- 1 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (30 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (267 opinii)
- 3 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (55 opinii)
- 4 Pod prąd uciekał przed policją (266 opinii)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (887 opinii)
- 6 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (91 opinii)
Deweloper remontuje miejsca rekreacji nad Motławą w ramach PPP
Prywatny inwestor odpowiedzialny za rewitalizację Dolnego Miasta przebuduje i zmodernizuje osiem trybun widokowych nad Motławą. To druga z publicznych inwestycji realizowanych w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego. Deweloper czeka też na wydanie pozwoleń na budowę dwóch budynków mieszkalnych.
Inwestycja realizowana jest w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego zawartego z miastem. Gdańsk przekazał inwestorowi działki w zamian za wykonanie wyznaczonych celów publicznych. Pozostałe tereny deweloperzy zagospodarują komercyjnie.
8 trybun z siedziskami i podestami widokowymi
Patrząc z lotu ptaka na przecinającą wodę ul. Toruńską, pięć trybun zlokalizowanych jest po stronie ul. Kamienna Grobla, a trzy po stronie ul. Dobrej.
Teren rekreacyjny pozwoli wygodnie spędzać czas nad wodą. Korzystać z tych miejsc będą przede wszystkim okoliczni mieszkańcy, ale zapewne także wypoczywający w Gdańsku turyści czy mieszkańcy Trójmiasta.
Trybuny zyskają nowe ławki i siedziska, na każdej powstanie też podest widokowy, który umożliwi korzystanie z miejsc osobom niepełnosprawnym.
Zaplanowano również po jednym kwietniku na nowo nasadzane drzewa, które będą mogły wzrastać w naturalny grunt przez otwory wykonane w betonie.
50 drzew i wysepki rekreacyjne
W kolejnych etapach wykonywany będzie remont ciągu pieszo-rowerowego na koronie wału, wzdłuż ul. Kamienna Grobla oraz jego przedłużenie po drugiej stronie ul. Toruńskiej, wzdłuż ul. Dobrej.
Na tych odcinkach powstanie również aleja drzew, tzw. park linearny zawierający m.in.
wysoką zieleń. Łącznie zostanie tam posadzonych ponad 50 nowych drzew, będzie też wiele nowych nasadzeń niskiej zieleni i pojawią się łąki kwietne.
Zorganizowane zostaną tam również wysepki rekreacyjne z ławkami i stojakami na rowery skierowane na wodę, które będą otoczone zielenią.
Komercyjne inwestycje w ramach PPP
W ramach PPP deweloper zrealizuje też komercyjne inwestycje, na których zarobi. Do tej pory złożył wniosek o pozwolenie na budowę dwóch budynków.
Nowe budynki na Dolnym Mieście:
- Złożony w maju 2023 roku wniosek dotyczy budynku mieszkalno-usługowego z podziemną halą przy ul. Toruńskiej.
- Złożony w marcu 2024 wniosek dotyczy budynku mieszkalno-usługowego i usługowego z garażem podziemnym przy ul. Jaskółczej.
W obu przypadkach nie wydane zostało jeszcze pozwolenie, a inwestor nie chce zdradzić szczegółów tych przedsięwzięć.
Realizacja całej umowy PPP potrwa jeszcze kilka lat.
Opinie wybrane
-
2024-03-28 07:16
A może by w ramach tego programu (27)
Powstały drogi? Szkoły/przedszkola czy centra usług a nie same mieszkania? Zwłaszcza na południu
- 94 70
-
2024-03-28 11:36
Tam jest szkoła praktycznie obok szkoły
- 11 0
-
2024-03-28 11:21
za drogi niech kierowczyki sami ze swoich zapłacą. (5)
wszak krzyczą, że nie będą frajerami i nie będą jeździć cuchnącą komunikacją zbiorową. A SUVy mają takie drogie, że aż są tłuste i świecą się od złotych klamek i monitorów w środku wielkości ekranów w kinie.
Nałożyć winiety na kierowczyków. Na pcozątek tysiąc za osobomiesiac.- 7 8
-
2024-03-28 12:13
(4)
Sprawdź geniuszu następnym razem ile podatków jest w paliwie.
- 4 6
-
2024-03-28 16:16
0 zł z tego słynnego podatku paliwowego trafia na drogi w mieście. Inna sprawa, że kierowczykom wydaje się, że jak wydadzą 200 zł na benzynę, to już finansują budowę 2 km autostrad. Chyba w piasku i patyków.
- 3 2
-
2024-03-28 15:15
sprawdź, niegeniuszu, ile pieniędzy płacą kierowcy do kasy samorządów. (1)
właśnie z tej kasy (z małymi wyjątkami) budowane są, remont0owane, utrzymywane, itd., drogi lokalne, położone na terenie gmin/powiatów/miast.
Ty nie płacisz niczego. Jesteś roszczeniowy i dla takich jak ty samorządy drenują swój budżet. To są gigantyczne koszty. I dokładnie o tyle mniej jest na komunikację zbiorową, która, nomen omen,właśnie z tej kasy (z małymi wyjątkami) budowane są, remont0owane, utrzymywane, itd., drogi lokalne, położone na terenie gmin/powiatów/miast.
Ty nie płacisz niczego. Jesteś roszczeniowy i dla takich jak ty samorządy drenują swój budżet. To są gigantyczne koszty. I dokładnie o tyle mniej jest na komunikację zbiorową, która, nomen omen, mogłaby rozwiązać cały problem.
Jest jedno rozwiązanie -- zabrać kierowcom kasę na poziomie samorządów. I na ich drogi obciążyć ich winietami, czyli podatkiem na te drogi.
Ejmen.- 1 0
-
2024-03-29 10:38
A ile kosztują?
Dopłacamy wszyscy do każdego kilometra przejechanego przez samochody - chodzi nie tylko o koszt budowy i utrzymania dróg, ale o konsekwencje m.in. zabetonowywania miast, emisje CO2, zanieczyszczenia, uciążliwości akustyczne, wypadki itd. Do tego dochodzą hektary przeznaczone na publiczne parkingi, w tym większość poza Strefą Płatnego Parkowania,
Dopłacamy wszyscy do każdego kilometra przejechanego przez samochody - chodzi nie tylko o koszt budowy i utrzymania dróg, ale o konsekwencje m.in. zabetonowywania miast, emisje CO2, zanieczyszczenia, uciążliwości akustyczne, wypadki itd. Do tego dochodzą hektary przeznaczone na publiczne parkingi, w tym większość poza Strefą Płatnego Parkowania, które mogłyby być wykorzystane w innym celu - także komercyjnym. Nie wiem, jak to wygląda dziś, ale kilka lat temu w badaniach zleconych przez Komisję Europejską szacowano taki koszt na ok. 0,65 euro za każdy przejechany kilometr.
- 1 0
-
2024-03-28 13:49
No właśnie już parę razy sprawdzałem
I wciąż kierowcy nie pokrywają budowy i utrzymania dróg z podatków które płacą.
- 2 3
-
2024-03-28 09:57
skalę zidiocenia mieszkańców tego żenującego miasta (1)
przedstawia ilość minusów
- 5 6
-
2024-03-28 10:14
Każdy przecież wie że te "szkoły, przedszkola i centra usług" były w tym zdaniu dla ukrycia, że przedmówcy chodzi tylko o drogi.
Już słyszeliśmy że ddr blokuje karetki, buspasy są nieekologiczne, a przejścia dla pieszych zabiją nas pyłem z klocków hamulcowych.- 5 1
-
2024-03-28 09:46
No tak. Najistotniejsze są drogi. Żeby samochodem dało się wszędzie wjechać.
- 6 5
-
2024-03-28 09:19
albo chociaz maly kosciolek dla mieszkancow (2)
- 4 11
-
2024-03-28 11:37
Jest niedaleko
- 0 0
-
2024-03-28 09:46
nikt kosciolowi nie broni budować. mogą zawsze kuipić działkę i uzgodnić projekt
- 6 2
-
2024-03-28 08:59
Czy jest jakikolwiek budynek w mieście, do którego nie da się dojechać drogą? Nie? To znaczy że dróg nam na razie wystarczy.
- 14 3
-
2024-03-28 08:42
Kierowcy pokazują, że są najbardziej roszczeniową grupą w mieście, odcinek 2137. (3)
- 19 8
-
2024-03-28 09:49
(2)
klasyczek na trójmiasto.pl - dzień bez hejtu na kierowców dniem straconym, a raczej artykuł bez hejtu na kierowców artykułem straconym
- 5 4
-
2024-03-28 13:50
Jakby nie blokowali codziennie całego miasta byłoby inaczej
- 1 1
-
2024-03-28 10:15
Wystarczy się nie wciskać z "dej drogę, mam chorego Passata" pod każdym artykułem, to nie będzie hejtu :)
- 2 1
-
2024-03-28 08:40
ulica tam już jest (1)
wzdłuż Motławy powinna powstać ciągła promenada z dopuszczeniem ruchu rowerów. Most Matników powinien zostać odtworzony jako zwodzona kładka dla pieszych i rowerzystów.
- 13 1
-
2024-03-28 13:37
Żadnych rowerów! Pozabijają normalnych ludzi! Wprowadzić i egzekwować totalny zakaz.
- 1 2
-
2024-03-28 07:50
a dlaczego nie na Dolnym Mieście ?
- 4 3
-
2024-03-28 07:51
Na południu?
Ten program dotyczy Dolnego Miasta.
- 26 1
-
2024-03-28 07:47
zapytaj tych którzy chcą mieszkania kupić
- 6 0
-
2024-03-28 07:41
(3)
Deweloper jest od budowania szkół?
- 19 3
-
2024-03-28 08:11
(2)
a czemu nie?
- 5 15
-
2024-03-28 08:21
(1)
bo to prywatna firma? a kto odpowiada za możliwość realizacji obowiązku szkolnego? samorząd/państwo czy deweloper?
- 14 2
-
2024-03-28 09:20
maja pinionzki to powinni rozdac ludziom!
- 2 2
-
2024-03-28 08:47
Wzdłuż Motławy powinna powstać ciągła, bezkolizyjna promenada z dopuszczeniem ruchu rowerów (11)
od Polskiego Haka aż do przystani kajakowej na Żabim Kruku, Bezkolizyjna, to znaczy prowadzona pod przyczółkami mostów drogowych umożliwiających jazdę samochodów w poprzek Motławy. Oczywiście z założeniem, że zostanie także odbudowany Most Matników - np. w formie zwodzonej kładki pieszo-rowerowej. Zbliżenie miasta do Motławy to ważny kierunek poprawiania jakości życia w Gdańsku.
- 115 5
-
2024-03-28 16:22
Na odbudowę rzeczonego mostu nie ma co liczyć przy tej ekipie.
- 0 0
-
2024-03-28 11:27
(1)
Niestety, tereny o których mówisz należą do Skarbu Państwa i miasto nic nie może tam zrobić....
- 0 0
-
2024-03-28 16:06
No, teraz to chyba nie byłby problem, nieprawdaż?
- 0 0
-
2024-03-28 11:21
I w mysl Prawa Wodnego nie ma z tym problemu!
2 m od kanału Muszą być ogólnodostępne!
Z jednej strony kanału deptak a z drugiej droga rowerowa.
Podniesć stawki za Parkowanie do 6 zł a w ŚSPP do 18 zł i oieniadze się znajdą!
A i Dolne Miasto platne juz teraz od 1szego Maja.
Wszędzie turyści płacą, Gdańsk nie moze być wyjątkiem!- 2 4
-
2024-03-28 10:57
Co ty z tymi rowerami ? Gacie uciskają ? (5)
- 2 6
-
2024-03-28 13:03
siedzący tryb życia wynikający z uzależnienia od samochodu jest przyczyną wielu groźnych chorób
- 2 2
-
2024-03-28 11:46
a ty jakąś fobie masz rowerową? Ksiądz na rowerze ciebie przytulał? (2)
- 4 3
-
2024-03-28 17:12
do spragnionego
A może to ty się przytulałeś do jakiejś księżnej, np. do Kamili Windsor z Albionu?
- 1 1
-
2024-03-28 16:07
O, głodnemu chleb na myśli:)
- 0 0
-
2024-03-28 11:38
I kask
- 0 2
-
2024-03-28 09:06
To byłoby coś. Kilka kilometrów ciągów spacerowych wzdłuż wód Śródmieścia Gdańska
- 20 1
-
2024-03-28 07:47
(3)
Bardzo dobrze. Miasto wreszcie wróci nad wodę i zieleń, a nie będzie odgradzać wysokimi murami od rzek.
- 72 14
-
2024-03-28 11:23
I te ploty Muszą zniknąć w myśl Prawa Wodnego!
2 metry przejścia od cieku wodnego jest obowiązkowe.
Służby do pracy, tam będą wysokie grzywny do pobrania.- 1 0
-
2024-03-28 09:23
Dokładnie, to jak mamy spartolone okolice rzek woła o pomstę do nieba (1)
Poza okolicami turystycznego ghetta Gdańsk stoi tyłem do rzeki.
- 8 0
-
2024-03-28 09:34
Tutaj akurat mamy kampanię włączania dzielnicy do turystycznego getta,
więc bez zmian.
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.