• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Deweloper buduje parking na miejskich gruntach

Krzysztof Koprowski
10 lipca 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kompendium wiedzy o historii koszar we Wrzeszczu
Kilkanaście miejsc parkingowych powstaje w miejsce trawnika przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu. Kilkanaście miejsc parkingowych powstaje w miejsce trawnika przy al. Grunwaldzkiej we Wrzeszczu.

Trójmiejski deweloper Hossa buduje niewielki parking w bezpośrednim sąsiedztwie dawnych koszar wojskowych we Wrzeszczu. Nie byłoby w tym nic niezwykłego, gdyby nie fakt, że powstaje on na terenie miasta.



Najnowsza koncepcja zagospodarowania terenu Garnizonu w obrębie ul. Szymanowskiego. W dolnym lewym rogu widać pomysł wprowadzenia ruchu aut pod ziemię, zaś w prawym nowy wjazd z al. Grunwaldzkiej. Najnowsza koncepcja zagospodarowania terenu Garnizonu w obrębie ul. Szymanowskiego. W dolnym lewym rogu widać pomysł wprowadzenia ruchu aut pod ziemię, zaś w prawym nowy wjazd z al. Grunwaldzkiej.
Parking to właściwie niewielki placyk zdolny pomieścić ok. dwudziestu pojazdów. Powstaje w miejsce zaniedbanego trawnika, znajdującego się się przy blokach stojących wzdłuż al. Grunwaldzkiej zobacz na mapie Gdańska.

Cześć mieszkańców jest negatywnie zaskoczona decyzją o zamienieniu skrawka zieleni w parking.

- Jestem bardzo zdziwiony, że nikt nie raczył skonsultować tego z nami, ani nawet poinformować nas o takiej inwestycji - dziwi się pan Michał, czytelnik Trojmiasto.pl. - Tym bardziej, że w mojej ocenie ten parking jest niepotrzebny. Mieszkańcy parkują po drugiej stronie bloków, parkingi są na sąsiednim osiedlu Hossy, miejsca parkingowe mają też okoliczne biurowce oraz sklepy.

Ponieważ rzadko mieszkańcy protestują przeciwko miejscom parkingowym powstającym w ich otoczeniu, postanowiliśmy przyjrzeć się tej inwestycji bliżej. Udało nam się ustalić, że parking przy al. Grunwaldzkiej rzeczywiście jest na swój sposób wyjątkowy. Otóż powstaje on za prywatne pieniądze, ale na miejskim gruncie.

Czy deweloper powinien zapewnić ogólnodostępne miejsca parkingowe w takim miejscu?

- Budujemy ten parking, ponieważ chcemy nieco uporządkować kwestie parkowania na terenach przyległych do naszego osiedla. Okoliczne rozjeżdżone trawniki i zastawione chodniki niekorzystnie wpływają na odbiór naszej inwestycji - tłumaczy Dariusz Belczewski, wiceprezes Grupy Inwestycyjnej Hossa.

Decyzja o budowie publicznego parkingu może jednak nieco zaskakiwać, zwłaszcza w kontekście wprowadzonych niedawno opłat za parkowanie na terenie osiedla Garnizon. Także dzięki temu zabiegowi niemal nigdy nie brakuje tu miejsc parkingowych. Tym bardziej, że mieszkańcy osiedla wolą parkować wzdłuż ul. Szymanowskiego zobacz na mapie Gdańska, aby uniknąć opłat (póki co, nie ma tam strefy płatnego parkowania). Z kolei spory ruch aut generuje za to pobliski biurowiec zobacz na mapie Gdańska, który dysponuje tylko kilkoma stanowiskami do postoju aut.

- Nie zrezygnujemy z opłat na terenie Garnizonu, gdyż to m.in. z nich utrzymujemy odpowiedni porządek i stan miejsc parkingowych na naszym osiedlu. W przypadku nowo powstającego parkingu kwestia opłat za parkowanie zostanie uregulowana przez miasto, które przejmie od nas ten plac - dodaje Belczewski.

Deweloper przyznaje, że pomysł parkingu nie powstał na wniosek mieszkańców okolicznych bloków, którzy być może woleliby na przykład urządzoną zieleń.

- Zieleń urządziliśmy kilkanaście metrów od bloków - bliżej skrzyżowania z ul. Słowackiego zobacz na mapie Gdańska. Ponadto staramy się wykonywać różne projekty także dla lokalnej społeczności - zwraca uwagę wiceprezes GI Hossa.

Niewielki parking to jedynie preludium zmian, które docelowo czekają ten obszar. Pomiędzy budynkami stojącymi przy al. Grunwaldzkiej, a pośrednio także przez nowy parking, przebiegnie w przyszłości główna droga wjazdowa na teren osiedla budowanego na terenie dawnych koszar. Tędy wjechać będzie można też z jezdni al. Grunwaldzkiej w kierunku Oliwy (powstanie lewoskręt przez tory tramwajowe). Drogą będzie można przejechać m.in. do ul. Szymanowskiego. Co ciekawe, planuje się schować pod ziemię fragment tej drogi w kierunku ul. Chrzanowskiego.

Jak zastrzega deweloper, to jednak długofalowa wizja, przygotowana w oparciu o plan zagospodarowania, która będzie realizowana przez najbliższe kilkanaście lat. Obecnie Hossa skupia się na tworzeniu układu dróg wraz z nowymi budynkami zlokalizowanymi równolegle do ul. Szymanowskiego.

Miejsca

Opinie (101) 1 zablokowana

  • KRÓTKO

    Trzeba być d...... aby kupić tam mieszkanie.

    • 7 6

  • Nie ma parkingu źle. powstaje parking - gorzej (1)

    weźcie się polacy zastanówcie.

    • 6 8

    • Jest źle i gorzej

      bo tam, gdzie parkingi są potrzebne to ich nie ma, a tam gdzie było bez nich dobrze powstają.

      • 3 2

  • deweloperzy- zaraza

    Zawsze mówiłem, że tych deweloperów trzeba wsadzić do obozu pracy- o chlebie i wodzie. Kawa tylko, jak taki ch... wykona normę... na moim osiedlu wszystko chcieliby zabetonować- tylko czekają- precz z pazerną stonką - deweloperem!!!

    • 8 4

  • nonseny powstają także z pazerności (2)

    Teren po koszarach wojskowych jest zabudowywany na maxa, stąd brak tam przestrzeni nie tylko dla parkujących samochodów. Parkingi są płatne, a ich ilość jest niewystarczająca, stąd szukanie miejsc parkingowych w najbliższej okolicy, co oczywiście budzi sprzeciw ludzi mieszkających w ich najbliższym sąsiedztwie. Wniosek z takiej sytuacji jest jeden - już zrealizowane projekty dewelopera Hossy nigdy nie powinne były zostać zatwierdzone do realizacji.

    • 6 3

    • trzeba było kupić ten teren i zrobić tam park zgredku

      • 1 4

    • stać ciebie na samochód

      kup sobie miejsce parkingowe! tyle!
      Niestety w centrach miast trzeba sie liczyc z tym że jest malo miejsca na parkowanie, a parkingi płatne. Jeżeli mieszkańcy mają parking podziemny to w czym problem?
      A to że ludzie wiechali by samochodem wszędzie to już inna sprawa.... niech sie przesiądą na komunikację miejską!

      • 2 0

  • Pan jest zdziwiony... (1)

    gratuluje. Najlepiej zeby kazda pitole najpierw konsultowac z kazdym mieszkancem w okolicy. Zajeloby to tylko..... Wiecznosc

    • 3 7

    • Pewnie

      Najlepiej nikogo o nic nie pytać, tylko strzelać samowolkę...

      • 3 2

  • Kryptoreklama (1)

    Ostatnio można zauważyć wzmożoną akcję promocyjną Garnizonu, wszystkie płoty i puste lokale w budynkach na osiedlu są oklejone banerami reklamującymi możliwość ich kupna, jak widać autor artykułu także w to wszedł. A informacja od Pana prezesa, że za pieniądze z parkowania utrzymuje miejsca parkingowe to nie prawda, parkingi na osiedlu, te na wolnym powietrzu, to nie utwardzone klepiska, lub popękane stare płyty betonowe.

    • 6 3

    • Podobnie jest

      z QT. Chyba nikt nie chce mieszkać w tym badziewiu...

      PS. moja propozycja jest taka, by oficjalnie bojkotować te firmy, które kupują biura u takich deweloperów i niszczą Wrzeszcz - mechanizm jest prosty...

      • 0 0

  • A pan Michal ruszyl 4 litery i przetczytal mpzp ?

    Nie pan Michal oczekuje , ze przyniosa mu info na tacy.

    • 1 0

  • To bloki bylych trepow

    • 6 1

  • parkingi

    Deweloper miejsca parkingowe niech buduje na własnym gruncie. Swoje grunty szczelnie zabuduje i powstaje problem z parkingiem. Pobliski wieżowiec też powstał bez prawdziwego parkingu. Na Abrahama to samo. teraz biorą trawniki, chodniki a nawet zagospodarowany park.

    • 9 3

  • Przecież to koleś!

    ciche przyzwolenie!??

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane