- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (97 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (313 opinii)
- 3 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (45 opinii)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (13 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (49 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (66 opinii)
Dla kogo jest komunikacja miejska?
Równocześnie podjeżdża spóźniony autobus linii 142 i tramwaj "dwójka". Grupka ludzi wyskakuje z autobusu i biegnie na tramwaj. Pani motornicza na 100 proc. ich widzi, podovnie jak autobus, który równocześnie z tramwajem podjechał na przystanek. Co robi? Zamyka drzwi i odjeżdża.
Jeżeli ZKM dysponuje takimi pracownikami, którzy nie są w stanie zrozumieć do czego służy przystanek przesiadkowy, to niech im wprost nakaże czekać na przesiadających się pasażerów. W tym przypadku była to kwestia 15-20 sekund!
Jesteśmy po długotrwałych i ciężkich do zniesienia remontach w centrum miasta. Ci wszyscy, którzy spodziewali się, że komunikacyjnie będzie lepiej, chyba już się zorientowali, że nic z tego nie będzie. Cały czas stoimy w korkach, tyle że zamiast na dziurawej, to na równej nawierzchni.
Urzędnicy powinni już dawno zorientować się, że usprawnienie ruchu w centrum w godzinach szczytu jest mało wykonalne. Jakie może być rozwiązanie? Należy maksymalnie zachęcić ludzi do korzystania z komunikacji zbiorowej.
A wystarczającą zachętą jest stworzenie odpowiednich warunków do tego, aby komunikacja zbiorowa była sensowną alternatywą dla własnych czterech kółek. Niestety nic takiego w tym mieście się nie dzieje, a takie sytuacje jak opisana na początku to nie żadna osobliwość, a raczej codzienność.
Nieważne czy jadę autobusem, czy własnym autem - stoję w korku. Przy podejmowaniu prób przesiadki na tramwaj spotykamy się z taką bezmyślnością pracowników ZKM. Mamy podobno na szczęśliwym ukończeniu inwestycję pt.: tramwaj na Chełm. Na Chełmie ma zostać wybudowany duży węzeł przesiadkowy. Przy takim podejściu i życzliwości pracowników ZKM będzie to tylko przyczyną dodatkowych nerwów. Może pora już teraz im uświadomić, że nie są po to aby sobie jeździć w kółko, ale po to by przewozić pasażerów.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (145) 1 zablokowana
-
2007-10-03 11:34
ema (1)
Jak poszerzysz Słowackiego to korka nie zlikwidujesz, bo:
1) Wąskie gardło powstanie na skrzyżówaniu z Al. Grunwaldzką, pomimo mostu na ul. Kościuszki i pomimo inteligentnej sygnalizacji jak ma to miejsce obecnie. Podobnie druga nitka Spacerowej nie zlikwiduje korków gdyż powstanie wąskie gardło na skrzyżowaniu z Al. Grunwaldzką w Oliwie.
2) Zakładając już, że wszystkie techniczne środki będą wykorzystane w sposób perfekcyjny, tak aby zoptymalizować płynność ruchu to ilość osiedli rosnących jak grzyby po deszczu w okolicach Moreny i za obwodnicą spowoduję jeszcze większy wzrost ruchu samochodowego.
Jednym słowem nie ma roziązania. Wytnie się trójmiejskie lasy, a i tak problemu się nien rozwiąże. Chyba, że będziemy myśleć bardziej przyszłościowo i racjonalnie, a nie tylko egoistycznie.- 0 0
-
2007-10-03 13:33
ad. 1
Plany dotyczyły ruchu jednokierunkowego na tym odcinku (nie pamiętam sprzed ilu lat te plany, wielu!), to tylko tytułem wyjasnienia.- 0 0
-
2007-10-03 13:29
Moje pomysły
1. Bilety strefowe a nie czasowe (to wyjątkowa głupota w wiecznie zakorkowanym mieście)
2. Tańsze bilety!!! Komunikacja miesjka jest dużo droższa od przewozników prywatnych a to przeciez absurd ( np. trasa pruszcz gdansk zkm:2,80zł ; prywatni: 1,50-2,40)
3. Kamery (a nie atrapy) we wszystkich środkach komunikacji (dot zkm i skm)
4. Wyswietlacz w autobusie/tramwaju pokazuje nie tylko trase ale i następny przystanek- 0 0
-
2007-10-03 12:19
(1)
to przyjmij ema, że Twoje obserwacje, tak jak i moje obserwacje, to tylko obserwacje, a nie prawdy ogólne. Zatem proponuję zejść na ziemie i zastąpić teksty "w Bremen nie ma korków" tekstami "Ja nie widziałam". Bo akurat ja widziałem. I wygląda na to, że nie tylko ja. Co nie znaczy, że w Bremen nie ma dni bez korków. Bo pewnie są. Ale nie pozwala to na wyrażanie takich sądów, jak powyżej.
- 0 0
-
2007-10-03 12:38
adamsz
Mógłbyś mi zacytować, gdzie napisałam "w Bremen nie ma korków" jak również "... o 16 jest pusto"?
W Bremie na pewno sa korki, bo sama je widziałam. Na pewno sa też takie, ktorych nie widziałam.
Co nie zmienia faktu, że Gdańsk w stosunku do Bremy jest koszmarnie zakorkowany, o czym własnie pisałam.
Poza tym nasza dyskusja jest już bezprzedmiotowa. Nic nie róbmy. Dojrzewajmy!- 0 0
-
2007-10-03 12:02
jana (1)
A wynika to z podejścia wielu kierowców samochodów do komunikacji miejskiej, traktowanej przez nich z pogardą. Może się to zmieni?
- 0 0
-
2007-10-03 12:12
Cały socjalizm czekał, aż zmieni się i "dojrzeje" ludzka świadomość i się nie doczekał.
Na Zachodzie i w Stanach nie czekali, aż zmieni się samoświadomość w zakresie czystych kibli publicznych. Oni czyste mają. Nawet przy autostradzie w USA.- 0 0
-
2007-10-03 12:03
pasy ruchu dla komunikacji miejskiej
Tylko pasy ruchu dla komunikacji miejskiej są w stanie rozwiązać problem - nieprawda, że My Polacy musimy do tego rozwiązania dojrzeć. Istnieje cos takiego w Poznaniu i sprawdza się znakomicie.
Po drugie problem dotyczy całego Trójmiasta a nie tylko Gdańska - przemieszczamy się do szkół, zakładów pracy a komunikacja pomiędzy SKM, ZKM Gdansk i ZKM Gdynia nie jest zsynchronizowana.- 0 0
-
2007-10-03 11:47
ema (1)
A będą, będą. Sama zobaczysz po modernizacji, co Ciebie będę przekonywał. A komunikacja? Spróbuj w Polsce wydzielić pas jezdni na autobusy lub trolejbusy (w Gdynii) jak to jest na całym Zachodzie. Złość kierowców samochodów sięgnie wtedy zenitu. Ja osobiście jestem za takim rozwiązaniem, ale w nie nie wierzę, bo znam mentalność polskiego kierowcy i na dodatek wyborcy.
- 0 0
-
2007-10-03 11:58
widac to szczególnie jak autobusy próbuja właczyc sie do ruchu, albo zjechac na przystanek: vide potokowa/słowackiego, czy przy UM w Gdańsku.
opornośc kierowców w puszczaniu autobusu jest strraszliwa.
pomimo ze autobusem jedzie 40-50 osób a w samochodzie po 1 osobie.
kwestia myslenia i kultury.
i dziwimy sie potem ze słabo sie nakładaja połaczenia.
moze i załozenia sa dobrze przygotowane ale zycie weryfikuje założenia.
trzeba wymyslec nowe- 0 0
-
2007-10-03 11:42
(1)
piotr, ema ma swoją teorię, i żadne argumenty do niej nie trafią. Szkoda czasu na tłumaczenia. Jak napiszesz że w Berlinie o 16 jest pusto to od razu się z Tobą zgodzi. A tak, jestsmy na cenzurowanym :D
- 0 0
-
2007-10-03 11:45
adamsz
ema ma nie teorię, tylko obserwacje
- 0 0
-
2007-10-03 10:15
(1)
a czy ktos wie co sie teraz dzieje, ze podwale jest zakorkowane aż po wz-tke, tak samo długie ogrody i stągiewna?
co jest tego przyczyna? było juz znośnie- 0 0
-
2007-10-03 11:32
podwale zakorkowane
Prom jest 3 tygodnie w remoncie od poniedziałku. wszyscy muszą teraz jeździć przez gdańsk.
- 0 0
-
2007-10-03 11:31
taryfa
dlaczego mamy tak koszmarnie drogą komunię miejską? Planują wprowadzić bilet metropolitalny za 200PLN!Warszawa ma takie za 60 lub ciut więcej. Zorganizujmy protest z wyjściem na ulicę włącznie i paraliżem miasta! Ta banda pazernych grubych dupsk nie liczy się z nami, a jedynie z własnym interesem. Skandaliczna jakość za koszmarne opłaty
- 0 0
-
2007-10-03 11:04
płakać się chce... (3)
Właśnie wróciłam z Hamburga. Czyste autobusy, u-bahny, s-bahny, miejsca do zaparkowania roweru, węzły przesiadkowe, ulice dwu, a nawet trzypasmowe w środku miasta. Owszem też są korki, ale z reguły tam gdzie trwają remonty dróg. Tylko tam, jak jakiś desperat próbowal wycofać samochod ze zjazdu na autostradę po pasie awaryjnym, bo się pomylił, prawie cała autobana na niego trąbiła. A na widok mojego czteroletniego syna na rowerze w pobliżu przejscia dla pieszych, samochody zwalniały zanim jeszcze do niego dojechał. Czułam tylko złośc i bezsilność , że u nas tak nie można...
- 0 0
-
2007-10-03 11:22
(1)
i co Ty na to, Antypolityku?:)
- 0 0
-
2007-10-03 11:28
Nie znam hamburga, ale ogólnie bardzo dobrze rozumiem, o czym pisze qant.
Nie chcę się już Ciebie czepiać, Antypolityku, ale naprawdę, jak człowiek zobaczy, jak może fun kcjonowac komunikacja, a jak funkcjonuje w Gdańsku, a Ty twierdzisz, że nic się nie da zrobić, bo po prostu jest za dużo samochodów! ... I już. Chyba tak samo jak Ty uważają władze miasta.- 0 0
-
2007-10-03 11:21
qant
zapraszam na obwodnice hamburga koło 7 i koło 17. Kiedyś stałem tam też o 20. 4 km w godzinę.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.