystyki to np to, że Budyń stworzył sobie przyboczny portal propagandowy za 3,5 mln rocznie.

    • 13 10

  • Jest tu jedyny Prezydent miasta ktora ma 32 konta, kilkanacie mieszkań oraz zarzutów (2)

    Przyjeżdzaicie zobaczyc go

    • 12 12

    • 32 to chyba jak 4 już zlikwidował (1)

      • 5 1

      • Kaczyński ma 0 kont

        i to jest jeszcze bardziej podejrzane,
        przypadek?

        • 1 0

  • taka reklama - gdyby brac to kryterium, to faszysci z onrów by juz rządzili

    to wynika z takiej statystyki przeprowadzonej na forum tego portalu

    tymczasem...

    • 4 4

  • (1)

    kiedy budyn pojdzie siedziec?...

    • 5 4

    • jak Kaczyński pójdzie siedzieć

      • 1 0

  • Pomorzanin (2)

    Gdynia największa sypialnia Gdańska

    • 9 5

    • Jeszcze trochę i nawet nie będzie największa

      • 2 1

    • pusta zazdrość

      i bezsilny skowyt i ujadanie bezrobotnego alkoholika

      • 1 0

  • Kolejny raz Gdynia daleko w tyle za Gdańskiem. Juz pora stąd uciekać

    • 5 4

  • Niezła beka. Nawet takie miasta jak Rzeszów, Olsztyn czy Opole deklasują Gdynię

    • 8 2

  • ?

    To ciekawe ile tryliardów powinna zapłacić za reklamę PO do TVN, a PIS do TVP?

    • 9 3

  • (2)

    musiały zapłacić za każdą publikację w mediach na swój temat, to w pierwszym kwartale tego roku kosztowałoby je to odpowiednio 697 i 120 mln zł.

    ciekawe ile było cytowań w negatywnym kontekście?

    • 2 1

    • Nie ważne jak mówią ważne, że mówią. O tym wiedzą wszyscy w tej branży już od kilkudziesięciu lat (1)

      • 1 0

      • To że piszą notorycznie o złodzjach, pobiciach i morderstwach w Łodzi

        czy o biedzie i patologii, wcale mnie nie zachęca by odwiedzić to miasto.

        • 0 0

  • To teraz przeliczmy darmowa reklamę bloga Córki Donalda która przez rok była na pierwszej stronie onetu! (1)

    a dzieki tej reklamie i dodatkowo promowanej bezpłatnie przez TVN teraz zarabia krocie a niczym sie nie wyróżniła od innych blogerów którzy nie mieli znanego tatusia.A do momentu jak nie miała tej reklamy to nikt się nią nie interesował.Kilkaset milionów trzeba by zapłacić za taka reklamę jaka ona miała!

    • 9 5

    • Klepki sobie policz we lbie pisowski aparatczyku.

      • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane