- 1 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (84 opinie)
- 2 Remont przed budową Drogi Zielonej (139 opinii)
- 3 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (203 opinie)
- 4 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (360 opinii)
- 5 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (22 opinie)
- 6 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (292 opinie)
Darmowa reklama w mediach warta setki milionów
Gdyby Gdańsk i Gdynia musiały zapłacić za każdą publikację w mediach na swój temat, to w pierwszym kwartale tego roku kosztowałoby je to odpowiednio 697 i 120 mln zł.
Ponieważ Press-Service uwzględnia wyłącznie publikacje dotyczące miast wojewódzkich, w raporcie mowa jedynie o Gdańsku. Prezentowane poniżej dane na temat Gdyni pochodzą z badań zamówionych przez gdyńskich urzędników.
Gdańsk: 127 tys. cytowań w mediach w trzy miesiące
Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych z siedzibą w Polsce. Trzeba zaznaczyć, że w szacowaniu "ekwiwalentu" uwzględniane są także wpisy na portalach społecznościowych i forach dyskusyjnych, także u osób, które nie są związane z mediami.
W ciągu pierwszych 90 dni roku o Gdańsku wspominano 127 tys. razy, a więc 1,4 tys. razy dziennie. Pod tym względem miasto zajęło piąte miejsce w Polsce.
A jak wyszło to w przeliczeniu na "wartość" publikowanych materiałów? I jak ją wyceniano?
Badacze informują, że wartość artykułów szacuje się na podstawie cennika reklamowego dotyczącego powierzchni, jaką zajmują poświęcone miastu publikacje. Artykuł na pół strony wyceniany jest więcej jak półstronicowa reklama miasta wykupiona przez samorząd.
- Analitycy nie rozróżniali materiału pozytywnego i negatywnego, a także takiego, który powstał z inspiracji samorządu oraz wyłącznie z inicjatywy autora - mówi Katarzyna Popławska, Kierownik Działu Marketingu i PR w Press-Service Monitoring Mediów.
Gdańsk uplasował się pod tym względem na szóstym miejscu z wynikiem 697 mln 714 tys. zł. Wyprzedziła go Łódź, Wrocław, Poznań, Kraków i Warszawa. Dla porównania ekwiwalent reklamowy publikacji dla stolicy Polski wynosi 3 mld 20 mln zł.
Gdynia i Sopot też analizują ekwiwalent reklamowy
Według danych pochodzących z Instytutu Monitorowania Mediów, w przypadku Gdyni ekwiwalent za pierwszy kwartał tego roku wyniósł 120 mln 672 tys. 297 zł.
- Trudno ten wynik porównywać do Gdańska ze względu na różne metody wyliczenia ekwiwalentu przez poszczególne firmy, liczbę tytułów jakie są śledzone oraz różne kategorie wytypowane do monitoringu - mówi Sebastian Drausal rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.
W Sopocie wyliczenia ekwiwalentu reklamowego powstają okazjonalnie.
- My w cyklach miesięcznych czy kwartalnych nie zlecamy tego typu badań. Skupiamy się na dużych wydarzeniach, których wartość poddajemy wycenie - mówi Anna Dyksińska z sopockiego magistratu.
I tak na przykład Sopot wyceniał Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce. Natomiast spółka miejska Hipodrom robi taką wycenę Zawodów w Skokach przez Przeszkody CSIO, by później te dane wykorzystywać w raportach dla sponsorów.
Opinie (92) 3 zablokowane
-
2017-05-06 11:17
Trójmiasto robi "łaskę " budyniowi za darmo
Tak jak Budyń robi za publiczne pieniądze łaskę PO
- 9 4
-
2017-05-06 11:42
Co za sens ma takie coś?
Jak mozna przeliczyć na wartość reklamową wpis jakiegoś ćpuna z fejsbuka ze dostał sr*czki w gdańsku
- 6 2
-
2017-05-06 14:04
Budyn Peło i katastrofa na kazdym polu-NA TACZKE GO
- 6 2
-
2017-05-06 14:10
a co reklamują niebieskie chorągiewki z gwiazdkami wywieszone wzdłuż grunwaldzkiej? (3)
- 8 2
-
2017-05-06 14:25
Niebieskie chorągiewki chyba Targowica wywiesila?
- 4 1
-
2017-05-06 14:31
chorągiewki, niebieskie z żółtymi gwiazdkami
to chyba pan Budyń świętuje puchar Polski Arki
- 6 1
-
2017-05-06 21:52
Dobrze Wiesz co reklamują
Jako sympatykowi PISIORÓW nie przeszkadzają mi flagi Europejskie ale na 3 go maja narodowych flag to za dużo nie było. A PROPOS : W SOPOCIE PIONOWE FLAGI SĄ ODWROTNIE ZAWIESZONE. Pro-europejski prezydent powinien to szybko zkorygować.
- 1 1
-
2017-05-06 14:20
a teraz spożyjmy na odwrót (1)
ile media płacą za wykorzystanie nazw???
np w tytule o morderstwo w mieście, lub na drogach kolizje?
a wymieniają miasta a to też jest promocja!
Reklama reklamą ale trza ciągnąć swe, bezprawne wykorzystywanie wizerunku też kosztuje i gdzie te kwoty są???
dla przykładu pokaz Gdańska a wypadek w woj Gdańskim.
a media kiedy płacą jak reklamę robią???
czy tylko społeczeństwo ma płacić za reklamę- 4 1
-
2017-05-06 16:02
Spójrzmy*
- 2 0
-
2017-05-06 16:18
To po co wydaje 3 mln zł na własny portal i dziesiąyki "specjalistów" PR?
Tak się tylko pytam. Odpowiedź jet oczywista. Od dyrektorów po ponad 40 rzeczników spółęk zależnych.
Słuszną drogą idzie nasz prezydent - piszą od rana do wieczora.- 4 2
-
2017-05-06 17:48
Będąc w wojsku - 1985 - pewnego dnia zalożyłem się z kolegą pochodzącym z Radomia
o którym mieście wspomną w dzienniku telewizyjnym, był on obowiązkowym każdego wieczora...
Niemal każdego wieczora mój kolega płacił mi dzisiejszy odpowiednik 20 zł i tak balowałem dzięki mojemu miastu przez wiele wiele dni aż kolega Tomasz Bil-ki poprosił o zakończenie naszego zakładu, na szczęście pochodził z bogatej rzemieślniczej rodziny a w wojsku był magazynierem...
Niemal wszystko potrzebuje reklamy, albo chociaż wspominania w przekazach medialnych, potrzebują bardzo przypominaia o sobie , także miasta, zwłaszcza turystyczne, zapewniam was że wizerunek przekłada się na pieniądze, pośrednio i bezpośrednio i dotyczy to także miast, zwłaszcza takich jak Gdańsk.
100%- 0 1
-
2017-05-06 21:17
Piąty (1)
Mniej więcej oddaje to nasze Gdańska "miejsce w szeregu"...;)
Liderujemy przed Szczecinem, Katowicami, Białymstokiem itd.
Przed nami Wawa oczywiście ale też Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź- 2 0
-
2017-05-07 11:27
Czyli mniej więcej pokrywa się to z liczbą ludności.
- 0 0
-
2017-05-06 21:32
Kto płaci takim agencjom ?
Odnoszę wrażenie, że to sztuka dla sztuki. Jak można pozytywnie oszacować wpisy o np. Warszawie skoro większość traktuje o aferze reprywatyzacyjnej ? Jaki jest z tego zysk dla miasta ? Każdy wie ,że inwestorów i turystów zyskuje się w bardziej ,,ludzki sposób'' Co do Gdańska , świetną reklamą było wprowadzenie płatnych parkingów przy plażach zamiast wprowadzenia porządnych kontenerowych toalet -nawet płatnych aby zrównoważyć koszt ich obsługi. Przypominam sobie jakie nadzieje miało miasto w związku z EURO 2012. Grecy i Hiszpanie jak zapłacili więcej za piwo musieli spać na trawnikach i w SKM a Niemcy pojechali na nocleg do....domu.
Reasumując : strzeż nas Panie od instytutów monitorujących- 4 0
-
2017-05-06 22:08
No tośmy fajnie przyoszczędzili.
A teraz czas na zarobek. Niech przez najbliższe 3 miesiące nic o nas nie mówią i nie piszą, a w zamian za to wpłacą do kasy miejskiej te miliony.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.